IVF/ICSI/CRYO 2e kindje voorjaar/ zomer 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MelissaL87, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. es89

es89 Bekend lid

17 feb 2015
    519
    447
    63
    NULL
    NULL
    Vandaag weer gebeld. Van de 11 van gister en eergisteren zijn er vandaag nog 8 embryo’s over en delen goed en gelijkmatig. Morgen om 11.30 uur krijg ik een terugplaatsing. Fucking hell... zo benieuwd of t gaat lukken! Of hij wil nestelen. Heel erg, maar heb gewoon best wel goede hoop. Wil ik eigenlijk niet hebben... maar t lijkt erop dat alles bij mij nog goed werkt. Heb 16 mm dik baarmoederslijmvlies... hoop dat het embryo’tje sterk is en een lekker warm comfortabel plekje vindt om daar te blijven de komende maanden:)

Cindy83, clarajilla, DR87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik snap je gevoel, maar heerlijk toch om er redelijk vol vertrouwen in te zitten! Super fijn dat je lijf het zo goed doet. Veel plezier morgen!

3. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Je kunt het vragen? Maar verwacht eerlijk gezegd dat ze het niet zullen doen..

Welkom @Trudy123 !

4. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik verwacht het idd ook niet, nog even bedenken wat we dan willen. Misschien toch heen en weer rijden.

@es89 wat een mooi aantal is er nog over zeg, ik snap dat je een goed gevoel hebt. Succes morgen!

es89 vindt dit leuk.
  5. Frozen86

Frozen86 Lid

15 feb 2019
    39
    20
    8
    Vrouw
    Tijdje niets meer geschreven maar zeker wel gelezen. Gefeliciteerd met de positieve testen!! En met de goede opbrengsten van de punctie. En sterkte met de nieuwe rondes.... (Weet niet meer zo goed wie wat waar had haha)

Ik zit zelf heel erg in tweestrijd hoe nu verder. Ene kant denk ik ‘het is goed zo, ik wil mn leven terug en we sluiten het af’. Andere moment verlang ik nog zo erg naar een nieuwe zwangerschap en een kindje. Ik vind het zo moeilijk.... Wat moeten we nu doen? Wat is het beste??? We hebben nu besloten om eerst in de meivakantie op vakantie te gaan. En daarna weer gesprek aan te gaan met gyn met wat we hebben besloten en of er nog opties zijn. Mijn hoofd zegt stoppen, mijn hart zegt doorgaan. Herkennen jullie dit misschien?

6. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Pfff, nog geen positieve ovulatietest. Zit nu op dag 15/16 van mn cyclus. Normaal eigenlijk altijd dag 15 positieve ovu test. Ben wel dag goed ziek geweest en de stress helpt natuurlijk niet mee, maar ik krijg hier eerlijk gezegd ook weer stress van :confused:

7. es89

es89 Bekend lid

17 feb 2015
    519
    447
    63
    NULL
    NULL
    Vanmiddag terugplaatsing gehad van embryo (4 daagse). Baarmoeder zag er goed uit. Klaar voor ontvangst zeg maar. Nu wachten.....

Cindy83, Marissie82, clarajilla en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Spannend @es89 !!! Nu komen de zware wachtweken aan! Hopelijk kan ik over een paar dagen met je meewachten!

Cindy83, Marissie82, Buko en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Jeej, test postief! Vrijdag de 19e hopelijk een tp.

Een hoop op het wachtbankje dan!

Cindy83, clarajilla, DR87 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Wat een enorm moeilijke keuze. Ik denk niet dat er iets “het beste” is. Je verhaal klinkt zo alsof je er gevoelsmatig nog niet aan toe bent het op te geven, maar dat je jezelf rationeel afvraagt of het beter is dat te doen. Mijn tip zou zijn vooral je gevoel te volgen. Niet doen wat hoort/moet etc, maar waar je naar verlangt. En eerst lekker op vakantie!

11. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Mooi gezegd @Buko , sluit mij bij deze reactie aan! Ik denk inderdaad waar jij zelf naar verlangt en wat jouw gevoel zegt.
    Een vriendin van mij heeft ook in deze tweestrijd gezeten.
    Ze heeft eerst een lange pauze genomen en dat gaf verheldering hoe erg haar behoefte nog was om door te gaan. Om iets af te sluiten wat enorm tegen je gevoel inzit,is wel iets waar je de rest van je leven dan tegenaan loopt en mee moet leven...
    Daarnaast wilde ze, als ze het IVF gaat afsluiten, volop kunnen genieten van het moois dat ze al heeft en niet telkens in het verdriet zitten als iemand uit haar omgeving zwanger wordt en zelf blijven denken...wat als ik nog door was gegaan?

Buko vindt dit leuk.
  12. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.580
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik schrijf ook eigenlijk niet meer mee, omdat ik nog een tijdje moet wachten, maar wilde toch reageren.
    Herken het voor de volle 100%. Maar wat Druffia ook zegt, zo zie ik het ook. Als we het afsluiten, het ook echt goéd kunnen afsluiten en niet onszelf gaan afvragen van wat als..

Maar ik snap je zo goed. In je hart wil je doorgaan, in je hoofd wil je stoppen en de rust terugvinden. Ik ben het na meer dan 3 jaar gewoon zo zat, en mijn vertrouwen is weg. Het doet pijn dat iedereen zwanger lijkt te worden behalve jij. Heb t gevoel alsof ik stilsta. En wil gewoon door met mijn leven en andere plannen gaan maken voor de toekomst. Maarja.. merk het ook nu ik aan de decapeptyl zit en dus geen kans heb, de wens is toch groter dan de wil om te stoppen.

Moeilijk hoor :( sterkte met je keuze.

13. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Gobaby | kindje van bijna 2 | bezig met IVF poging 1
    Es89 | kindje van 3 | start met eerste IVF poging
    Mystiek | kindje van 2 | wachtbankje na verse terugplaatsing
    Melissa87 | zoon van 1 | nog 3 cryo's | 11 maart gesprek gyn
    Vlindertje0102 | zoon van 1 | nog 3 cryo's | 28 maart terugplaatsing Radboud Nijmegen
    Druffia | zoon van 11 maanden | nog 2 cryo's | terugplaatsing 17 april Radboud Nijmegen
    Marissie82 | dochter van 11,5 maand | cryo- terugplaatsing 11 april | Radboud Nijmegen
    Buko | dochter van 1,5 | nog 1 cryo | tp 19 april | Erasmus Medisch Centrum
    Frozen86 | nog 6 cryo's | Evaluatie gyn april/mei i.v.m. bijwerkingen hormonen
    DR87 | zoon van 2 | feb poging 1 mislukt | mei poging 2 Düsseldorf
    Memmiee | vanaf maart deca ivm endometriose | vanaf mei/juni IVF 1 voor 2e kindje
    Kiki11111981| zoon van 6j | 2 cryo's | wachten cryo TP mid mei | UZ Jette (Brussel)

Testdata
    Marissie82 - 24 april
    Es89 - 26 april
    Druffia - 29 april
    Buko - 1 mei

Druffia vindt dit leuk.
  14. MamaMare

MamaMare Lid

12 apr 2019
    90
    61
    18
    Vrouw
    Ik heb onderstaande afgelopen week ook in een ander topic gepost, maar dat ging over de eerste...ik ga voor een 2e dus kom maar naar hier ;)

Ons verhaal:

We hebben via de natuurlijke weg een dochter gekregen in 2013. Inmiddels zitten we in een IVF-traject voor nummer 2. In eerste instantie is ons door problemen in de zwangerschap afgeraden om nog een keer zwanger te worden (baarmoederhalsinsufficiëntie) maar onze kinderwens voor een tweede is zó sterk dat we vorig jaar toch nog maar eens met het zkh zijn gaan kletsen en de ontwikkelingen van de afgelopen jaren maken dat ze een zwangerschap ‘aandurven’. Dan wij ook :)

Probleem is echter niet alleen het zwanger blíjven maar ook het zwanger wórden. We hebben geen vruchtbaarheidsproblemen, maar ik ben draagster van een ernstige ziekte. Om nu een zwangerschap bij 12 weken af te moeten gaan breken als het kindje ziek blijkt te zijn zien we totaal niet zitten, dus daarom zijn we gestart met pre-implementatie genetische diagnostiek. Oftewel: ICSI/IVF waarbij alleen gezonde embryo’s worden teruggeplaatst.

We staan sinds mei 2018 op de wachtlijst, in januari was onze eerste poging. Omdat ik een beetje té enthousiast reageerde op alle hormonen en meer dan 30 follikels had, is die poging afgebroken. 2 maanden later was poging 2 en die verliep een stuk rustiger. Tot ieders verbazing zijn er uit de ruim 20 follikels maar 4 eitjes gekomen (dat die krengen leeg konden zijn wist ik niet!), dikke tegenvaller dus! Van de 4 waren er 3 bevrucht. Eentje was aangedaan, de andere 2 niet. We hebben een verse tp gehad maar helaas had ik al heel snel het gevoel dat het niet was gelukt - en de tests bevestigden het.

We gaan nu starten met een cryo-tp. Ik ben gestart met de progynova en volgende week hebben we de 1e echo voor het bm-slijmvlies. Omdat we maar 1 cryo hebben vind ik het echt doodeng of het ontdooien en terugplaatsen überhaupt gaan lukken. En als dat niet lukt, moeten we weer starten met spuiten (en dus eerst weer maanden wachten).

Ik ben normaliter een heel nuchter en relaxed iemand die van het positieve uitgaat. Ik was zelfs bij de punctie nog heel relaxed (en niet alleen door het roesje ;) ). Maar vanaf kort daarna, toen we de slechte ‘opbrengst’ hoorden, ben ik minder optimistisch geworden. Nadat ik het gevoel had dat de TP niet was gelukt zie ik het allemaal fout gaat en heb ik weinig vertrouwen in dat het überhaupt ooit lukt. Allemaal hormonaal gestuurde emoties en angsten gok ik zo, maar fijn is het niet :’)

Er zijn echt zoveel leukere manieren om zwanger te worden...ik vind hier echt nog heel weinig aan tot dusver. Dat onzekere wachten is echt killing!!

15. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Welkom @MamaMare !
    Wat fijn dat we in de tijd leven dat het via icsi mogelijk is om het zo te sturen dat bepaalde ziektes niet over te dragen zijn aan je kinderen.
    Kan me goed voorstellen hoe spannend het moet zijn allemaal. Ik denk, voor velen, helaas herkenbaar om veel follikels te hebben en daaruit niet de verwachte bevruchting of cryos. Toevallig hebben we het hier laatst nog over gehad in dit topic . Dat maakt het allemaal extra spannend.
    Nu kan het wel per stimulatie verschillen hoeveel opbrengst je hebt hoor bij de ivf behandelingen. Bij mijn eerste poging had ik veel meer bevruchting en en uiteindelijk cryos dan bij de tweede poging. Ik weet nog hoe zeer ik dat toen voelde doen...
    Heel veel sterkte deze ronde, hopelijk blijft een nieuwe spuitronde je bespaard!

16. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Owww ik begin wel weer een heks te worden hoor van de hormonen merk ik.
    Voel mn borsten nu al zeer doen en de stemmingswisselingen zijn er ook alweer. Daarnaast continu zin in eten, maar wel wat afgevallen (*jeej*). Soms denk ik...zit het niet gewoon in mn hoofd? Maar geloof toch echt dat de prullaria is wat ik binnen krijg. Herkenbaar voor iemand ?

Gisteren een cake smash gehad trouwens van de kleine man. Hij begon te huilen bij de taart hahaha...zo.... dat zag ik even niet aankomen. Had er een hele andere verwachting bij hihi met een hoop kiekeboe en gekkigheid is er geloof ik wel een glimlachje te zien op 1 foto. Nu afwachten op het resultaat .

17. es89

es89 Bekend lid

17 feb 2015
    519
    447
    63
    NULL
    NULL
    Vandaag een zwangerschapstest gedaan om te checken of het HCG van de pregnyl uit mn lijf is. Nu 9 dagen na pregnyl en had een spierwitte test. Dus nu kunnen we volgende week testen voor eigen HCG van de terugplaatsing van afgelopen zaterdag. Denk dat ik zondag ga testen, 8 dagen na terugplaatsing van een 4 daagse embryo.

DR87 en Druffia vinden dit leuk.
  18. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Lijkt me een hele goede tip. Niemand kan zoiets voor een ander bepalen, en uitleggen is ook geen voorwaarde.
    Zo'n vakantie kan ook heel veel uitmaken. Even wat nieuwe energie, en dat kan ook een nieuw perspectief opleveren.

Ik verlang stiekem ook heel erg naar het moment dat we het af kunnen sluiten. Maar dan wel het liefst met nog een kindje erbij. Het is zwaar nu.

Welkom @MamaMare ! Begrijpelijk dat je schrok van het aantal eicellen. Ik wist wel dat follikels ook leeg konden zijn, maar ik zou toch ook ergens rekenen op meer eicellen als je zoveel follikels hebt. Hopelijk heb je er toch een plakker tussen zitten.

19. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Hier sluit ik me bij aan. Wat zou het fijn zijn om er niet meer mee bezig te zijn... wij hadden altijd een gezin van 3 kinderen in ons hoofd, maar nu zouden we dolgelukkig zijn als we er straks 2 hebben. En ik weet niet of we dan nog een keer dit traject in willen gaan...

Welkom @MamaMare. Wat hebben jullie al veel moeten doen en lang moeten wachten. Hopelijk wordt deze cryo het, maar ik begrijp je negatieve gedachten... succes deze periode!

Buko vindt dit leuk.
  20. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Haha, ik herken het. Ik merk dat ik ook een heks ben! Dochter is weer onrustig in de nacht, ik kan het nu echt niet hebben die feestjes van haar. Dus viel tegen mijn man uit. Oeps!

Deel Deze Pagina