Ivf/icsi/cryo okt,nov,dec

Discussie in 'MMM clubs' gestart door indy90, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleegmoeder34

Pleegmoeder34 Actief lid

2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Ok. Verschilt ook weer per ziekenhuis wat ze wel en niet checken, dus. Komt vast goed! Daar zijn de echo's ook voor. En ze zullen ook overal wel weten wat ze doen. Maar als het je niet lekker zit zou ik het gewoon gaan vragen.

Smienaatje vindt dit leuk.
  2. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Daar ga ik wel van uit! Ik ga me ook niet teveel druk maken ;)

Pleegmoeder34 vindt dit leuk.
  3. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @Smienaatje ik denk dat het allemaal prima is hoor. Ik moest alleen zorgen dat ik in de avond prik iedere avond tegelijk en de prikken samen.

De avond is volgens mij zodat je de dosis kan aanpassen na de echo enzo. Maar dat is mijn gekke spinsel haha

Rosie88, Pleegmoeder34 en Smienaatje vinden dit leuk.
  4. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Oké nog een hersenkronkel. Als ik achter het stuur zit, ga ik veel nadenken :roflmao:

Klopt het dat als je één of meerdere ivf trajecten doorloopt, je eerder in de overgang komt? Omdat bij een poging meerdere eicellen worden gerijpt en weggehaald en als je eitje op zijn, zijn ze op en wordt je niet meer ongesteld? Het zou dus zo maar kunnen dat je een aantal jaar eerder in de overgang terecht komt? :eek:

Chanbee vindt dit leuk.
  5. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Haha dit had er 1 van mij kunnen zijn. Op deze moet ik je het antwoord verschuldigd blijven. Ik denk dat het weinig invloed heeft. Tenzij je toch al weinig voorraad hebt.

6. Pleegmoeder34

Pleegmoeder34 Actief lid

2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Oh wauw hele goede vraag. Als ik het niet vergeet ga ik het zo vragen in het ziekenhuis. Half 10 laatste echo en dan woensdag of donderdag punctie. Krijg soms het paniekgevoel waarom doe ik dit help?! Jullie ook?

7. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw

Heel veel succes zometeen!

Ik herken je gevoel hoor! Het is niet niks waar je mee bezig bent. Maar ik denk dat als je over een tijdje een lief klein baby'tje in je armen hebt, je alles vergeet wat je nu moet doorstaan :D

8. Maxime87

Maxime87 Lid

25 okt 2019
    34
    42
    18
    Vrouw
    haha nee kan het me niet voorstellen. Je krijgt er door behandelingen ook niet meer, maar wel meer die doorgroeien. Anders heb je er altijd wat die al vroeg afvallen.

Ik zou vandaag bloedprikken als zwangerschapstest. Afgelopen donderdag al een negatieve test gehad, die gister werd bevestigd door een menstruatie. Meteen aangemeld voor een nieuwe ronde en heb vanmorgen meteen mn eerste echo gehad. Nieuwe medicatie opgehaald en zit er meteen weer in. Het gaat dus weer allemaal heel erg snel. Ik klaag zeker niet, maar in mn hoofd moet ik steeds weer even schakelen waar we nu weer staan.

9. Maxime87

Maxime87 Lid

25 okt 2019
    34
    42
    18
    Vrouw

Chanbee
    : 28 jr/1e kindje/ ivf 1
    Maxime87: 32 / 2e kindje / cryo
    Lin18: 33 / 2e kindje / icsi 1
    Indy90: 29 / 2e kindje /cryo
    Plm34: 36/1e kindje /ivf 1
    XxLinn: 28 /2e kindje/cryo
    Dreamer29: 34 / 2e kindje / 1e cryo
    Smienaatje: 26 / 1 kindje/ ivf/icsi 1
    Emmy30: 35 / 2e kindje / ivf 1
    Rosie88: 31/ 1e kindje/ icsi1

Afspraken en echo's

- 11 november: 3e echo fm en inplannen punctie - pleegmoeder34
    - 12 november: intake cryo behandeling - indy90
    - 12 november: 1e fm voor cryo tp - Dreamer29
    - 12 november: punctie - chanbee
    - 15 november: 1e follikelmeting - Smienaatje
    - 18 november: zwangerschapstest - Lin18
    - 23 november: follikel meting - Maxime87
    - 30 november: 1e echo voor follikel meting - Emmy30

Zwanger!

10. Pleegmoeder34

Pleegmoeder34 Actief lid

2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Knap dat je niet klaagt. Fijn dat je direct door kunt! Maar mag ik wel zeggen dat ik het jammer voor je vindt. En wat ben je sterk!

Maxime87 vindt dit leuk.
  11. Pleegmoeder34

Pleegmoeder34 Actief lid

2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Dank je! Helemaal waar! Ik las dit bericht op de wc in het ziekenhuis. Kreeg er een grote boost van! Dus dank je wel :)

8 grote eitjes nu, 2 die ook nog zo groot worden, en veel kleintjes. Zo is het nu. Vorige week nog anders. Moet morgen weer komen en dan kijken wanneer de punctie wordt: of donderdag of vrijdag.

8 is gemiddeld. Dus ik mocht trots zijn op m'n lichaam zei ze :).

Alle eitjes die groeien, zijn ongeveer een jaar geleden aangemaakt. Niet elk blaadje wordt groot. Veel gaat verloren. Dit wordt nu wel groot door de hormonen. Je hebt van jezelf telkens ongeveer zoveel blaasjes in je eierstokken, en naarmate je ouder wordt wordt dat wat minder. Je voorraad gaat niet in één keer op. Je hebt gewoon telkens die voorraad. Dat was het antwoord :)

12. Maxime87

Maxime87 Lid

25 okt 2019
    34
    42
    18
    Vrouw
    ohhh wat spannend zeg. Al bijna dus :) probeer er zo neutraal mogelijk in te gaan en het op je af te laten komen. Het komt écht goed! Hopelijk worden ze allemaal bevrucht, maar liefst heb je er maar 1 nodig. Beter mee verlegen dan om verlegen :cool:

13. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113

Oh ja dat gevoel heb ik zo vaak.. en ook de vraag waarom kan ik niet tevreden zijn met een leven zonder kinderen.. gisteravond keihard zitten janken omdat ik het allemaal kut vind haha.

mooie aantal zeg!

@Maxime87 wat balen zeg! Fijn dat je meteen weer kunt starten. Ik ga voor je duimen!

Pleegmoeder34 en Maxime87 vinden dit leuk.
  14. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ha meiden!

Ik heb alles met jullie mee gelezen hoor, maar was van het weekend niet in de gelegenheid om te reageren. Wat een rollercoaster is het ook hè, als ik jullie verhalen zo lees!

@Chanbee : alvast succes met je punctie morgen! Hopelijk geen overstimulatie, zodat je wel gewoon een terugplaatsing kunt krijgen. Gaan ze daarvoor je bloed nog checken? Toen ik tegen overstimulatie aan zat, moest ik s ochtends bloed prikken en hoorde ik op basis daarvan of de terugplaatsing dan door ging diezelfde dag.

@Maxime87 : bah, echt niet gelukt dus voor jou. En dan hoppa, weer door naar de volgende ronde.... Gaat soms zo snel hè?

Ik herken me wel in wat je schrijft @indy90 : van het weekend kwam het er bij mij ook even uit. Voelde voor mij ook even kut dat het inderdaad op deze manier moet... Niks romantisch aan, maar naar het ziekenhuis moeten voor de kans op een kindje. Ergens heb ik totaal geen zin in dat hele circus, maar zonder kan je ook niet. :confused:

Ik mag morgen voor een 1e fm om te kijken of er al een eitje groeit. Ik ben benieuwd of er al wat te zien zal zijn, en wanneer dan eventueel de terugplaatsing zal zijn.

Pleegmoeder34 en Chanbee vinden dit leuk.
  15. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @Dreamer29 ik heb eigenlijk geen idee :$ ik hoop daar morgen meer over te horen. Weet jij nog wat je oestradiol waarde was bij de overstimulatie?

alvast succes morgen en op naar een mooi eitje!

16. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik had gelukkig geen overstimulatie, maar ik zat er wel tegen aan. Wat mijn waarde was weet ik eerlijk gezegd niet meer. Je had een bepaalde marge waarbinnen die waarde mocht vallen, en daar zat ik net tussen. Dat weet ik nog wel.

17. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    oh sorry ik dacht dat je overstimulatie had. Fijn dat het uiteindelijk netjes binnen de marge is gebleven.

ik hoop gewoon dat de kleine eitjes allemaal zijn afgevallen.. dan zit ik geloof ik op 12 grotere eitjes

18. Rosie88

Rosie88 Actief lid

12 feb 2019
    204
    242
    43
    Vrouw
    @Maxime87 wat balen, maar wat sterk om volle bak weer door te gaan!

Ik vind jullie trouwens allemaal bikkels, het is niet makkelijk allemaal. En met alle hormonen is het nog moeilijker om de emoties onder controle te houden. Het helpt mij enorm om jullie verhalen allemaal te lezen, uit zelfbescherming probeer ik niet te vaak te lezen en te reageren. Kan mezelf nogal verliezen in dit soort dingen.

Op dit moment ben ik best wel zen, mede dankzij jullie:)

Vandaag 1e fm gehad, 11 stuks te zien die het heel goed doen. Blijkbaar doet de Gonal F 150 ie bij mij goed werk. Woensdag 2e echo en naar verwachting dan een punctiedatum afspreken voor vrijdag of zaterdag. (Daar schijt ik m dan wel weer enorm voor :rolleyes:)

@Lin18 enorm veel sterkte op dat ellendige wachtbankje, maar ook jij bent een bikkel, dus kan dit gewoon aan:thumup:

Lin18 en Pleegmoeder34 vinden dit leuk.
  19. Rosie88

Rosie88 Actief lid

12 feb 2019
    204
    242
    43
    Vrouw

Chanbee
    : 28 jr/1e kindje/ ivf 1
    Maxime87: 32 / 2e kindje / cryo
    Lin18: 33 / 2e kindje / icsi 1
    Indy90: 29 / 2e kindje /cryo
    Plm34: 36/1e kindje /ivf 1
    XxLinn: 28 /2e kindje/cryo
    Dreamer29: 34 / 2e kindje / 1e cryo
    Smienaatje: 26 / 1 kindje/ ivf/icsi 1
    Emmy30: 35 / 2e kindje / ivf 1
    Rosie88: 31/ 1e kindje/ icsi1

Afspraken en echo's

- 11 november: 3e echo fm en inplannen punctie - pleegmoeder34
    - 12 november: intake cryo behandeling - indy90
    - 12 november: 1e fm voor cryo tp - Dreamer29
    - 12 november: punctie - chanbee
    - 13 november: 2e echo voor fm - Rosie88
    - 15 november: 1e follikelmeting - Smienaatje
    - 18 november: zwangerschapstest - Lin18
    - 23 november: follikel meting - Maxime87
    - 30 november: 1e echo voor follikel meting - Emmy30

Zwanger!

20. Pleegmoeder34

Pleegmoeder34 Actief lid

2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Ik snap je goed. Ik zat vantevoren te twijfelen of ik me wel aan moest melden hier maar ben nu wel blij van wel! Het scheelt te weten dat er ook andere meiden zijn die dit nu ook doen. Persoonlijk ken ik niemand en mn omgeving snapt niet alles.

Succes woensdag! Snel al bij jou. Ik moet morgen voor de 4e echo komen.

Chanbee, Rosie88 en Lin18 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina