IVF/ICSI/CRYO 2e kindje voorjaar/ zomer 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MelissaL87, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Wat balen @Mystiek ... hoe zat het ook alweer? Had jij nog cryo’s?

Succes @Dora26 en @Cindy83 ! Hopelijk goed nieuws over een aantal dagen.

Ik heb vanmorgen een echo gehad en mijn baarmoederslijmvlies is dik genoeg voor een terugplaatsing. Zondag gaan ze de drie embryo’s ontdooien (ze zijn op dag 1 ingevroren) en donderdag heb ik dan hopelijk een terugplaatsing als minimaal 1 het gered heeft. Heel spannend dus..

clarajilla, Dora26, Cindy83 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Fijn dat je echo goed is gegaan!!:)
    Waarom gaan ze 3 ontdooien als ik vragen mag.? Is dat niet zondeo_O

3. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    De tp is goed gegaan, vorige keer had ik een beginnende hatchende blastocyst en deze was er al gedeeltelijk uit dus nog een betere kwaliteit zei de arts:D...zoo blij en spannend vind ik het. Mja nog wil de kwaliteit niet altijd iets zeggen:confused:

Nu lekker veel afleiding opzoeken en proberen niet vroeg te testen of helemaal niet:oops:

DR87, clarajilla, Dora26 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Vlindertje0102

Vlindertje0102 Fanatiek lid

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    S
    succes met wachten hopelijk is dit de plakker

Cindy83 vindt dit leuk.
  5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Cindy83 Waauw dat is wel een super cryo dat je hebt teruggekregen! Was het een dag 5? Hier een dag 4 teruggekregen, was goed beginnen verder delen, maar ze wilden me niet zeggen welk stadium het was! Is de eerste keer dat ze er zo geheimzinnig over deden, begrijp niet goed wat we niet mogen weten over onze eigen embryo's. Was best wel boos! Gelukkig een mailtje gestuurd naar m'n ivf-verpleegkundige en die gaat het me dinsdag laten weten. Weet dat toch ook altijd graag! Ze vroeg zelfs of ik kon wachten tot volgende week, want dat ze anders wel tijdens het weekend eens wou gaan kijken. Dat is nu ook weer niet nodig natuurlijk, maar wel super lief van haar!

@DR87 Ik vroeg me ook wel af waarom het er 3 zijn? Omwille van je leeftijd ofzo? En waarom zijn ze op dag 1 al ingevroren?

Cindy83 vindt dit leuk.
  6. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ze laten ze allemaal ontdooien en tot de vijfde dag doorgroeien en als er meerdere het tot die dag hebben gered vriezen ze die weer in. Het invriezen en ontdooien in Düsseldorf is echt top, ruim 90 procent kans op goede ontdooiing van blasto’s, en meerdere keren invriezen en ontdooien kan dus ook. Als ze er nu maar 1 zouden laten ontdooien en doorgroeien en hij redt het niet moet ik weer een ronde wachten dus dit is handiger.

Cindy83 en Dora26 vinden dit leuk.
  7. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ze zijn op dag 1 ingevroren omdat ik geen verse terugplaatsing laat doen. Dan doen ze dat standaard. Ik weet niet precies de reden ervan, maar ze zullen er vast goede redenen voor hebben ;)

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Oh waauw, die manier van werken had ik nog nooit gehoord! Dus eigenlijk weet je bij een eerste terugplaatsing maar pas hoeveel er écht goed zijn kunnen doorgroeien dan. Duimen draaien!

9. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ja klopt inderdaad, maar dat weet je normaal natuurlijk ook pas bij de (eerste) verse terugplaatsing. Maar wel spannend dat je nu nog een maand langer moet wachten.

10. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik gebruik nu trouwens voor het eerst duphaston in plaats van utrogestan. Wat een verademing.. gewoon pilletjes die je moet slikken in plaats van inbrengen. Gebruikt iemand dit ook?

Cindy83 vindt dit leuk.
  11. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hier ook utrogestan (wat een vuiligheid inderdaad!). Heb het enkel deze terugplaatsing terug gekregen omdat ik vorige keer zo snel na de tp mijn menstruatie kreeg. Blijkbaar doen ze dat bij ons niet meer na een terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Bij de dochter 3 jaar geleden was dat nog wel het geval.

12. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Wij krijgen altijd een dag 5 cryo. Met de verse krijg je een dag 3 en daarna laten ze de rest nog 1 dag broeden en kunnen ze de beste selecteren om in te vriezer. Ik denk dat dit zelfs een beetje richting dag 6 zat omdat ie al uit z'n schulp kroop. Benieuwd naar het resultaat over 11 dagen nog...:rolleyes:

En vreemd dat ze zo geheimzinnig deden omtrent je cryo. Heb je toch wel recht op om te weten in welk stadium hij zat. Wij kregen het op het scherm te zien en hebben foto's mogen maken. Doen ze dat bij jullie ook?

13. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Aha nu begrijp ik het. Inderdaad wel slim om te doen als ik het zo lees. Benieuwd wat het resultaat is straks.

DR87 vindt dit leuk.
  14. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hier is het bij een verse ook dag 3 en bij cryo's dag 4. Nee, hier nooit foto's of afbeeldingen van onze cryo's mogen zien. Heb het wel eens gevraagd, omdat ik al eens gezien had dat mensen een fotootje meekregen, altijd leuk voor later in een album ofzo. Maar dat doen ze dus niet. Hoop dinsdag van mijn verpleegkundige nog te weten te komen welke kwaliteit het was. Zo eentje dat uit zijn schil kruipt, dat zijn wel toppers hé!

15. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Dus het verschilt enorm per ziekenhuis wat voor regels ze hanteren. Ook krijg ik altijd een echo mee van de tp, als bewijs dat het cryo(tje) erin zit.

Ik hoop ook dat je dinsdag meer duidelijkheid krijgt. Voel jij al wat? Ik heb vandaag licht krampjes gehad.

16. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Gobaby | kindje van bijna 2 | bezig met IVF poging 1
    Es89 | kindje van 3 | start met eerste IVF poging | verse TP VMK | cryo 1/4 (juni)
    Mystiek | kindje van 2 | wachtbankje na cryo tp | nog 2 cryo's
    Melissa87 | zoon van 1 | nog 3 cryo's | 11 maart gesprek gyn
    Vlindertje0102 | zoon van 2 | nog 1 cryo| Radboud Nijmegen
    Druffia | zoon van 11 maanden | nog 2 cryo's | terugplaatsing 17 april Radboud Nijmegen
    Marissie82 | dochter van 11,5 maand | cryo tp mislukt, medio juni/juli nieuwe poging | Radboud Nijmegen
    Buko | dochter van 1,5 | nog 1 cryo | tp 19 april | Erasmus Medisch Centrum
    Frozen86 | nog 6 cryo's | Evaluatie gyn april/mei i.v.m. bijwerkingen hormonen
    DR87 | zoon van 2 | feb poging 1 mislukt | mei poging 2 Düsseldorf
    Memmiee | vanaf maart deca ivm endometriose | vanaf mei/juni IVF 1 voor 2e kindje
    Kiki11111981| zoon van 6j | 1 cryo | wachten op resultaat PGD test | UZ Jette (Brussel)
    Cindy83 | Zoon van 1 | nog 3 Cryo's | tp 7 juni | IVF 3.2 VUmc
    Dora26 | Dochter van bijna 2 | icsi poging 3 nog 4 cryo's | tp op 7 juni | GHB Leuven
    Aicirtap | Dochter 1 jaar | 14 juni echo, nog 1 cryo van dezelfde donor | Rijnstate Arnhem
    Wachtbankiemuts | icsi poging 1 | stimulatiefase | UZ Brussel

Testdata
    Mystiek - 10 juni (gepland 8 juni)
    Cindy83 - 19 juni

Zwanger en afspraken
    15 december: Clarajilla, 2de kindje
    23 januari: Vlindertje0102

17. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Gobaby | kindje van bijna 2 | bezig met IVF poging 1
    Es89 | kindje van 3 | start met eerste IVF poging | verse TP VMK | cryo 1/4 (juni)
    Mystiek | kindje van 2 | wachtbankje na cryo tp | nog 2 cryo's
    Melissa87 | zoon van 1 | nog 3 cryo's | 11 maart gesprek gyn
    Vlindertje0102 | zoon van 2 | nog 1 cryo| Radboud Nijmegen
    Druffia | zoon van 11 maanden | nog 2 cryo's | terugplaatsing 17 april Radboud Nijmegen
    Marissie82 | dochter van 11,5 maand | cryo tp mislukt, medio juni/juli nieuwe poging | Radboud Nijmegen
    Buko | dochter van 1,5 | nog 1 cryo | tp 19 april | Erasmus Medisch Centrum
    Frozen86 | nog 6 cryo's | Evaluatie gyn april/mei i.v.m. bijwerkingen hormonen
    DR87 | zoon van 2 | feb poging 1 mislukt | mei poging 2 Düsseldorf
    Memmiee | vanaf maart deca ivm endometriose | vanaf mei/juni IVF 1 voor 2e kindje
    Kiki11111981| zoon van 6j | 1 cryo | wachten op resultaat PGD test | UZ Jette (Brussel)
    Cindy83 | Zoon van 1 | nog 3 Cryo's | tp 7 juni | IVF 3.2 VUmc
    Dora26 | Dochter van bijna 2 | icsi poging 3 nog 4 cryo's | tp op 7 juni | GHB Leuven
    Aicirtap | Dochter 1 jaar | 14 juni echo, nog 1 cryo van dezelfde donor | Rijnstate Arnhem
    Wachtbankiemuts | icsi poging 1 | stimulatiefase | UZ Brussel

Testdata
    Mystiek - 10 juni (gepland 8 juni)
    Cindy83 - 19 juni
    Dora26 - 18 juni

Zwanger en afspraken
    15 december: Clarajilla, 2de kindje
    23 januari: Vlindertje0102

18. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb de 2 dagen na de terugplaatsing een wat gevoelige baarmoeder gehad, maar vandaag is dat weer gedaan. Ben eens terug gaan kijken en bij de biochemische zwangerschap voelde ik me 6 dagen na de terugplaatsing al wat 'zwanger' met een paar herkenbare kwaaltjes van de vorige zwangerschap. Dus ik vermoed dat ik nu ook niet veel vroeger iets zal merken. Ook bij de dochter testte ik 6 dagen na de terugplaatsing positief en voelde ik me 'anders'.

Ik begin het nu wel weer serieus lastig te krijgen met alle zwangerschappen etc. rondom mij. De voorbije maanden gingen eigenlijk wel redelijk vlot, ondanks de teleurstellingen, als ik dan naar m'n dochtertje keek, of haar eens goed vast nam, ja, dan vergat ik alles... Maar de laatste periode wordt het toch wel weer lastig. Ik zit in een aantal groepjes met mensen die allemaal eerst zwanger zijn geworden met behandelingen en opeens blijkt iedereen daar spontaan zwanger of zwanger van de eerste terugplaatsing... Begin me zo weer 'het buitenbeentje' te voelen, omdat ik altijd maar achterop hinkel en het hier maar niet wil lukken.

Ook mijn zus is zwanger... had onze biochemische zwangerschap goed gelopen, dan waren we maar 10 weken van elkaar uitgerekend en had ik nu de zwangerschap kunnen aankondigen. Net nu de dochter 2 gaat worden. Ook onze eerste dochtertjes schelen maar een half jaar en het is ongelofelijk leuk om ze zo samen bezig te zien.
    Er spookt wel vanalles door mijn hoofd, maar voor nu vooral teleurstellingen en niet bepaald veel moed meer. Even een dipje vandaag!

19. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ze kunnen er hier nog maar een schepje bovenop doen, heb al serieus zitten wenen... ben ook zwaar teleurgesteld in het ziekenhuis.
    Ik had bij de terugplaatsing een andere arts, de eerste keer dat ik die zag. Jullie weten ook dat ik naar de kwaliteit van het embryo had gevraagd en dat ze hier niet echt op wilden antwoorden of toch vooral rond de pot hebben gedraaid. Uiteindelijk hebben ze me gezegd dat het embryo goed was beginnen verder delen, omdat ze het anders niet terugplaatsen. Ze hebben me niet gezegd hoeveel cellen etc. Wat ik normaal altijd mocht weten, ookal was het een minder goed embryo.

Ik had vorige week dan een mailtje gestuurd naar mijn ivf-verpleegkundige en ik las vanavond haar antwoord. Ze had de embryologe van Leuven vandaag gezien en had naar mijn embryo geïnformeerd. Het embryo was een mooie 6-cel (wat voor 4 dagen toch echt niet goed is) die sinds het dooien ook niet was verder gedeeld tot de dag nadien. Wetende dat al mijn embryo's op 6 of 7 cellen in de vriezer zijn gegaan, wist ik dus dat dit verhaal wel zou kloppen. De embryologe had wel gezegd dat dit wel eens meer voorkwam en dat ik hierdoor niet meteen moest panikeren. Maar wat ik me dan wel afvraag is waarom ze bij de terugplaatsing niet eerlijk zijn geweest tegen mij. Eerder nog, waarom ze me iets hebben wijsgemaakt of iets hebben voorgelogen. Met het idee dat ik dit toch niet te weten zou komen en om me wat hoop te geven?
    Ik voel me nu echt verschrikkelijk! Heb al zitten wenen... niet omdat het 'maar' een 6-cellig embryo was, maar wel omdat ze me gewoon wat hebben proberen wijsmaken...
    Dochtertje is al een paar keer komen kijken ('mama wenen' zegt ze dan) en komen knuffelen, dus ze beseft wel dat ik verdrietig ben, dat is mijn enige troost nu. Op deze terugplaatsing nu dus ook wel eventjes alle hoop verloren :cry:

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @Dora26 wat een rare gang van zaken!

Mijn embryo was op de dag uit de diepvries van 8 cellen naar 6 cellen gegaan en was de dag erna een morula. Toen was het embryo al 5 dagen oud. Het resultaat is nu ruim 1 jaar oud ;)

Dora26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina