Ivf/icsi/cryo okt,nov,dec

Discussie in 'MMM clubs' gestart door indy90, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Nee niet echt. Kijk er wel naar uit om te beginnen.
    Medicatie zal anders zijn dan in NL waarschijnlijk, geen idee.

    Welkom Dreamer. Spannend weer. Hopelijk zit er een goede cryo tussen en mag je snel starten.
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  2. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hebben wij eerder ook al eens samen geschreven? Je naam komt me zo bekend voor.

    Wij gaan ook voor een 2e. Zie er ook best wel weer tegenop hoor. Dat gedoe aan je lijf en die onzekerheid weer iedere keer. Maar hoop dat het deze keer gewoon "leuk" spannend word.
     
  3. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik heb vandaag weer contact gehad met het ziekenhuis.

    Ik had heel optimistisch op geschreven wanneer we allemaal kunnen. Zegt die vrouw ja dat word dan ongeveer half dec dat jullie bij de arts terecht kunnen voor een gesprek. :eek: noooooo.

    Toen zei ze gelukkig maar je mag ook naar een andere locatie. Nu kunnen we gelukkig 12 nov terecht. Het word dus sowieso wel dec voordat er iets gaat gebeuren.

    Dat is eigenlijk best een domper. Ik zag er echt als een berg tegenop om weer te beginnen. Maar nu dat eerste telefoontje weer was gepleegd zit je er toch ineens weer helemaal in. Nu dus wachten wachten wachten. Maar de trein rolt! :thumup:
     
  4. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Zou kunnen, jouw naam komt me ook bekend voor namelijk!

    Eerste stap gezet voor jullie dus met een afspraak. Balen dat het nog even duurt, maar wel gebruikelijk volgens mij. Toen wij de eerste afspraak maakten, duurde dat ook iets van een maand tot 6 weken. Ik vond het zelf wel fijn, had ik tijd om eraan te wennen. Daarna zou het zo maar snel gaan dat je kan beginnen... jij had cryo’s toch? Krijg je natuurlijke of kunstmatige cyclus?
     
  5. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    De eerste keer duurde het bij ons ook zo lang dus had het wel kunnen weten ook. Maar vond dat telefoontje al zo spannend dat ik daar niet eens overna heb gedacht.. stom hè.

    Wij hebben maar liefst 11 cryos! Mijn voorkeur gaat uit naar natuurlijke cyclus mocht dat niet lukken kan ik nog kiezen voor een kunstmatige. Maar het is dus even afwachten wat de arts er over zegt. Wat ga jij doen?
     
  6. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Super fijn die cryo’s, hopelijk zit daar een brusje voor jullie tussen!
    Ik ga voor een natuurlijke cyclus, altijd regelmatig en nette cyclus, dus wel zo fijn zonder hormonen.
     
  7. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hier ook een regelmatige cyclus dat is het probleem niet.

    Krijg jij helemaal geen hormonen of nog wel iets van pregnyl ofzo. Ik heb 1 keer eerder een cryo terugplaatsing gehad tussen beide verse pogingen. Toen deed ik het in natuurlijke cyclus maar kreeg ik wel nog otrivelle en wel utrogestan geloof ik.
     
  8. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Normaal doen ze alleen pregnyl/ovitrelle voor de eisprong en verder niks, maar omdat ik borstvoeding geef heb ik met de arts afgesproken helemaal geen hormonen te doen. Ze volgen de eisprong met echo’s en checken dan ook of de eisprong geweest is.
     
    indy90 vindt dit leuk.
  9. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Het was echt wel bijzonder dat we toen juist zwanger raakte. Laten we het er maar op houden dat mijn lijf zich wat dat betreft wel vaker niks van statistieken en boekjes aantrekt haha. ;)
    Wij lopen in het amphia en als het weer icsi wordt in combinatie met Tilburg, als het aan ons ligt. Vorige keer hebben we de 1e icsi poging in rotterdam gedaan en de 2e noodgedwongen last moment in Tilburg, vanwege een monsterfile naar Rotterdam, en eigenlijk voelde we ons daar uiteindelijk vele malen beter bij. (En dat voor een Bredase :roflmao:)

    Eerlijk gezegd zien we er niet echt tegenop, eigenlijk kijken we er meer naar uit hoe stom dat misschien ook klinkt. Het betekent voor ons de kans om toch onze gezinswens te vervullen. Met name voor mijn man was het even een domper omdat hij 3 maanden moest wachten voor nogmaals een semenonderzoek terwijl er met alle eerdere niks veranderd is, het is zelfs een ienieminie beetje beter. Hij was zelf bang dat er helemaal niks meer zou zijn. Ik had me er al wel op ingesteld dat we dan weer eerst zouden moeten wachten om 3 maanden later dezelfde test te herhalen. En ergens vind ik dat ook niet erg, niet omdat ik er tegenop zie maar omdat het zkh gaat verhuizen en we in het oude steeds langs de gang moesten waar mijn neefje (6 jaar) overleden is afgelopen februari. Zie het als een nieuwe start in het nieuwe zkh waar geen verdrietige herinneringen zijn. Maar waar we juist de mooie gaan maken. Al is mijn ervaring van vorige keer ook dat ze hier wel meedenken om dat wachten zoveel mogelijk te verkorten. Al zit je in december ook weer met de sluiting vanwege kerst/oud en nieuw.

    @Smienaatje Ik kan je alleen de tip geven om niet teveel van de horrorverhalen uit te gaan, of er in ieder geval ze niet teveel op de voorgrond te laten komen. Ik zag enorm op tegen de puncties, de eerste door alle horrorverhalen en de gedachte dat ik alleen een naproxen als pijnstilling kreeg, uiteindelijk viel dat reuze mee. De tweede had meer te maken met de hierboven al aangehaalde monsterfile en dan met name de onrust en hectiek omdat we ineens met spoed naar een ziekenhuis moesten waar we nog nooit geweest waren. Maar ook die punctie viel reuze mee. Moet er wel bij vertellen dat we bij de 2e poging meededen aan een medisch onderzoek voor scratching/pipelle En ingeloot waren in de groep die de behandeling kreeg, ook daar had ik horrorverhalen over gehoord maar terwijl ik me nog aan het voorbereiden was dat ik zo enorm veel pijn zou krijgen was ze al klaar. Het kan dus echt enorm verschillen van persoon tot persoon hoe het beleefd wordt maar ook qua pijn. En dan kan het dus ook zo maar zijn dat je net als ik er nauwelijks pijn van hebt. De horrorverhalen gelden echt niet bij iedereen.
    Zag er nog een aantal voorbij komen, heel veel succes alvast!
     
  10. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Goedenavond,

    Ik wil ook graag mee schrijven. Wij hebben eerder iui gedaan (2016/2017) daarna zijn we de pleegzorg ingerold en nu begon het een tijdje terug toch weer op te spelen. Dus nu gaan we er voor. Ivf. Ik ben nu aan de pil en eind volgende week beginnen met decapeptyl. Zie daar best tegenop omdat je dan overgangsklachten krijgt? Pff haha. Heel gesprek gehad met de arts, ziekenhuis is goed in de informatievoorziening. Maar wel weer heftig dit.. Nu al. Heel anders ook weer dan iui. Nu ook weer menopur na de decapeptyl, maar dan hogere dosering. En dan als alles goed gaat half november de punctie. Daar krijg ik dan ook morfine bij.. Maar goed ook denk ik :).

    Zoals de arts het vertelde zie ik niet tegen de punctie op. Want er is goede pijnbestrijding (en ik laat niemand door gaan met prikken als ik het gewoon nog voel. Hopelijk werkt dat zo).

    Verschillende verhalen hier. Zo spannend voor iedereen.

    En ja meiden. Wat moet je dan een boel door staan. Dit is ook echt niet mijn ideale weg. Ons leven heeft sinds ons trouwen meerdere malen op z'n kop gestaan, pleegzorg is ook niet altijd makkelijk (of zeker). Maar daar in lijkt de rust er nu wel eindelijk te zijn. Pleegzoontje is bij ons sinds zijn geboorte (en ja weer heel anders en haaks op etc) en zoals het nu lijkt (die rechtzaak komt ook nog) groeit hij bij ons op. Kan ook niet anders meer want hij weet niet beter (en wij ook niet). Dus ja. Ook dat was allemaal zo lang spannend en heftig en hier gaan we dan nu weer. Anderzijds zijn wij allebei veel sterkter door alles wat we hebben mee gemaakt en zijn we er nu rustiger in dan destijds met het iui traject.

    Hoe vonden jullie de decapeptyl? De hogere dosering menopur? De arts zei bij ons dat ideaal 8-12 eitjes groeien. Als ik de verhalen hier op de site lees hoop ik ook op niet meer.

    Verder is er bij ons nooit een "reden" gevonden. Bij ons allebei geen aanwijsbare vruchtbaarheidsproblemen. We zijn onverklaarbaar. Wel al lang bezig ook. Maar tussendoor ook een tijd lang niet. Dus we gaan het zien dan.

    Heel veel succes allemaal!
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  11. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Welkom :)

    Wat hebben jullie ook al veel meegemaakt. Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid over jullie pleegzoontje.

    Wij hebben ook 2x iui gedaan. Dat vonden we toen al heel wat haha. Heb nog geen hormonen moeten gebruiken. Dus over een paar weken voor het eerst.

    Ik krijg de punctie met narcose. Dat is daar standaard. Heb ook al veel horrorverhalen gelezen. Denk ook dat het voor iedereen weer anders is. Ligt aan zoveel factoren.

    Zijn jullie lang thuis geweest na de punctie? Ik heb geen idee. Ik geloof dat het ziekenhuis zei dag van en dag erna niet werken.
    Na de narcose vorige week heb ik 3 dagen plat gelegen :roflmao::roflmao: Dat wordt dus wat hihi

    @Maev mooie gedachten. Nieuw ziekenhuis, nieuwe herinneringen. Wanneer opent het ziekenhuis?
     
  12. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Als ik het goed begrepen heb gaan vanaf november de afdelingen stapsgewijs over. Fertiliteit gaat 30 november over. Kinderafdeling 15 november.
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  13. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wat vreselijk van jullie neefje! Heel fijn dat jullie naar het andere ziekenhuis kunnen. Met een schone lei beginnen.

    Dat er zin in hebben herken ik wel hoor. Ondanks dat het allemaal zo klinisch is is het wel gewoon op een gekke manier leuk spannend ofzo. :p (totdat het weer allemaal niet lukt natuurlijk)
     
  14. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik ben geloof ik 1 dag thuis gebleven beide keren. Maar ik had ook geen narcose dus dan is het wel anders uiteraard. Had de 2e keer wel wat last van menstruatie achtige krampen naderhand maar was wel te doen.
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  15. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Heftig van je neefje zeg! Was het plotseling, of was hij ziek? Wel fijn dat jullie dan straks in een nieuw ziekenhuis daar niet mee geconfronteerd worden.
    Waarom moeten jullie eigenlijk opnieuw het zaad laten testen als je al ivf/icsi deed? Wij hoeven dat niet namelijk, nu hebben we ook nog cryo’s, misschien is dat het verschil?
     
  16. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Welkom! Jullie hebben een pleegkindje dus, en nog geen biologisch kindje. Begrijp ik dat goed uit je verhaal? Lijkt me heel lastig als wr geen reden gevonden is!
     
  17. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik durf eigenlijk niet te zeggen of ik thuis ben geweest naar de punctie, lijkt al weer zo ver weg! Wel fijn dat je onder narcose de punctie krijgt, had ik ook wel gewild. Bij mij is ene eierstok altijd goed te doen, maar andere ligt verder weg en is wel heel pijnlijk. Hopelijk met mijn cryo’s gewoon geen punctie meer nodig...
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  18. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik heb vandaag eerste follikelmeting gehad. Toch even spannend, maar was weer als vanouds, haha. Alles nog klein, dat verbaasde me wel. Had gehoopt op al een dominante follikel... nu maandag pas terug, dus hopelijk maakt er geen een groeispurt voor die tijd en is er dan een mooie te zien. Ik had gelijk al een doemscenario in mijn hoofd dat ie dan al gesprongen is, maar ze zullen in het ziekenhuis wel weten wat ze doen. Baarmoederslijmvlies was al mooi 3 laags en 6 mm.
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  19. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ben ook wel blij mee met de narcose. Al moet ik zeggen dat ik er wel last van heb gehad. Maar goed, eerst maar eens aan de hormonen....;)

    Vandaag weer een half uur aan de telefoon om de vergoeding rond te krijgen. Pff of het traject nog niet erg genoeg is. Hoop nu dat ze alles hebben en dat het snel rond is....
     
  20. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Begin is er....nu lkkr groeien komende dagen dan. Zal voor je duimen dat er dan een mooie te zien is....
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina