IVF/ICSI behandeling starten januari 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marie92, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem99

Bloem99 Actief lid

9 dec 2022
    211
    141
    43
    Welkom!
    In NL moest ik altijd eerst aan de pil. En dan 8 dagen decapeptyl spuiten tot ik begon met stimuleren.
    Ik ga eind van de week waarschijnlijk starten in Düsseldorf. Als ik het goed begrijp krijg ik daar met als Aafje 1x Triptofem, na ca 5 dagen ga ik Decapeptyl spuiten en op dag 8 of 9 vanaf de start begin ik met stimuleren.

Ik had de eerste keer erg veel last van de Decapeptyl. Hoofdpijn en wollig in mijn hoofd. Vreemd genoeg is dat met iedere ICSI poging minder geworden bij mij. De laatste keer was het goed te doen en werd ik alleen enorm depri van de utrogestan.

2. Sun1980

Sun1980 Lid

27 apr 2023
    13
    25
    13
    Vrouw
    Dag allemaal,

Ik lees nog steeds graag mee. Voelt alsof je toch met mensen echt kan delen hoe het is. De eerste punctie was een drama zoals eerder gezegd. De eierstok met 12 follikels konden ze niet aanprikken. Uiteindelijk 5 follikels 2 eitjes en 1 bevrucht. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Maar dat voelde ik eigenlijk al die twee weken wachten wel.

Vorige week dinsdag 2e punctie gehad. Nu met infuus en twee gynaecologen. Jemig wat een verschil ook in herstel. 12 follikels waarvan 6 eitjes en 3 bevrucht. Wel heel dubbel want dit was mijn laatste punctie. Zaterdag wordt ik 43 en dat is de leeftijd die gesteld is als Max.

Afgelopen vrijdag twee eitjes terug geplaatsts en de derde in de vriezer. Ik hoop zo dat we die niet nodig hebben. Gek idee dat laatste eitje toch ook echt het einde betekend van onze wens. Maar nu nog hoop hoor op deze terugplaatsing. Zoals gezegd heel spannend. Vooral omdat ik nu al wel van alles voel. Dat is toch heel snel? Van mijn zoon Ravi bijna 11 weet ik ook dat ik al vroeg klachten had. Maar niet meer precies vanaf wanneer.

Vanaf wanneer testen jullie? Ze adviseren natuurlijk 14 dagen en dat lukte de vorige keer. Maar of ik dat nu red En welke zwangerschapstest gebruiken jullie?

3. Bloem99

Bloem99 Actief lid

9 dec 2022
    211
    141
    43
    Fijn dat de tweede punctie wel goed gegaan is @Sun1980.

Ik test iig niet voor 10 dpo. Kon het de laatste keer een stuk beter verder uitstellen dan de keren daarvoor. Ik heb bij sensitest een behoorlijk aantal testen gekocht, dan zijn ze niet zo duur….

Ik hoop voor je dat deze twee blijven plakken! Sterkte met de wachtweken!

Sun1980 vindt dit leuk.
  4. Delila88

Delila88 Actief lid

23 jan 2023
    396
    396
    63
    Vrouw
    Wat spannend! En gek.
    Ik testte 10DPO positief met een lichtlicht streepje (dus precies week na verse TP), en liep daarna elke dag op. Hopelijk zie jij ook snel wat!!

Cintje14, WelcomeWondertje en Sun1980 vinden dit leuk.
  5. Sun1980

Sun1980 Lid

27 apr 2023
    13
    25
    13
    Vrouw

Heel spannend allemaal!! Lees net even het dossier in digitaal. Toch wel slikken dat daar in harde feiten staat en met hele medische afstandelijke termen waar we staan. Maar met een liefdevol hart tussen hoop en vertrouwen proberen we tot dinsdag de testdrang uit te stellen

WelcomeWondertje, Bloem99 en Aafje80 vinden dit leuk.
  6. Bloem99

Bloem99 Actief lid

9 dec 2022
    211
    141
    43
    Wat is het rustig hier. Zitten er nog meer dames momenteel in een IVF/ICSI ronde?

Voor mij is ICSI 4 vandaag van start gegaan. Ik heb de eerste spuit decapeptyl gezet. Nu maar hopen dat de bijwerkingen meevallen dit keer. Plan was om te gaan stimuleren met Pergoveris maar daar lijkt lastig aan te komen. Heb aan de kliniek gevraagd hoe nu verder. Toen ik in NL werd behandeld had ik netjes alle medicatie aan het begin van het traject binnen en ik moet zeggen dat deze manier van werken waarbij alles last minute is, me ook best een beetje stress geeft.

7. Aafje80

Aafje80 Actief lid

10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Wat een spannende dagen voor jou. En wat fijn dat jouw tweede poging veel succesvoller is qua opbrengst dan de eerste! Ik word zelf over een maandje 43 en start volgende week met mijn laatste ronde. Dus erg herkenbaar. Fijn dat het infuus zoveel heeft uitgemaakt qua pijn.

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  8. Aafje80

Aafje80 Actief lid

10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Oh Idd. Dat zou mij ook stress geven :( Wel fijn dat je weer begonnen bent! Ik moet over iets meer dan een weekje weer gaan starten met prikken. Nu nog aan de pil.

Bloem99 en Delila88 vinden dit leuk.
  9. Kitty13

Kitty13 Lid

27 dec 2022
    67
    62
    18
    Vrouw
    Hoi Sanneloes,
    Ik heb afgelopen april een verse terugplaatsing gehad en toen heb ik van week 6 tm 8 bloedingen gehad. Dit was van helderrood tot donkerbruin zonder dikke stolsels. Het bloeden is uiteindelijk gestopt en de precieze reden kon niet worden achterhaald. Er werd gedacht aan een gevoelige baarmoedermond oid. Succes en veel geluk met je zwangerschap XXX

Sanneloes vindt dit leuk.
  10. Kitty13

Kitty13 Lid

27 dec 2022
    67
    62
    18
    Vrouw
    Hoi Minkx, Welkom,
    Bij mij lag het probleem bij mijn partner. Mijn cyclus is niet stilgelegd. Ik moest vanaf mijn derde dag menstruatie beginnen met spuiten.

Is dit ook jouw schema dat je cyclus wordt stilgelegd of heb je dat alleen gelezen op internet bij wijze van? Bij iedereen kan het anders zijn namelijk. Echt een gerichte aanpak per stel.

11. Kitty13

Kitty13 Lid

27 dec 2022
    67
    62
    18
    Vrouw
    Ik ga voor je duimen!!! :thumup:

Ik begon met testen op 10 dagen na de punctie. Toen zag ik een heel licht streepje. Dit was een early test van de Action.

Sun1980 vindt dit leuk.
  12. Sun1980

Sun1980 Lid

27 apr 2023
    13
    25
    13
    Vrouw
    Heel verdrietig maar vanaf vrijdag verloor ik iets bloed. Maar hoe vreselijk dat gister op mijn 43e verjaardag het echt heel erg heeft doorgezet. Het gevoel was zo anders dit keer. Misschien dat ik daardoor ook al wel veel ervaarde. Ben blij dat we volgende week maandag op vakantie gaan. Even helemaal niets en de gedachten vooruitschuiven dat we nog een allerlaatste kans hebben.

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  13. Sun1980

Sun1980 Lid

27 apr 2023
    13
    25
    13
    Vrouw
    Ook voor jou extra beladen door je leeftijd dus. Spannend hoor. Zie je er tegen op?

14. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Ik heb het gelezen op het internet. Maar ook op dit forum lees ik dat sommigen startten met de pil (ook als het probleem enkel bij de partner ligt). Daar zegt de instructie video van mijn ziekenhuis echter helemaal niks over. Dat vond ik dus nogal verwarrend. Maar wie weet is het voor ons gewoon niet van toepassing.

15. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Heel begrijpelijk en herkenbaar. Ik plaats deze ronde ook de laatste (2 tegelijk hoop ik) ik had er 5 dan denk je oooooh dat komt wel goed nu je bij de laatste bent denk je shoot what if…

16. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Oh shit oh balen ik gunde je het zo, en pfff ik snap je helemaal dikke knuffel en wat ik zelf heb; de wens gaat niet weg idd en vrede zal ik er alleen mee hebben als ik alles heb geprobeerd…. Maar dat zullen we zien als pintje bij paaltje komt en hè op oké moet starten is dag toch weer een drempel…. Achteraf viel het altijd mee maar als je voor dus berg staat …. Voor nu hun om je rust en veel wijsheid!

17. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Oh wauw een schrik en geruststelling tegelijk dus….. maar gefeliciteerd! Ik ben het even kwijt, hadden jullie 2 terug geplaatst?

18. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Oh spannend luisteren naar je lichaam en hopen op een mooie score!

LisaW27 vindt dit leuk.
  19. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ja dat hoor je vaak hoor dat zei mijn gyn ook het is geen geleidelijke schaal het is vaak een kwestie van aan of uit. Dus dat kan je niemand kwalijk nemen, hopelijk herstel je snel ! Beterschap

en mooie score!!! Niet voor niets dus nee

LisaW27 vindt dit leuk.
  20. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Dit dus ❤️ mooi

Deel Deze Pagina