Eiceldonatie poging 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bittersweet, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Lieve meiden,

    Inmiddels zit voor ons eiceldonatie poging 1 erop en helaas na 3 tp niet zwanger geworden. Nu gaan we begin volgend jaar weer starten met poging 2 met zelfde donor. Graag hoor ik ervaringen van meiden die ook eiceldonatie hebben gedaan en zwanger zijn of inmiddels een kindje hebben. Hoeveelste keer lukte het bij jullie. Ik ga er weer voor andere kant is het heel spannend want wrs zal dit de laatste poging worden, want denk niet dat ze open staan voor een 3de poging. Maar voor nu denk ik maar even stap voor stap!
    Graag hoor ik van jullie.

    Liefs
    Bitterweet
     
  2. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Hee bittersweet,

    Helaas bij ons ook 3x TP en alledrie mislukt.
    Ook wij beginnen januari met ivf poging 2, en weten al dat we daar 6 cryo's voor hebben, superveel kans dus. (wij mogen er maar 1 per keer laten terugplaatsen, dus 6 kansen)
    Hopelijk hebben jullie ook zoveel mazzel en veel cryo's, maar nog beter is natuurlijk de volgende TP zwanger te zijn.

    Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen en hoe snel die zwanger waren, dus zal hier zeker mee blijven lezen/schrijven.

    Ik hoor trouwens veel verhalen over veel extra vitamines slikken en zelfs kinderasperines. Doe jij dat ook? of anderen met ervaringen hiermee? ik slik alleen visolie en foliumzuur tabletten.

    ik duim voor ons beide op een vruchtbaar jaar!

    gr Peetjo
     
  3. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Peetjo,

    Leuk om weer wat van je te horen. Wat gek trouwens dat jullie er maar 1 teruggeplaatst krijgen. Is daar een bepaalde reden voor?
    In emc worden cryo's per 2 ingevroren dus als ze beide goed ontdooien mag je ze ook beide laten terugplaatsten. Heb nu dus 1 verse tp gehad, 1 cryo tp en laatste keer zijn er 2 cryo's teruggeplaatst alleen deze waren van niet zo hele goede kwaliteit.
    Kwa vitamines gebruik ik omgea 3, foliumzuur gravitamon, en vitamine d3 verder heb ik laatste keer ook kinderaspirine gebruikt. Ga zowiezo de kinderaspirine de volgende keer ook weer gebruiken. Verder heb ik ook gelezen dat ze tarwekiemolie nog aanraden om te gebruiken dit ga ik ook maar doen.
    Heb jij nog tips hierin?

    Groetjes
    Bittersweet
     
  4. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    hee bittersweet,

    Eigenlijk niet leuk om elkaar weer te moeten spreken natuurlijk;)
    maar het blijft fijn om mensen te hebben om je ervaringen mee te kunnen delen enz.

    Wij krijgen telkens maar 1 cryo teruggeplaatst omdat ik ook diabetes heb. Een tweelingzwangerschap zou dan te gevaarlijk zijn.
    Sowieso las ik in de nieuwe papieren van mijn verzekering dat de eerste 2 ivf pogingen alleen vergoed worden bij terugplaatsing van 1 cryo (als je onder de 35 bent).

    Ik heb geen tips qua extra vitamines ofzo. Ik raak zelf een beetje in de war van alle verhalen erover en het wel of niet gebruiken van bijvoorbeeld kinderasperines. Misschien ga ik het woensdag maar gelijk vragen als ik toch heen moet.

    Ik moet dus woensdag heen voor een echo van mijn baarmoeder. Als het goed is krijg ik de week erna al de 1ste terugplaatsing.
    pff was het wachten ook echt beu zeg maar, stond alweer 5,5 maanden op de wachtlijst ipv 3 maanden die ze hadden gezegd.

    Wanneer heb jij weer een afspraak staan?

    Groetjes Peetjo
     
  5. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi

    Ik heb afspraak voor 10 januari staan. Maar eer dat ik tp zal krijgen dat duurt ongeveer 4a5 weken omdat cyclussen gelijk gesteld moeten worden.
    Oke heb het zelf nog niet nagekeken in de papieren van de zorgverzekering over 1 of 2 terugplaatsen. Geldt dit ook voor cryo tp of alleen voor verse tp. Ik dacht nldat dit alleen voor verse tp geldt. Zou het anders wel gek vinden omdat ze in het emc de emmy's per 2 invriezen dat er anders 1 vd 2 wegegooid moet worden.
    Oke ik snap dan wel dat er bij jou 1 teruggeplaatst wordt natuurlijk te veel risico anders. Jij bent toch onder behandeling in het geertgen? Daar doen ze toch aan wederkerigheid? Eitjes voor semen toch?
    Wordt trouwens het semen pas gebruikt als je zelf zwanger bent geworden?
    Ben benieuwd want denk dat dit onze laatste kans gaat worden omdat ik niet verwacht dat ze nog een 3de eiceldonatie zullen doen bij zelfde donor. En we moeten natuurlijk afwachten hoe het nu gaat met de punctie ed want voor hetzelfde geldt valt het heel erg tegen.
    Wordt voor jou weer spannend hopelijk wordt 2013 ons jaar!
    Ik raak er ook erg van in de war hoor met de vitamines lijkt mij dat teveel ook weer niet goed is. Van de aspirines weet ik dat de nederlandse zkh daar niet achter staan. Ik heb het dan ook gedaan zonder het te zeggen want had er eerder al naar gevraagd en ze wilde er niks van weten is geen evidence voor zeggen ze.
     
  6. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    hoi hoi,

    oja, cyclussen afstellen kost natuurlijk ook nog even tijd, helaas.
    Ik zit alweer 1,5 week aan de estradiol pillen om mijn baarmoeder op te bouwen, en toen ik daarmee begon waren onze cryo's al klaar zeg maar.
    Ik hoop echt dat er bij jullie ook veel cryo's ontstaan, heb ook weleens gehoord dat er (bijna) geen cryo's uitkwamen. Hoe gaat het dan verder voor jullie?

    We doen inderdaad aan wederkerigheid. Mijn man heeft alleen de eerste ivf ook afgestaan voor een ander zeg maar, deze keer hoeft dat niet meer. De eitjes die wij hebben zijn dus de helft van de eitjes van een vrouw die ook in behandeling is bij geertgen. Daarom zijn het er ook echt veel, als je bedenkt dat het de helft is.
    We hebben op een formulier aangegeven dat ze pas onze donatie gebruiken als ik zwanger ben inderdaad.

    Ik durf echt niet zomaar allerlei pillen te gaan slikken, straks doe je er wel kwaad mee (ook met mijn diabetes kan dat). Ik vraag het gewoon woensdag en dan hoor ik wel wat hun vinden.
     
  7. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Peetjo,

    Bij de eerste eiceldonatie hadden ze bij mijn donor 14 eicellen gevonden. Daarvan waren er 7 rijp. 6 zijn er bevrucht geraakt, 1 is er teruggeplaatst en we hadden 4 cryo's. Dus opzich best goede score.
    Ik moet eerst gaan prikken met decapeptyl. Dan wordt ik als het goed is binnen 14 dagen ongesteld. Volgens mij moet ik dan op dag 2 starten met progynova en later utrogestan erbij, dan moet donor op een bepaalde dag stoppen met de pil en starten met puregon en volgens mij vanaf dag 5 orgalutran. Als donor eerste echo heeft dan krijg ik ook een echo om te kijken of bms mooi dik is. Zoiets is het 10/1 krijgen we schema dus ben benieuwd.
    Kan mij voorstellen dat je niet zomaar ergens mee wil starten kwa medicatie. Vooral ook niet doen ook omdat je diabetes hebt je weet nooit wat een invloed het kan hebben. Vraag het maar aan de arts maar ik denk dat de arts er zowiezo niet zo positief tegenover staat om kinderaspirine te gaan gebruiken vooral ook omdat het niet bewezen effectief is. Jullie hebben idd veel cryo's zeg. Echt wel fijn maar begrijp ook dat je dan geen verse terugplaatsing hebt? Heb mij zeld ingeschreven bij de eicelbank in utrecht. Maar hoorde al via via dat er al een stop is voor acceptoren omdat de wachtlijst inmiddels al zo groot is dat het wel jaren kan duren eer je geholpen kan worden.
    Nou ik hoop gewoon dat het deze keer mag gaan lukken zal wrs ook laatste keer zijn dat we dit doen.

    Liefs Bittersweet
     
  8. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    hoi bittersweet,

    ook een goede score inderdaad. Maar die werden dan per 2 teruggeplaatst? Ik hoop echt dat het nu weer zon score is, en dat je geen andere opties nodig hebt maar gewoon zwanger raakt.

    Jeetje dat is nog best een lange weg voor jullie echt een tp krijgen. Ook best heftig allemaal en veel medicijnen die ook weer invloed op je hebben. pfff veel sterkte voor die periode!!
    Hopelijk is het echt de laatste keer dat je dit moet doen.

    Wij hebben inderdaad geen verse tp. Weet eigenlijk niet waarom, maar hadden we vorige keer ook niet. We werden gebeld toen de cryo's al in de vriezer zaten. misschien omdat we een onbekende donor hebben, en dus niet makkelijk een cyclus af kunnen stellen.
    Zal woensdag gewoon even noemen over de vitaminen en paracetamol, dan zien we wel.

    Ik had ook gehoord over Utrecht, maar nu al zo'n lange wachtlijst? jeetje daar zit je ook niet op te wachten. Ik vond onze wachtlijst van eerst 6 maanden en nu 5,5 maande al lang.....
    Heb je je daar nu wel in kunnen schrijven dan? misschien kan je ook nog kijken bij geertgen? Ikzelf vindt het erg prettig daar, alleen 2 uur heen en 2 uur terugrijden is vreselijk. Helaas was utrecht er toen nog niet en was dit onze enige kans om ooit zelf zwanger te worden.
    Wij gaan trouwens sowieso alle kansen die we hebben proberen. Dus als het moet doen we hierna nog een ivf, maar hoop echt dat dat niet nodig is.

    Ben zelf nu echt al heel zenuwachtig en ook bang op weer een miskraam. Heb ook pas gehoord dat mijn broer en schoonzus weer zwanger zijn van hun tweede kindje, en die viel best zwaar pfff
     
  9. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Peetjo,

    Ik heb me idd nog kunnen inschrijven bij de eicelbank. Maar heb via via gehoord dat het niet meer kan omdat ze ook wrs nog niet eens iedereen kunnen helpen die er nu al opstaan, dus denk dat dit hem niet zal gaan worden. Blijft afwachten weer.
    Ik weet gewoon nog niet mocht het niet gaan lukken hoe verder te gaan. Ene kant zegt ik wil stoppen en rust andere kant wil ik gewoon erg vechten voor onze grootste wens. Ik denk even stap voor stap en zie dan wel verder.
    Bij de verse tp wordt er maar 1 gedaan, bij cryo's mag je kiezen 1 of 2 binnen het emc.
    Kan je angst heel goed voorstellen over de miskraam. Het blijft zowiezo zenuwslopend de eerste periode vd zwangerschap mocht het lukken. Op een heel mooi 2013 en dat dit jaar onze grootste wens zal gaan vervullen.

    Liefs
    Bittersweet
     
  10. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    hoi hoi,

    Ben vandaag geweest voor een echo, en de arts was zeer tevreden. Mijn slijmvlies is nu 11 mm, en krijg volgende week woensdag een tp (als het goed ontdooit natuurlijk). De dr zei: nou met 6 cryo's zou het toch een keer moeten lukken. Ik hoop het zo!!
    Helemaal blij en met een tas medicijnen weer thuis nu.

    Heb ook even gevraagd over extra vitamines en kinderparacetamol. NIET DOEN zei hij stellig. Over de paracetamol is zelfs een onderzoek geweest, waaruit is gekomen dat de kans op afwijkingen bij de geboorte zijn vergroot. Dat risico neem ik liever niet.
    Vitamines was ook niet nodig zei hij, ik zie er gezond genoeg uit hahaha (was als grap bedoelt natuurlijk)

    Ik denk inderdaad dat we misschien te ver vooruit kijken. We moeten maar per ivf poging kijken hoe en wat het gaat, anders maken we onzelf echt gek denk ik.
    Wel fijn dat er nog opties zijn, en dat je alvast op de wachtlijst staat in utrecht. Maar of je een pauze neemt of wel doorgaat kan je nu nog niet zeggen denk ik. We duimen gewoon heeeel hard dat nog een poging nbiet nodig is bij ons allebei

    Zijn er verder geen mensen die voor de 2de keer ivf gaan doen hier?? Zou fijn zijn om meer ervaringen te kunnen delen.

    Gr. Peetjo
     
  11. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Peetjo,

    Ziet er idd er mooi uit bms. Wat spannend volgende week woensdag tp ga voor je duimen meid op een mooi cryo emmytje en dat die mag blijven plakken.
    Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Je bedoelt zeker kinderaspirine? Ik denk dat ik nu ook geen extra vitamines en aspirine gaat gebruiken. Ik zie het wel lat het maar over mij heenkomen.
    Weet je trouwens wat de kosten zijn bij het geertgen voor eiceldonatie? En wat nu ongeveer de wachttijd is als je voor het eerst komt en start met eiceldonatie? Krijg je ook gesprekken met maatschappelijk werk? Doen ze ook matchen op uiterlijke kenmerken?
     
  12. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    hoi bittersweet,

    Ja, ik bedoel inderdaad kinderasperine. De Dr en degene met wie je daarna een gesprek hebt zeiden allebei gelijk nee op mijn vraag of je dat kan nemen.

    Heb een goed gesprek gehad met "arts assistent". Volgens mij heet het zo niet, maar weet het even niet haha. Zei praten altijd met je na over het gesprek met de arts, en nemen de medicijnen met je door. Ook kan je daar je ei kwijt zeg maar.

    Ik heb tot nu toe alleen een bijdrage voor entree tot de eicelbank hoeven betalen. Dat was geloof ik € 250,-, verder wordt alles nog vergoed door de verzekering (behalve de reiskosten natuurlijk).
    Ik weet niet wat de wachttijd op dit moment is, maar ik was weer gewoon onderaan gezet dus zou uit gaan van 6 maanden ongeveer.
    Je krijgt meerdere gesprekken met een psycholoog, ze willen zeker weten dat je er aan toe bent zeg maar (maar dat zal bij jou misschien anders zijn omdat je er al in zit nu) en ze bespreken alle protocollen enz. Je krijgt veel formulieren mee.
    Ze kijken wel naar je uiterlijk, en vullen dat ook in. Het ging hierbij om huidskleur, oogkleur, haarkleur en lengte geloof ik.

    Hoop zo dat de cryo goed ontdooid woensdag, ben best zenuwachtig. Dank je wel voor het duimen! hoop dat het helpt.
     
  13. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Meiden,

    Even een vraagje mbt pregnyl gebruik na terugplaatsting. Binnenkort weer van start met eiceldonatie 2. Maar nu vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om een keer pregnyl te gebruiken ter ondersteuning? En hoe wordt dat dan gebuikt want in principe ga ik eerst decapeptyl spuiten daarna progynova slikken en vlak voor tp utrogestan. Maar is het dan zo dat je geen utro gebruikt maar dan alleen de pregnyl inj. Of kan je ook utro en pregnyl beide gebruiken. Hoop dat er iemand is die mij hier antwoord op kan geven zodat ik het kan navragen in het zkh.

    Liefs
    Bittersweet
     
  14. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Peetjo

    Heel veel succes morgen. Hoop dat de tp doorgaat ga voor je duimen. Laat je het weten?

    Liefs
    Bittersweet
     
  15. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Sorry Bittersweet, kan ik je niet bij helpen helaas.
    Hoef zelf helemaal niet te spuiten ofzo, alleen estradiol tabletten en utrogestan.

    Bedankt voor het duimen, hoop dat het helpt!!
    Ben best zenuwachtig voor morgen, maar komt meestal wel goed. De 2 weken daarna zijn erger pfff, heb er eigenlijk geen zin in het wachten maar we weten waar we het voor doen!!!!
    Zal het zeker morgen laten weten!

    Liefs Peetjo
     
  16. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Ik zit weer op de wachtbank!!!

    Er is een cryo aanboord van 2 cellen en B kwaliteit.
    De Dr heeft ertegen gepraat, dus gaat vast goed komen ;)
    Nu de wachtweken.........
     
  17. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Peetjo,

    Wow super meid dat het doorgegaan is heel veel succes in de wachtweken en ga heel hard duimen. Wanneer mag je trouwens testen?

    Liefs
    Bittersweet
     
  18. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Hoi Bittersweet,

    Dank je wel voor het duimen!!! Hoop echt dat het helpt.
    Ik mag na 2 weken testen, dus op 23 januari.

    Jij hebt vandaag een afspraak toch? Spannend! Hoop dat jullie ook weer een stapje verder komen.

    Liefs Peetjo
     
  19. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi peetjo,

    Vandaag geweest voor gesprek. Gelukkig een goed gesprek gehad, maar was erg confronterend. Heb aangegeven dat ik na laatste terugplaatsing erg veel last heb van nachtelijke zweten en opvliegers. Toch maar echo gehad om te kijken hoe het eruit ziet en blijkt dat bms 0mm was en eierstokken helemaal niet actief pfff vraag is of het te maken heeft met de overgang of dat mijn lichaam in de war is door alle medicatie. Ook zijn mijn eierstokken en eileiders al kleiner aan het worden (rechts was al geen aktiviteit meer) wat ook duidt op weinig ativiteit dus intredende overgang. Nou ben toch heel bang dat het allemaal veel sneller gaat dan ik verwacht had.
    De arts wilde nog niet direct starten met de 2de eiceldonatie. Eerst 2 weken afwachten en daarna weer een echo en dan besluiten te starten met 2de en tevens laatste eiceldonatie poging, want een grens moet er zijn en dan is het ook goed zo.
     
  20. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    hee bittersweet,

    Jeetje wat een k nieuws meid, pff daar zit je inderdaad niet op te wachten. Dat proces om daar doorheen te komen heeft bij ons een tijd geduurd (vanaf de onderzoeken was er al geen activiteit en konden ze de eierstokken niet vinden).
    Ik hoop en duim echt heel hard dat deze laatste poging lukt voor jullie!!!
    Misschien goed dat jullie een grens hebben gesteld van hoe ver je wil gaan. Het is allemaal niet niks en een grote aanslag op je lijf en psychisch ook erg zwaar.

    Dikke digitale knuffel!!

    Liefs Peetjo
     

Deel Deze Pagina