IVF/ICSI/cryo vanaf maart 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Muisje2016, 17 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje89

    Daantje89 Lid

    18 feb 2020
    29
    16
    3
    Vrouw
    Hoi Barbje, na de echo van afgelopen maandag ben ik niet meer bij Nijgeertgen geweest. Wel heb ik bloed laten prikken waarbij het hcg verdubbeld was. Daarna kreeg ik die bloeding, die een paar uur duurde met een stolsel. Ik had verder geen krampen. Toen ik de volgende ochtend belde gaven ze aan dat het twee kanten op kon gaan. Tot nu toe heb ik geen bloedverlies meer gehad en ook geen buikkramp, maar ik las dat utrogestan de menstruatie ook tegen kan houden. De estrofem kan blijkbaar weer zorgen voor bloedverlies dus tja de onzekerheid blijft. Ik ben blij als het woensdagochtend is. Dan krijg ik de echo en weet ik meer. Tot die tijd wordt het extra veel ‘onderboekloeren’.

    Bij de vorige punctie had ik gekozen voor rapifen, dat zou de scherpe randjes van de pijn wegnemen....helaas werkte dat niet. Er was nog een andere optie, maar ik weet niet meer welke medicatie dat was.

    Woensdag wordt voor ons beiden een spannende dag. Ik duim voor je!
     
  2. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Oh dat is al een mooi aantal! En de kans is groot dat er nog wel wat bijkomt. Tenminste, dat was bij mij zo en bij veel mensen die ik hierover spreek.

    Grappig hè, dat je lijf aan de hormonen went. Zo heb ik dat in de zwangerschappen ook ervaren. Ik vond het de eerste keer ook wonderlijk om eindelijk zelf te ervaren wat al mijn cliënten meemaken! Hopelijk mag jij het ook snel meemaken!
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  3. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Ja is dat een goede aantal voor een eerste meting? Dat weet ik dan weer niet haha. Hoop dat het er meer worden! Morgen 2e meting :)

    En indd hoop ook dat ik en iedereen met een kinderwens snel mag ervaren hoe het voelt om misselijk te zijn van een zwangerschap, überhaupt zwanger zijn en die kindssbewegingen te voelen en om gewoon lekker mama te zijn ♡ Wat je zegt, eindelijk ervaren wat al die zwangeren voelen die ik zie haha.

    Heb jij je terugplaatsing inmiddels gehad? De spannende wachtweken gaan in, en over 2 weken hopelijk 2 strepen op je test!
     
  4. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Muisje: hoe ging de terugplaatsing?
    Doe je nog iets speciaal na de tp of " gewoon normaal"?

    Maayaa: weet je al meer? Waren de follikel goed gegroeid en een punctie datum afgesproken?

    Daantje89: heb je na afgelopen dinsdag geen bloedverlies gehad en geen testen meer gedaan?
    Ik heb nog wel goede hoop voor jou hoor! Eenmalig bloedverlies hoeft niets te zeggen.
    Wat was je hcg waarde toen je ging prikken?

    Voor mezelf heb Ik eigenlijk geen hoop meer. Denk echt dat het fout zit.
    Elke dag bloedverlies. Soms paar uur achter elkaar niet dan weer redelijk veel. Helder rood maar weinig stolsels. Wel af en toe krampen. Dat kan niet goed zijn.. Gisteren bloed laten prikken via de huisarts en dat was iets van 1100. Tp was op 20 mei. Had het wel lager verwacht gezien al dat bloed en krampen. In het ziekenhuis wilden ze even hcg prikken. Stom vind ik dat.. Doen ze dat bij jullie trouwens wel? Afwachten tot morgen middag..
     
  5. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Ah wat kut... Ik moet zeggen dat ik je verhaal ook niet hoopvol vind klinken :( Zeg nooit nooit, maar iedere dag helderrood bloed voorspelt inderdaad niet veel goeds.

    Bedoel je dat ze in ziekenhuis géén hcg wilden prikken? Anders snap ik je zin niet helemaal. En die 1100 bij de huisarts zegt weinig, je kan daarmee niet zien of het stijgt. Ik snap het helemaal, je wil gewoon duidelijk weten waar je aan toe bent. Maar da's met prille zwangerschappen nou net het moeilijke, het kan best lang duren voor er echt duidelijkheid is. En dat is mentaal heel zwaar. Dikke knuffel voor jou!!

    Mijn tp ging goed, toch weer een gek idee dat er nu zo'n frummeltje in zit. Ik doe eigenlijk niks speciaals, de vorige keer ook niet gedaan en dat pakte goed uit. Maar ben ook te druk met twee kids om me heen. Wel heerlijk die afleiding!
     
  6. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    @Barbje snap dat je weinig hoop hebt, is ook lastig zo'n prille zwangerschap...... Echt balen dit.....

    Ik snap ook uit je verhaal dat ze geen hCG willen prikken? Bij de huisarts is een eenmalige test gedaan? Gaan ze vervolgen of houden ze het hierbij?
    Sterkte ❤

    Ik heb gisteravond pregnyl gespoten en morgenochtend de punctie. Begin er tegenop te zien, begreep dat ik een uur van tevoren paracetamol en valium krijg en tijdens de punctie morfine infuus. Hoop dat dat genoeg is. Vroeg nog of het echt niet verstandig is om Naproxen in te nemen maar dat was niet nodig zei ze..... We gaan het zien.

    Follikels waren er 4 van rond de 18 en een nog wat van 15 en 13.
     
  7. Daantje89

    Daantje89 Lid

    18 feb 2020
    29
    16
    3
    Vrouw
    Jeetje zeg, wat een spannende tijd Barbje! Ik kan mij zo goed voorstellen hoe jij je voelt! Ik had gisterochtend weer een paar uur helderrood bloedverlies. Ik word er echt helemaal gek van, dus ik had contact opgenomen met de kliniek en kon s middags terecht. Er was hartactie te zien (6,2 weken), maar ze meette het vruchtje een paar keer rond de 4 a 4,5 mm en deze moest 6 mm zijn. Daarnaast kon ze het bloedverlies niet verklaren dus het blijft afwachten. Helaas kunnen ze de zekerheid die wij graag willen niet geven. De tijd moet het uitwijzen. Ik heb mijn directe collega’s wel op de hoogte gesteld. Ik was gisteren ook zo verdrietig. Dan kunnen ze er een beetje rekening mee houden.
     
  8. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Oeh spannend de punctie morgen! Daarna rustig aan doen he en niet gaan werken.

    Ja ziekenhuis wilde vrijdag niet bloed prikken. Heb het Maandag laten doen toen ik toch bij de huisarts was en ook op wat andere dingen meteen.
    Vind het hcg nog best hoog voor een week bloedverlies en krampen. 1100 voor 5 weken 2 dagen.
    Vanmiddag weet ik meer.
    Wil dan ook echt wel nog een keer bloed prikken en anders ga ik het bij de huisarts vragen.
     
  9. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Oeh jeetje wat spannend dit. Lastig he die onzekerheid. Fijn dat je die middag meteen terecht kon gisteren.
    Hebben ze nog bloed geprikt om evt stijging in de gaten te houden?
    Heb je ook buikpijn als je bloedverlies hebt? Sterkte in deze onzekere tijd en goed dat je je collega's hebt ingelicht. Kunnen ze je steunen en extra lief voor je zijn.
     
  10. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Ja heel spannend! Maar alles voor een goed doel zeg ik maar tegen mezelf.
    Komende dagen heb ik vrij gerekend tm maandag en zou ook nog dinsdag iemand kunnen laten invallen die standby staat. Maar als alles goed is heb ik zondag terugplaatsing.

    Ook spannend voor jou! Ik weet niet uit mn hoofd wat een normale hCG waarde is bij 5+2 wk maar wel goed om het te vervolgens zodat je kan zien of er een sterke stijgende lijn zit.
     
  11. Daantje89

    Daantje89 Lid

    18 feb 2020
    29
    16
    3
    Vrouw
    Bloed hebben ze niet geprikt. Ik heb soms wat steken, maar geen echte krampen. Ik weet ook niet meer hoe hoog het vorige week bij mij was. Ik dacht iets met 15 bij 5.1 en 37 bij 5.4. Het was toen in ieder geval verdubbeld. Weet jij al meer?
     
  12. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Hier geen goed nieuws. Baarmoeder was leeg zo leek het.
    Arts vond het wel een raar verloop met bloedverlies.
    Nog bloed geprikt en de arts belt vanmiddag hier nog over terug.
    Meteen langs de apotheek gegaan voor de volgende terugplaatsing. Na volgende menstruatie weer beginnen met progynova en utrogestan. Nog overleg over extra onderzoeken in verband met de vele miskramen.
     
  13. Daantje89

    Daantje89 Lid

    18 feb 2020
    29
    16
    3
    Vrouw
    Hé nee, wat ontzettend klote! Echt heel verdrietig! Aan de andere kant is het ook wel weer fijn om duidelijkheid te krijgen zodat je weer verder kan. Wat een emotionele rollercoaster hé. Heftig dat je al zo vaak een miskraam hebt gehad. Hopelijk kunnen ze er achter komen waar het mis gaat. Maar blijf positief, je hebt al een wondertje rondlopen, dus het kan!
     
  14. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Ah nee wat een naar nieuws!
    Goed dat je meteen door kan voor een volgende tp na de volgende menstruatie.

    Extra onderzoek naar de oorzaak van de miskramen is inderdaad een goed idee, hopelijk krijgen jullie meer duidelijkheid.

    Sterkte en de volgende ronde hopelijk wel een goede zwangerschap ♡
     
  15. Daantje89

    Daantje89 Lid

    18 feb 2020
    29
    16
    3
    Vrouw
    Heel veel succes morgen Maayaa! Hopelijk kunnen ze veel mooie eitjes aanprikken en valt de pijn mee!
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  16. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Hoe ging de punctie Maayaa?
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  17. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Het viel me best mee, het was alleen niet geheel pijnloos, met name de verdoving van de cervix..... :confused:
    Punctie van de eiblaasjes zelf voelde ik bijna niet alleen beetje druk alsof je zwaar ongi bent.

    Kreeg trouwens geen infuus maar een morfine prikje

    Super dizzy en beetje misselijk daar heb ik smelttablet voor gekregen.

    Voel me nu oké, lekker rustig aan het doen, bankhangen en zo. Moet ook 5 dagen rust houden. Scheelt dat ik toevallig vakantie heb gepland, we zouden naar Maleisië gaan voor 3 wk. Uiteindelijk nu maar 1 week vrij gehouden en volgende week weer werken.

    Aantal eitjes geoogst: 10 stuks. Nu hopen dat er een paar worden bevrucht ❤

    Mijn 1e utrogestan ook al ingebracht.

    Zondagochtend hoor ik of de tp doorgaat..spannend!!
     
  18. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Mooie opbrengst! Nu spannende dagen in en afwachten komende dagen.. Dat is wel wat anders dan naar Maleisië gaan maar zondag gaan broeden op een emby baby is ook leuk
     
  19. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Hoe gaat het met iedereen?
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  20. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Ik kreeg ineens geen meldingen meer dus was dit topic een beetje uit het oog verloren!

    Met mij gaat t goed, maar helaas de eerste cryo tp mislukt. Was eigenlijk wel verbaasd toen ik ongesteld werd want had wel typische kwaaltjes die ik herkende van mijn vorige zwangerschappen, was er eigenlijk van overtuigd dat het raak was. Maar goed, we weten allemaal dat je lijf je goed kan foppen!

    Wel teleurgesteld maar ook realistisch, dit was pas poging nummer 1. Ik ben wel heel blij dat we meteen door mogen voor een tweede poging met onze laatste cryo. Volgende week weer een echo op dag 14 en dan hopelijk meteen weer pregnyl spuiten. Nieuwe ronde nieuwe kansen!

    En met jullie @Barbje en @Daantje89 ?
     

Deel Deze Pagina