IVF/ICSI behandeling starten januari 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marie92, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Kan me goed voorstellen dat je je suf piekert. Dit traject is vooral mentaal echt ontzettend pittig vind ik. Maar, ieder lichaam is toch weer anders. Probeer toch een beetje vertrouwen en hoop te houden. Hoe moeilijk soms ook.

Nylla vindt dit leuk.
  2. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    9 februari! Zo toevallig precies op de dag dat we 3 jaar samen zijn. Heel bijzonder!

Doortje25 en Delila88 vinden dit leuk.
  3. Aafje80

Aafje80 Actief lid

10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Wat heftig, ik heb dit eerder een x gelezen. Ik ga zeker ovulatie testen doen bij m’n volgende terugplaatsing!

Broed ze de komende dagen!

Delila88 vindt dit leuk.
  4. Aafje80

Aafje80 Actief lid

10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Oh super! Wat fijn dat alles goed is gegaan! Heel heel spannend weer.

5. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Delila88: pff, met zo'n bericht zou ik ook niet lekker de wachtweken ingaan. Beetje vreemd dat ze dat zo doen. Maar goed als er echt geen kans was geweest hadden ze geen tp gedaan en ook een kleine kans kan toch een baby worden. Tegen mij is voor m'n dochtertje gezegd dat de kans dat ik nog natuurlijk zwanger zou worden echt ieniemienie was, maar toch is ze er echt.

@Nylla: er is vooraf niet zoveel te zeggen over hoe je gaat reageren. Het is spannend, maar je kunt niet zoveel anders doen dan het over je heen laten komen. Resultaten bij iemand anders zeggen niets over die bij jou.

6. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Nou, vandaag de eerste dag waarop ik drie keer gespoten heb. Viel me alles mee gelukkig.
    Weten jullie trouwens wat de reden is dat je tegelijkertijd Triptofem en Gonal-F moet spuiten? De eerste is namelijk een remmer en de ander een FSH-hormoon. Is het zodat je eigen hormonen er niet voor kunnen zorgen dat de eitjes te snel rijpen? Terwijl de Gonal de groei gecontroleerd kan laten plaatsvinden? Dat is de enige logica die ik kan bedenken, maar misschien weet iemand hoe dat echt zit?

7. Rianana

Rianana Lid

7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    triptofem legt idd je eigen eisprong stil. En met Gonal word het overgenomen om meerdere eitjes te laten groeien. En gecontroleerd net voor de punctie je eisprong te laten komen. De triggershot.

In mijn geval moet ik nu dus wachten tot mijn natuurlijke cyclus weer aan de gang gaat. Omdat Triptofem die dus stil heeft gelegd.

Het gaat bij jou vast beter dan bij mij! Elk lichaam is anders. Ik had gewoon pech helaas. Heel veel succes! Ik duim zeker voor je!

8. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Delacour - 31 jaar - 1e kindje na ☆- ICSI - Nij Barrahûs
    Chitje - 42 jaar - 2e kindje - IVF - Nij Geertgen
    Doortje25 - 37 jaar - 3e kindje - ICSI - LUMC
    Didi555 - 31 jaar- 1ste kindje na ☆- IVF - VUMC
    Rianana - 43 jaar - 2e kindje - IVF- Nij Geertgen
    Maan14 - 29 jaar - 3e kindje - ICSI - ETZ
    Jess98 - 24 jaar - 1e kindje - ICSI - ETZ
    Marie92 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI - Haga / LUMC
    Nylla - 41 jaar - 1e kindje - IVF
    LisaW27 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI - TFP Düsseldorf
    Louisa2022 - 30 jaar - 1e kindje (hopelijk) - IVF - ETZ Tilburg
    Zzussie - 27 jaar - 1e kindje (hopelijk) - ICSI-mnc - umc Groningen
    Delila88 - 35 jaar- 2e kindje - ICSI - VUmc

Afspraken
    Januari
    27-1 Chitje cryo tp
    30-1 Chitje evaluatiegesprek
    27-1 Delila88 Cryo TP

Februari
    01-02 Maan14 - intake Cryo TP
    02-02 Doortje25 - 7 wk echo

TESTDATUM
    03-02 Jess98
    04-02 LisaW27
    09-02 Marie92

♡ ZWANGER ♡
    20-09-2023 - Doortje25

9. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Wat een lief berichtje, dank je wel!
    Hoe is het nu met je? Heb je het nieuws al een beetje kunnen laten bezinken? Hoe gaan jullie nu verder? Wachten op de natuurlijke eisprong?

Ja, ik ben idd best geschrokken van hoe het bij jou gelopen is, helaas. Het is helaas een realistische mogelijkheid op onze leeftijd, dus probeer ik ook realistisch te blijven, zonder erg negatief te worden. Ik kan je vertellen, dat is een hele uitdaging ;)
    Ik duim ook voor jou, dat het jullie op de natuurlijke manier alsnog gaat lukken!

10. Rianana

Rianana Lid

7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Lief! Dank je
    Het gaat.. de ene dag beter dan de andere. Er kwam nu ineens veel verdriet uit. Miskraam die ik niet verwerkt heb, omdat ik mijzelf heb gestort op ivf. Mijn vader is recent ook overleden. Dus voelde even alles in 1x. Maar ik heb een dochter van 2,5 die mij nodig heeft en mij er doorheen trekt. Dus dat helpt.. maar om het plat te zeggen. Kut is het wel..

We gaan idd nog natuurlijk proberen als het nog op gang komt. Maar ik ga mijn leven er niet meer voor laten stilstaan. Dus dat. En dan zien we wel… ik moet wel, anders wordt je zo depri. En dat wil ik niet. En dat is idd ook echt wel een uitdaging

marie92 vindt dit leuk.
  11. Aafje80

Aafje80 Actief lid

10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Wat mooi gezegd. ‘ik ga mijn leven er niet meer voor laten stilstaan’. Want dat is idd toch wat er vaak gebeurd helaas. Tenminste dat ervaar ik zelf wel heel erg zo. Wel heel fijn dat je dochter je er doorheen trekt. Zo voel ik dat ook met mijn zoontje… Veel sterkte gewenst!

marie92 vindt dit leuk.
  12. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Wat een moeilijke periode voor je…gecondoleerd met het verlies van je vader.
    Kan me wel voorstellen dat zo’n traject ervoor kan zorgen dat je door moet en jezelf daardoor niet echt de tijd gunt om stil te staan bij zoiets heftigs als een miskraam. Begrijpelijk dat alles dan dubbel zo hard binnenkomt als het traject gestaakt wordt…
    Hopelijk lukt het je de komende tijd om meer stil te staan bij je emoties en te beginnen met iets van verwerking.

Je hebt een positieve instelling, heel mooi! Jullie gaan het gewoon proberen, mogelijk is het jullie nog gegund en heb je hier over een tijdje mooi nieuws te melden hier. Leef je leven, geniet van de mooie dingen die er zijn. Digitale knuffel!

Rianana en marie92 vinden dit leuk.
  13. Delila88

Delila88 Actief lid

23 jan 2023
    396
    396
    63
    Vrouw
    @Rianana pff meissie geen woorden voor. Het voel zo oneerlijk en machteloos wanneer je op geen enkele manier invloed hebt op het pad dat je zo graag zou bewandelen. Ik voel met je mee. Neem zeker de tijd om te rouwen. Wie weet wat de toekomst brengt... maar tegelijkertijd gun ik het je dat je het ook los kan laten zonder hoop & teleurstelling. En kan genieten met je meisje en alle fases die er samen met haar komen gaan.

@Chitje. Hoe is het met jou en de spanning? Voel je al wat of kan je het redelijk loslaten? En @marie92 en jij?

Ik ga met ups en downs. Heb een druk weekend gehad dus redelijke afleiding. Maar mijn borsten voelen zoals altijd voordat ik ongesteld word dus ga ik weer overdenken en hyper alert op mijn lichaam letten. Whaaaaa.

14. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Haha, jaaa snap ik!! Logisch toch dat je op alles gaat letten. Wanneer mag je testen? Ik voel nog niet zoveel… heel af en toe wat steekjes/krampen onderin of in mijn borsten, maar zou denk ik ook al snel zijn nu? Ik probeer maar afleiding te zoeken hoe lastig ook!

15. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Zojuist bericht gekregen van het ziekenhuis er worden 2 embryo’s ingevroren! Van de 4 hebben 3 het overleefd. Ben blij met deze mooie score! Ook al hoop ik dat deze verse tp blijft zitten uiteraard!

Didi5555, Louisa2022, Dominique87 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Rianana

Rianana Lid

7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Dat is echt supernieuws! Gefeliciteerd!

marie92 vindt dit leuk.
  17. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Lief berichtje! Dankjewel.

Rianana vindt dit leuk.
  18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Geweldig! Onze eskimootjes zitten nu gewoon bij elkaar in de vriezer haha! Ik duim dat je ze voor nu in ieder geval voor een lange tijd niet nodig zult hebben!!!

19. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Haha, ja inderdaad! Grappig idee :roflmao:

Doortje25 vindt dit leuk.
  20. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Helaas, na een paar dagen lichte streepjes en gister en vandaag een tuurstreep nu roze verlies. Ook al echt menstruatiekramp dus zal morgen op rood gaan

Ff flink balen!
    En op naar de volgende ronde

Heeft iemand van jullie ervaring met utro in natuurlijke cyclus?
    Mn vorige tp's waren altijd in kunstmatige cyclus, dus met utro

Omdat ik nu wel steeds een 2e lichte streepjes heb gehad denk ik dat er toch wel wat gebeurd is, wellicht dat utro dan nog een positieve bijdrage kan hebben?

Deel Deze Pagina