IVF/ICSI behandeling starten januari 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marie92, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @Aafje80 heel veel succes met de punctie trouwens vandaag! Laat je weten hoe het is gegaan?

2. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Hier ook eindelijk duidelijkheid, wanneer ik weer menstrueer mag ik me aanmelden en krijg ik eerst op cyclus dag 1, 2 of 3 een uitgangsecho om te kijken of de baarmoeder schoon is. Zo ja, dan kunnen we meteen door en een bms meting plannen. Op hoop van zegen dat het allemaal op rolletjes loopt en we niet meer nodig hebben dan deze laatste cryo.

3. Aafje80

Aafje80 Actief lid

10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Hier de punctie achter de rug. Een prik was erg naar /venijnig. De rest was rot maar te doen. Ze hebben voor mijn doen superveel aangeprikt, verpleegkundige moest zelfs nog een extra buisje pakken. Kreeg opeens heel veel hoop. Wauw, misschien wel een startpunt van 8-9 eicellen misschien! Maar werd net gebeld door mijn vriend vanuit Utr en de hebben 5 goeie eicellen gevonden. Beter iets dan niets natuurlijk. Maar zelfs 1 eicel minder dan bij de vorige punctie terwijl het er hier zoveel hoopvoller uitzag door de grote hoeveelheid follikels. Merk echt dat ik ef helemaal uit het veld Ben geslagen. Had een uur geleden nog de droom dat we misschien wel meerdere cryo’s zouden hebben. En nu voel ik me weer zo dom. Ik weét toch hoe dit proces altijd gaat … nooit zoals je verwacht /hoopt

Weten jullie waarom ef soms zoveel minder zijn dan ze aanprikken? Lege follikels of onrijpe eicellen toch?

4. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @Aafje80 hoe veel eicellen had je de vorige keer en wat was de uitkomst uiteindelijk?
    Dat is precies wat het traject met je doet.. je wordt heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Constante pieken en dalen en je weet gewoon ook niet waar je op moet rekenen.. De onzekerheid is killing. Soms wil je de tijd gewoon even vooruitspoelen, zodat je weet waar je aan toe bent.

In de tussentijd duim ik voor je, dat het een niet te grote afvalrace zal zijn. Hang in there!♡

Delila88 vindt dit leuk.
  5. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Snap dat het voor je gevoel tegenvalt, maar echt (klinkt vast heel lullig en zo is het absoluut niet bedoeld), voor je leeftijd is 5 eicellen echt een goede score hoor! Ik had van de 7 follikels ook maar 4 eicellen. Volgens mij kwam dat inderdaad door onrijpe eicellen. Uiteindelijk hebben bij ons de 4 eicellen ook 4 bevruchtingen van topembryo’s geleid en 3 cryo’s. Grote aantallen zegt echt niet alles. Je hebt weinig aan veel eicellen en slechte kwaliteit. Dan liever maar een paar goede, die ook tot goede bevruchtingen en embryo’s leiden. Ondanks dat de hoeveelheid echt niet alles zegt, begrijp ik je teleurstelling. Je had anders gehoopt. Ik duim voor 5 topembryo’s voor je!
    En vandaag een beetje lief zijn voor jezelf, lekker rustig op de bank en bijkomen.

marie92 vindt dit leuk.
  6. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    ik heb vandaag bloed geprikt voor de opstart van ivf. Morgen mijn partner en dan wachten op de sperma test. Daarna is er geen wachttijd meer. In de tussentijd doen we nog een 7e IUI poging.

Louisa2022, Bloem99 en JosjeM vinden dit leuk.
  7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Kruimel14
    Jeetje wat schrikken!! Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met je zoontje.
    Maar wat fijn dat je een goede echo had!!

@marie92
    Eindelijk weer aftellen:D
    Weet nog hoe vreselijk ik die verplichte maand rust vond, hopelijk snel een positieve ovutest

@JosjeM fijn dat je eindelijk duidelijkheid heb en weer mag starten

@Aafje80
    Wees lief voor jezelf vandaag
    Snap dat je wel teleurgesteld bent over het aantal zeker wanneer er zoveel is aangeprikt.
    Maar kwaliteit voor kwantiteit,hopelijk 5 mooie bevruchtingen

@Patty86
    Gelukkig geen wachttijd, al ga ik natuurlijk duimen dat ivf helemaal niet nodig meer gaat zijn

Splitijsje vindt dit leuk.
  8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hier gisteren de tp gehad, ging erg moeizaam dit keer.
    Vorige tp al een darm die in de weg lag en zorgde voor veel schaduw, maar toen lukte het toch.
    Nu wederom die rare darm en kreeg ze echt geen goed beeld.
    Dus terug naar de wachtkamer, en de opdracht om nog een beker of 4 water te drinken en dat terwijl mn blaas al zo vol voelde:eek:
    Maar goed, uiteindelijk toch gelukt, 2e poging was mn bms stukken beter zichtbaar en is hij mooi in het midden geplaatst, en gelukkig nog alles onder geplast:roflmao::roflmao:

Nu het vreselijke wachten weer....
    Ontdooien was gelukkig wel in 1x goed gegaan dus nog 4 cryos over

9. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Hopelijk werkt de 7e IUI nog zijn vruchten af! Maar het is in ieder geval al 'fijn' dat er dan al een ander stipje op de horizon is, mocht de IUI niet lukken.

10. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Oh wow, dan stond je blaas uiteindelijk ook echt op knappen. Met al dat geduw, getrek en gepor down under is dat niet erg bevorderlijk! Hopelijk is deze cryo een blijvertje. Ik duim voor je!

11. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ja die echokop moest zo diep in mn buik geduwd worden, heb alleen maar gelegen met de gedachte "niet plassen...niet plassen":oops:
    Was daar zo bang voor:roflmao:

Normaal ga ik nooit plassen na een tp, ik weet dat de embryo er niet uit kan vallen maar toch...gewoon het idee van "druk" zetten terwijl er net iets kostbaars is ingezet...maar dit keer kon het niet anders:D

Zzussie en JosjeM vinden dit leuk.
  12. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Hahaha ja, ik herken het gevoel zo :roflmao: Ze zullen het vast wel eens meegemaakt hebben, dat iemand het toch niet meer kon bedwingen.

13. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Aafje80 het is elke keer weer een aanslag op je lichaam zo’n punctie, fysiek maar nog meer mentaal. Alle hoop die je dan hebt bij het aanprikken van alle follikels en daarna het nieuws wat je aan rijpe eicellen overhoudt.
    Ze prikken alle follikels aan tijdens de punctie maar kunnen pas in het laboratorium zien of er rijpe eicellen waren.
    Heb jij lang hormoonstimulatie gehad of korter?
    Wanneer krijg je meer te horen over de bevruchtingen? Ik duim mee!

14. VB1989

VB1989 Actief lid

13 mrt 2023
    116
    112
    43
    Vrouw
    Ik kan mij voorstellen dat dat even tegenvalt, maar ik voor je duimen dat er 5 mooie bevruchtingen uitkomen. En laat je vandaag lekker in de watten leggen door je vriend!

15. VB1989

VB1989 Actief lid

13 mrt 2023
    116
    112
    43
    Vrouw
    Spannende tijd weer, succes met dat ellendige wachten!

16. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Oh Aafje voel je toch alsjeblieft niet dom, het is zo logisch en herkenbaar dat je hoopt/droomt en ook de teleurstelling dan ervaren: dikke knuffel. Helaas bevat lang niet elke follikel een (rijpe) eicel. Ik hoop voor jou op een topscore! Ik was met 15 gevonden eicellen en 6 bevruchtingen compleet uit het veld geslagen, maar uiteindelijk hadden we 6 embryo's, 1 verse terugplaatsing en 5 cryo's. Dus wie weet...valt het resultaat mee. Wees maar lief voor jezelf!

Dank voor alle reacties op mijn post!

17. CupK

CupK Nieuw lid

16 mrt 2023
    4
    13
    3
    Vrouw
    Hoi iedereen, ik zou hier graag komen meeschrijven. Vriend (40) en ik (34) zijn deze maand daadwerkelijk van start gegaan met ons fertiliteits traject, ivf icsi in ons geval, ik heb het stimuleren en de punctie achter de rug en afgelopen maandag de 1e terugplaatsing gekregen. Helaas hadden we uiteindelijk 1 embryo die kon worden teruggeplaatst, waren ook niet veel eicellen om mee te beginnen jammer genoeg. Nu in de beruchte wachtweken, ik hou mij handen en voeten zo goed mogelijk lekker warm en drink veel thee. Daarnaast gebruik ik multi vitamine, vitamine D, Foliumzuur en omega 3 6 9. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om de innesteling te bevorderen? Weet ook dat het ook geluk hebben is natuurlijk

18. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Hoi! Wat leuk dat je meeschrijft!

Spannend de eerste tp. Mag ik vragen wat de reden van jullie onvruchtbaarheid is? Hoe was de kwaliteit van jullie embryo?

Granaatappelsap drinken! Is heel goed voor de doorbloeding. Probeer wel een biologische variant te nemen en rooibosthee drinken. Succes met de wachtweken!

19. CupK

CupK Nieuw lid

16 mrt 2023
    4
    13
    3
    Vrouw
    Oh ja granaatappel sap doe ik ook inderdaad, vergat ik te vermelden haha.
    Mijn vriend heeft een groei stoornis in de testikels gehad toen hij jonger was, daardoor een lager aantal zaadcellen helaas. Kwaliteit van de embryo was 2 volgens de laborant, ik vroeg of het A B Of C was maar in het EMC beoordelen ze het blijkbaar anders.

20. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Haha, ja in ieder ziekenhuis is het weer anders geloof ik! Ik duim voor jullie.

Deel Deze Pagina