IVF/ICSI behandeling starten januari 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marie92, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Haha ja. Toen vond ik 25 al oud:roflmao:. Nu voel ik me eigenlijk nog helemaal niet zo oud, alleen als ik met artsen over vruchtbaarheid praat. Pff... Hoewel dat zoals je zelf ook al zegt best wel verschillend is. Maar heel eerlijk denk ik dat ik nu een betere moeder voor m'n dochter ben dan ik 10 jaar geleden had kunnen zijn. Ik heb veel meer rust in mezelf en berusting over bepaalde dingen, emotioneel stabiel(er). Alleen zo lullig dat dat biologisch totaal anders werkt.

    Oei ja, snap ik. Is dat standaard bij Rijnstate? Vind ik best wel diehard. Die morfine is het enige leuke aan een punctie:confused:. Met 3 follikels ofzo zou ik het nog overwegen, maar ik heb er altijd zoveel dat me dat echt een hel lijkt.. Snap dat ook niet zo goed, waarom pijn lijden als het niet hoeft. Nah ja, hopelijk heb je een mooie oogst.
    Ja heftige 1.5 jaar achter de rug. En deels onnodig. Dat is echt heel verdrietig en voelt heel oneerlijk. Ik ben normaal niet zo'n slachtoffer type, maar in dit geval voelt dat wel zo en dat is eigenlijk heel akelig om meerdere redenen.

    Succes morgen!
     
  2. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ah oké, je zit in wachtmaand na je stimulatieronde? Cryo in natuurlijke cyclus is zoveel fijner dan al die andere opties, maar ja moet maar net kunnen natuurlijk. Snap dat je na 8 jaar niet heel veel hoop meer hebt op een spontaan wonder.

    Valt mee hoor. Ik kan vrij goed tegen die hormonen. Heb haast meer last van mn eigen hormonen. Kreeg alleen de vorige stimulatieronde al voor de punctie erg pijnlijke borsten en dat bleef. Had ik voor mijn dochtertje elke maand na de eisprong, maar sinds ik haar borstvoeding geef niet meer. Kliniek weet niet dat ze nog steeds drinkt 1-2x per dag, maar vind het een beetje onzin om te stoppen. Ik heb helemaal mn cyclus terug van voor m'n dochtertje zelfs met bv en 3x zwanger mee geweest. Mk's hebben daar waarschijnlijk niets mee te maken, maar met de asherman en evt leeftijd, maar dat is niet te zeggen.

    Woensdag moet ik weet voor een hysteroscopie, maar gezien de belabberde menstruatie die ik nu heb gehad weet ik eigenlijk wel zeker dat de verklevingen terug zijn. Dat gaat echt ellendig snel, dus nu ook wel de vraag in mn hoofd hoeveel kans deze cryo echt gehad heeft.
     
  3. Didi5555

    Didi5555 Bekend lid

    4 apr 2021
    541
    413
    63
    Vrouw
    Goedemorgen! Wat goed om te lezen dat meerdere dames mee schrijven. Stuk voor stuk wat een heftige verhalen. Wil jullie welkom heten & hopelijk wordt 2023 ons jaar. :)
     
    Rianana, Louisa2022, Aafje80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Bloem99

    Bloem99 Actief lid

    9 dec 2022
    211
    141
    43
    Goed om te weten. Ga ik het volgende keer ook nog een keer ter sprake brengen.

    Hoe is het gegaan vandaag?
     
    Aafje80 vindt dit leuk.
  5. Aafje80

    Aafje80 Actief lid

    10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Het is eigenlijk heel goed gegaan deze ochtend. Ik merk vooral dat ik zooooo opgelucht ben dat het er weer op zit voor nu.

    Arts heeft uiteindeljk 9 follikels aangeprikt en vanuit het UMC kregen we te horen dat er uiteindeljk 6 goede eicellen waren. Het was wel pijnlijk, maar absoluut te doen weer. M’n vriend kreeg vervolgens te horen dat zijn bijdrage ‘dik in orde’ was. Dus tja, nu maar weer afwachten of we donderdagmiddag een terugplaatsing hebben . Volgens mij horen we niks tussentijds meer over het aantal bevruchtingen ed. Dus ik moet het nu echt ef paar dagen zien ‘ los te laten’ (erg lastig).
     
    Louisa2022 vindt dit leuk.
  6. Aafje80

    Aafje80 Actief lid

    10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Wat ellendig dat je vermoedt dat de verklevingen weer terug zijn. En snap dat je je afvraagt of de vorige cryo wel een optimale kans heeft gehad. Ik hoop dat de volgende ronde alle seinen voor jouw op groen staan.
     
  7. marie92

    marie92 Bekend lid

    15 okt 2022
    664
    664
    93
    Vrouw
    Ooooo wat ontzettend spannend!!! Klinkt hoopvol
    Lijkt me wel heel pittig het wachten.
     
  8. marie92

    marie92 Bekend lid

    15 okt 2022
    664
    664
    93
    Vrouw
    Ik moet vrijdag bloedprikken om te kijken hoeveel hormonen ze mij gaat geven… volgende week gesprek.

    Maand erop als het goed is starten met hormonen… we zitten ook nog eens midden in een verhuizing. Ik vind het nu wel heel erg spannend worden allemaal. Ben zo bang voor teleurstellingen. Mijn vriendinnen hebben allemaal al kinderen en dat voelt soms best wel eenzaam omdat ze mij niet echt begrijpen voor mijn gevoel.
     
  9. Aafje80

    Aafje80 Actief lid

    10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    begrijpelijk dat je soms eenzaam voelt als je vriendinnen in zo’n andere fase zitten. En een fertiliteitstraject / ivf-traject kunnen ook veel mensen zich niet veel bij voorstellen waardoor ze onhandige, domme dingen zeggen soms (mijn ervaring iig)… En een verhuizing is sowieso súper stressvol. In die zin misschien wel fijn dat je volgende maand pas echt start als jullie ‘over’ zijn? Of zitten jullie dan nog steeds middenin een verbouwing oid?
     
  10. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Mooi hoor 6 eicellen! Hopelijk zit de gouden erbij. Tja dat wachten... Vind dat ook altijd heel spannend en hopen dat ze niet bellen.
     
  11. marie92

    marie92 Bekend lid

    15 okt 2022
    664
    664
    93
    Vrouw
    Ja precies… vooral een hele hoop onhandige opmerkingen en standaard; komt wel goed. Heb je ook zo weinig aan.
    Als het goed is, is de verbouwing per 1 januari klaar dus kunnen wij rustig starten 10 januari.
     
  12. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja dat hoop je inderdaad, maar garanties... Als je die garantie had was het allemaal niet half zo zwaar en spannend.
     
  13. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Vandaag hysteroscopie gehad en er zat inderdaad weer een randje met verklevingen. Komt dus steeds terug en ook best snel. Nu afgesproken dat ik als ik weer een cryo heb en niet zwanger word van de verse tp voor de tp opnieuw een hysteroscopie kan doen. Wat een gedoe:(
     
  14. Didi5555

    Didi5555 Bekend lid

    4 apr 2021
    541
    413
    63
    Vrouw
    Och nee he! Zo vervelend & inderdaad gedoe! Ik herken het afgelopen oktober in ook verklevingen laten saneren. En natuurlijk weer maanden wachten voordat je weer aan de slag mag. Pfff
     
  15. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Dat valt gelukkig mee. Ik heb de afspraak om aan het begin van een stimulatieronde de verklevingen weg te halen (en überhaupt te controleren of ze niet terug zijn) zodat het die maand iig goed is. Aangezien ze steeds binnen een paar weken terugkomen is dat de beste oplossing voor nu. Een spiraal plaatsen en hormonen slikken is namelijk ook geen garantie dat het wegblijft. Eigenlijk wil je eerder zwanger worden dan die verklevingen terugkomen, maar ja regel dat maar eens:confused:.

    Wat is er bij jou verkleefd?
     
  16. Didi5555

    Didi5555 Bekend lid

    4 apr 2021
    541
    413
    63
    Vrouw
    Oh paar weken is wel erg snel. Ik heb endometriose, verklevingen en cystes. Ze zatten bij mijn eierstokken en baarmoeder. Zo snel komen ze niet terug, wanneer en hoe snel is niet duidelijk.
     
  17. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ah ja, dat is anders dan asherman denk ik. Met endo gelukkig geen ervaring, maar bij asherman is het niet ongebruikelijk dat verklevingen snel weer terugkomen helaas.
     
  18. marie92

    marie92 Bekend lid

    15 okt 2022
    664
    664
    93
    Vrouw
    Oh nee!!! Wat naar…
     
  19. Bloem99

    Bloem99 Actief lid

    9 dec 2022
    211
    141
    43
    Mooie resultaat! Bij ons doen ze dat ook zo. Pas bij de terugplaatsing krijg je te horen hoeveel bevruchtingen er zijn en wat de kwaliteit is. Ik vond dat een hele spannende tijd. Hoop dat je vandaag opnieuw goed nieuws gekregen hebt.
     
    Louisa2022 en Aafje80 vinden dit leuk.
  20. Bloem99

    Bloem99 Actief lid

    9 dec 2022
    211
    141
    43
    Wat vervelend zeg. Wel fijn dat ze ervoor open staan om een oplossing te blijven zoeken, maar het is altijd al allemaal zo’n gedoe dus dan wil je dat er niet bij hebben.
     
    Louisa2022 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina