Ivf/icsi/cryo okt,nov,dec

Discussie in 'MMM clubs' gestart door indy90, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Vind het zo spannend allemaal!
    Kan me voorstellen hoe verdrietig je moet zijn. Hopelijk kunnen jullie weer genoeg moed verzamelen om door te gaan. Uiteindelijk komt het weer goed. Stay strong!
     
    Marissie82 vindt dit leuk.
  2. xxLinn

    xxLinn Actief lid

    10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Hai Palmpje! Wat grappig dat er nu weer allemaal bekende namen voorbij komen.
    Wat balen van jullie cryo maar hopelijk hebben jullie maandag meer succes.
    Krijg je de cryo in je eigen cyclus terug geplaatst?
     
  3. xxLinn

    xxLinn Actief lid

    10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Ik probeer het nu eerst nog buiten mijn werk om te plannen. Later zal dat denk ik niet meer lukken omdat er dan niet zoveel aan te plannen valt, evt. meld ik me dan ziek onder het mom van een blaasontsteking oid en neem ik alleen onze hr-medewerker in vertrouwen.
     
  4. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.521
    6.527
    113
    Vrouw
    In mijn geval is er geen jullie ;) Ik heb geen partner, maak gebruik van donorzaad :) Het is bij mij in kunstmatige cyclus.
     
  5. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Hoi, mag ik bij jullie aansluiten? Vanmiddag te horen gekregen dat een spontane zwangerschap er voor ons niet in zit. Uitslag van semen onderzoek was niet goed dat wij meteen een IVF/ICSI traject in kunnen. Was wel schrikken want dat had ik niet gedacht (tot een jaar geleden dacht ik gewoon zwanger te kunnen worden van normaal seks :o:). Ik heb verder nog geen kinderen of überhaupt ooit zwanger geweest. Heb een hoop informatieboekjes ontvangen van het ziekenhuis waar ik veel informatie uit haal, maar altijd fijn om echte ervaringen te horen/lezen. Helemaal als daar ook nog eens succesvolle zwangerschappen uit voortgekomen zijn.

    Eind oktober hebben wij een gesprek in het ziekenhuis over het gehele traject en mogen wij beslissen wat wij willen doen.
     
  6. xxLinn

    xxLinn Actief lid

    10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Sorry, dat wist ik ook wel dat jij geen partner hebt.:oops:
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  7. xxLinn

    xxLinn Actief lid

    10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Welkom! Ik heb twee jaar geleden veel aan ZP gehad en het clubje waar ik mee kletste, ook al kletste ik niet eens heel fanatiek. Hopelijk ga jij er ook veel aan hebben.

    Hoe voel jij je na de uitslag van vanmiddag?
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  8. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Welkom!

    Dat is even slikken he als dit dan ineens je enige optie blijkt te zijn.

    Als je vragen hebt (of onzekerheden) stel ze dan gerust. Wij zijn allemaal ervaringsdeskundigen momenteel.
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  9. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Bedankt! Ik ben inderdaad ook veel aan het lezen naar ervaringen en dergelijke.

    Vanmiddag was ik wel echt verdrietig, teleurgesteld, boos en een hoop andere emoties. Het is nu wel al iets gezakt, maar toch kan ik er nog wel wat emotioneel om worden als ik er te lang over na denk. Het heeft echt nog even tijd nodig om te landen.

    Ik heb de afspraak in het ziekenhuis eind oktober staan, omdat ik dacht dan heb ik voldoende tijd om er over na te denken maar bij nader inzien wil ik het gesprek zsm. Want dan kunnen we er helemaal goed over na denken en alle informatie laten landen. Misschien dat ik morgen nog even over bel:cool:

    Hoe is bij jullie het traject verlopen? En hoelang duurde het voordat je een positieve test in handen had?
    Gaan jullie nou het gehele traject opnieuw in voor een 2e?
     
  10. xxLinn

    xxLinn Actief lid

    10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Je moet ook vooral je emoties toelaten! Het is ook niet niks. Hoe is je man/vriend eronder? Kunnen jullie er samen goed over praten?

    Bij ons heeft het na de allereerste afspraak 6 maand geduurd voordat wij een positieve test in handen hadden. Het ging na de onderzoeken en uitslagen allemaal snel (achteraf gezien, toen wij bezig waren vond ik alles echt eeuwen duren haha).
    Wij hoeven gelukkig in eerste instantie niet het hele traject opnieuw te doorlopen. Wij hebben nog een flink aantal cryos die wij eerst gaan terugplaatsen, in mijn eigen cyclus dus ik hoef ook geen hormonen meer te spuiten.
     
  11. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Mijn emoties laat ik zeker toe en ook ga ik in gesprek met mijn man. We troosten elkaar. Hij heeft het er moeilijk mee dat de 'oorzaak' bij hem ligt en heeft het idee dat hij mij te kort doet. We hebben niemand ook nog gesproken over dat wij in dit traject zitten en weten eigenlijk ook niet hoe we dat willen aanpakken. Tot die tijd hebben we gelukkig elkaar en zw.nl hahaha

    6 maanden vanaf de eerste onderzoeken of vanaf dat je een IVF traject bent ingegaan?

    Lijkt me wel een geruststelling om niet nogmaals het hele traject te doorlopen. Het idee van hormonen injecteren en de punctie zijn toch wel de dingen die me beangstigen. Vooral de hormonen die je in grote hoeveelheid binnen krijgt lijkt me ook wel een aanslag op je lichaam/humeur.

    Wanneer wil je de eerste cryo terugplaatsen?
     
  12. Iwanttobeamommy

    Iwanttobeamommy Actief lid

    2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    Hoi dames,

    Mag ik hier ook aansluiten!
    Ik heb pcos en ben sinds augustus begonnen aan ivf.
    Ik heb de eerste verse tp gehad en die is helaas mislukt hopelijk kan ik snel weer een cryo tp krijgen.
    Na hoeveel tp’s zijn jullie zwanger geraakt?
    Heel veel succes en geluk dames
     
  13. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Uiteraard mag je mee schrijven.
    Hoe voel je je na de eerste mislukte terugplaatsing? Hoeveel cryos heb je uit deze poging? Hopelijk heb je de volgende ronde meer succes.

    Ik heb zelf 3 terugplaatsingen gehad. 2 uit ivf 1 en 1 uit ivf 2 dit is mijn zoon. Van de 2e poging heb ik nog 11 cryos.
     
    English en Iwanttobeamommy vinden dit leuk.
  14. Iwanttobeamommy

    Iwanttobeamommy Actief lid

    2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    Heel lief van je. Bedankt ik voelde me wel echt heeeeeel klote dacht waarom lukt het nou niet.
    Heb nog 7 cryo’s over maar ik was echt ziek na de punctie en tp omdat er 23 eitjes waren weggehaald en de punctie was niet echt prettig.
    Ik hoop het ook!
    Wauwwww fijn dat je zoveel cryo’s hebt overgehouden!
    Hoe ervaarde jij de punctie? En heb je eventueel tips voor na de tp?
     
  15. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    De eerste punctie vond ik meevallen. Had toen 5 eicellen, 3 bevruchtingen. 1 verse terugplaatsing werd vroege miskraam. Daarna ging het ontdooien van cryo 1 niet goed dus toen was er nog maar 1 over. Hier werd ik ook zwanger van maar dit ging eigenlijk heel snel weer mis.

    De 2e poging vond ik de punctie veel pijnlijker. Maar dit leverde dan ook 13 eicellen op. 12 bevruchtingen, 1 verse en dus 11 cryos. Het was het dus allemaal waard. Maar denk dat jij wel tegen overstimulatie aan hebt gezeten. Als ze zoveel aan moeten prikken kan ik me voorstellen dat je hier veel last van hebt. Ik had bij de 2e poging ook lang een menstruatie achtige pijn.

    Tips heb ik niet echt. Vooral probeer gewoon hoop te houden hoe zwaar het ook is. En praat er over.
    Qua voeding etc is uiteindelijk allemaal niet bewezen dat het effect heeft. Ik maakte mezelf alleen maar gek met dingen die eventueel zouden kunnen helpen. Het blijft uiteindelijk gewoon heel veel geluk hebben.
     
  16. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Hier bijna een jaar na start met de behandelingen zwanger. Punctie 1: 9 eicellen, 1 verse en 4 cryo's. Van 1 cryo een paar dagen een positieve test wat helaas mis ging. Punctie 2: 14 eicellen, 1 verse tp en 1 cryo. Van de verse werd ik zwanger en is onze dochter.
    Nu voor 2e kindje mislukte de cryo die we nog hadden. Punctie 3: 14 eicellen, alleen verse tp die mislukt is.
    Helaas betekent bij mij hoe meer eicellen hoe minder goede embryo's. Ik ben ook jaloers op mensen met zoveel cryo's!
    Ik hoop nu door over te stappen op meriofert ipv gonal-f dat er minder eicellen ontstaan. Hopelijk zorgt dat voor betere kwaliteit embryo's. Van mijn man hebben we nog 1 rietje (verkregen via PESA) in de vriezer.
    Bij alle puncties kreeg ik morfine, punctie 1 en 2 waren goed te doen. Alleen punctie 3 was een hel, infuus zat na 5x prikken nog niet goed denk ik.. ik voelde alles ☹️. Daarom voelt deze 3e poging ook zo heftig...
     
  17. xxLinn

    xxLinn Actief lid

    10 mrt 2016
    400
    165
    43
    6 maanden vanaf de eerste afspraak, 4 maand na starten ICSI traject.
    Ik vond de hormonen verschrikkelijk, maar op dat moment doe je echt alles om je kinderwens maar te laten vervullen. En als ik het nogmaals zou moeten doen, doe ik het nogmaals. Het verdwijnt snel naar de achtergrond op het moment dat je een goede zwangerschap hebt. En dat hoop ik ook van harte voor jullie!

    Wij hebben begin oktober de eerste afspraak weer. Waarschijnlijk ben ik dan net ongesteld dus stiekem hopen wij dan gelijk te mogen starten en dan zou half oktober de eerste terugplaatsing zijn. Maar om teleurstelling tegen te gaan houden wij ons voor dat wij hopelijk in november een terugplaatsing hebben,
     
  18. xxLinn

    xxLinn Actief lid

    10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Welkom!
    Wat vervelend dat de verse terugplaatsing mislukt is. Gelukkig nog 7 cryos.
    Ik herken veel van jouw verhaal. Hier ook heel veel follikels en tegen OHSS aangezeten. Ze hebben om de kans op OHSS te verkleinen alle follikels aangeprikt, ook de te kleine. Ik vond de punctie dus ook echt verschrikkelijk.
    Wij hadden 19 eicellen, 16 rijp, 13 bevrucht en de verse terugplaatsing is mislukt. De cryo daarna is onze zoon.
    Mijn lichaam was ook helemaal van slag door alle hormonen, de horror punctie en ik voelde mij ook mentaal een wrak. Ik vond het dus ook helemaal niet raar dat de terugplaatsing niet lukte.
    Tijdens de terugplaatsing van de cryo voelde ik mij zowel lichamelijk als mentaal in topconditie en dat resulteerde in een goede zwangerschap.

    Weet je al wanneer je voor terugplaatsing mag?
    Hebben jullie nu een verplichte rustmaand?
     
  19. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    En nog een oude bekende hier! Wat leuk om te lezen dat jullie voor een 2e gaan! Met kleine O alles goed?
    Ik wil jou, en de andere dames hier, veel succes wensen! Tussen die berg cryo's moet vast nog een toppertje zitten!
     
  20. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Allereerst wauw wauw wauw! Wat ongelooflijk gaaf dat je spontaan zwanger bent geraakt. Voel je je goed?

    Wat leuk dat je reageert! Met o'tje gaat het super goed. Hij ontwikkeld zich razend snel. Hoe is het met L.?

    Ik hoop inderdaad dat 1 van onze cryos ons geluk gaat brengen!
     

Deel Deze Pagina