IVF/ICSI behandeling starten januari 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marie92, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Haha, daar zijn ze best snel mee bij NGG:confused:

2. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.866
    3.035
    113
    Lijst van 29-12-2022

Delacour - 31 jaar - 1e kindje na ☆- ICSI - Nij Barrahûs
    Chitje - 42 jaar - 2e kindje - IVF - Nij Geertgen
    Doortje25 - 37 jaar - 3e kindje - ICSI - LUMC
    Didi555 - 31 jaar- 1ste kindje na ☆- IVF - VUMC
    Rianana - 43 jaar - 2e kindje - IVF- Nij Geertgen
    Maan14 - 29 jaar - 3e kindje - ICSI - ETZ

Afspraken

December
    28 - 12 Delacour - echo cryo tp
    28 - 12 Chitje - echo en hopelijk tp
    31 - 12 Doortje25 - tp

Januari
    05 - 01 Rianana - Start Triptofem (Lang agonisten schema)
    16 - 01 Intakegesprek

Februari
    01-02 Maan14 - intake Cryo TP

TESTDATUM
    08-01-2023: Chitje
    11-01-2023: Doortje25

ZWANGER

Als je de lijst wilt aanpassen, kan je dat met de volgende stappen doen:
    Klik op reageer, verwijder boven aan de tekst [QUOTE .tekst...] vul in wat je wil delen op het lijstje en verwijder onderaan wederom [QUOTE!]

3. Rianana

Rianana Lid

7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Dat zal wel ja, ben benieuwd wat het allemaal gaat kosten o_O
    We hebben geld voor 1 poging, dus lets hope for the best. :o:

@Chitje ff vraagje, de punctie bij NGG hoe gaat dat daar? Ik las iets van een roesje. Ook pijnstilling? En is dat beide via infuus?

4. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.866
    3.035
    113
    Hoe hebben anderen met eerder een punctie het eigenlijk ervaren? Hier 20 follikels aangeprikt waar van bijna alles op 1 ei leider, 11 eitjes 6 geschikt op terug plaatsen en 2 uit eindelijk ingevroren. Ik vond het echt heel erg pijnlek had paracetamol en een spuitje pijnstillers in mijn bilspier.

5. Aafje80

Aafje80 Actief lid

10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Ik hoop dat je een voorspoedige terugplaatsing hebt gehad Doortje! Nu lekker met Jip en Janneke champagne het weekend in

Doortje25 en marie92 vinden dit leuk.
  6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik heb een prachtige 10 cellige topper warm in mijn baarmoeder zitten! Hopelijk blijft het daar de komende 9 maanden lekker zitten. Ontzettend spannend weer de komende weken... De twee andere embryo's waren nog lekker het door delen, 1 Atje van 9 cellen en 1 Btje van 7. Ben benieuwd! Mijn dochters waren 8 cellige A-toppers. Ik heb er een goed gevoel over, veel beter dan de vorige keer, maar ik vind het doodeng om dat te schrijven!

Fijne jaarwisseling voor jullie, hopelijk komt het komende jaar voor ons allemaal onze grootste wens uit! ❤️

Rianana, marie92 en Maan14 vinden dit leuk.
  7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Vorige keer 3 follikels, waarvan 1 prematuur. Die deed het meeste pijn en kostte veel moeite. Nog dagen krom gelopen en bloed verloren. Ook na de terugplaatsing en ik kreeg koorts. Nu 8 folliels, waaruit 5 eicellen. Na een dag al geen last meer! Punctie zelf vond ik wel iets pijnlijker, maar het waren er ook iets meer natuurlijk. Ik kreeg paracetamol, naproxen en oxycodon. Ik zweer erbij haha, daar word je goed high van zonder je ziek te gaan voelen. Bij mijn dochters kreeg ik een infuus met morfine, dat was niet zo fijn. Pijn viel toen ook mee, maar ook dat waren toen maar 7 eicellen. Al met al vond ik de puncties goed te doen, maar het ligt eraan of ze er goed bij kunnen en of de follikels goed rijp zijn.

Rianana en Maan14 vinden dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.866
    3.035
    113
    @Doortje25,

Voor jullie ook voor een 3de kindje? Wij ook, voel me enerzijds een beetje bezwaard. Merk dat sommige naasten echt zo iets hebben van ga je weer die molen in... Je hebt er al twee. Zo naar.

Ik vond het vooral bij de kant van de meesten follikels pijnlijk het ' steken' en door reigen. Ik heb hier overigs ook nog steeds een cyste zitten rechts. Deze zit er al sinds de icsi toen.

Ik duim voor je, dat deze topper blijft plakken!

Doortje25 vindt dit leuk.
  9. Rianana

Rianana Lid

7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Oh irritant is dat ja, 43 en een tweede willen is ook frowned upon.

Aafje80 vindt dit leuk.
  10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    @Maan14
    Jep, ook een derde! Ik kan me daar heel bezwaard om voelen, maar heb besloten dat niet te doen. Wij moeten deze molen weer door en niemand anders. De wens voor een 3e is niet kleiner dan die voor de 1e of 2e. Wel ben ik al enorm dankbaar dat er twee prachtige meiden rondlopen en ik al mag ervaren hoe het is om moeder te zijn. Maar sinds de onverwachte zwangerschap, een kloppend hartje en daaropvolgende miskraam voel ik dat we niet compleet zijn en is de wens enorm. Ergens wist ik dat altijd wel, het was alleen geen optie want waarom weer die molen in... Het bijzondere is dat niemand het hier raar vindt, maar wellicht komt dat door de miskraam. Mijn huisarts moedigde het zelfs aan. Bekenden van ons zitten ook in het traject en hebben er ook al 2. Wij zijn daarin dus echt niet de enigen!

Rianana, marie92 en Maan14 vinden dit leuk.
  11. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.866
    3.035
    113
    Wat verdrietig van je miskraam. Maar Wat fijn dat iedereen zo achter jullie staan!

Mijn meeste naasten hadden het ook wel verwacht. Geven aan dat ze ons altijd met een ' groot ' gezin zagen.

De weg word hier nu wel bemoeilijkt. Eerder werd aan gegeven dat onze zoon een genetische afwijking zou hebben tot midden 2021 dus geen anticonceptie gebruikt rond die tijd werd dit bekend.

Echter doordat nieuws had mijn man besloten een sterilisatie te laten doen. Wij wilde namelijk niet dit door geven en mijn man had zo iets van... Bij jou werkt alles ' goed' mijn zaad kwaliteit is al slecht dan doe ik het liever zo.

Nu gigantische spijt van want na veel onderzoeken blijkt zoon een spontane mutatie te hebben en het dus niet erfelijk!! Waar door de kans op herhaling nihiel is. En we dus wel voor een derde durven te gaan. Wat dus wel bemoeilijkt word want mijn man zal dus een Pesa/Mesa moeten ondergaan. Indien een van de twee cryos niet blijven plakken.

' veel te lang verhaal geworden sorry hier voor'

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Jeetje @Maan14 wat kan ik me dat goed voorstellen! Hopelijk lukt het met een cryo, maar ik begrijp dat je er tegenopziet als dat niet zo is. Helemaal geen lang verhaal en je hoeft je er al helemaal niet voor te excuseren! Is het ernstig wat je zoontje heeft? Ergens fijn dat de mutatie spontaan is, al klinkt dat stom. Ik hoop dat je begrijpt hoe ik het bedoel.

Wij hadden bij de 1e poging twee cryo,'s. De verse werd mijn oudste, de 1e cryo tp mijn jongste. De laatste hebben we na veel twijfelen laten vernietigen. Onze jongste was heftig, we hebben zelfs gedacht aan autisme. Er was geen plek in ons leven voor een derde. We hadden het niet aangekund.

Nu na de miskraam bleek mijn amh heel laag en reageerde ik amper op de medicatie. 12 jaar geleden ook niet hoor, maar ik spoot destijds veel te weinig. Nu zeggen we, hadden we die cryo maar nooit laten vernietigen. Als je alles van tevoren weet...

Ik heb vandaag te horen gekregen dat we een cryo hebben. Dat geeft vertrouwen en een klein beetje rust. Ik merk dat ik nu alweer onzeker word, mijn jaarwisseling was namelijk allesbehalve rustig. Dan kan ik meteen denken dat het daardoor niet goed zal innestelen. Irritant en nergens op gebaseerd, maar toch.

Maan14 vindt dit leuk.
  13. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.866
    3.035
    113
    #153 Maan14, 2 jan 2023
    Laatst bewerkt: 2 jan 2023
    Wat een heftig verhaal ook! Wat fijn dat er een cryo ontstaan is! Ik duim voor jullie!!

Ik spoot 150 toen der tijd. Maar had dus wel veel follikels maar, in de helft zaten maar eitjes en de dag 5 was een afval race van 6 naar 3. Waar van een dan de verse tp en onze zoon.

Onze oudste heeft autisme,spier problematiek en verstandelijke problemen dit word nog in kaart gebracht . Een mn1 defect & hersen schade door zijn vroeg geboorte.

Er hoort heel erg veel bij. Maar het is zo een makkelijke jongen! Het is natuurlijk wel zwaar dat hij bij bepaalde dingen ondersteuning nodig heeft. Maar hij is zo lief! En door zijn nieuwe school worden wij ook erg ontlast hij zit op een Mytylschool.

14. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Bij mij al met al ongeveer 5000 euro. Intakes, behandeling, medicatie en cryo tp.

De punctie gaat in principe met morfine via een infuus. Ik vind dat goed te doen hoor.

Rianana en Maan14 vinden dit leuk.
  15. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Pff dat vind ik best wel diehard met 20 follikels. Die morfine iv is echt wel fijn dan hoor!

Maan14 vindt dit leuk.
  16. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Pff, hier het gevoel dat het niet gelukt is. Alle naderende ongi symptomen zijn er al sinds 8/9 dpo. Nu 10 dpo en nog steeds geen zwanger gevoel:(

17. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.866
    3.035
    113
    Ik duim dat je toch verrast gaat worden! Het lijkt me straks ook echt weer zo lastig de wachtweken.

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    @Chitje je zit nu op 9 dagen na de punctie? Dan zou je in mijn geval overmorgen mogen testen. Ik zou niet tot de 8e wachten :oops: duurt veel te lang. Bij mijn dochters mocht ik wel pas op dag 16 na punctie testen. Toen testte ik op dag 11 positief. Mijn arts van nu (ander ziekenhuis dan toen) zei dat op dag 9 a 10 de laatste medicatie je lichaam uit is en je dus een licht streepje zou moeten kunnen zien op dag 11 mocht het raak zijn. Ik herken je onzekerheid en negatieve gevoel, hopelijk zit je er helemaal naast en test je binnenkort positief!

19. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Dag 10 zit ik nu. Bij mijn dochtertje (spontane zwangerschap) testte ik op 10/11 dpo positief, maar voelde ik al dat ik zwanger was. Van een verse tp ben ik nog nooit zwanger geweest, alleen 1x biochemische met hcg 15 ofzo, dus geen idee hoe dat zou moeten voelen.

20. Rianana

Rianana Lid

7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Oh nee, hopelijk heb je het mis en komt het nog goed

Deel Deze Pagina