Oh dat is altijd fijn om te weten, hier kwam het al wel weer ten sprake maar werd er gereageerd dat wij sowieso een GUO kregen bij een Volgende zwangerschap.
SEO is de gewone 20 weken echo die iedereen aangeboden en vergoed krijgt. GUO is de uitgebreide versie daarvan, naar mijn weten ook altijd in het zkh bij de gyn.
Oh wat spannend. Duim voor een oplopende streep!! Spannend. Fijn dat ze goed groeien. Duim voor een goede echo woensdag. Hier de eerste tekenen van de aankomende menstruatie. Nog nooit zo naar uit gekeken haha.
Ik kreeg ook gewoon een SEO bij de verloskundige . Uiteindelijk toch nog bij de gyneacoloog onder controle gekomen ivm zwangerschapsdiabetes.
Grappig hè? Dat je daar dan ineens zo naar uit kan kijken. Terwijl je normaal juist hoopt dat het weg blijft als je zwanger wilt worden.
Ik had wel een GUO bij onze dochter. Is dat in zo’n korte tijd veranderd dan? Jouw kindje is van juni vorig jaar toch?
Ja klopt. Maar had toch echt gewoon een SEO. Misschien beslist de verloskundige daar over? Ik wist ook niet dat ik een GUO had moeten krijgen.
De behandeling is in principe hetzelfde toch. Afgezien van de manier van bevruchten. Wij hebben ivf gedaan.
Hoi iedereen, Ik plaats een reactie en reageer daarna nooit weer. Sorry . Dit zit nog helemaal niet weer in m'n systeem. Ook gewoon te druk in het dagelijks leven en dan denk ik soms.. Oh ja, dit gaan we ook echt doen nu! Even vluchtig alles gelezen maar ik zit op mn telefoon en onthoud dan niet zo op wie wat zei, dus even overnieuw hoor. Hoe is het met iedereen en hoe ver/waar zijn jullie nu? Maan, wat super spannend! Hoe is het nu? Ik ben vandaag terug gebeld door de arts nav de uitslagen van de onderzoeken. Alles goed. Zaad van m'n man normaal, zelfs nog iets beter dan normaal. Bloed van ons allebei waar ze allemaal op geprikt hebben ook goed. Mijn amh was niet heel hoog (ook niet te laag) 1,7. Normale amh waarde is tussen de 1,5 en 4.0. Ze zei dat ze mij dan gaan starten op de hoogste dosering menopur. Waarop ik weer vroeg of ze dan niet bang waren voor overstimulatie.. (ik wel en vind die hormonen sowieso niet leuk ofzo dus waarom dan zo hoog). Ze zei nee, dan eerder voor onderstimulatie. Ik dacht: oh ja, dat kan natuurlijk ook nog. Dat je gewoon niet genoeg eitjes aan maakt, ook niet met hoge dosering hormonen. En dan ineens bedenk je jezelf van alles wat dus wel mis kan zijn, dus wel de reden kan zijn waardoor ik nog nooit in verwachting ben geraakt. Waarvan we altijd dachten dat niemand dat wist. Dus spannend hoor. Arts zei ook dat als ik idd onder zou produceren (3 was het minimum voor de punctie zei ze) en ik deze keer niet zwanger raak, we dan moeten bespreken of het nog zinvol is om verder te gaan. Dus.. Nieuwe angst haha. Die ik hiervoor niet had! Hebben jullie daar ervaring mee?
En wat een ver van ons bed show ook nog allemaal. Duurt eigenlijk best lang ook. Want ondertussen gaat je dagelijks leven ook gewoon verder en het is allemaal niet zo snel als het met iui was. Moet de 19e starten met decapeptyl, dan de 31e pas de eerste echo en dan wordt gekeken of ik kan starten met menopur. En hoe lang het dan nog is tot aan de punctie.. Twee weken ofzo?
Wat ontzettend spannend. Hopelijk reageer je goed op de hormonen. Zelf nog geen ervaring mee want wij beginnen volgende week voor de eerste keer. Wat moet je lang spuiten voor eerste echo. Hopelijk kun je dan starten met menopur.
Zijn jullie nog helemaal niet begonnen? Volgende week eerste ziekenhuisafspraak? Ik moest eerst met de pil beginnen. Dan na drie weken ongeveer met decapeptyl om de boel stil te leggen. En dan op een zeker moment met de menopur.
Alle onderzoeken en gesprekken hebben we gehad. En operatie op 2 oktober. Nu aan t wachten op menstruatie. Dan bellen en echo inplannen + start puregeon. Ons eerste gesprek was in juli na 2 iui in een ander ziekenhuis. Wij krijgen icsi. Na alle voorbereiding mag het van mij nu wel beginnen. Oké. De pil hoefde ik niet . Geen idee waarop ze die keuze maken.
Klopt, behandeling is hetzelfde inderdaad. Maar iemand schreef hier dat icsi ietsje verhoogde kans op afwijkingen gaf, dus misschien daarom dan GUO? Wij hadden icsi en GUO. Maar ik weet het eigenlijk ook niet!
@Pleegmoeder34 : spannend allemaal hè? Het is echt afwachten hoe je op de hormonen reageert. Bij mij waren ze bang voor overstimulatie destijds en ik kreeg dus minder dan gemiddeld bij aanvang. Desondanks groeiden er toen toch veel te veel eitjes en is die poging destijds afgebroken. Complete verrassing toen voor mij, want ik had met die mogelijkheid geen rekening gehouden. Ronde erop nog minder hormonen, en toen ging het wel goed, maar zat het nog steeds wel tegen overstinulatie aan. De derde ronde uiteindelijk nog wat minder hormonen gekregen. Ik ben benieuwd waar ze me deze keer op zouden zetten, maar hopelijk is dat niet nodig met mijn cryo’s! Zodra je start met stimuleren is het gemiddeld ongeveer 2 weken tot de punctie inderdaad.