Zonnetje de eerste weken zijn slopend qua zenuwen. Maar meid, het komt helemaal goed! Ovutesten zijn inderdaad niet voor het opsporen van HCG. Houdt je daar maar aan vast! Weet je al op welke dag je gaat testen deze week?
Weet nog niet wanneer ik ga testen. Even kijken wat handig is met tijdstip en werk. Maar denk vrijdag of zaterdag. En doe dan misschien en cb die gewoon zegt zwanger of niet zwanger. Door utro ook allemaal vage kwalen. Net nog even de foto's bekeken, maar vooral de foto van 20min later is duidelijk vind ik. Die van 5 min vind ik toch erg licht. Vandaar denk ook alle onzekerheid. Plus de verhalen dat 1 op de 5 zwangerschappen toch nog mis gaat. Ben dus niet de enigste die de ovutest uit probeert. Hier deze week veel werken, dus rare week. Ik ga wel utro afbouwen. Man heeft ook nog totaal geen besef en wil het pas echt geloven na echo. Helaas pas in week 7 een echo. Maar ga maar weer proberen positief te denken. Let wel op met eten enz hoor. Ben blij als het 13 nov is denk ik.
Tuurlijk moet je opletten met t eten! Je bent Zwaaaaaaannnngggeeeeerrrrrrrr!!!! Streep is een streep, maar ik weet zelf nog heel goed hoe ik me voelde toen na de posi test. Bij mij kwam t besef bij de nekplooimeting pas, toen zag ik Beer schoppen, en draaien.
Hallo dames, Is er hier ruimte voor een nieuwkomer? Of is dit meer een club vrienden? Ik ben nl net begonnen met met lange schema ICSI, heb veel vragen en wil graag wat ervaringen horen. Ik hoor graag van jullie of ik hier kan aansluiten? Groetjes, N
Zonnetje, begrijpelijk meid! Maar probeer je niet al te druk te maken en doe anders van de week cb met hoeveel weken je zwanger bent. Jammer dat je zo lang moet wachten tot echo! Welkom Nina, En heel veel succes met je poging! Hoop voor je dat het allemaal niet al te lang duurt voor je zwanger bent!
zonnetje: die onzekerheid houd je nog wel ff. bij mij kwam t besef ook pas later ... ook na nekplooi en dat we t bekend maakten. en nog besef ik t amper!! hihi en ik sluit me bij sammy aan en blijf bij mn mening...je test is gewoon positief! je streep hoeft nie te knallen! als er maar 2e streep is. xxx reageer later ff op de rest...meiden zijn er en willen aandacht
Hoi meiden, Dank je wel! Wat leuk dat ik hier bij kan! Wij zijn erg blij dat we nu eindelijk begonnen zijn. En hopen natuurlijk dat het meteen raak is. Ik ben 10/10 met de pil begonnen, aanstaande vrijdag 26/10 begin ik met Decapeptyl injecties en waarschijnlijk een week later met FSH. Ik maak me zorgen om de bijwerkingen. Willen jullie mij vertellen over jullie ervaringen? Hebben jullie tips voor mij? Wordt de punctie alleen aan de hand van de echo's gepland of wordt het toch volgens de planning van hun agenda gedaan? Alvast bedankt!
Zonnetje, ik vind je testen ook echt duidelijk, maar begrijp je onzekerheid. Zoals gezegd...een streep is een streep! Welkom Nina, klets gezellig mee! Net begonnen zie ik, eerste poging? Ik duim dat meteen enige zal zijn voor je
In de Vu...... zij zijn daar niet duidelijk erover. Fertiliteitsarts zelf zei aan de hand van de echo's, maar de verpleegkundige zei dat er al een datum gepland is en dat men ervan afwijkt als het niet anders kan. Vond ik vreemd!
Je krijgt hormonen en dan na een week kijken ze of ze aan het groeien zijn en hoe groot ze zijn. Ze keken mijn bloed ook naar of ik geen overstimulie had
Ik heb wat meer van jullie verhalen gelezen. Wat heeft iedereen veel mee gemaakt! Het is ook heel hoop gevend dat er meerdere zwangerschappen en geboortes zijn. @Zwangere en bevallen dames, van harte gefeliciteerd! @zonnetje, ik begrijp dat het nu heel spannend is voor jou. Zo te lezen heb je al hele mooie positieve testen en nu nog een mooie echo Moet nu weer aan het werk.....vanavond weer verder lezen... Fijne dag allemaal!
Nina, welkom! Ik heb ff gekeken bij andere berichtjes van je en volgens mij 'loop' je in het VU. Daar heb ik ook IUI en ICSI behandelingen gehad. Ik was er erg tevreden over, aardige mensen op de baas na trouwens dat is een beetje een tja... vreemde man. Of je last hebt van bijwerken ligt een beetje aan jezelf, ik heb normaal tijdens mijn cyclussen ook geen last van hormonen dus met het spuiten van dat spul had ik het ook niet echt. In het VU zijn ze 365 dagen per jaar open dus met de behandeling kijken ze alleen naar hoe ver jij bent. Ze kijken liever te vroeg naar de follikels dan te laat. Als de grootste follikel rond de 18mm is zullen ze al gaan plannen wanneer je de pregnyl moet zetten en wanneer de punctie is. Dus deze vrijdag begin je met spuiten, goed je vel beet pakken net aan de zijkant onder je navel en dan de spuit erin, vel loslaten en dan langzaam leeg spuiten. Succes meid!
Nina, dankje! hopelijk lukt het jou ook met de eerste ICSI poging, zoals bij mij (wel pas bij de tweede TP hoor, van een cryo, zie m'n avatar).