IVF/ICSI/CRYO 2e kindje voorjaar/ zomer 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MelissaL87, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik begrijp het niet hoor... Heb mijn hele leven altijd perfect regelmatige cyclussen gehad en net die 2 terugplaatsingen ook zo snel mijn regels gekregen. Vorige maand pregnyl gekregen, maar deze maand zei de gyn dat dat niet nodig was... Ik ga morgen eens bellen en kijken wat ze zeggen. Moet inderdaad een nieuwe poging opstarten, maar we hadden pas woensdag een gesprek staan, dus vrees dat we dan weeral een maand moeten wachten. Ben het ondertussen zo beu :( Ik wil zo in ieder geval geen cryo's meer verspelen, dus we zullen zien wat ze in het ziekenhuis zeggen. Echt hoop heb ik niet meer nu, zo depri!

2. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.579
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    @Dora26 gets wat klote meis :(. Kan me voorstellen dat je zo niet weer een tp wil. Is Utrogestan geen optie voor je? Ik gebruik het ook en het maakt mijn LF echt een stuk langer.

Hier wat misselijk door de progynova net als vorige keer. Dinsdag meting van mijn bms, ben benieuwd wanneer de tp plaats gaat vinden. Hebben nog 2 cryo's, dus hopelijk ontdooit de eerste meteen goed. Is de keuze voor welke cryo ze pakken gewoon willekeurig? Weet iemand dat? Of gaat het op kwalitatieve volgorde?

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ooh Dora, bloed is niet leuk. Bij mij was dat ook nooit een goed teken.
    Denk dat het bij iedereen anders uitdraait. Ik heb alle terugplaatsingen voor de zwangerschap van onze Korneel met hormonen gehad en utrogestan opgestoken. De laatste poging waarvan ik dus succesvol zwanger werd was (op mijn vraag!!) Zonder utrogestan. Ik had het gevoel dat mijn lichaam daar slecht op reageerde. Ik heb clomid genomen om een eigen eisprong op te wekken en daarna pregnyl. Terugplaatsing cryo op dag 6 en na de pregnyl dus helemaal niks van hormonen meet genomen. Zo zie je maar dat het echt bij iedereen anders is. Ik mag als ik terug start weer zonder utrogestan verder. Meestal had ik met utro bruinverlies vlak na de positieve bloedtest. Dus eerst proficiat je bent zwanger, vlak daarna (week 5) bruinverlies en dan liep het weer mis. Zonder utrogestan geen bruinverlies en niks bloed gezien bij de zwangerschap van Korneel. Ik was heel blij dat ik zelf mee zeggenschap mocht hebben over hoe we het gingen aanpakken. Ik heb letterlijk de fertiliteitsarts helemaal tegengesproken en gezegd dat ik het op mijn manier wilde proberen.

Hier vandaag een dokter laten komen. Deze morgen brak het zweet me uit en tegelijk had ik het ijskoud. Opgezwollen klieren in hals aan 1 kant. Volgende week bloed prikken om klierkoorts uit te sluiten. Pfff

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dat gaat willekeurig hebben ze ons verteld.

5. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik heb ook een mooie cyclus, maar omdat ik endometriose heb raden ze toch kunstmatig aan. Bespreek het inderdaad even goed. En sterkte, ik snap je gevoel. Dikke knuffel!

6. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Oh nee, wat een teleurstelling! Ik blijf toch nog even voor je duimen...

Update: ik ben net voor follikelmeting geweest. Nog niets te zien, maar we zitten ook pas op dag 10, en het goede nieuws is dat beide eierstokken zonder veel morren in beeld kwamen.:cool: Dat is ook wel eens anders geweest.

DR87 en Dora26 vinden dit leuk.
  7. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Bij ons de beste kwaliteit eerst. Ongetwijfeld kan je arts vertellen hoe het op jouw locatie gaat.

Snoepjes vindt dit leuk.
  8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hoi,
    Ik gebruikte utro, dat is het rare... In april had ik dit een eerste keer voor na een topper en sindsdien mag ik utro gebruiken, maar dat heeft nu (opnieuw na de tp van een goede) dus geen effect gehad, begrijp het niet goed!

Ik denk dat ze de cryo's op volgorde van kwaliteit ontdooien. Onze laatste was als minst goede in de vriezer gegaan, maar er wel als beste uitgekomen. Duim mee dat ze goed ontdooien!

9. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Dag 10 is nog vroeg hé! Maar inderdaad al positief dat ze beiden goed in beeld kwamen!

Hier is het om zeep hoor, veel bloedverlies en negatief getest. Heb gebeld met het ziekenhuis en mag maandag voor een echo en bloedname. Dan zit ik al wel op dag 5, is laat om terug op te starten met medicatie, niet? Is dat niet gewoonlijk op dag 3 of 4? Ik weet het even niet meer! Velen raden me ook aan om naar een ander ziekenhuis te gaan voor die laatste poging... maar maakt me wel onzeker, ik ken het daar zo 'goed'. En 't is niet dat ik er nog geen succes had, met de dochter hadden we snel geluk.

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113

Dat is moeilijk he. Ik zou doen waar je je goed bij voelt. Wij zijn voor icsi 4 naar uz Gent vertrokken. Daar ging het er helemaal anders aan toe. Met succes. Voor ons is het goed geweest om te veranderen van ziekenhuis. Wij hadden in vorige ziekenhuis nul komma nul resultaten geboekt.

Dora26 vindt dit leuk.
  11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja zou goed kunnen ! In Gent is het dus willekeurig. De fertiliteitsarts heeft ons wel verklapt dat er tussen de 7 cryo's nog twee echte toppers tussen zitten, maar dat ze dus willekeurig eentje uitnemen om te ontdooien. Wij weten dus niet welk de toppertjes zijn. Eigenlijk jammer.

Marissie82 vindt dit leuk.
  12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Yes ik hen eindelijk mijn menstruatie doorgekregen! 3 weken te laat! (Door dat stomme ziek zijn) Ik voelde me zo ellendig. Nu kunnen we eindelijk verder. Mijn man wil eerst paar keer spontaan proberen om dan eind van dit jaar of begin volgend jaar naar Gent te gaan.

Dora26 vindt dit leuk.
  13. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Meiden, ik heb een tijd niet gereageerd. Er is weer een hoop gebeurd.. helaas geen nieuwe zwangerschappen, maar hopelijk volgen die snel! Ik duim mee!!

Afgelopen week hadden wij een evaluatiegesprek in het ziekenhuis over de mislukte poging (van de 14 bevruchte eicellen maar 1 tp). Hierbij was ook de embryoloog aanwezig. Zij gaf aan dat ik goed te stimuleren ben met weinig hormonen, de eicellen zien er op het oog goed uit, ze laten zich prima bevruchten. Daarbij is gelijk duidelijk dat de zaadcellen sterk genoeg zijn om de eicellen te bevruchten. Op dag 3 zijn er nog veel embryo's over, deze lopen dan ook op schema. Helaas gaan ze zich vanaf dag 4 trager ontwikkelen en uiteindelijk op dag 5/6 is de ontwikkeling gestopt. Zij geven aan dat ze hiervoor geen verklaring hebben omdat alles in orde lijkt. Kunnen we dan zeggen dat het domme pech is? Ik heb nog gevraagd of het mogelijk is of ze de embryo's onderzoeken wat er dan aan de hand is, maar zij gaven aan dat dit te duur om allemaal te bekijken. Ook konden ze niet zeggen waarom de topembryo's die we elke keer teruggeplaatst hebben niet zijn ingenesteld.. zijn dus niet veel wijzer geworden.

Aangezien ik nu al 2x met dezelfde hoeveelheid medicijnen zo'n opbrengst heb gehad zie ik het niet zitten om weer hetzelfde protocol te volgen. Als het aan de arts en embryoloog had gelegen zou ik weer hetzelfde (gonal-f) spuiten, ook dezelfde hoeveelheid. Dat komt omdat onze dochter ook uit die poging geboren is.
    Zij hadden dit al voorzien en daarom is er nu met de gynaecoloog afgesproken dat ik verander van stimulerend medicijn. Ik ga nu meriofert spuiten. Iemand ervaring mee? Ik begreep van een vriendin dat dit bij haar minder embryo's opleverde, maar wel van betere kwaliteit. Dus laten we hopen dat dat bij ons ook het geval is.
    Volgende week word ik waarschijnlijk ongesteld na weer een lange cyclus (43 dagen). Mijn man wil dan nog niet starten, dus ik hoop de maand daarna wel zodat ik in dit jaar nog een terugplaatsing kan hebben die hopelijk blijft plakken!

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hopelijk een leuk sinterklaas of kerstkadootje voor ons ;)

Marissie82 vindt dit leuk.
  15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat een gek verhaal! Pas op dag 5 stoppen ze met ontwikkelen. En zijn ze dan net geen blasto geworden? Wat rot dat ze niet weten hoe dat komt. Hebben ze nog nooit eerder een gelijkaardige situatie meegemaakt dan? Hopelijk meer succes met de nieuwe medicatie! Ik duim mee!

16. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Dat is een goede! Dat ga ik nog vragen!
    Ik begreep dat ze zich trager ontwikkelen en dat uiteindelijk de groei stopt. En ze dus op dag 5/6 geen blasto zijn geworden. Bij icsi 1 had ik minder eicellen met dezelfde dosering als icsi 2 en 3 en toen wel 4 cryo's! Waarom mijn lichaam bij icsi 2 en 3 zoveel meer eicellen liet groeien en ze waarschijnlijk dus van mindere kwaliteit zijn en niet doorgroeien tot cryo is dus een raadsel

17. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ja, ik snap dat het voelt alsof je niet veel wijzer bent geworden. Bij ons zit er ook een groot verschil tussen de eerste poging waaruit ons zoontje is gekomen (5 vd 6 rijpe eicellen bevrucht en 4 blastocysts waarvan ik twee keer zwanger ben geworden (1 mk)).
    Nu al in de derde poging waarvan in twee pogingen maar 1 terugplaatsing. Zo’n groot verschil... mijn arts weet het ook niet precies, maar denkt toch eicelkwaliteit, wat in een paar jaar tijd achteruit is gegaan. Deze derde poging zijn we ook van medicatie veranderd en volledig meriofert gedaan (daarvoor altijd combi gonal f en meriofert). Ik kan er nog niet zo heel veel over zeggen maar t lijkt toch op iets betere kwaliteit. 5 bevruchtingen (vorige twee pogingen 0 en 3) en ze hebben er 3 laten doorgroeien waar 2 blasto’s uit gekomen zijn. De andere 2 zijn op dag 1 ingevroren dus van over die kwaliteit kan ik nog niets zeggen. Dit is al beter dan de vorige keer, toen bleef er 1 vd 3 over (niet zwanger). Dus ik zou het zeker een kans geven..

18. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    En het is geen optie om ze 'vroeger' terug te plaatsen op dag 3 ofzo? Mij lijkt het nog altijd dat een baarmoeder de meest ideale ruimte is voor een embryo om zich te ontwikkelen, eerder dat dan in een broedstoof. Maar ben geen arts natuurlijk ;)

19. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Kreeg hier vanavond van mijn grootouders ook nog de vraag of ons dochtertje alleen zou blijven, geen broertje of zusje er meer bij? Ik kan dan gelukkig 'makkelijk' het excuus gebruiken dat mijn vriend een pakje ouder is, maar toch. Mijn grootvader is zwaar ziek en vraagt al lang wanneer we voor een 2de kindje gaan. Hoop dat hij het nog zal mogen meemaken!

20. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Oef, lastige vraag. Mijn oma weet van de behandelingen, net als de rest van de familie. Het blijft pittig, maar naar mijn gevoel helpt dat wel op de momenten dat je anders even een opmerking in zou moeten slikken.

Mijn follikel is 15mm. Morgen nog eens kijken, dan kunnen we misschien gaan prikken en terugplaatsen.

Deel Deze Pagina