Ivf/icsi/cryo okt,nov,dec

Discussie in 'MMM clubs' gestart door indy90, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

21-10 is de ofichele test datum dat is 18 dagen na punctie. Ik ervaar het vooral als frustrerend. Onze zoon was een lucky Shot mijn man heeft minder dan een half miljoen zaad. Maar daar door zijn we pas heel laat serieus genomen we kregen steeds te horen jullie zijn nog jong en jullie hebben al een kind dus het moet wel lukken. Pas bij de iuis bleek mijn man zulk slecht zaad te hebben.

2. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Precies hetzelfde bij ons. We hebben een zoon van 14jaar samen. Ook bij iui bleek het aantal de laag. We kregen ook te horen jullie hebben al een kind samen dus.. Nu is het zelfs te slecht voor ivf.
    18 dagen na punctie is idd lang....hoop voor je dat j e de tijd toch goed om krijgt en dat het wachten beloond wordt.

Maan14 vindt dit leuk.
  3. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wat frustrerend dan he, wij kregen 50/50 omdat genoeg eitjes had en de zaad aantallen met genoeg waren. Mede omdat ze wel eens zien dan bij icsi of ivf juist niks bevrucht raak en ze zo de winkansen wilden sprijden. Pas toen we in het etz kwamen werden we serieus genomen.

4. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja dat is wel fijn beide. Weet niet of ze dat bij ons doen. Eerst maar eens zien of/hoeveel eitjes ik heb. Hoop 21ste te kunnen bellen voor eerste echo en medicatie starten...
    Ja jammer is dat he.

Maan14 vindt dit leuk.
  5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik duim voor jullie!

Lin18 vindt dit leuk.
  6. Malika90

Malika90 Lid

9 okt 2019
    28
    5
    3
    Vrouw
    ja me dochter is zonder mmm geboren

Lin18 vindt dit leuk.
  7. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Oh, wat lastig. Als je zelf eigenlijk wel graag verder wil en je man er nog niet kaar voor is. Je moet het wel samen doen natuurlijk, maar toch, de tijd lijkt dan vast heel lang te duren. Hebben jullie iets van een termijn afgesproken, of is het echt afwachten? Sterkte!

8. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Maan14 : welkom hier! Wat een lange weg al voor jullie voor een brusje... en wat spannend nu op het wachtbankje! Hou je jet een beetje vol? Ga je wachten tot je testdatum of evt al eerder testen?

Maan14 vindt dit leuk.
  9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik weet niet zo goed wanneer ik zou kunnen testen. Ik heb alleen pregny 1500 op de dag van punctie gespoten omdat ze bang voor over stimulatie waren moest ik decapeptyl spuiten voor de eisprong. Ik gebruikte om de eisprong tegen de houden cetrotide.

10. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Pregnyl 1500 is niet heel veel, dus zou er redelijk snel uit moeten zijn. Zelf test ik vaak 14/15 dpo. Maar er zijn genoeg meiden die het al vanaf 11 dpo doen. Net waar je jezelf goed bij voelt

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Morgen heb ik weer een fm. Ik ben benieuwd, hopelijk nu wel een follikel aan het groeien en hopelijk een naderende eisprong!

indy90 en Lin18 vinden dit leuk.
  12. Malika90

Malika90 Lid

9 okt 2019
    28
    5
    3
    Vrouw
    Ik ga duimen voor je spannend

Dreamer29 vindt dit leuk.
  13. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Spannend ik duim ook voor je!!

Dreamer29 vindt dit leuk.
  14. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Overigens hier had ik in het begin ook een echo op dag 2 of 3, maar die was vervallen bij de laatste pogingen toen kregen we de eerste echo op dag 8. Hier was het overigens eigenlijk steeds dag 13 of 15 punctie of iui met 1 uitschieter naar dag 18. Maar ook dat is enorm verschillend en ligt er ook aan hoe goed de hormonen voor je werken, hier bij 3 pogingen tussendoor op moeten hogen maar ben indertijd gestart op de helft van de normaal laagste dosis vanwege ondergewicht.

