...ja ik merk ook dat ik wat snel kan reageren (zacht uitgedrukt!). Gisterenavond schrok ik vanmezelf, ik werd boos om iets heel kleins. Het sloeg echt nergens op. Mijn man moest echt lachen. Hij zei:"praat ik tegen de hormonen of mijn vrouw?" Hij heeft het niet makkelijk!
Zonnetje, Je had me uitgelegd wanneer huidplooi los te laten enz. Ik had het vorige week uitgelegd gekregen in het ZKH. Alleen de afgelopen 2 dgn krijg ik blauwe plekken, zodoende wilde ik kijken of jouw tips zouden helpen. Veel sterkte met jouw klachten! Het lijkt me vervelend met maagklachten steeds te moeten bukken. Kunnen collega's dat soor taken niet overnemen?
Volgens mij was dat sammy die het vertelde. Maar deca staat erom bekend snel blauwe plekken te geven. En soms beetje botte naalden te hebben. Waar je op kan letten is dat je in gaatje van de naald kijkt. Dan prik je het puntje als eerste in de huid. Naald loopt beetje schuin. En inderdaad goede huidplooi pakken en de naald niet teveel in de huid bewegen. Verder heb ik geen tips voor je. Maar hier ook wel blauwe plekken gehad. En de puregon gaf altijd een uurtje irritatie met een jeukende rode plek na spuiten. Ik werk als verpleegkundige, dus in de ochtend/ avond is het toch veel wassen, aankleden, wonden verzorgen enz. Dus ja, dat wordt lastig als collega's het over moeten nemen. In de middag doen we vooral de administatie. Maar ene dag heb meer geluk met wie ik moet helpen dan andere dag en de hoeveelheid wat ik moet bukken. Maar ach, zolang het een beetje misselijk is vind ik het niet erg. Geeft me nog het gevoel dat het goed zit. Fijne dag voor iedereen En sammy succes met de punctie. Hoop op een mooie score bij je en een mooi aantal bevruchtingen.
haha nee ik heb dat nie gezegd zonnetje, heb zelf altijd blauwe plekken.. maar nu had ik geprobeerd om me vetrol los te laten als de spuit erin zat en dan voelde k haast niks haha. zit nu in de auto ben echt super zenuwachtig joh pff vooral beetje bang voor de verdovings prikken die vind k zo pijn doen. Nou ja jullie horen straks wel hoe het ging fijne dag allemaal! X
Sammy, Jij ook bedankt voor jouw tips! Heel veel succes vandaag!!!! Wij duimen dat er hele mooie eitjes geoogst worden en mooie bevruchtingen ontstaan Zonnetje, Bedankt voor de tips! Goed om te weten dat die blauwe plekken vaker voorkomen. Ik dacht ik misschien iets niet goed deed. Wat een mooie beroep heb je! Ik heb altijd bewondering gehad voor verpleegkundigen. Mijn indruk is dat het een zware beroep is en heel dankbaar! Het is dan inderdaad niet makkelijk dat soort werkzaamheden te laten. Hoop voor je dat misselijkheid snel wegtrekt. Ik ben de afgelopen dagen heel vroeg naar bed gegaan en dat helpt gelukkig wel. Ik merk dat alle bijwerkingen beter te doen zijn, zolang ik rustig aan doe. Dat doe ik dan maar Fijne dag allemaal!
Ging ook over je vetrolletje los laten wat nina wilde weten. Maar tegen de blauwe plekken is weinig te doen volgens mij. De eerste keer voelde ik de verdovingsprikken haast niet, maar was punctie pijnlijk. 2e keer waren verdovingsprikken wel pijnlijk, maar voelde toen weinig van punctie. Misschien ook afhankelijk wie het doet. Maar helaas hebben wij dit nodig voor een wondertje. Succes en zal aan je denken sammy. Hoe laat moet je?
Zo ,.. ff reageren ! was gister beetje kortaf, want was druk! Sammy: SUCCES vandaag!!!!!!!!! Ik duim voor je schat!!! Hopen dat alles meevalt! En dat je een prachtige opbrengst hebt!!! Xxxx Tori: spiek jij maar ff hor hihi nog dagje mop,..dan kan je lekker ontspannen!!! Zaaaalig!!! Ik ga zo ff internet afspitten voor vliegtickets ! voor t spa weekend met manlief ook ff lekker ontspannen! En nu ik eraan denk,..misschien duiken we zondag wel het spa centrum in lekker zwemmen en sauna! En chillen! Nou fijne vakantie alvast!!!! Wanneer ben je er weer?!?!?! Zeehondje: zeker leuk!!! en tanx! Hoest met jou?!?! En de kleine Sophie?! De 1 alweer gepasseerd! Wat gaat t hard zeg!!!!! pffffffff NinaD: dank je wel!!! Jaaa tis echt bijzonder!! En ook wel onwerkelijk hor! Je knokt jaren ergens voor , en als het dan EIN DE LIJK zover is,..dan is het eng, en onwennig en spannend en ongelooflijk. Hihi maar het was het zeker allemaal waard!!!! Hebben hard geknokt al die tijd en we zijn onze hoop en geloof niet verloren! En na 10x terugplaatsing zijn we beloond! We waren bang dat het niet (en miss wel nooit) zou lukken, maar gelukkig is het tegendeel bewezen! Dus bij deze, go for it!!! en houd hoop!!! Zelfs als je denkt dat het niet meer gebeurd,..!!! het kan!!! (en onze laatste kanjer, was geen eens een topper! Maar dat is ie nu nattuurlijk wel hihi) Hoe gaat het met t prikken?!?!?! En die buien, tja,..die horen erbij! Weten we alles van!!!!! En nu ik zwanger ben,..ist net of ik weer prik hahahaha soms, . Oooh en die vermoeidheid,..heeeeel bekend!!! Ik kon de hele dag wel slapen! En werd gewoon weer moe wakker  maar daar moet je helaas ff mee dealen mop! Komt uiteindelijk allemaal goed !!! Zonnetje: ik kan alleen maar zeggen, t hoort er allemaal bij!!!!! hihi welkom in de wereld van de andere kant Wel vervelend hor voor je,..begrijp me niet verkeerd! Lijkt me erg lastig als je zon last heb van je maag en je er weinig aan kan doen! Ik heb savonds tegenwoordig veel t zuur en last van dwarszittend drinken/eten. Denk dat die kleine (of iig de bm) de boel beetje samen perst! Ik vind dat al heeel vervelend maar kan gewoon anders gaan zitten/liggen! Jij niet helaas!! hopelijk is DAT kwaaltje snel over meid!! Hoe voel je je verder?!?!?! Priktips: ik liet iig mn man altijd prikken! Dat was veel minder pijnlijk zal wel komen door het geestelijke plaatje! (jezelf bewust pijndoen met een naald is onnatuurlijk en je WEET wanneer t komt!) Hij pakte altijd laagje huid, dartte die naald erin en spoot dan langzaam (maar niet TE langzaam) de spuit leeg. (soms probeerde we het met loslaten vetje, maar dat had soms wel succes soms niet) daarna haalde hij langzaam de naald eruit en bleef ik nog zon 10min liggen. Ooh en hij wisselde vaak af van plekje! Ik vond echter mn ene kant van mn lichaam minder pijnlijk dan de andere. Dus de spuit die zeer deed ging in de minst pijnlijke kant! Oooh en de spuit goed opwarmen tussen je handen helpt enorm! Ik legde de spuiten zon 20tot30 min van te voren klaar en rolde ze net voor het spuiten ff goed warm door mn handpalmen! Ego: weinig te vertellen eigenlijk meiden! Gister oppasdag gehad en was best vermoeiend! Maar wel gezellie!! Rest van de avond lekker met manlief bankhang avond gehad! en film gekeken (sneeuwwitje) duurde wel 2uur ofzo dus lag pas tegen 11e in bed en dat moet ik nu bezuren want was half 6 week op! Maargoed,..optijd naar huis vandaag en vanavond lekker zwemmen !! en optijd mn bed in! 27nov 20wk echo !!!! whoehoe!!! Spannend!!! Hopelijk krijgen we dan WEL een mooie echo foto want heb er 1 van gister maar die is zoooo onduidelijk! Vind er weinig aan! Hij staat wel in mn album en heb ook weer wat fotos toegevoegd van dingen die ik heb gekregen/aangeschaft! Oooh over aanschaffen gesproken,..gister jurkje gekocht! Erg leuk , al zeg ik het zelf! Simpel zwart maar met panty vest en laarzen top!! En ben ook in mn noppies met mn nieuwe noppies panty hihi kon vandaag eindelijk weer eens rokje aan naar mn werk (had nog wolrokje liggen, die rekt mooi mee) en mn zwangerschapsbikini is ook binnen!! Zit heerlijk en kan nog wel ff tijdje mee is nu nog iets ruim maar dat groei vanzelf vol hahahahaha nou meiden, fijne dag allemaal!!! Xxxxx
Ik ben net geweest zit nu in de auto terug! het viel allemaal heel erg mee, had mevr deen en dezelfde assistente als bij de vorige 2 puncties dus dat was erg fijn! verdovings prikken vielen wel mee en ook de punctie was wel te doen. heb wel meteen 2 zet pillen gehad en moet paracetamol innemen de hele dag voel nu al wel dat ik na pijn ga krijgen hoor pff er waren 8 eitjes! en et zaad was 4.7 miljoen!! dat is nog nooit gebeurd! nou zaterdag word k gebeld en. zondag de tp van 2 emmys. ik ben lekker vrij dus ik ga lekker rusten nu. xx
sammy: wat goed schat!!!!!! nu lekker rusten aan lekker aan jezelf en je mannetje denken!!! mijn duimen gaan voor je draaien!!! xxxxxx BfS: thanx skat!!!! ik vind zelf die laatste niet zo. nouja,..tis mn ukkie dus vind het PRACHTIG maar ik zie niets! ik had zo graag meer gezien. maargoed,...echo is echo hihi heb vandaag zoooo'n pestbui!! ze doen vervelend op mn werk ivm mn uurtje extra pauze/rust/minder werken. (maargoed,..als t zo moeilijk moet, ga ik het via de arbo arts doen.) ik heb vanaf dag 1 zw recht op meer pauze/rust maar chef wil eerst e.e.a. bespreken met PZ maar ik maak er al gebruik van ! (ik vind dat ik dat mag!) ben beetje opstandig misschien maargoed,...moet ik dan elke dag uren gaan inleveren terwijl mn arbo zegt dat ik t mag/kan?! ik heb er gewoon geen moer aan om 15 minuten per dag deel ofzo extra boven te zitten en ipv 30min een uur in de kantine te hangen. ik wil gewoon optijd naar huis en dan gaan liggen. of later uit mn bed komen zodat ik ECHT rust heb! maar dat snappen ze niet blijkbaar. en ik heb ook nog vervelende chefs op de werkvloer die dankzij het gemak van andere collega's zich niet aan de afspraken houden. en ik dus voor t blok sta!!!! heeeeel irritant!!!!! dus lekker saggo dagje zo!!
Spannend meid! Fijn dat het meeviel!! Nu lekker rustig aandoen en straks goed voor je emmytjes Zorgen
Goed doorpakken hoor meid! Je staat in je recht en ga inderdaad dan naar de arbo! Wat stom dat ze niet aan hun zwangere dames denken zeg!!
He lieverds, dank jullie wel voor jullie lieve woorden! Het gaat een stuk beter met m'n vader, hij is al thuis en nu begint het herstel. Gelukkig is hij fit en is de schade beperkt. Schrik zit er nog goed in en moet ik nog verwerken. Het belangrijkste is dat hij weer ok is! Sammy, wat een mooie oogst! Fijn dat de pijn meeviel! Op naar een goede tp zondag. Rustig aan vandaag en pas goed op jezelf! Bs, jij ook tp. Wat spannend weer! Straks het hele hok op roze!! Zonnetje, wat vervelend dat je zo'n last hebt met bukken. Maar het is voord iets moois! Ik vind je banner prachtig!!!! st, wat stom dat ze zo moeilijk doen op je werk. Herken het helaas maar al te goed lekker geshopt ook!!! Tori, bij jou ook alles voorspoedig? Babii wat heb je toch een prachtig meisje! Heb je helemaal je draai gevonden met haar? Nina, druk aan het spuiten nu. Weet je al wanneer je je punctie hebt? Ik mag hopelijk eind volgende week ook weer...fijn dat we weer kunnen beginnen. Alhoewel ik er de afgelopen week weinig mee bezig ben geweest....als dat m'n cyclus maar niet in de war schopt Ik vergeet meiden, sorry!!!!. Heb niet genoeg terug gelezen vrees ik. Dikke knuf voor jullie!
MIL: vind het ook stom! Ze leven AL die tijd ZO mee! En dan nu moeilijk lopen doen! En ik snap het niet! Of ik nou in de kantine ofzo mn kop op tafel leg en ga liggen snurken (wat heeeeeel raar zal zijn) en niets doe, of ik ga naar huis en neem daar écht mn rust!?! Je hebt op beide momenten niets aan me! En als ik kijk naar vandaag, ben om 8uur begonnen en heb half 10 koffie pauze. Ik moet om half 12 mn collega aflossen. Zij gaat dan naar huis en ik zit tot HALF 6 in de receptie! Al mn andere collegas zijn er niet,..wanneer pak ik dan mn extra tijd?!?! Ik kan moeilijk weg uit de receptie!!! Maar om 9uur beginnen was te veel gevraagd?!?! Ik moet vanmiddag echt vanaf uur of 3 / 4 knokken om de dag door te komen! Maargoed! Genoeg gezeurd hihi Tat: wat fijn dat het beter met je vader gaat meid!!! Kan me voorstellen dat jullie ontzettend zijn geschrokken!! Maar t gaat gelukkig de goede kant op! En zoals je zelf zegt,..hij is gelukkig een fitte gezonde man! En is goed aant herstellen!!! Xxxxx Ego: gister HEEEERLIJK weer wezen zwemmen! Kon ik wel ff gebruiken!! Zaaalig! Lekker voor mn lichaam maar ook gewoon mn ontspanning! Daarna was ik wel erg rozig! En toen ik thuis kwam ben ik met mn kop thee naar bed vertrokken!! Ik heb van mn nicht een Angel sound te leen!! En gister in bed maar eens de uk geprobeerd te zoeken! Gelukkig ben ik me heeeel bewust dat ik hem zelf soms niet kan vinden! Ben geen echoscopiste en de kleine is natuurlijk heeel beweeglijk dus kan over zitten én mn moederkoek ding ligt voor de uk. Maar, .ik heb toch even mogen luisteren heb m gevonden !!! wat een heeeeerlijk geluid zeg! heb de koptelefoon op mn tel gezet en de recorder aangezet. Had t fragmentje (die echt zacht en kort was) naar mn man gesmst en hij wist meteen dat het zn kleine was hihi (man was te werk) leuk hor! Vanavond gaat manlief live luisteren! Tenminste, als ie daar nog aantoe komt! Want hij is klussen bij vrienden en we eten daar dus denk dat ie wel aan de pils gaat hahaahha maar anders zoek ik de kleine morgen vroeg als man zich aankleed enzo, en laat ik m ff luisteren voor ie naar zn werk moet nou meiden,..weer een heeeel boekwerk dus houd er weer mee op! Fijne dag allemaal Xxxx en natuurlijk, heeeeel fijn weekend!! En tori: fijne vakantie schat!!!!!!!!
@Sammy: fijn dat het allemaal meegevallen is. Mooie score en ook goed zaad dus. Over 1,5 weken doet dr D mijn echo, maar ik heb haar dus al 1,5 jaar niet gezien. Werd toen verteld dat het fijn is een eigen arts te hebben, maar die zie ik dus gewoon zelden tot nooit. Ze is gelukkig wel aardig. Maar heb haar in de 2 jaar dat ik in het mck loop maar 4keer gezien volgens mij. Hoe voel je je vandaag? En morgen het wachten op het telefoontje. Succes nog even. @Tat: fijn dat het beter gaat met je vader, maar is inderdaad schrikken. En jij ook weer bijna voor een poging. Succes en hoop dat je cyclus niet teveel van slag is. @ST: vervelend dat ze zo doen op je werk. En ik snap dat 9uur teveel is. En in de kantine kan je toch niet lekker uitrusten zoals thuis. Lekker hoor dat zwemmen. @butterfly: hoe is het met je ongi? @tori: succes met je echo. @mamainlove: volgens mij zit jij ook op je ongi te wachten? @werk: hier ook veel onenigheid op mijn werk en ben ik bang hoe ze gaan reageren. Sfeer is totaal niet gezellig, maar heb besloten toch maar te blijven waar ik zit tot na mijn zwangerschap. Nu een andere baan zoeken is vast ook geen goed idee. Maar gezellig is anders. Zolang ik nog niet teveel last heb en mijn buikje is niet zichtbaar vertel ik nog even helemaal niks. @maag/misselijk: ach, zolang het alleen bij een beetje misselijk en rotgevoel in maag blijft kan ik ermee leven. Als ik steeds moet gaan overgeven wordt het toch wat lastiger. Zeker gezien ik bij de mensen in hun huis over de vloer kom en je daar dan toch niet wil gaan overgeven tijdens je werk. Verder ook erg last van gevoelige borsten. Soms erg pijnlijk. En bij bepaalde bewegingen krampjes/ steken in onderbuik. Maar al deze kwalen geven me juist een beetje rust dat het nog goed zit. Dus ik vind het niet zo heel erg. Weet nu ook waarom ik ze heb en dat het een mooi doel dient.
Sorry even ego: Ik ben een beetje sip... Ben net gebeld dat er maar 4 embryo´s zijn ontstaan... Ze plaatsen er morgen 2 terug en dan kijken ze of de andere 2 goed genoeg zijn om in te vriezen en zo ja vriezen ze die samen in.. Pfff nou dit was me laatste poging..... morgen heb ik om 11 uur de tp van 2 emmy's.... en ja dan hoor k dus of de andere 2 goed genoeg zijn ik hoop dat deze 2 blijven plakken of in ieder geval 1 ervan..
he bah sammy. wat vervelend voor jullie! snap best dat je ff sip bent meid. maar...geef de moed niet op!!!!!! we gaan voor een dikke vette plakker schat!!! xxxxxx
Ach lieve Sammy, snap ook best dat je hier sip om bent. Maar morgen bij de tp ben je weer positief, dat die lieverds mogen uitgroeien tot zoon of dochter!!!