IVF/ICSI/CRYO 2e kindje voorjaar/ zomer 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MelissaL87, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Als je menstrueert breekt al je baarmoederslijmvlies af. Je start dan gelijk weer met pilletjes en het bouwt dan weer langzaam op.
     
  2. Vlindertje0102

    Vlindertje0102 Fanatiek lid

    22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Als je test negatief is stoppen met de pillen en dan wachten tot je goed ongesteld bent en dan weer starten met de pillen
     
  3. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Hi ladies, ik klets ook even mee.

    Wij zijn vorig jaar eigenlijk alweer gestart met de behandelingen, maar de eerste tp met een cryo uit de behandeling van onze zoon werd een miskraam die nogal op zich liet wachten. Daarna hebben we de cryo's op gemaakt, en intussen is het tijd om weer nieuwe embryo's te gaan maken voor een volgende kans. Een volledig nieuwe behandeling start dus nu ongeveer.

    Ik ben net met de pil gestart en zal over een kleine twee weken decapeptyl erbij gaan prikken. Na een uitgangsecho krijgen we dan een verdere planning en dosering van gonal-f.

    Wat ik nu met name lastig vind is de constante onzekerheid. We hebben meerdere terugplaatsingen gehad en na iedere terugplaatsing wil ik voorzichtig zijn. Dus even stoppen met mijn martiale sport, even nog gezonder leven dan ik normaal al doe, en even proberen die slaap vooral niet te missen. Maar dat breekt op. Dat hele op eieren lopen en dan toch weer dat bloed.

    De nieuwe behandeling voelt dan wel weer oké. De punctie is iets om niet naar uit te zien, maar ik vind het ergens wel prettig om nu zelf iets te kunnen doen wat bijdraagt aan het laten slagen, mocht het lukken zo. De vorige keer reageerde mijn lijf erg goed op de hormonen, dus dat maakt het makkelijker om er weer met goede moed in te gaan.
     
    Buko vindt dit leuk.
  4. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Bij ons vergelijkbaar. Ook vorig jaar gestart en helaas een miskraam uit een cryo poging. Dat was onze laatste cryo dus ik hoop binnenkort ook te starten met een nieuwe poging. Mijn zoontje is ook net 2, grappig.

    Vandaag had ik een eerste afspraak in zkh en is de medicatie bepaald voor de poging. Ik hoopte over 10 dagen te kunnen starten (dan word ik ongeveer ongesteld), maar helaas zagen ze nog een heel klein restje van de miskraam. Terwijl ik alweer een menstruatie heb gehad, blijkbaar is het niet meegekomen. Er is nu bloed geprikt en ik hoor maandag of het restje hcg produceert. Als dit niet het geval is mag ik wel beginnen met spuiten, als het wel het geval is moet ik helaas eerst een curretage voordat ik kan beginnen, omdat het anders de poging/hormonen kan beïnvloeden. Erg balen...
     
  5. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Hoi dames. Vandaag onze laatste IUI gehad; 2 eitjes en 30 miljoen zwemmertjes. Vanavond met utro beginnen en over 15 dagen testen. Mocht het niet gelukt zijn krijg ik bij mijn volgende menstruatie de 1e Lucrin. Vind het wel spannend allemaal. Hoop natuurlijk dat het deze laatste poging gelukt is, maar we zijn ook heel realistisch dat die kans niet heel groot is na 4 mislukte pogingen.

    Handig, zo'n lijstje trouwens. Hoe gaat het vandaag met jullie?
     
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Jeetje, heftig hoor. Hopelijk is de curretage niet nodig.
     
  7. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Lieve dames, ik kom ook graag gezellig meekletsen en met jullie meeduimen.
    Zou heel graag opnieuw zwanger willen worden, maar eerlijk gezegd zie ik wel weer op tegen het ziekenhuis gebeuren. Onze zoon is vandaag 9 maanden , we mochten weer starten deze maand (ondanks dat ik een keizersnede heb gehad), maar heb besloten om nog weer even aan het idee te wennen en beginnen. Ik denk dat het mij meer om het idee ging, dat ik zelf de controle er over wil hebben wanneer we willen starten en ook een fijn gevoel vind hebben dat we mógen starten. Waarschijnlijk eind maart/begin april begin ik aan een kunstmatige cyclus. Ik heb PCOS en mag soms erg lang wachten tot mijn cyclus er weer eens aankomt zetten. Op dit moment hebben wij nog 2 cryo's over...
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  8. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Spannend, hopelijk is het niet nodig! Heb je eerder Lucrin gekregen? Ik had erg last van de bijwerkingen kan ik me herinneren...
     
  9. es89

    es89 Bekend lid

    17 feb 2015
    519
    447
    63
    NULL
    NULL
    Hoi allen,

    Ik ben Esther en wij zijn 3 jaar geleden ouders geworden van een dochtertje. Dit is op een natuurlijke wijze gebeurd. Nu lopen we sinds december 2018 in de fertiliteitskliniek en blijkt mijn man verminderd vruchtbaar te zijn. We hebben nog 1 IUI poging gehad maar het bleek toen nog slechter te zijn. 0.6 miljoen waarvan 16% goede zaadjes. Eind deze maand als ik weer ongesteld wordt begin ik met de pil. En daarna starten met alle medicatie. Ben benieuwd. Ben nog redelijk optimistisch en kalm. Komt denk ik omdat we al een mooie dochter hebben en ik eigenlijk gewoon heel gelukkig ben. Wil deze kans wel aangrijpen. Ben nu nog 29 en heb t gevoel dat t ‘nu of nooit’ is om deze kans aan te pakken! Heb er wel zin in en ben heel nieuwsgierig naar alles..

    Iedereen veel succes!!!
     
    Buko, Snoepjes en Vlindertje0102 vinden dit leuk.
  10. Vlindertje0102

    Vlindertje0102 Fanatiek lid

    22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Spannend. Duim toch voor je dat het deze ronde raak is
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  11. Vlindertje0102

    Vlindertje0102 Fanatiek lid

    22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Jeetje spannend... hopelijk heeft je lichaam het toch allemaal opgeruimd
     
  12. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Nee nog niet eerder! Dus ben benieuwd hoe ik mij ga voelen. Ik krijg het vanwege mn en endometriose als voorbereiding op IVF. Waar had jij vooral last van?
     
  13. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    @Buko Ja dat is zeker een bewuste keuze! Ik word 37 dit jaar en onze dochter was de 6e terugplaatsing. Als deze cryo niet blijft plakken moet mijn man een nieuwe PESA, ik ook opnieuw spuiten en dan ben je zo weer 2-2,5 maand verder.
     
    Buko vindt dit leuk.
  14. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Ik had veel last van opvliegers, zowel ‘s nachts als overdag. En ik sliep slecht. Maar ik moet zeggen dat ik het 4 mnd lang kreeg (na een operatie) dus misschien als je het kortere tijd krijgt dat het meevalt.
     
  15. MelissaL87

    14 jun 2016
    78
    21
    8
    Wauw 30 miljoen zwemmers. Mijn vriend had er toen 800 000. Dat was bij ons niet genoeg.
     
  16. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Net door de arts gebeld, uit de bloedtest komt een hcg waarde van 2. Dit heeft idd met dat restweefsel te maken, maar het is gelukkig laag genoeg om te mogen starten met spuiten over een paar dagen. En dan hopen dat het restje met de menstruatie mee komt, anders alsnog een curettage.
     
  17. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik duim voor je @DR87
     
    DR87 vindt dit leuk.
  18. Vlindertje0102

    Vlindertje0102 Fanatiek lid

    22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Mijn duimen draaien
     
    DR87 vindt dit leuk.
  19. Vlindertje0102

    Vlindertje0102 Fanatiek lid

    22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Hier morgen terugplaatsing.
    Weet niet wat ik er van moet denken dit keer.
    Heb het gevoel dat dit hem ook niet wordt en dat het niet meer gaat lukken ook.
    Pfff moet echt uit die negatieve flow komen en er maar weer voor gaan maar het wordt steeds moeilijker:rolleyes::confused:
     
  20. Frozen86

    Frozen86 Lid

    15 feb 2019
    39
    20
    8
    Vrouw
    Spannend zeg! Succes morgen!!!
     
    Vlindertje0102 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina