IVF/ICSI behandeling starten januari 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marie92, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delila88

Delila88 Actief lid

23 jan 2023
    396
    396
    63
    Vrouw
    @Staffie84 wat spannend dat je je tp hebt gehad... En hoe! Vreselijk die volle blazen maar dit moet wel heel heftig geweest zijn als je dan ook nog eens extra moet drinken en wachten. Hopelijk is het voor een goed doel :)

@Aafje80 shit meid, wat rot dat je je rot voelt. Er speelt ook zoveel: de spanning, de hormonen, de pijn en de hoop. Maar het klinkt best goed en alsof jullie meerdere kansen krijgen. De hoop lag gewoon heel hoog. Even verwerken, dat mag ook gewoon.

@CupK welkom! Jeetje wat spannend. En meteen maar 1 emmy, hopelijk in 1x raak! Konden de artsen vertellen waarom maar 1 goed genoeg was? Waarsch door zaadkwaliteit dus toch. Spannend! Ik doe niet zoveel extra's. Alleen: nauwelijks cafeine en nog minder alcohol.

Mijn man heeft vandaag tussentijds zaadonderzoek laten doen. Verwachten morgen uitslag. En alle medicatie is sinds vandaag binnen: maandag beginnen met decapeptyl. Het is nog een lange weg, maar het voelt weer helemaal als " we gaan weer beginnen".

Louisa2022, Bloem99 en Splitijsje vinden dit leuk.
  2. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    DNA fragmentatie onderzoek gaat verder dan BSA analyse en neemt een dag in beslag. Wij moesten daar apart voor langskomen want kon niet tegelijk met BSA.
    Bij geen bevruchtingen is een eicelactivatie onderzoek (MOAT) een heel goed uitgangspunt.
    Succes met het wachten op de uitslagen en hoop op een antwoord voor jullie.
    Karyotypering dna onderzoek zou ook nog kunnen maar dat neemt 3 maanden in beslag.
    Er is ook nog een MAR onderzoek om te kijken of er sprake is van antistoffen tegen het eigen sperma.
    Het is wonderlijk wat ze tegenwoordig allemaal al kunnen onderzoeken. Was dat met eicellen ook maar zo!

3. CupK

CupK Nieuw lid

16 mrt 2023
    4
    13
    3
    Vrouw
    Dankje! Er waren helaas maar 2 van de 4 eicellen rijp genoeg om te gebruiken wel heel fijn dat er in ieder geval 1 emmy is gegroeid. Ahja ik gebruik ook een stuk minder koffie en al een hele tijd geen alcohol meer (deed ik al sporadisch dus dat scheelt haha)
    Aan jou banner te lezen kan het bij de 1e dus wel raak zijn dat geeft een beetje hoop :)

Delila88 vindt dit leuk.
  4. Bloem99

Bloem99 Actief lid

9 dec 2022
    211
    141
    43
    Ik hoop dat je nog even hoop kan houden… maar het is heel herkenbaar. De verschillende afspraken kunnen je zo uit het veld slaan.

Ik hoop op een mooi aantal bevruchte en goed delende embryo’s.

Tav de inhoud van follikels begreep ik dat veel samenhangt met de maat >= 18 mm bij de laatste meting geven de beste (=rijpe) eicellen. Kleiner kan het nog steeds raak zijn, maar wordt de kans kleiner, omdat de eicel nog niet rijp is of geen eicel in zit.

Bij mijn laatste punctie konden ze er 1 van 13 mm niet aanprikken omdat deze moeilijk bereikbaar was. Ik wilde dat ze het toch graag deden, maar uiteindelijk weigerde ze omdat er gegeven de maat van het follikel te weinig kans was op een rijpe eicel.

Sterkte met het afwachten. Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn?

5. Bloem99

Bloem99 Actief lid

9 dec 2022
    211
    141
    43
    Welkom! Jammer dat de andere niet door is blijven delen. Ik hoop dat de andere een plakkertje is. De wachtweken zijn altijd een vervelende periode ik hoop dat ze omvliegen. Sterkte!

6. Louisa2022

Louisa2022 Actief lid

24 okt 2022
    153
    122
    43
    Vrouw
    Jeugd -en gezinsbegeleider
    Noord-Brabant
    #1706 Louisa2022, 16 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2023
    @Aafje80, Alles wordt uit de kast getrokken om de omstandigheden ideaal te maken en dan is het flink balen dat de uitkomst niet is zoals je hoopt. Nou meid, ik ga voor je duimen hoor, en hoop dat je een beetje bijgekomen bent van deze dag ❤️

7. Louisa2022

Louisa2022 Actief lid

24 okt 2022
    153
    122
    43
    Vrouw
    Jeugd -en gezinsbegeleider
    Noord-Brabant
    Wat moet dat enorm schrikken zijn geweest.. Hopelijk allemaal weer een beetje bijgekomen ervan. Veel beterschap voor jullie zoontje <3!

Wat ontzettend fijn om dit goede nieuws te lezen: een knipperlichtje op jullie echo :)!!

Splitijsje vindt dit leuk.
  8. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
  9. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Jaaaa wilde ik net vragen! Ben heel benieuwd... hoop dat jullie allebei goed nieuws hebben!

10. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.889
    9.665
    113
    Vrouw
    Het lijkt erop alsof mijn cyclus al weer vrij snel op gang is, zit weer vlak voor mijn vruchtbare periode gezien het cervixslijm. Ik weet alleen niet zo goed vanaf wanneer ik cyclusdag 1 had moeten rekenen. Vanaf de eerste dag dat het bloedverlies al een beetje begon of de dag dat de miskraam echt is 'doorgebroken'? Want normaal gesproken wat ik nu heb zou dit op cyclusdag 12 zijn zo ongeveer en ik zit nu op cyclusdag 10, omdat ik rekende vanaf dat het echt doorzette. Lekker verwarrend weer allemaal.

11. Faith22

Faith22 Actief lid

27 jul 2022
    431
    404
    63
    Vrouw
    Wie
    Chitje - 43 jaar - 2e kindje - IVF - Nij Geertgen
    Doortje25 - 37 jaar - 3e kindje - ICSI - LUMC
    Didi555 - 31 jaar- 1ste kindje na ☆- IVF - VUMC
    Rianana - 43 jaar - 2e kindje - IVF- Nij Geertgen
    Maan14 - 29 jaar - 3e kindje - ICSI - ETZ
    Jess98 - 24 jaar - 1e kindje - ICSI - ETZ
    Marie92 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI - Haga / LUMC
    Nylla - 41 jaar - 1e kindje - IVF
    LisaW27 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI - TFP Düsseldorf
    Louisa2022 - 30 jaar - 1e kindje - IVF - ETZ Tilburg
    Zzussie - 27 jaar - 1e kindje (hopelijk) - ICSI-mnc - umc Groningen
    Delila88 - 35 jaar- 2e kindje - ICSI - Amsterdam UMC
    Staffie84 - 38 jaar - 3e kindje - ICSI - Maasstad
    NinaH1981 - 41 jaar - 2e kindje - IVF - Maastricht UMC+
    aDina88 - 34 jaar - 1e kindje - ICSI - Radboud UMC
    Faith22 - 40 jaar - 1e kindje - IVF - Nij Barrahus
    Mamawensje - 35 jaar - 1e kindje
    Cintje14 - 32 jaar - 2e kind je - IVF - Erasmus MC
    Kruimel14 - 38 jaar -2de kindje -IVF/ICSI -ETZ
    Evi92 - 30 jaar - 2e kindje - ICSI - Isala
    Bloem99 - 42 jaar - ICSI - Radboud
    Aafje80 - 42 jaar -IVF - Rijnstate
    JosjeM - 31 jaar - 3e kindje - ICSI - Radboud
    VB1989 - 33 jaar - 1e kindje - ICSI - Diak/UMCU

Afspraken
    16-03 Aafje80 - punctie
    16-03 Marie92 - Eerste echo FM voor cryo tp
    23-03 VB1989 - eerste echo FM voor cryo tp
    06-04 Bloem99 - uitgangsecho
    07-04 Louisa2022 - operatie voor het verwijderen eileider(s) en endometriose. Vervolgens starten met IVF

Testdatum
    11-03 Cintje14
    26-03 Staffie84
    28-03 Faith22

♡ ZWANGER ♡
    20-09-2023 - Doortje25
    02-10-2023 - Maureenbv

HOE PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

12. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Ik zou uit gaan van het doorbreken.

JosjeM vindt dit leuk.
  13. Faith22

Faith22 Actief lid

27 jul 2022
    431
    404
    63
    Vrouw
    Dag meiden, ben weer even een tijdje afwezig geweest. :rolleyes: maar ben weer terug :D Hoop dat alles goed gaat met jullie.

Korte update. Tijdens de eerste follikelmeting waren er 5 follikels te zien. Ik was heel teleurgesteld en de follikels groeide ook heel langzaam. Ik heb uiteindelijk 4 echo’s gehad en afgelopen zondag de punctie. Ik was zo bang!! :oops: Uiteindelijk was het niet fijn, maar ook niet ondragelijk. De morfine deed me goed. :p

Tot mijn grote verbazing werden er 11 follikels gevonden en kreeg ik binnen een uur te horen van het lab dat er 12 eicellen waren gevonden. Ik was heel blij. De volgende ochtend werd ik terug gebeld (was zooooo zenuwachtig en gespannen) dat er 9 bevruchtingen waren. Ik was weer heel blij! Nu was het afwachten tot vandaag hoeveel er over zouden blijven. Ik werd vanochtend gebeld door het lab en helaas liepen alle embryo’s ‘achter’ in ontwikkeling. Dus mijn blijheid verdween ook meteen. :( Ik heb alles niet helemaal goed begrepen, maar ik heb vandaag dus wel een terugplaatsing gehad van 2 embryo’s (vandaag de keus voor 2 gemaakt na het horen van het nieuws dat alle embryo’s achter bleven en er een kans bestaat dat niks wordt ingevroren). En morgen hoor ik uiteindelijk of er überhaupt nog iets wordt ingevroren. Heeft 1 van jullie dit ook gehad dat gewacht werd tot dag 6?

Dus aan de ene kant blij dat ik wel een terugplaatsing heb gehad (geen idee wat de kwaliteit van de embryo’s waren), maar aan de andere kant teleurgesteld met het nieuws over het ‘achter blijven’ van de embryo’s.

Ik probeer positief te blijven en dit als een nieuwe kans te zien! Nu dus officieel de wachtweken in. :rolleyes:

marie92 vindt dit leuk.
  14. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Faith22 wat een achtbaan is het hè.. van hoop naar vrees naar opluchting naar blijdschap naar hoop naar teleurstelling naar hoop etc..
    Het gebeurt vaker dat embryo’s op dag 6 ingevroren worden als blastocyste. Dit hoeft echt niet te betekenen dat dit mindere embryo’s zijn. Alle embryo’s die als blastocyste worden ingevroren zijn morfologisch goed genoeg en qua celdeling kern etc om uiteindelijk teruggeplaatst te worden.
    Ik hoop dat je goed nieuws krijgt betreft mogelijke cryo’s.. voor nu heb je 2 prachtige embryo ‘s teruggeplaatst en wens ik je succes met de wachtweken! Stap voor stap..

Faith22 vindt dit leuk.
  15. Aafje80

Aafje80 Actief lid

10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie lieve reacties en opbeurende woorden meiden. Doet me echt goed. Als het goed is heb ik as zondag een terugplaatsing van een 3-daags cryo (mocht er eentje zijn natuurlijk). En dan hoor ik ook of er nog anderen in de race zijn. Jammer dat ze niet tussentijds doen bij mijn ziekenhuis.

ik heb nu 2x een punctie gehad. Eentje in 2020, toen had ik maar 4 eicellen. Maar wel 2 teruggeplaatst (waaronder zoontje) en 1 cryo. De laatste poging afgelopen dec had ik 6 eicellen, 3 bevruchtingen en uiteindeljk een verse TP en 1 cryo.

Ik zou super blij zijn als ik hier nu weer op uit zou komen. Maar ik merk gewoon dat ik mezelf een beetje rijk had gerekend met ‘voor het eerst’ zoveel follikels. Een startpunt van 8 eicellen oid leek me zo mooi. En na die ellendige weken vond ik gewoon dat ik wat geluk had verdiend haha. Maar hey.. wij fertility warriors verdienen allemaal een portie geluk!
    Gelukkig weinig last van de punctie zelf gehad. Beetje weeïg gevoel in de buik alleen. Mijn vriend gaat straks sushi bestellen. Je moet toch een beetje lief zijn voor jezelf :) Fijn weekend allemaal!

Louisa2022, Bloem99 en Faith22 vinden dit leuk.
  16. Aafje80

Aafje80 Actief lid

10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Oh Faith! Dit klinkt ook als een enorme rollercoaster zeg. Jeetje! Ik heb best vaak gehoord / gelezen dat iets langzamere embryo’s toch de volgende dag kunnen worden ingevroren. Ik duim!

Faith22 vindt dit leuk.
  17. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Ooo, spannend weer! Jammer dat je ziekenhuis tussentijds geen updates geeft.

Heerlijk sushi. Lekker van genieten!!! We moeten inderdaad een beetje lief voor onszelf zijn.

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik had dit bij mijn vorige punctie. 2 follikels, 2 eicellen en 2 bevruchtingen. 1 verse tp en van de ander kreeg ik op dag 5 door dat het een trage deler was en ze het een dag extra de kans gaven. Ik heb er positieve dingen over gelezen, vrouwen die er zelfs zwanger van waren, maar helaas is die van mij na dag 6 vernietigd. Ik hoop voor jou op beter nieuws! Sterkte met deze rollercoaster!

Faith22 vindt dit leuk.
  19. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    326
    447
    63
    Vrouw
    Sorry voor het inbreken. Hier een stille meelezen. Ik heb verleden maand mijn punctie gehad. En jouw verhaal zou zo het mijne kunnen zijn. Ik had bij de punctie 16eicellen. Uiteindelijk 9 bevruchtingen. Moest op dag 5 weergaan voor de TP. Daar kreeg ik de melding dat die dat ze toen teruggeplaatst hadden reeds blasto was maar de 8resterende nog jonkies waren. Hadden dus een klein beetje achterstand. Dokter maakte toen melding dat het mogelijk was dat er 8overbleven maar ook dat het mogelijk was dat er geen ingevroren werden. Uiteindelijk toch 3ingevroren.
    Nu in een Rustmaand gezien de verse TP een vroege miskraam werd en vanaf volgende maand herbeginnen we

Faith22 vindt dit leuk.
  20. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Groot gelijk @Aafje80 geniet van de sushi! @Faith22 ik duim op goed nieuws en knallende testen!

Faith22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina