IVF/ICSI behandeling starten januari 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marie92, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChantalKL

ChantalKL Lid

6 jan 2023
    24
    13
    3
    Vrouw

Heb ik soms ook en kan geen kwaad hoor. Advies is wel om de naald even 10 seconden erin te laten voordat je het eruit haalt. Maar dat ene druppeltje is niet erg.

marie92 vindt dit leuk.
  2. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Zo prima Nederlands ook van mij :roflmao:

3. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.883
    3.050
    113
    wat fijn!!

4. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Idd ook bang voor de prik, maar nog angstiger voor de hormonen en wat die met mn lijf gaan doen. Ben zelfs bang dat ik er straks door in de overgang kom en dat ook niet meer zal normaliseren. Weet iemand of dit kan? Gedachten vliegen alle kanten op!

5. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.883
    3.050
    113
    Ik vond het verschrikkelijk.

22 follikels en dat schruiven met de naald en opnieuw aanprikken. Ik had wel een spuit in mijn been gehad. Maar werkte echt niet voldoende.

Moet wel zegen dat ik tegen overstimulatie aan zat. Zelfs de dag van tp heb ik nog bloed moeten prikken of het toch nog door kon gaan. Gelukkig wel uit eindelijk. Na punctie ook een dag echt last van gehad.

6. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Komt goed! De eerste keer is even spannend. Morgen gaat het alweer iets makkelijker.

Nylla vindt dit leuk.
  7. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Zo, dat zijn wel erg veel follikels zeg! Zoveel hoef ik er met mijn 41jr niet te verwachten, daardoor mogelijk al minder pijnlijk.

8. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Ja. Dat doe ik ook inderdaad. Mijn vriend telt altijd heel lief tot 10, maar fijn dat ene druppeltje zal dan niet heel veel uitmaken.

ChantalKL vindt dit leuk.
  9. ChantalKL

ChantalKL Lid

6 jan 2023
    24
    13
    3
    Vrouw

Ik heb dit niet uitgezocht maar kan me niet voorstellen dat de hormonen die helpen bij de vruchtbaarheid een averechtse werking kunnen hebben door je in de overgang te helpen. Alle angsten en zorgen zijn logisch en hebben we denk ik allemaal zo nu en dan. Het helpt mij altijd om er heel even aandacht aan te schenken maar snel daarna positieve gedachten te hebben. Ben totaal niet spiritueel maar het helpt me wel. Verder ook afleiding zoeken: lekker netflixen, instagrammen etc.

en je teen stoten doet veel meer pijn dan die naald! Ik weet niet welke naald je hebt, maar de meeste voel je niet. Ik koel trouwens m’n huid vooraf met een coolpack, maar iets uit de diepvries kan ook natuurlijk.

laat maar ff weten hoe je eerste injectie ging, you got this!

10. LisaW27

LisaW27 Bekend lid

4 okt 2016
    967
    1.153
    93
    Vrouw
    Stewardess
    Gelderland
    Hij heeft niks gezegd. Het blijft een raadsel wat er vanbinnen gebeurd. We denken nu 5 maar weet niet of dat zo blijft. Bij mijn lijf weet je het blijkbaar maar nooit.

11. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Dank voor je lieve reactie.
    Het is misschien heel gek, maar ik ben niet zozeer bang voor de naald, maar juist meer voor eventuele bijwerkingen. Die angst voor de overgang is hoogstwaarschijnlijk een irreële angst, maar kwam doordat ik dacht; mn eigen systeem wordt straks platgelegd om vervolgens gestimuleerd te worden door hormonen, straks raken mn eitjes op of werkt mn eigen systeem niet meer.
    Mijn man en ik hebben vanavond zitten Googlen en vonden nuttige info op de site van Gent:

https://www.uzgent.be/patient/zoek-een-arts-of-dienst/vrouwenkliniek/reproductieve-geneeskunde/praktische-info-zorgtraject/veelgestelde-vragen-over-fertiliteitsbehandelingen

Mochten er nog meer meiden zijn met vragen/angsten, hopelijk hebben jullie hier ook wat aan. De duidelijke uitleg helpt mij om wat beter te relativeren.

Rianana vindt dit leuk.
  12. Rianana

Rianana Lid

7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Oh ik lees nu dat iedereen gonalf eerst een half uur op kamertemperatuur laat komen. Ik spuit meteen rechtstreeks uit de koelkast. Zou dit een probleem zijn? :(

13. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Weet ik niet… sowieso mag je hem na het eerste gebruik niet meer terug in de koelkast leggen. Dus je kunt hem er nu maar beter uit laten haha.

14. Rianana

Rianana Lid

7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    IK ga eens bellen met Nij Geertgen, want dat heb ik noghelemaal niet gehoord.

15. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw

Bijgevoegde bestanden:

16. Rianana

Rianana Lid

7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Nou gebeld, ze hebben ook nog geverifieerd met de apotheek voor de zekerheid. Maar het mag gewoon terug de koelkast in. En gewoon koud geprikt worden. Is puur voor je eigen comfort. Het is alleen zo dat als je de pen uit de koelkast houdt, is hij minder lang houdbaar. Dus pfew... schrok me al wild.

17. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    #497 Nylla, 18 jan 2023
    Laatst bewerkt: 18 jan 2023
    Nou, de eerste spuit zit erin haha.
    Het prikken ging op zich prima, alleen wilde de vloeistof er in eerste instantie niet uitkomen. Ik had de spuit (Triptofem) tien minuten daarvoor uit de koelkast gehaald. Weet iemand of dat eerder had gemoeten?

ChantalKL, Maan14 en Rianana vinden dit leuk.
  18. Rianana

Rianana Lid

7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Zie bovenstaand, het hoeft helemaal niet, maar is voor eigen comfort. Ook bij de Triptofem, Maar ik heb altijd rechtstreeks uit de koelkast geprikt, maar nooit last gehad dat het er niet uitkwam. Koelkast staat op 3 graden.
    Maar spannend! Is dit voor jou nu ook dag CD21?

19. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.883
    3.050
    113
    Wat gek! Ik moest hem juist in de koelkast bewaren in 2019

20. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Oh dit is mij over de Gonal-F ook niet verteld…

Deel Deze Pagina