IVF/ICSI/cryo vanaf maart 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Muisje2016, 17 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Welkom @Sooff30! Ik snap ook dat je er zin in hebt hoor. Eindelijk concreet iets doen aan je kinderwens voelt zoveel beter dan steeds maar afwachten.

    @Bloem4 dat lijkt me inderdaad spannend. Goed dat je eerlijk bent geweest in ieder geval, dan is er van jouw kant in ieder geval alle bereidwilligheid om mee te denken.
    Ik ken trouwens iemand die een boek heeft geschreven over de combinatie werken en zwanger/moeder worden en zijn. Staan heel veel concrete tips en adviezen in wat precies je rechten zijn, ook met betrekking tot een vruchtbaarheidstraject. Als je geïnteresseerd bent kan je een kijkje nemen op haar website: www.spuugopjeblouse.nl
     
  2. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Ik kom ook graag meelezen en schrijven.
    We hebben een prachtige dochter van 15 maanden. Haar komst duurde 4 jaar met heel wat iui's, en 5 terugplaatsingen en 3 miskramen.
    Omdat het zo lang duurde en gezien m'n leeftijd gaan we starten met een volgende ivf poging.
    De laatste cryo is helaas een miskraam geworden. We zaten een paar weken op een roze wolk maar het mocht niet blijven zitten..

    Ik verwacht half maart te gaan beginnen met prikken. Een nieuw hormoon voor mij dus ben heel benieuwd.
    Ben ook benieuwd hoe ik alle hormonen en Al die ziekenhuis bezoeken ga ervaren met nog een kleintje rond kruipen.

    Mn vader zei het vorige week nog... "moet je al die ellende je weer op de hals halen... Je hebt toch een prachtig gezond kind?"....
    (...)
    Ik las al dat er meerderen hier dit soort opmerkingen hebben gehoord.. Pfff echt irritant.


    In welke klinieken/ziekenhuizen zijn jullie onder behandeling?
     
  3. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Welkom @Barbje! Wat hebben jullie lang moeten wachten de eerste keer zeg. Hoop dat het deze keer sneller blijvend raak is.

    Ik ben onder behandeling in het Diakonessenhuis in Utrecht. Daar hebben ze alleen geen eigen ivf-lab. Dus heb daar wel de echo's en punctie gehad en ging direct daarna met mijn eicellen in reageerbuisjes op mijn buik geplakt (lichaamstemperatuur) in de auto naar het LUMC in Leiden. Daar was ook de terugplaatsing. Op zich kan dat ook in het UMC Utrecht maar daar was op dat moment een langere wachttijd vandaar dat we op dat moment voor Leiden kozen.

    Ik nam de vorige keer trouwens mijn dochter gewoon mee naar de controle echo's. Was iedere keer maar heel kort en lukte niet altijd om oppas te regelen. Omdat ik in het ziekenhuis loop zit je toch al tussen de zwangere buiken en mensen met kinderen dus voelde ook niet raar. Ik had daar zelf ook geen moeite mee maar kan me ook voorstellen als iemand dat wel heeft.

    Mijn dochter was trouwens ook bij de terugplaatsing waarbij ik zwanger werd van haar broertje. We grappen wel eens dat ze erbij was toen ie in mama's buik kwam :)
     
  4. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.588
    6.557
    113
    Vrouw
    Mijn moeder heeft ook eens zo'n opmerking gemaakt. Natuurlijk ook omdat ik alleenstaand ben. En iedere keer als ze me weer ziet spuiten dan zegt ze; vind het wel knap hoor, wat je er allemaal voor over hebt, ik zou het niet kunnen.

    @Barbje welkom! Wat ontzettend verdrietig die miskramen. Hopen dat je snel blijvend zwanger mag worden!

    @Muisje2016 wat bijzonder dat je dochter er bij was. De kliniek waar ik onder behandeling ben mogen er helaas geen kinderen bij zijn.

    Ik ben onder behandeling bij Nij Geertgen in Elsendorp.
     
  5. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Hoi meiden sluit me ook bij jullie aan.

    Ruim 2,5 jaar bezig voor eerste kindje.

    Zie ook al bekende leden :) die weten mijn verhaal wel..

    Even in het kort..