Zo nu ga ik de overige berichte even lezen ;) hadden een druk weekend aangezien de oudste 11 werd.

Smienaatje vindt dit leuk.
  15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Welkom voor de nieuwe overigens.
    @Maan14 pregnyl 1500 is in principe vrij snel uit je lichaam het deelt ongeveer per 24 uur zichzelf. Ik heb 2x een poging bijgehouden met zwangerschapstesten, puur uit nieuwsgierigheid, heb zelfs gevraagd of we mee mochten kijken bij het lab maar dat mocht niet. En ja echt nieuwsgierigheid ben benieuwd hoe het er in het echt uit ziet in plaats van op een filmpje/animatie. Maar goed bij de ene keer liep hij af tot helemaal wit en liep hij vervolgens weer op en bij de andere keer liep hij af en niet meer opnieuw op. Op dag 9 na pregnyl 5000 had ik dan een nauwelijks zichtbaar streepje op dag 11 wit en dag 13 een beginnend streepje (was bij de bbz). Heb bij de afgelopen zwangerschap op 10 en 12 getest, bij negatief op dag 12 mocht ik stoppen met utrogestan. Dag 10 was hij negatief en dag 12 was hij duidelijk positief.

@Malika90 lijkt mij ergens ook wel vreemd om vooraf te weten. Zijn jullie erachter gekomen doordat jullie dochter diezelfde afwijking heeft?

Zag een opmerking staan over de vergrote kans op afwijkingen bij icsi, die kans is kleiner dan 0,1 verhoogd en juist om die reden krijg je bij een zwangerschap gelijk een guo, ipv SEO bij de 20 weken. Kan helaas uit ervaring zeggen dat het enorm veel spanning scheelt wanneer je gelijk die Guo krijgt. Wij hadden bij de jongste wel gewoon SEO en toen vermoeden van klompvoetje, toen moesten we nog wachten op de GUO en vervolgens met de 30 weken weer een GUO en dan hopen dat er bij de bevalling niet toch nog iets extra's uit kwam. Ze heeft overigens dus een klompvoetje, heb wel half begrepen dat we om die reden bij een Volgende zwangerschap extra onderzoeken mogen, of we de rest doen weet ik niet maar als we de keuze krijgen tussen SEO of GUO dan gaan we wel gelijk voor GUO. Mochten afgelopen zwangerschap sowieso kiezen voor vruchtwaterpunctie, vanwege de genetische afwijking bij mijn neefje ook al was erfelijkheid niet bewezen, maar bewust toen niet gedaan, na de GUO is het niet opnieuw aangeboden maar hadden we het ook niet willen doen.

16. Malika90

Malika90 Lid

9 okt 2019
    28
    5
    3
    Vrouw

Mijn dochter heeft het inderdaad zelf ook vandaar het pgd traject nu. Wat is een SEO of een GUO ?

17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Breek even in.
    @Maev , ze hebben de protocollen veranderd en bij icsi krijg je nu geen guo meer. Is volgens de nieuwe protocollen geen indicatie meer dus hier gewoon een seo gehad.

18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

De pregnyl is er inderdaad uit. Nu een oplopend streepje van hopelijk de hcg :oops:

Lin18 en Maev vinden dit leuk.
  19. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Vanochtend een follikel van 12 en eentje van 14 mm. Ze verwachten dat die van 14 door gaat groeien. Woensdag de volgende check. Cd18 al vandaag, dus late eisprong! Hopelijk groeit ie nu gewoon verder en springt ie deze week. Ik word daar toch een beetje zenuwachtig van dat het zo laat is. Meestal heb ik een cyclus van 30 dagen ongeveer namelijk met een LF van 14 dagen. Hoop toch dat dat nog wel goed zit.

Lin18 vindt dit leuk.
  20. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Heb Je getest of het eruit is? Spannend hoor, hopelijk nu oplopend dan! Kom je het wachten nog een beetje door?

Maan14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina