Ik heb zonet gebeld naar het ziekenhuis. We zouden het per brief krijgen (alsnog) maar ik wilde nu al weten hoeveel embryo's het gered hebben om de vriezer in te gaan (vandaag dag 5). En het zijn er 3!! Blij mee! Van de 10 follikels waren er ook 10 eicellen. Van de 10 eicellen zijn er 7 bevrucht. Van die 7 is er 1 terug geplaatst en zijn er 3 afgevallen. 3 goede over en die gaan nu de vriezer in . Aan iedereen die het ook zo graag weten wil na de punctie.. Gewoon bellen op of na dag 5
Ik vond de punctie niet fijn maar ook weer niet zo traumatisch als wat ik soms lees. Nadat de naald weg is, is de pijn ook over! Ik voel me wel oké. Beetje beurs en erg moe. Zometeen naar huis en een lekker dutje doen. Dan op na de terugplaatsing op dag 5!
Ivf/icsi/cryo okt,nov,dec Chanbee: 28 jr/1e kindje/ ivf 1 Maxime87: 32 / 2e kindje / cryo Lin18: 33 / 2e kindje / icsi 1 Indy90: 29 / 2e kindje /cryo Plm34: 36/1e kindje /ivf 1 XxLinn: 28 /2e kindje/cryo Dreamer29: 34 / 2e kindje / 1e cryo Smienaatje: 26 / 1 kindje/ ivf/icsi 1 Emmy30: 35 / 2e kindje / ivf 1 Rosie88: 31/ 1e kindje/ icsi1 Afspraken en echo's - 17 november: terugplaatsing - indy90 - 18 november: terugplaatsing pleegmoeder34 - 20 novemver: punctie - Smienaatje - 20 november: terugplaatsing - Rosie88 - 20 november: terugplaatsing - xxLinn -21 november: terugplaatsing -dreamer29 - 22 november: controle ivm mogelijk overstimulatie - Smienaatje - 23 november: follikel meting - Maxime87 - 25 november: terugplaatsing - Smienaatje - 26 november: gesprek arts - lin18 - 27 en 29 november: bloedprikken - chanbee - 30 november: 1e echo voor follikel meting - Emmy30 - 2 december: testdatum (thuis) pleegmoeder34 - 23 december: eventuele echo bij zwangerschap of volgende stap bespreken - Smienaatje Zwanger!
Succes met de terugplaatsingen @Rosie88 en @xxLinn! Ik hang er nu een beetje tussenin. Morgen start is met follikel stimulatie prik (fostimon). Ben benieuwd hoe die is. En dan aftellen naar de 30e om eens te zien wat er gebeurt in mijn lichaam haha.
Ivf/icsi/cryo okt,nov,dec Chanbee: 28 jr/1e kindje/ ivf 1 Maxime87: 32 / 2e kindje / cryo Lin18: 33 / 2e kindje / icsi 1 Indy90: 29 / 2e kindje /cryo Plm34: 36/1e kindje /ivf 1 XxLinn: 28 /2e kindje/cryo Dreamer29: 34 / 2e kindje / 1e cryo Smienaatje: 26 / 1 kindje/ ivf/icsi 1 Emmy30: 35 / 2e kindje / ivf 1 Rosie88: 31/ 1e kindje/ icsi1 Afspraken en echo's - 17 november: terugplaatsing - indy90 - 18 november: terugplaatsing pleegmoeder34 - 20 novemver: punctie - Smienaatje - 20 november: terugplaatsing - Rosie88 - 20 november: terugplaatsing - xxLinn -21 november: terugplaatsing -dreamer29 - 22 november: controle ivm mogelijk overstimulatie - Smienaatje - 23 november: follikel meting - Maxime87 - 25 november: terugplaatsing - Smienaatje - 26 november: gesprek arts - lin18 - 27 en 29 november: bloedprikken - chanbee - 30 november: 1e echo voor follikel meting - Emmy30 - 2 december: testdatum (thuis) pleegmoeder34 - 2 december: thuistest -indy90 - 23 december: eventuele echo bij zwangerschap of volgende stap bespreken - Smienaatje Zwanger!
20 eicellen gevonden! Sommige moesten nog wel verder rijpen, dus het kan zijn dat er een aantal afvallen, maar ik vind het toch wel een mooie opbrengst
Wauw zeker mooie opbrengst! Hoe kunnen ze nog verder rijpen? De bevruchtingen moeten toch met rijpe eicellen? (of niet, en misschien had ik ook wel een paar die nog niet rijp waren maar later wel. Je leert hier telkens weer iets )
Hahah goeie vraag. Die informatie kreeg ik net van me man door te telefoon . Zal het straks wel even navragen
Wow dat zijn er wel heel veel! Hopelijk doet het niet af aan de kwaliteit. Horen jullie morgen iets over de bevruchtingen?
Helaas gaat dat niet vanzelf omdat wij in België in behandeling zijn. Woon gewoon in Nederland. Maar gelukkig ging het nu heel snel. Waarschijnlijk omdat ze alle gegevens al hadden. Maar waarom ze dan niet meteen alle 3 kunnen goedkeuren....geen idee.
@Smienaatje wat een super score! Ik hoop op net zoveel bevruchtingen! @Pleegmoeder34 ik wil het stiekem ook wel weten maar ik wacht het maar even braaf af binnen nu en een week moet ik de brief krijgen en dat red ik denk ik nog wel @indy90 ik doe ook geen speciale dingen. Alleen idd lekker slofjes aan en een kruik bij mijn voeten in bed. Ik probeer het zoveel mogelijk los te laten haha anders maak ik mijzelf gek.
Dames, wat voor pijnstillers hebben jullie ingenomen na de punctie? Alleen paracetamol of ook nog iets sterkers of een ontstekingremmer?
Paracetamol 1000 mg elke 6 uur. Goed te doen, ook 's nachts (vond ik). Heb er vrijdag en het weekend last van gehad en maandag nog een klein beetje. Gisteren al helemaal niet meer.
ik heb na de punctie alleen savonds voor het slapen gaan 2 paracetamol genomen. Paracetamol kan geen kwaad maar sommige ontstekingsremmende middelen schijnen de innesteling tegen te werken.
dat heb ik dus wel gedaan. In het ziekenhuis was er een vrouw die na mij haar punctie had en haar was ook een naproxen aangeboden. Ging er toen eigenlijk van uit dat het geen kwaad kon. Morgen maar even bellen denk ik
ik ben geen expert natuurlijk maar ik mocht van mijn zh geen diclofenac gebruiken om die reden. Ik kreeg ze ivm een niersteen