    4x IUI gehad zonder resultaat, toen bleek uit dat man niet veel goeie zaadcellen overhoudt na opwerking <1 miljoen.. toen doorverwezen voor ICSI..

    1ste verse terug plaatsing mislukt.. 1maand rust toen 1e cryo TP gehad.. eindelijk na 2.5 jaar positieve testen in handen gehad! helaas werd dit een miskraam waar ik nog steeds mee bezig ben.. Heb nog HCG in me lichaam en volgende week weer controle en dan verder beleid bespreken...

    Veel succes allen!
     
  6. Daantje89

    Daantje89 Lid

    18 feb 2020
    29
    16
    3
    Vrouw
    Wij zitten ook bij Nij Geertgen. Morgenochtend mogen we naar Elsendorp voor de intake. Fijne kliniek ☺️
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  7. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.588
    6.557
    113
    Vrouw
    Ah wat toevallig! :D
     
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Welkom @Sara190! Wat verdrietig van je miskraam... zeker als je al zo lang bezig bent. En dan ook nog zo'n nasleep, dan is is het ook moeilijk om af te sluiten. Ik duim dat je snel blijvend zwanger mag zijn! Er zijn wel theorieën dat je de maand na een miskraam grotere kans hebt om opnieuw zwanger te raken. Juist omdat je hormonen dan lichtelijk anders zijn. Maar voor zover ik weet is dit nooit onderzocht of bewezen. Ik was zelf wel direct na een miskraam weer (goed) zwanger, dat hielp enorm met verwerken. Duim dat het voor jou ook zo gaat.

    @Daantje89 succes morgen! Fijn om weer een stap te kunnen zetten!
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  9. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Hoi dames, ik schrijf hier ook mee.
    Het zwanger proberen worden is hier al een behoorlijk verhaal geweest.

    Na een aantal mislukte iui's eindelijk zwanger na de eerste ivf-terugplaatsing, werd uiteindelijk een missed abortion met curettage aan 8 weken.

    Tweede terugplaatsing weer zwanger, van een tweeling zelfs. Bizar genoeg tegelijk met een cryoterugplaatsing in natuurlijke cyclus ook spontaan zwanger geworden, wat in al die tijd proberen nog nooit gebeurd was...

    De hele zwangerschap veel zorgen gehad (groeiverschil, bloedingen, ...). Aan 21 weken ontdekt dat mijn baarmoederhals volledig verstreken was. Platte rust in het ziekenhuis, een pessarium, medicatie etc, het mocht allemaal niet baten. Aan 23 weken, op 7 oktober, bevallen van twee prachtige maar veel te kleine jongens, die ons nog geen uur na hun geboorte weer verlaten hebben...

    Na de geboorte nog enkele maanden gesukkeld met placentaresten. 2x gecuretteerd en uiteindelijk eind vorige maand groen licht gehad om verder te gaan. We hadden nog 2 cryo's. 1 is niet goed ontdooid, nummer twee is een week geleden teruggeplaatst maar helaas vandaag op 13dpo een negatieve test.

    Nu zijn de cryo's dus op en wanneer mijn maandstonden doorbreken, starten we met een nieuwe stimulatieronde (kort protocol) in de hoop dat we een broertje of zusje voor onze prachtige, zo hard gewenste en gemiste jongens, mogen krijgen...
     
  10. Daantje89

    Daantje89 Lid

    18 feb 2020
    29
    16
    3
    Vrouw
    Jeetje, wat ontzettend verdrietig en wat een groot gemis! Ik hoop van harte dat jullie snel een positieve test in handen krijgen Heel veel succes!
     
  11. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.588
    6.557
    113
    Vrouw
    @SD90
    Zo vreselijk verdrietig :( Hoop dat het geluk jullie snel gaat toelachen!
     
  12. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Welkom @SD90 en wat een heftig en verdrietig verhaal hebben jullie... Hoop dat het bij jou ook snel weer raak mag zijn. Al lijkt me de rest van de zwangerschap voor jou dan ook heel spannend. Is er al gesproken over de oorzaak dat je zo vroeg bevallen bent? En maatregelen om dit een volgende keer proberen te voorkomen?
     
  13. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    @Daantje89 hoe was je afspraak gisteren? Plan gemaakt? Hoop dat het een goed gevoel geeft!
     
  14. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Jullie zijn lief, dames!

    @Muisje2016 Er is geen duidelijke oorzaak gevonden. Er kwam een infectie uit het vruchtwateronderzoek maar het is niet duidelijk of de infectie ontstaan is door de vruchtwaterscheur, of mijn baarmoederhals verstreken is door de infectie.
    Gyn vermoedt dat de infectie er niks mee te maken heeft, en het 'gewoon' baarmoederhalsinsufficiëntie was. Ik krijg sowieso een cerclage en dan wordt het heel hard hopen dat een eenlingzwangerschap wel goed mag gaan...

    Inmiddels al een klein beetje bloedverlies, dus vermoedelijk morgen maandstonden en maandag startecho... Gaan we weer :rolleyes:
     
  15. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Dan duim ik inderdaad heel hard voor een eenling zwangerschap die je helemaal uit mag dragen. Spannend! Maar dan sta je in ieder geval wel onder strenge controle.

    Succes met je menstruatie en de nieuwe stimulatieronde!
     
    SD90 vindt dit leuk.
  16. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43

    Poeh jeetje wat een rollercoaster heb je mee gemaakt..
    En een tweeling van cryo en natuurlijk, dat is bijzonder.
    Bij welk termijn wordt er een cerclage geplaatst?
    Progesteron blijven slikken heel de zwangerschap kan ook de baarmoeder ondersteunen.
    Ik duim met je mee voor een broertje of zusje op naar een nieuwe ronde!
     
  17. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Nog niet grondig besproken eigenlijk, maar ik dacht dat de gyn 12 weken zei.
    Moet het nog eens navragen.
    En utrogestan moet ik idd sowieso ook blijven gebruiken. Fantastisch leuk, maarja, als het helpt...

    Het was inderdaad een vrij uitzonderlijke situatie blijkbaar. Je moet dan dankbaar zijn dat je spontaan zwanger geraakt bent, maar dat was wel de grootste reden waardoor alles uiteindelijk misging. Moeilijk te plaatsen...

    @Muisje2016 De gyn sprak ervan om sowieso tweewekelijkse controles te doen dus ik word idd wel streng opgevolgd, als het weer zover zou zijn. Maar eerst maar eens opnieuw zwanger worden :rolleyes:
     
  18. Daantje89

    Daantje89 Lid

    18 feb 2020
    29
    16
    3
    Vrouw
    Het was een fijn gesprek, we mogen van start. Over ongeveer 1,5 a 2 weken komt mijn menstruatie op gang. Op dag 2 van mijn cyclus moet ik starten met 3 pilletjes estrofem. Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg je er vervelende bijwerkingen van of valt het mee? Op dag 10 moet ik terugkomen en gaan ze een terugplaatsing plannen + daarna krijg ik ook de utrogestan. Ik heb nog twee cryo's over. De gynaecoloog gaf wel aan dat een cryo misschien niet goed ontdooid. Als dat zo is dan zijn we dus beiden in één cyclus kwijt. Eentje was van 4BA kwaliteit en de andere iets met 5.. Als het niet lukt starten we daarna met een nieuwe ivf-behandeling. De vorige keer viel de punctie mij ontzettend tegen, daar kijk ik nu al tegenop. Hopelijk is het niet nodig, maar dat is misschien iets te optimistisch gedacht
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  19. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    Geen ervaring met estrofem. Wel met progynova, ook een hormoon om een cryo te plannen in een kunstmatige cyclus. Had daar de eerste dagen flink hoofdpijn van, later ging het beter.
    Hopen dat deze cryos een mooie zwangerschap opleveren!

    Bij mij viel de punctie en de nasleep ook tegen.. Daar zie ik tegenop.
    Ik ben vergeten te vragen welke pijnmedicatie ze nu geven..
     
  20. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.588
    6.557
    113
    Vrouw
    Ik krijg altijd estradiol dus ook geen ervaring met die jij hebt gekregen. Helaas heb ik ook meegemaakt dat een cryo niet goed was ontdooid. Was een hele korte icsi poging daardoor.. 1 verse tp en en 1 cryo tp. Hoop zo dat deze ronde meer op gaat leveren! Hopelijk komt je menstruatie snel door zodat je kunt starten :)

    Ik heb dinsdag de eerste echo om te kijken hoe m’n eitjes groeien :) Is toch wel weer een spannend moment!
     

Deel Deze Pagina