geeft niet hoor. Ik ben nu 14 dpo en was voor mij op 10 al duidelijk. 11 dpo nog test gedaan, maar daarna was ik er klaar mee 9 dpo is nog wel vroeg. Waar test je mee? Dat maakt dan wel uit. Maar liever wil je al wel wat te turen hebben nu ja. morgenochtend doe ik nog een testje voor de zekerheid (ik verwacht niets te zien hoor) omdat ik een controle scratching laat doen nog bij C&C. Tijdje terug verhoogd aantal plasma cellen en antibiotica kuur gehad. Daarna wel weer 2 terugplaatsingen. Had al weer 2 maanden pauze gehad en wilde weer door. En met scratching kan je die maand geen tp. Nu lukt het precies om in mijn ‘oude’ cyclus nog de scratching te hebben zodat ik geen maand hoef over te slaan. Aankomende cyclus dan weer een terugplaatsing. Als er plek is. Maar inmiddels ben ik zo’n ‘zielig geval’ dat ik meestal wel weer direct door mag
Hoi meiden. Ik lees al even mee en wil graag met jullie meeleven en -schrijven. Allereerst wat een spannende tijd voor iedereen weer he!! Vind het fijn om te lezen dat meer meiden bij het MCK lopen en de cryo tp in natuurlijke cyclus doen. Ik heb op 19-04-2020 ovitrelle gehad (verder geen hormonen) en 26-04 een tp van een prachtige blasto. Vandaag dpo 11 en een klein streepje. Vind het wel heel spannend hoor!! En ben stiekem bang dat het door de ovitrelle komt, maar heb wel kwaaltjes dus denk het niet!
@Do1981 ahja wat een toestanden allemaal? Wat is dat scratching precies? Ik gebruik nu de action testen. Misschien dat ik morgen eens een kv 2v5 probeer... @Diesel2013 Wauw wat een mooi streepje! Spannend inderdaad! Ik heb geen ervaring met ovitrelle maar geloof dat dat toch wel al uit je lichaam zou zijn!! Is dat een action test trouwens? En was vandaag je 1e test?
@Preitjuh90 ja vandaag mijn eerste test! Als het goed is is ovitrelle er met 10 dagen uit en ik heb het 13 dagen geleden geprikt, maar ja, de onzekerheid he haha. Het is een action test inderdaad. De ervaring bij mij en een aantal IVF vriendinnen is dat action één van de betrouwbaarste is en kv soms foutmeldingen geeft. En daarbij vervagen blauwe lijntjes vaak na een paar uur en is het lastig vergelijken met de komende dagen, dat zag ik ook al bij de CB. Hoeveelste dpo zit jij nu??
Aha! Ik zou niet eens durven zo vroeg te testen. Dan kan het bezig zijn met innestelen toch? Vanuit het ziekenhuis mocht ik pas op dag 12 na tp testen. Alleen de symptomen waren hier wel weer “duidelijk”. Vandaar dat we toch maar de spannende gok namen. Ben altijd zo bang voor een teleurstelling... vind je wel dapper dat je zo vroeg durft te testen. Verder vroeg het ziekenhuis of ik zelf de ovulatie wilde bijhouden of dat ik gewoon steeds op controle wilden komen. Ovulaties zelf bijhouden hoort bij een (nieuw) onderzoek. Ik lees dat meerdere dat hier doen? Ik heb daar niet voor gekozen. Achteraf ook blij om aangezien bij mij alles eerst nog in lange slaapstand stond door de borstvoeding en medicatie. Hield jij wel zelf je ovulatie bij dmv testen?
Een scratching van bms van de baarmoederwand kun je doen om te controleren of je verhoogd aantal nk of plasma cellen hebt. Bij mij kwam daaruit dat ik een verhoogd aantal plasma cellen had. Dat is eigenlijk een chronische endometritis (bms ontsteking). Daar heb ik een antibiotica kuur voor gekregen, maar dan moet je eigenlijk nog een controle scratching doen om te bepalen hoeveel plasma cellen ik nu heb. Die heb ik nog niet gedaan die controle omdat je een scratching niet kan doen in dezelfde cyclus als een terugplaatsing. Nu lukt het dus net om hem in de huidige mislukte cyclus te doen. Dan hoef ik geen ronde over te slaan ik verwacht dat de kuur wel heeft aangeslagen. Omdat het wel verhoogd was, maar niet extreem verhoogd. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Bij @blij83 bijvoorbeeld bleek toen dat er nog een extra andere antibiotica nodig was. dat onderzoek wordt in Nederland niet/vrijwel niet gedaan volgens mij. Ik snap dat niet zo, want van plasma cellen is wetenschappelijk redelijk bewezen dat het niet helpt bij innesteling. Over de nk cellen is wetenschappelijk nog wel iets meer discussie. vroeger werd ook wel gedacht dat de scratching an sich de zwangerschapskans verhoogde, maar inmiddels is volgens mij duidelijk dat dit niet zo is.
@Diesel2013 dat ziet er al mooi uit! We gaan flink verder duimen dat dit streepje oploopt en eigen hcg is❤️
Scratching kwam me al bekend voor maar weet niet meer waarvan. Volgens mij benoemden ze dit in 2018 ook tijdens de ivf voorlichtingen. Dit was toen nog in onderzoek? Zou heel fijn zijn als je dit nu idd nog kan doen!
ja, er is in nl een tijdje onderzoek naar gedaan. Maar volgens mij was toen in het buitenland al duidelijk dat het an sich geen toegevoegde waarde had. Maar weet het fijne daar niet helemaal van.
@Do1981 aha oke! Interessant. Hopelijk zijn de cellen weg en kun je meteen verder met een nieuwe tp!! @Zolta ja ach...t kan natuurlijk nog mis gaan. Heb daar zelf geen ervaring mee, misschien is dat het. Ik ben nog nooit zwanger geweest.. Het laat wel mn verwachting wat dalen waardoor de menstruatie minder als klap komt. Deze komt nl altijd eerder dan de officiële test datum. Ik moest idd zelf ovu bij houden en gebruik geen andere medicatie. Voor een volgende tp zou ik dat wel willen navragen of dat niet toch nodig is... @Diesel2013 ik ben vandaag pas 9 dpo haha. Vroeggg. Maar action hoor ik idd goede verhalen over opzich. En de prijs is heeeel erg prima Snap je onzekerheid. Wanneer ga je weer testen om oploop te zien?
Volgens mij plant het ziekenhuis altijd expres wat later een test in om teleurstellingen te voorkomen? Ik test ook altijd eerder dan hun aangeven. Ik had dit keer een tp in de natuurlijke cycles met 1x ovitrelle. Vond het wel fijn dat hun het bijhielden, maar als je thuis zelf test heb je ook wel weer een soort van extra controle? Op je eigen gevoel afblijven gaan en ik blijf voor je duimen dat je zwanger bent en zult blijven!!
9 is idd net iets te vroeg misschien. Maar geen ovitrelle of pregnyl gehad toch? Ik ga morgenochtend weer testen. Wilde eigenlijk nu gaan testen maar dat is gewoon niet slim.
Nee nu ff volhouden tot morgen denk ik idd!! Nee alleen eigen hormoontjes dit keer! Soms heb ik echt t gevoel dat ik ga menstrueren...en soms denk ik ik voel me anders. Echt die rollercoaster is met geen pen te beschrijven!
Ja niet te doen he!! Wanneer ga je testen? Ik had ook het gevoel dat ik ging menstrueren, maar het is toch iets anders. Menstruatie voelt rottiger. Ik heb de hele tijd een heel klein zeurderig gevoel in m'n baarmoeder.
Oke...dat geeft me nu weer hoop hihi. Ik ga morgen gewoon weer testen hoor! Dan is t uit mn hoofd anders denk ik de hele dag 'had ik maar'
@Diesel2013 ik heb bij m'n vorige tp dus tot 12 of 13 dagen na ovitrelle nog een streepje gezien, normaal is het er bij mij na een dag of 9 a 10 wel uit maar dit keer dus heel lang nog een streepje gezien. Maar, de 'menstruatiekrampjes-light' klinkt voor mij wel erg positief. Spannend zeg! Oooh @Preitjuh90 ik leef zo met je mee. Hopelijk staat er morgen een streepje op je test! Wauw wat bijzonder dat we dan alledrie op 5 mei een terugplaatsing krijgen! (als die van mij doorgaat). Ik heb echt een heel fijn weekend gehad, weinig aan het vocht gedacht. Ik laat het allemaal over me heen komen dinsdag en ga er bij voorbaat maar vanuit dat we geen tp krijgen, dan valt het hopelijk mee.
Als ik uitga van mijn lichamelijke kwaaltjes denk ik dat het echt door vroege zwangerschap komt dus lijkt mij dat het streepje klopt. Maar word er wel echt heel onzeker van! Wat fijn dat je het een klein beetje van je af hebt kunnen zetten! Ik ga alvast duimen voor jullie!