IVF/ICSI/CRYO 2e kindje voorjaar/ zomer 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MelissaL87, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hier is dat terugbetaald sinds een paar jaar.
    En super te horen dat alles in orde was! Go go baby!
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja ik vond een smak geld de nipt test, maar ik zou echt geen kindje met down willen krijgen dus dat geld wel waard.
     
    Kiki11111981 en Dora26 vinden dit leuk.
  3. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Hoe gaat het met jullie allemaal?
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Hier is de laatste iui mislukt.
    5 maart naar gynaecoloog en dan ivf inplannen voor april. Ik wil niet eerder dan 30/31 maart spuiten ivm vakantie.

    Verder tja... Mijn moeder is half februari overleden aan de gevolgen van kanker. We wisten al een jaar geleden dat ze terminaal was. Half december is ze beneden in bed komen te liggen in haar eigen huis en 2 maanden later is ze in bij zijn van mij en mijn dochter overleden. Dus heftige periode hier. :(
     
  5. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Oh nee, gecondoleerd!
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  6. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Veel sterkte!
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  7. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hier alles wel oké. Morgen hebben we de 24-weken echo, dus kunnen we nog eens gaan kijken. Normaal ook de suikertest, maar de dochter en ik zijn de afgelopen week zo ziek geweest! Ik ben zelf nog niet helemaal gerecupereerd en deze week nog thuis van het werk (gelukkig, want ik voel me nog helemaal niet goed). Dus die suikertest gaan we maar een paar weekjes opschuiven, als dat kan.
    Ik ben wel nog aaaaaltijd supermoe... dat lijkt er maar niet uit te gaan deze zwangerschap. En ik slaap heel weinig; dom zwangerschapskwaaltje. Maar met de baby volgens mij alles dik in orde! Die schopt er serieus op los de laatste weken!
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  8. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Verschrikkelijk om je mama te verliezen. Ook al was ze terminaal, je echt op voorbereiden is moeilijk. Wens je heel veel sterkte.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  9. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Lang geleden... Hoe gaat het hier met iedereen? Hopelijk iedereen oké met de hele corona-heisa?
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ivf poging waarmee ik donderdag zou starten is geannuleerd :cry:
     
  11. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ahhh, shit :( :( :(

    Hier gaat het wel prima zo. Mijn werkgever neemt een enorm prettige positie in, met duidelijke en haalbare maatregelen die goed passen bij het overheidsbeleid. Mijn afspraak met de vk gaat morgen helaas niet door, dat vind ik nog het moeilijkst. Even hartje luisteren is toch wel het moment van de maand.
     
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    zelf een doppler/angelsound regelen?
     
  13. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Update: ik mag toch komen. Morgen 17 weken, maar blijkbaar is het een afspraak die bij de meeste zwangeren een weekje eerder gepland staat. Ik teken ervoor!

    Edit: overmorgen 17 weken. De gyn had een rekenfout gemaakt en nu moet ik weer wennen.:roflmao:
     
    DR87, Dora26 en aicirtap vinden dit leuk.
  14. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hier in België gaat er ook zo goed als niks door, geen puncties of tp… 't Is niet leuk, maar misschien toch maar beter dat je niet teveel in het ziekenhuis komt hé... 't Is allemaal toch niet zo onschuldig als het lijkt. Knuffel alvast!
     
  15. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hier ook alles oké trouwens. Ik ben vrijdag 28 weken... nog maar 12 weken om alles in orde te krijgen en nu alles gesloten is, begin ik toch wel wat te panikeren! Geen lijst leggen, kaartjes, suikerbonen... alles online bestellen, anders zal het niet lukken! Ook de kamer voor de grootste in orde brengen (die slaapt nog in het babybedje) wordt nu wel een uitdaging... Ik hoop dat alles snel gepasseerd is, maar vrees ervoor. Gelukkig mag ik thuis werken, maar met nog een klein aapje thuis, is dat niet altijd vanzelfsprekend ;)
    Vandaag de suikertest gehad en volgende week woensdag nog een echo gepland staan. Ik dacht dat die ook geschrapt waren omwille van de corona, maar blijkbaar blijft alles voor de zwangerschappen toch doorgaan... Ik moet wel alleen gaan, partner moet thuis blijven.
     
    Kiki11111981, DR87 en Mystiek vinden dit leuk.
  16. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Hier ook alles goed. Ik had nog net een punctie en verse terugplaatsing in Brussel gehad voordat alles plat lag. Ik had zelfs een licht positieve test maar helaas is dat snel misgegaan.
    Gisteren heb ik een brief van het ziekenhuis gekregen dat we nog 2 cryo’s hebben. Ik had dit echt niet verwacht, want ze stellen in Brussel hoge kwaliteitseisen met invriezen op dag 5 (en er waren op dag 3 nog 3 embryo’s). Erg blij dat de kwaliteit nu toch beter lijkt te zijn en dat we nog 2 kansen hebben. Nu maar even wachten totdat er weer iets mogelijk is...
     
    Dora26 en Kiki11111981 vinden dit leuk.
  17. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    @DR87 zo naar, positieve tests die je hoop geven en later toch niets blijken te worden. Maar wel fijn dat je cryo's hebt!

    Hoge kwaliteitseisen, daar is wel wat voor te zeggen. Bij onze zoon werd alles wat niet goed genoeg was na drie dagen weggegooid. Na de eerste punctie had ik niets over behalve de verse terugplaatsing. Toen we voor een tweede gingen bleek dat sommige embryo's het toch nog gingen doen, en toen is besloten die ook terug te plaatsen. Man oh man wat heb ik veel terugplaatsingen gehad. Heel veel mislukte pogingen dus ook. Ik was blij met de kansen, maar het tijdpad werd er niet gunstiger om. Intussen hebben ze bedacht dat alles wat na drie dagen goed is, dan ingevroren kan worden, en de rest tot dag vijf de kans krijgt. Ontwikkelen ze dan nog niet veel beter, dan gaan ze alsnog weg. Dat lijkt me een veel prettigere manier van doen. Nu is dit kindje van een verse terugplaatsing, dus voor mij maakte het uiteindelijk niet uit, maar ik heb wel kunnen ervaren dat alles een kans geven ook opbreekt.
     
  18. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ja ik snap wat je bedoelt. Ik was eerst bang dat ik, gezien de mindere eicelkwaliteit, niets zou overhouden. Toch hebben ze de gok gewaagd om die 3 die nog over waren tot dag 5 te laten doorgroeien (ik heb een verse terugplaatsing op dag 3 gehad). En ben nu toch wel blij, omdat je weet dat dit twee goede kansen zijn. In vorige zkh kreeg ik idd soms ook een terugplaatsing van slechte kwaliteit (wel dag 5). In dit zkh zeggen ze dat ze die nooit hadden teruggeplaatst. Liever misschien dan toch minder kansen dan meer teleurstellingen...
     
  19. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Jammer dat het is mis gegaan... hier ook een keer voorgehad... dan ben je al eens blij met een streepje op die test! Wel super van de 2 cryo's! Hopelijk kunnen jullie daar snel weer mee verder, want kan me inbeelden dat dit ook helemaal niet leuk is, zo verplicht weer moeten wachten...
     
  20. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Aicirtap: mijn deelneming en veel sterkte! Verschrikkelijk om je mama te verliezen op zo'n jonge leeftijd...

    Hopelijk gaat het voor de rest goed met iedereen haar gezondheid? Ik vind de Corona wel wat eng eerlijk gezegd. Ben even niet meer aan het volgen geweest hier, omdat we besloten hadden om nog even te wachten met een tweede kindje. Net toen we besloten er toch voor te gaan, kwam corona. En nu...ja alles ligt stil en heel eerlijk? Ik ben enorm bang voor de toekomst van ons zoontje. Wat als dit een terroristische aanslag is? Ik denk namelijk in die richting... Wat voor een toekomst gaan we tegemoet? Ik ben nu opnieuw enorm aan het twijfelen voor een tweede kindje.
    Ons zoontje start normaal gesproken 25 mei in de peuterklas. We sturen hem nu ten vroegste in september.

    Zijn jullie soms bang voor de toekomst van jullie kindjes? Denk ik te veel na? Ik weet op dit moment echt niet meer of het nog verantwoord is om voor een tweede kind te starten.
     

Deel Deze Pagina