Hallo dames.. Wij zijn inmiddels weer bezig met onze 3e icsi (5e probeer poging , 2 afgebroken. Nu hebben we dus de keuze om 2 embryo's terug te plaatsen maar dat zie ik echt niet zitten. Ik heb liever als we dan al wat goede emmy's hebben elke keer 1 goede kans. Zijn er meer van jullie die zo dachten of gedaan hebben? Bij 125 gonal had ik 8 eitjes en 6 bevruchtingen waarvan 1 goede en 1 matige ingevroren waren. Bij de verse tp zwanger geworden en daarna van 1 cryo maar beide keren vroege miskraam. Hoop echt dat 150 de oplossing is voor meer eitjes en ik niet weer ziek word zoals de 1e keer 150 menopur.
Hallo, Zit ook met hetzelfde. Bij icsi 3 8 eitjes waarvan 5 bevrucht. 2 verse laten terugplaatsen. Heb op 1 of andere manier meer hoop bij een verse embryo dan bij een cryo. Niet zwanger geworden. 3 embryo's konden ingevroren worden. Dus keuze 1 of 2 terug laten plaatsen... Moeilijk moeilijk... Heb gekozen voor 1 omdat ik nu misschien nog 3 kansen heb.. geeft me wat meer vertrouwen. 1 cryo is op 1 september terug geplaatst dus nu nog 2 over.. Succes met beslissen...
Bij icsi 3 hebben we er twee terug laten zetten. Bij icsi 4 (nieuw zkh) hadden we ook die mogelijkheid, maar hebben we op aanraden van de arts voor 1 gekozen.
Lastig hè. Ik ben blij als het ons met 1 wonder mag lukken en hebben geen wens voor een 2e.. Dus elke keer een kans geeft meer hoop.
Ik heb een hele tijd terug een artikel gelezen hierover. Uit onderzoek blijkt dat de kans op een zwangerschap met terugplaatsing van 2 embryo's groter is dan terugplaatsing van 1 embryo. Het ene embryo schijnt de ander te helpen innestelen. (Meestal ten koste van die ene embryo die helpt). Ik was toen bezig met een ICSI behandeling. Er stond al vast dat ik er 1 teruggeplaatst zou krijgen. Op het laatste moment (mede door dit artikel) besloten er toch 2 terug te plaatsen. En zwanger! Van 1 kindje .