Mijn man is 9 jaar geleden gesteriliseerd. Dus hij zal waarschijnlijk eerst de tese behandeling moeten ondergaan. Jullie ook veel sterkte gewenst!
Hi Wondertje, De arts gaf aan dat DNA fragmentatie onderzoek niet nodig was aangezien het ziekenhuis bij voorbaat al selecteert op DNA. De niet te gebruiken zaadcellen worden niet gebruikt. Ze gaf aan dat het eigenlijk informatie is waar je uiteindelijk niet veel aan zult hebben.
Hi, ik herken dat ook! Wij zitten in ICSI traject vanwege zelfde reden (lage zaadkwaliteit van m'n vriend), en bij mij is er niets afwijkends gevonden met echo en bloedtest. Maar ja, daar zie je ook niet alles op he? Verder ben ik wel 35, dus de kwaliteit van de eitjes is vast niet meer wat het ooit geweest is, maar dat meten ze niet... Heel veel succes, ik duim voor jullie! Ik vraag me wel eens af of we niet onze tijd aan het verspillen zijn met ene protocol dat voor ons niet werkt, omdat er tot nu toe nog geen embryo is blijven plakken (1 verse tp 3x cryo tp). Mijn gyn adviseert cryo tp in natuurlijke cyclus, eventueel met ovitrelle, maar zonder utrogestan. Ze zegt dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat utro de kans op innesteling verhoogt. Ik denk inmiddels 'baadt het niet dan schaadt het niet'? Zijn er hier meiden die wel of juist niet utro gebruiken, en wat is bij jullie de reden?
Hi mamawensje, Ze zeggen nu dat utrogestan toch een kleine kans kan geven op complicaties, vooral bij jongetjes: daar schijnt een te korte plasbuis dan nog wel eens voor te komen. De keus wordt dan dus gemaakt toch zo natuurijk mogelijk alles in te steken. Ik voelde daar wel voor. Maar ik moet zeggen dat ik er ook niet echt over nagedacht heb... Ik dacht als het mannelijke factor is, dan moet het op de meest natuurlijke manier hopelijk goedkomen. Niet dus bij de laatste 4 cryo's. Dus ja wat is wijsheid... Sowieso probeer te vertrouwen op de statistieken (anekdotes op het forum hebben we allemaal.. Hoe verdrietig ook). Ik vind dat ook moeilijk hoor.
Hoi Mia, Wat een verhaal! Ik moet zeggen dat ik een deel van de afkortingen niet ken... Zal ze even opzoeken! Maar wat rot dat je het vertrouwen in Nederland kwijt bent. Hopelijk brengt Gent je inderdaad wat je zoekt. Als ik dit lees verlies ik ook dat vertrouwen een beetje want ik heb ook vaak opmerkingen over de standaard protocollen hier. Maar anderzijds, wij kiezen toch wel voor "in de buurt" omdat we al een kindje hebben en zo ver reizen niet te combineren is met ons werk en dochter. Dus ik probeer toch de negativiteit omtrent Nederland te negeren en het vertrouwen te houden <3
Ik gebruik in de cryocyclus ook geen utro. De arts heeft daar eigenlijk geen reden voor gegeven, behalve dat dat bij terugplaatsing in natuurlijke cyclus niet nodig is en dat natuurlijke cyclus bij een normale cyclus het beste is. Maar als er ook artsen zijn die adviseren juist wel utro te gebruiken ben ik ook wel erg benieuwd naar de reden.
@mamawensje hier ook nooit Utrogestan behoudens bij verse terugplaatsingen. Ik ben stil geweest, onze zoon is zaterdag gevallen, enorm geschrokken, maar volgens ambulance niks aan de hand. Maandag gebeld door kinderopvang dat ze zich zorgen maakten. Huisarts gebeld, van huisarts naar SEH en na 3 uur (inmiddels was het 20.15 uur) het besluit om hem een nachtje te houden. Mijn man was zo ziek, dus ik moest alles alleen doen (ik voelde me ook niet top, maar ja, verstand op nul en gaan). Uiteindelijk om 22 uur uitgeput in slaap gevallen, maar elk uur wakker. Dinsdagochtend toch het besluit genomen door neuroloog dat een CT scan nodig was om alles uit te sluiten, dus tot 14.30 uur (tijdstip scan) en uitslag (16.00 uur) maakte dat het een lange dag was. Gelukkig geen schade, dus 'enkel' een lichte hersenschudding. Veel rust moet hem er weer bovenop helpen. Ik ben 10 jaar ouder geworden in deze afgelopen dagen. Gister ging hij om 18 uur naar bed, wij erna en hebben allemaal tot 7 uur geslapen. We hebben totaal nog niet stil gestaan bij het feit dat we maandagochtend een mini knipperlichtje hebben gezien op termijn (echo was naar voren gehaald vanwege late OHSS). Voelt erg ondankbaar, maar heb er nog geen energie voor gehad. Ik voel me nog steeds erg slap. Heb gister ook overgegeven (maar dat is viraal, niet vanwege zwangerschap). Nou, het kan alleen maar beter worden, daar focussen we maar op . Alle nieuwe mensen: welkom en veel succes!
Poeh, wat moet dat schrikken geweest zijn! Kan me voorstellen dat je door alle zorgen, stress en onrust nog niet heb stil kunnen staan bij de goede echo. Lijkt me heel menselijk. Wel fijn dat er een hartslag te zien is. Op naar een mooie en gezonde zwangerschap! Veel beterschap voor je zoontje. Hopelijk lukt het hem om zich wat rustig te houden.
Jeetje wat een schrik! Was ie ergens vanaf gevallen? Ach de kwetsbaarheid van die kleintjes... En wat een dapper mannetje heb je! Hopelijk voelen jullie je allemaal weer stukje beter? Ach maar.. gefeliciteerd met het knipperende hartje, op de goede plek! Je hebt je zo druk gemaakt. Ik hoop zo voor je dat het je wat rust geeft en steeds meer ruimte om te genieten. Het is een wonder dat het hopelijk voor de tweede keer mag gebeuren! <3
Jeetjemina wat een enorme schrik! Ik hoop dat hij er niet al teveel last van heeft en wat rust kan vinden. Maar he, wat ook een goed nieuws!!! Gefeliciteerd. Kan me voorstellen dat het in alle hectiek een beetje aan jullie voorbij is gegaan. Ik hoop dat jullie er snel van kunnen gaan genieten!
Ik heb vanmorgen zelf maar eens het ziekenhuis gebeld, nadat ik nog steeds niets van ze vernomen heb sinds mijn bericht van vorige week. Het bleek dus dat mijn bericht wel was opgepakt, maar in een andere mailbox was terecht gekomen, waardoor hij kwijt was... Dus het is goed dat ik gebeld heb. Er wordt deze ochtend overlegd met de gynaecoloog en dan word ik in de loop van de dag gebeld met hoe nu verder.
Ik heb beide cryo's in kunstmatige cyclus laten terugplaatsen, dus met progynova en utrogestan. De eerste cryo was raak en is mijn zoontje. De tweede cryo was ook raak, maar helaas geëindigd in een vroege miskraam. Voor mij werkt het dus wel.. Mijn dochtertje was een verse terugplaatsing en daarbij gebruik je volgens het protocol van het Radboud utrogestan tot 15 dagen na de terugplaatsing van een 3-daags embryo.
Jeetje wat een verhaal zeg.. wat zullen jullie je rotgeschrokken zijn. Ik kan me helemaal voorstellen dat je je 10 jaar ouder voelt na die spanning en stress. 'Gelukkig' enkel een hersenschudding.. Hopelijk is je zoontje (en jullie natuurlijk) er gauw weer bovenop. Wat fijn van de echo! Het is begrijpelijk dat je er nog niet bij stilgestaan hebt na de rollercoaster met je zoontje. Op naar de volgende goede echo! Wanneer heb je die? Doe het rustig aan he.
Pfffff ongelooflijk! Alsof het allemaal al niet spannend en pittig genoeg is. Goed dat je zelf hebt gebeld!
oh wat vreselijk schrikken. Staat je leven toch echt even helemaal op z’n kop. En dan ook nog ziek.. zwanger (wat natuurlijk geweldig is..) maar wel erg veel spannende dingen ineens dus. Sterkte de komende dagen voor jouw mannetje!
Net eerste fm gehad. Rechts is hij 13 mm en bms is nu 6,5 mm. Zodra ik een positieve ovulatietest heb moet ik het ziekenhuis mailen en is 5 dagen later de tp. Spannend!!!!
Wie Chitje - 43 jaar - 2e kindje - IVF - Nij Geertgen Doortje25 - 37 jaar - 3e kindje - ICSI - LUMC Didi555 - 31 jaar- 1ste kindje na ☆- IVF - VUMC Rianana - 43 jaar - 2e kindje - IVF- Nij Geertgen Maan14 - 29 jaar - 3e kindje - ICSI - ETZ Jess98 - 24 jaar - 1e kindje - ICSI - ETZ Marie92 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI - Haga / LUMC Nylla - 41 jaar - 1e kindje - IVF LisaW27 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI - TFP Düsseldorf Louisa2022 - 30 jaar - 1e kindje - IVF - ETZ Tilburg Zzussie - 27 jaar - 1e kindje (hopelijk) - ICSI-mnc - umc Groningen Delila88 - 35 jaar- 2e kindje - ICSI - Amsterdam UMC Staffie84 - 38 jaar - 3e kindje - ICSI - Maasstad NinaH1981 - 41 jaar - 2e kindje - IVF - Maastricht UMC+ aDina88 - 34 jaar - 1e kindje - ICSI - Radboud UMC Faith22 - 40 jaar - 1e kindje - IVF - Nij Barrahus Mamawensje - 35 jaar - 1e kindje Cintje14 - 32 jaar - 2e kind je - IVF - Erasmus MC Kruimel14 - 38 jaar -2de kindje -IVF/ICSI -ETZ Evi92 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI - Isala Bloem99 - 42 jaar - ICSI - Radboud Aafje80 - 42 jaar -IVF - Rijnstate JosjeM - 31 jaar - 3e kindje - ICSI - Radboud VB1989 - 33 jaar - 1e kindje - ICSI - Diak/UMCU Afspraken 16-03 Aafje80 - punctie 16-03 Marie92 - Eerste echo FM voor cryo tp 23-03 VB1989 - eerste echo FM voor cryo tp 06-04 Bloem99 - uitgangsecho 07-04 Louisa2022 - operatie voor het verwijderen eileider(s) en endometriose. Vervolgens starten met IVF Testdatum 11-03 Cintje14 26-03 Staffie84 ♡ ZWANGER ♡ 20-09-2023 - Doortje25 02-10-2023 - Maureenbv HOE PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Ik heb even de lijst aangepast en een aanvulling onderaan neergezet hoe je de lijst kan aanpassen, zodat de kleurtjes blijven bestaan in de lijst. Dat staat net wat vrolijker dan een hele grijze lijst