IVF, ICSI behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door izabella7640, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. izabella7640

21 jul 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste lotgenoten.
    Na 5 weken is mijn zwangerschap met miskraam beeindigd ;( helaas is iets mis gegaan :( nu nog even dat verwerken en opnieuw proberen.
    Veel succes en geluk allemaal. De tweede is zeer nodig.

Izabella

2. Frummel2008

1 sep 2014
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat vreselijk voor jullie... Na zoveel moeite..... Ik leef met jullie mee.
    Ik wens jullie veel sterkte en veel succes als jullie er weer klaar voor zijn!
    Hou je taai!

3. GLG

GLG Lid

24 jul 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat vervelend voor je! Sterkte!

4. GLG

GLG Lid

24 jul 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb afgelopen dinsdag de terugplaatsing gehad.
    Er waren 8 eicellen gevonden, waarvan 6 bevrucht en een op dinsdag
    ver genoeg voor terugplaatsing; 7 cellig.
    Ik weet nog niet of er cryo's overblijven, dat zou een dag
    later bekeken worden en krijg ik per brief meegedeeld.
    Ben benieuwd hoe het verder gaat...
    Doe gewoon rustig aan. Begin van de week nog moe en gevoelige buik
    van de punctie. Maar nu gaat het prima.

5. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste dames,

Ik hoop dat ik ook mag aansluiten. Na al 9 maanden aan de slag te zijn met Clomid, daarna Gonal F vanwege mijn pcos vandaag te horen gekregen dat we toch overstappen naar icsi. Zaadcellen van vl waren na het bewerken te weinig en van mindere kwaliteit.

Pff wat komt dit dan toch even rauw op je dak.
    Heel de dag zijn we er al mee bezig.
    Volgende maand kunnen we beginnen.

Voordeel is, ik ben al gewend aan het spuiten en de echo's de rest is nog heel spannend! Daarom Lees ik graag mee.
    Nu had ik wel wat vragen want hoe deden jullie dit icm je werk?
    Vrij vragen voor die dag? Maar het is nogal op korte termijn denk dat je weet wanneer je de punctie gaat krijgen..
    Of is dit bijna altijd dag 14 van je cyclus?
    En als je de eerste keer nu veel embryo's hebt, vriezen ze deze dan altijd in? En als je die dan weer gebruikt valt dat dan onder 1 behandelingen aangezien er maar 3 worden vergoed?!

Nou ik ben heel benieuwd allemaal. Nu al zenuwachtig! Haha.

Succes allemaal!

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bij mij was de punctie nooit strak op dag 14. Inderdaad altijd 'last minute' wanneer het zou moeten gaan gebeuren. En wat cryo's betreft (zo heten ingevroren embryo's), die vallen inderdaad onder de poging waarbinnen ze ontstaan zijn. Maar, ik zou er niet op rekenen dat je ze krijgt, dan kan het alleen maar meevallen ;) Succes!

7. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt Hilly1980! Ik zie dat jij zwanger bent! Geniet ervan!

8. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Hallo...

Even reactie op bel85. Het ligt aan je lichaam hoe die reageert op de medicatie daarom moet je een aantal keer voor echo om te kijken hoe groot de blaasjes zijn en om te kijken wat de dikte is van je baarmoederslijmvlies. Als de blaasjes groot genoeg zijn Word er afgesproken wanneer de punctie is... Ik heb wel eens 7 dagen achterelkaar terug moeten komen.. gelukkig deed mijn werkgever er niet moeilijk over en kon ik er gewoon een uurtje tussenuit. De overgebleven embryo's moeten nog een dag doordelen, doen ze dat niet dan worden ze ook niet ingevroren. Ik kreeg ook een brief met het aantal ingevroren embryo's. Na een mislukte poging na een gestimuleerde cyclus moest ik van UMCG een maand rusten...

Hoop dat je hier wat aan hebt...

9. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks Carmen! Fijn deze informatie! Denk dat ik het maar bespreekbaar maak met mijn werkgever dan weten ze er vanaf als ik inderdaad eerder weg moet enzo.
    Ben best zenuwachtig en begin pas volgende cyclus. Hihi. Maar we gaan er met volle en frisse moed tegenaan!

10. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Ik heb het aangegeven bij mijn hoofd en collega's. Ben bang dat je daar niet onderuit komt. In UMCG doen ze de echo's alleen maar smorgens.. jij staat aan het begin van de behandeling... Ikke aan het einde. Heb nu nog 2 cryos over. Maandag mag in testen omdat er een cryo terug geplaatste is.. na die 2 cryos is het einde oefening voor ons...

Ik vond de behandelingen wel meevallen... Het is juist de wachtweken en bijwerking van sommige medicatie...

Succes hoor.... ;)

11. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga duimen voor je!!! Dan is het helemaal super spannend!! Hoop dat je positief testen! Fingers crossed!

Ben je na alle keren niet zwanger geworden of zijn het mk geworden? Heftig zeg!

12. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Icsi 1 was in mijn eigen cyclus dat houd in dat dat in totaal 6 behandelingen zijn. Elke maand werd mijn eiblaasje in de gaten gehouden. Deze maakte ik zelf aan. De eerste 3 keer geen bevruchting van de eicel. De laatste 3 keer wel bevucting en terug plaatsten maar niet zwanger

Icsi 2 was de gestimuleerde cyclus. Maar 4 eicellen 3 bevrucht waarvan 1 terug geplaatst. niet zwanger. De overige 2 moesten doordelen om ingevroren te worden 1 deed dat niet de ander wel. Die is ingevroren maar bij het ontdooien uit elkaar gevallen...

Icsi 3 was ook een gestimuleerde cyclus. Extra hormonen gespoten omdat ik bij de vorige poging maar 4 eicellen had. Nu had ik 8 eicellen waarvan 5 bevrucht. Heb gekozen om 2 verse terug te laten plaatsen. Dat mag ben 35 en het is de derde behandeling. Niet zwanger. Er zijn dus 3 cryos waarvan nu 1 op 1 september is terug geplaatst. En dus nog 2 over... Hoop natuurlijk ook op een positieve test maar de hoop is wel gevlogen hoor... Maar gelukkig zijn er ook veel succes verhalen.. :)

13. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Snap dat de hoop wat voorbij is! Maar het kan nog!! Laten we het hopen. Maar waarom hebben ze niet gelijk een gestimuleerde cyclus gedaan? Of had jij gewoon van jezelf zoveel goede eitjes?

Lijkt me zwaar hoor, zoveel tegenslagen!
    Ik zal hard duimen voor je! Good luck!

14. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Eigen cyclus is minder zwaar zowel geestelijk als lichamelijk... Blaasje maak ik sowieso aan en het hoeft maar een beetje gestimuleerd te worden. Elke maand halen ze in je eigen cyclus maar 1 eicel weg... Tenzij je twee blaasjes hebt natuurlijk... Ik heb een mooie cyclus van 28 dagen. Mijn partner maakt te weinig zaadcellen aan. Daarom hebben ze daarvoor gekozen.. ach ja... Het kan nog steeds... ;).. zie jij ook tegen de spuiten aan? Of tegen de punctie?

15. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oké, op die manier.

Nee spuiten heb ik nu de afgelopen maanden al gedaan dus dat ben ik gewend.
    Maar de punctie is nieuw voor en gewoon het hele traject vind ik spannend omdat je kansen toch wat beperkter worden.
    Maar we er vol goede moed tegenaan!

Ik heb pcos en mijn vriend een verminderde zaadkwaliteit vandaar nu ICSI.

16. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Vond de punctie wel meevallen... Het was geen pretje maar had het erger verwacht... En mooie is dat je gelijk mee kan kijken als ze op zoek gaan in het lab naar de eicellen.

Vind dat wachten elke keer zo erg... De wachtweken en na een gestimuleerde cyclus een rust maand... Pfff...

Elke kans is een kans... Zal ook voor jou duimen...

Deel Deze Pagina