Vandaag op dag 18 van de cyclus nog geen eigroei. Baarmoederslijmvlies ontwikkeld zich zoals elke ronde prima. Omdat de 50 en de 100 en nu zeer waarschijnlijk de 150 (weet ik donderdag definitief) niet aanslaat bij Clomid sprak de gyn over Menopur 75 ie. Nu ben ik benieuwd hoe snel jullie reageerden op Menopur (of evt gonal f) na clomid resistentie. Ik moet vanaf dag 3 elke dag spuiten en heb dan op dag 10 weer een echo. Ben soms wel eens bang dat Menopur ook geen oplossing gaat zijn. Ik had alle hoop met Clomid maar nu dat niets heeft gedaan en elke keer die teleurstelling wordt hoop houden soms moeilijk. Ook negatieve ervaringen hoor ik graag!
Ik was ook resistent voor clomid en ben over gegaan op menopur. Bij mij sloeg de menopur met lage dosering niet aan. In de eerste cyclus dat ik met menopur begon moest ik gelijk ophogen naar 150 IE en dat sloeg aan. En ik was ook gelijk na de eerste ronde menopur zwanger (is wel een miskraam geworden maar dat terzijde). Na mijn miskraam weer verder gegaan maar zelfs 225 IE sloeg niet meer aan en toen overgestapt op gonal-f. Maar ga er maar vanuit dat menopur echt wel aanslaat hoor, is het geen lage dosering dan wel een hogere!! Het klaar maken is wel even een werk emaar daar wen je zo aan. Ook het spuiten valt reuze mee. Succes!
Ik ben ook clomid resistent, maar met Gonal heb ik wel steeds een ei (of meer) Ik was ook gelijk de 1e ronde met GonalF zwanger, maar helaas misgegaan na een goede echo. Dus er is nog hoop!
Clomid was een ramp, Gonal-F was een ramp, Puregon was een ramp, maar Menopur.. Menopur werkte fantastisch!
Bijzonder hoe dat per vrouw verschilt he. De een reageert wel goed op menopur en de ander juist op gonal of puregon.