IVF/ICSI behandeling starten januari 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marie92, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Lijst van 23-12-2022

    Delacour - 31 jaar - 1e kindje na ☆- ICSI - Nij Barrahûs
    Chitje - 42 jaar - 2e kindje - IVF - Nij Geertgen



    Afspraken

    December
    23 -12 Chitje - punctie
    28-12 Delacour - echo cryo tp
    28 - 12 Chitje - echo en hopelijk tp



    Januari


    Februari


    TESTDATUM


    ZWANGER


    Als je de lijst wilt aanpassen, kan je dat met de volgende stappen doen:
    Klik op reageer, verwijder boven aan de tekst [QUOTE .tekst...] vul in wat je wil delen op het lijstje en verwijder onderaan wederom [QUOTE!]
     
    Louisa2022 en Delacour vinden dit leuk.
  2. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik vind de punctie zelf niet het ergste. Fijn is anders, maar vooral de napijn is vervelend vind ik. Duurt meestal gelukkig maar een dagje en dan nog een paar dagen beetje gevoelig, maar je kan naderhand echt wel pijn hebben van die follikels die weer vollopen.
     
  3. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja joh het is zo krom en oneerlijk verdeeld. En echt elke situatie heeft voor - en nadelen. Tuurlijk is het fijn als je de zorg kunt verdelen, maar hier in huis is alles heel duidelijk. Mama's wil is wet;). En nooit ruzie of spanningen ofzo. Ik denk als je alleen bewust de keuze voor een kindje maakt zijn die altijd zo gewenst inderdaad. Maar goed, ook nog steeds veel negatieve reacties. Niet in mijn directe omgeving gelukkig, maar je leest wel eens wat. Ik heb meer vriendinnen die alleen een kindje hebben gekregen of dat geprobeerd hebben en die ken ik niet allemaal omdat ik deze keuze gemaakt heb, maar ook al van daarvoor een aantal.

    Dpo tel je vanaf de punctie. Dat is dag 0. Op hoeveel zit je dan? Lastig hè, die utro kan ook zo verbloemen. Ik weet het meestal rond 10/11 dpo wel, zeker als het niet gelukt is.

    Die feestdagen hoeven van mij nooit zo.. familie woont allemaal ver weg dus zit dan altijd een groot deel van kerst in de auto. Het is dan uiteindelijk meestal wel gezellig, maar ook niet altijd. In het verleden ook erge familieruzies meegemaakt met kerst met m'n vader en broertje. Altijd blij als het weer voorbij is als ik heel eerlijk ben.
     
  4. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    789
    1.081
    93
    Vrouw
    @marie92 heel spannend! Zelf vond ik de punctie ook te doen hoor! Bij mij was de nasleep vooral zwaar, maar de ingreep zelf niet zo. Tuurlijk kan je wel wat leukers verzinnen om te doen op dat moment, maar ondragelijk is het andere uiterste. Maar het is echt idd heel erg persoonlijk! Hopelijk valt het voor jou ook mee.

    @Aafje80 begrijp ik het goed dat jij al een terugplaatsing hebt gehad? Spannend!

    Hier zie ik ook enorm op tegen de feestdagen. Mijn man en ik zouden in de kerstvakantie bezig gaan met het babykamertje. Dat hadden we al een hele tijd geleden afgesproken, omdat ik nog wel eens hard van stapel kan gaan :oops: maar goed, dat hoeft dus niet meer nu. Ik blijf maar denken aan hoe het nu had kunnen en moeten zijn… dus voor mij even geen kerst en gelukkig nieuwjaarswensen haha.

    @Chitje oh dan zit je idd ook niet altijd lekker nee, vervelend! Hopelijk valt het mee dit jaar.
     
  5. Rianana

    Rianana Lid

    7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Wat goed!! geeft mij hoop. Al zal jij een hoger amh hebben. Hopelijk gaat het lukken voor je.
     
  6. Rianana

    Rianana Lid

    7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Ik duim met je mee. Kreeg jij gonal f of menopur?
     
  7. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Deze ronde meriofert. Vorige poging gonal f. Toen had ik er 12, maar 3 dagen eerder de punctie. Toen zaten er ook meer follikels, maar misschien dat die toen nog net niet groot genoeg waren voor een rijpe eicel. Geen idee.
     
  8. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.055
    884
    113
    Hoi meiden, mag ik met jullie meeschrijven?

    Ik ben bezig met de 2e ICSI-poging voor een 3e kindje. In november is de 1e terugplaatsing helaas mislukt en hadden we geen cryo’s. Ik had maar twee eicellen, waarvan 1 werd teruggeplaatst en de ander op dag 6 na een te trage deling werd vernietigd. Deze poging lijkt voorspoediger te verlopen. Er zitten een stuk of 11 follikels, waarvan er op dit moment zeker 5 mee zullen doen. Stiekem hoop ik dat er nog een aantal een groeispurtje zullen maken de komende dagen, maar gezien mijn lage amh-waarde en ‘low responder‘ status, is 5 al een geweldig aantal! Ik heb zaterdag weer een echo, erg spannend weer!
     
    Louisa2022 en Aafje80 vinden dit leuk.
  9. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.055
    884
    113
    Lijst van 23-12-2022

    Delacour - 31 jaar - 1e kindje na ☆- ICSI - Nij Barrahûs
    Chitje - 42 jaar - 2e kindje - IVF - Nij Geertgen
    Doortje25 - 37 jaar - 3e kindje - ICSI - LUMC


    Afspraken

    December
    23 - 12 Chitje - punctie
    25 - 12 Doortje25 - follikel echo
    28 - 12 Delacour - echo cryo tp
    28 - 12 Chitje - echo en hopelijk tp



    Januari


    Februari


    TESTDATUM


    ZWANGER


    Als je de lijst wilt aanpassen, kan je dat met de volgende stappen doen:
    Klik op reageer, verwijder boven aan de tekst [QUOTE .tekst...] vul in wat je wil delen op het lijstje en verwijder onderaan wederom [QUOTE!]
     
  10. Aafje80

    Aafje80 Actief lid

    10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Nou idd. De laatste dagen gaan echt ter-gend langzaam. Gelukkig heb ik nu vakantie en bieden de kerstvoorbereidingen en de heerlijke serie ‘Njem til Jul’ (Home for Christmas) wat afleiding momenteel ..
     
  11. Aafje80

    Aafje80 Actief lid

    10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    In Erasmus Rott kreeg ik ook een roesje. Maar laatste x in het UMC niet en alleen pijnstilling en een zetpil die ik in de ochtend moest inbrengen. De verdovende prikken in de baarmoedermond heb ik nu stuk beter gevoeld en vond ik met het roesje destijds echt een stukje beter te doen (overigens is het nog steeds te doen en is het snel voorbij). Maar nu heb ik weer helemaal geen napijn oid gehad in de dagen erna. Dus je kunt er echt geen pijl op trekken moet ik zeggen.
     
  12. Arual87

    Arual87 Lid

    20 sep 2022
    14
    1
    3
    Vrouw
    Dank voor je reactie
    In mijn schema staat het volgende:
    28-12 beginnen met Decapeptyl
    07-01 meriofert
    U hoort op een later moment wanneer u de ovulatietrigger en utrogestan gaat gebruiken
    En dan 16-01 echo voor follikelmeting
     
  13. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.055
    884
    113
    Bloem, 15 dagen na tp is inderdaad wel lang. Bij mijn dochters mocht ik 14 dagen na de tp testen, maar toen had ik op dag 10 en 11 al een positieve test. Zodra ik wist dat de medicatie mijn lichaam uit was, deed ik een test haha! Nu mag ik 14 dagen na de punctie al testen (dag 11 na tp), maar het ging vorige maand nog steeds tergend langzaam… Toen ik eenmaal mocht testen en hij negatief was, dacht ik dat het juist misschien te vroeg was en heb ik getest tot dag 15 na de tp. Het is ook nooit goed! :oops:
     
  14. Aafje80

    Aafje80 Actief lid

    10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Haha heerlijk ‘mama’s wil is wet’. Lekker overzichtelijk idd. Ik heb nu ook een vriendin die alle onderzoekend heeft gehad in Leiderdorp en net voor haar 40ste gaat starten om in haar eentje voor een kindje te gaan. Ik hoor het steeds meer eigenlijk. Ik vind het een mooie ontwikkeling. Mensen die hier moeite mee hebben zijn toch vaak niet ‘mijn bloedgroep’. Ik had zelf een collega die heel bekrompen reageerde dat ik op m’n 40ste zwanger was. Zij was zelf ook zwanger destijds op haar 33ste oid. Liepen gelijk op. Zij heeft vanaf maand 3 bijna geen dag meer gewerkt wegens allerlei dingen. Ik had een super voorspoedige zwangerschap. Tja …

    Maar goed over naar jou ;) Wat een geweldig aantal eicellen heb je! Ik ga heel hard voor je duimen dag er een hele hoop cryo’s komen en een mooie terugplaatsing de 28ste.

    Ik ben vandaag 11 dpo dan. Ik ben er heel heel bang voor dat het niet gelukt is. Ik weet niet of ik morgenmiddag ga testen zodat ik het zeker weet en geen gekke blikken krijg bij het kerstdiner van m’n schoonpa als ik geen wijn drink… ik hoop natuurlijk heeeeeeel erg dat ik een antibiotica-smoesje oid mag oplepelen … Echter, misschien wacht ik ook nog wel tot 2de kerstdag. Ergens blijf ik liever nog even in onwetendheid en met hoop.
     
    Louisa2022 vindt dit leuk.
  15. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.055
    884
    113
    Spannend Aafje, ik snap helemaal je tegenstrijdige gevoel over het testen. De angst voor de teleurstelling is zo reëel en herkenbaar. Sterkte met wat je ook doet, ik duim in ieder geval voor een prachtige positieve test!
     
    Aafje80 vindt dit leuk.
  16. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    11 is nog wel vroeg en niet helemaal zeker of de Pregnyl of wat je gehad hebt al helemaal weg is. Ik zou persoonlijk zeker wachten tot 12/13 dpo. Nu is de kans dat het nog niet echt duidelijker wordt van een test nog best groot.

    Hopelijk gaat het voorspoedig voor je vriendin. Je hoort het inderdaad steeds meer. Helaas gaat de maatschappij wel nog steeds uit van traditioneel gezin in alle regelingen etc. Benieuwd wanneer dat een keer verandert. En leeftijd zegt niet alles inderdaad. Ik had behalve een placenta die over de uitgang lag en waardoor ik niks meer mocht vanaf 24 weken eigenlijk nergens last van. Week voor de eerste bloeding nog staan behangen en tot het einde echt lange wandelingen gemaakt. Ook snel hersteld. Na 2 weken liep ik alweer een uur met de kinderwagen buiten. Het is zo verschillend.
     
  17. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Net gebeld en 15 bevruchtingen. Wow, echt bizar veel. Zelfs als er nog 2/3 afvalt houd ik meer over dan ik ooit heb gehad. Spannend weer.
     
    Louisa2022 en Arual87 vinden dit leuk.
  18. Rianana

    Rianana Lid

    7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Aah wat goed! :) Superblij voor je!
    hier gaat vast een mooi wondertje uit komen!

    Ik ben nu zelf heel erg aan het twijfelen waarom ik gonalf krijg ipv menopur. Ik ben 43 en heb laag amh. Iemand enig idee waarom ze daarvoor zouden kiezen?
     
  19. Aafje80

    Aafje80 Actief lid

    10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Oh dat is toch wel geweldig nieuws om de kerst mee in te gaan! Echt super! Heerlijk zo’n beetje in blijde afwachting van hoeveel er over blijven . Is met 3 bevruchtingen toch anders. Hier is de stemming stuk minder. Ik voel me echt down omdat ik aan alles voel dat het niet gelukt is. En zo en hele volksverhuizing naar de andere kant van het land om daar met de schoonfamilie kerst te vieren. Eigenlijk best gezellig allemaal, maar het kost me nu gewoon moeite om sociaal te doen en mooi weer te spelen. Ik was echt beetje vergeten hoe isolerend dit traject toch vaak maakt….
     
  20. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    789
    1.081
    93
    Vrouw
    Mooie score @Chitje hopelijk zit hij of zij er tussen :D
     
    Chitje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina