IVF/ICSI deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dikke knuffel voor sammy. Ik snap je teleurstelling. Maar het schijnt wel normaal te zijn dat er een deel afvalt. Maar je hebt liever dat alles bevrucht wordt.
    En we gaan voor jou ook duimen voor 1 of 2 plakbeebjes. Elk emmy is een kans. Probeer toch positief te blijven.
    Maar ik herken de teleurstelling. Had dit 4 weken geleden ook.
    Ga hard voor je duimen.

Heb je trouwens ivf of icsi gedaan?

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Lieve dames,
    Bedankt voor alle tips voor deca injecties! Ik heb de afgelopen dagen geen blauwe plekken meer gekregen...:) decap injectie eerder uit de koelkast is inderdaad veel prettiger, minder pijnlijk!

Sammy,
    Wat jammer dat de resultaten je sip hebben gemaakt. 1 hoeft maar goed te gaan! :)
    Veel succes vandaag!
    Wij gaan duimen dat er in ieder geval 1 blijft plakken! Duimen...duimen...duimen....

Spannendetijden,
    Wat goed dat jullie doorgezet hebben. Echt geweldig dat het nu gelukt is!
    Wij proberen ook echt positief te blijven. De bijwerkingen van die hormonen helpen me nu niet stabiel positief ...:p te blijven. Mijn emoties gaan alle kanten op. Je zegt dus dat het met zwangerchap niets anders wordt? Haha...mijn arme man. Vermoeidheid is nu de thema van de dag....:D
    Wat vervelend dat ze op jouw werk zo vervelend doen. Gelukkig hebben zwangeren rechten! :) laat ze kletsen, zorg goed voor jezelf en geniet van Angel sound!

Tat76,
    Ja ben druk met spuiten en vooral met de bijwerkingen! ;):) Ik krijg morgen een echo en kan met de puregon injecties beginnen. Ik hoop dat ik de punctie over ongeveer 1,5 wk kan krijgen rond 16 nov., maar het natuurlijk afwachten.
    Erg blij voor je dat het beter gaat met jouw vader. Wat fijn dat jullie nu ook weer kunnen beginnen! Wat voor schema moet jij volgen?

Zonnetje,
    Blij voor je dat het goed gaat met jouw zwangerschap. Die klachten lijkt me niet fijn en tegelijkertijd fijn dat het je rust geeft.

Butterfly,
    Moet jij nu ook weer hormonen spuiten voor de TP?

Ik heb zelf veel last van de bijwerkingen van decap: spierpijn, hoofdpijn en vermoeidheid. Het positieve is dat het in ieder geval werkt! :)
    Afgelopen week was het best zwaar volhouden met werk. Eenmaal thuis kon ik niet eens meer koken. Ik hoop dat het komend week beter zal gaan.

Hele fijne zondag allemaal!

3. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ben altijd blij dat ik maar gemiddeld 27 uur per week werk ( praktijk is 3 weken van 24 en 1 week van 36) als ik met poging bezig ben. Hier ook altijd veel bijwerkingen van hormonen. En het maakt niet uit of het eigen hormonen in cyclus zijn, hormonen die ik spuit of zwangerschapshormonen.
    Ondertussen weet manlief er gelukkig redelijk mee om te gaan.
    Maar met de buien die ik nu heb is hij blij.
    Hij is nu aan het bedenken hoe we de kamers opnieuw indelen. Gezien de studeerkamer opgegeven moet worden. Voordeel dat die nog niet klaar was. En we hadden een kledingkamer, die gaan we nu deels gebruiken als studeerkamer. Alleen lopen we nu dus tegen dingen aan die niet helemaal handig bedacht zijn voor deze indeling.
    Hier altijd wel beetje rekening mee gehouden in achterhoofd, maar niet goed genoeg. Ons vorige huis was dan toch ruimer voor gezinsuitbreiding. Maar hier is het uitzicht beter en heb gelukkig geen spijt van verhuizing.
    Ik ga nog maar verder werken.

Vanmorgen al moeten krabben toen ik deur uit wilde

4. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ja zonnetje, we hebben Icsi gedaan.. Nou ik had vandaag tp (7 & 8 cellig) en er was maar 1 emmy goed genoeg om in te vriezen.. Nou ik ga er dus vanuit dat dit me laatste poging is want het is natuurlijk niet zeker of die goed ontdooid. ik heb dus wel even wat traantjes gelaten vandaag :( pfff als deze niet lukt weet ik het even niet meer..

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Deze blijven gewoon zitten Sammy!

Tat, jawel hoor. Het is een heerlijk meisje!

Ik breek weer uit!

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    We gaan duimen voor je sammy. En dat zijn mooie emmy's voor dag 3. Doe lekker rustig aan en vertroetel je buik maar goed.

7. NinaD

NinaD Niet meer actief

Sammy,
    Ik zat al op je te wachten :)
    Ik kan me jouw verdriet en zorgen voorstellen aangezien dit jullie derde icsi is. Maar het kan nu ook gewoon raak zijn! Blijf positief!
    Net als de andere dames die na een lange weg nu zwanger zijn, kan het voor jou ook. Wij gaan heel hard duimen voor je :)

Zonnetje,
    Wat leuk dat jullie bezig zijn met vrij maken van de babykamer. Weet je al wat voor kleuren je wilt gebruiken voor baby spullen?

8. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Dank jullie k hoop het ook zo erg! Vind het zo eng pff

ja zonnetje spannend allemaal zeg! gaat alles goed met je?

Nina hoe gaat et spuiten? wanneer heb je eerste fm?

9. NinaD

NinaD Niet meer actief

Morgen eerste echo voor de hoeveelheid potentiele eitjes :D

10. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Oh spannend zeg! Veel succes meis x

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hier terug van echo geen folikel te zien...ei waarschijnlijk gesprongen
    of... ik had toch een mk vorige maand. had in de ochtend licht positief getest en in de avond ongi... dan is mijn cyclus altijd van slag

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    :( Wat balen :(

13. NinaD

NinaD Niet meer actief

Beetje geirriteerd terug gekomen van de echo :(
    Ze vroeg meteen bij binnenkomst of ik mee deed met de "optimiste studie", toen ik nee zei, vertelde ze dat we dan heel snel klaar waren aangezien er dan geen eitjes meer geteld worden. Want anders is er geen verschil met de studie, vond ze en past ook niet in de planning. Op basis van mij leeftijd en FSH waarde moet ik 300 eenheden puregon spuiten. Vorige keer wilden ze voorzichtig 150 beginnen en gyn moest erbij komen, terwijl nu opeens 300. Maar goed, ik begin liever hoger dan te laag. Bij haar snelle echo was helaas de cyste van de vorige keer weer te zien. Ik baalde natuurlijk, maar zij merkte meteen op dat het voor hun planning wel goed zou uitkomen wanneer ik nog steeds 3 wkn de pil zou moeten slikken. Ik moest me echt inhouden :x, ik zei dan maar alleen " nou voor mij komt het niet goed uit, aangezien ik behoorlijk last heb van de bijwerkingen". Enige wat ze kon uitbringen was O jaja.
    Bloed laten prikken om te kijken of we door kunnen met puregon.

Het meest vervelende vond ik het volgende. Aan het einde van het gesprek zegt ze: jouw punctie is gepland op 20 nov., zodoende moeten ervoor zorgen dat je daarop uitkomt, want ons planning is heel belangrijk, daarom gaan we nog beslissen wanneer je met puregon echt kunt beginnen. Toen ik aan haar vroeg of ik als persoon ook een plek had in hun planning, werd ze opeens aardiger en ik mocht dan morgen met puregon beginnen wanneer de bloedwaarden goed waren.....pfffff

Ik snap heel goed dat ze zonder planning en personeel niet kunnen werken, maar ik vind het ook niet normaal om steeds weer in de wacht gezet te worden.

Sorry voor de lap tekst, moest dit even delen. Wij zijn al afhankelijk van de mmm voor ons wens en wannneer het ook nog zo loopt, is het echt even balen. Nu maar vingers crossed dat die cyste geen hormonen produceert!

Willen jullie voor ons duimen? :)

14. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hoi Butterfly,
    Wat balen! :(
    Moet je nu wachten tot dat jouw cyclus weer op gang komt?

15. NinaD

NinaD Niet meer actief

Sammy,
    Thanx!
    Hoe voel je vandaag?
    Iets beter hoop ik :)

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jee Nina, wat een rot ziekenhuis!
    Dat is echt niet in alle ziekenhuizen zo hoor!
    Personeel is jammer dan. Zoiets valt gewoon niet te plannen!
    Iedere persoon is anders en reageert anders op de medicatie Pfff. Kan me voorstellen dat je baalt vandaag!

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @nina: mijn haren gaan overeind staan van jou verhaal. Je ben al zo emotioneel en gespannen en dan wordt je zo behandeld. Alsof de mmm planbaar is met planningen. Snap best dat er een globale planning moet zijn, maar op de dag af is niet te doen.
    Bij het mck werken ze sinds kort met planningen, dit omdat ze maar zoveel puncties mogen plannen vanuit de verzekeringen. Dus mogen er ook maar zoveel per maand ingepland worden, maar is niet zo dat ik op die dag precies mijn punctie moet hebben. Is wel zo dat ze gaan bekijken wie ze wanneer plannen, gezien ze in het weekend bv maar max 2 of 3 puncties doen.
    En ik snap je gevoel van liever hoger dan lager beginnen, maar dan heb je ook meer risico op overstimulatie met alle risico's van dien. Zal deze situatie zeker met je arts bespreken, want dit is niet fijn.
    Heel veel succes en hopelijk heb je de volgende keer een arts die aardiger is.
    En ook voor de lappen tekst die ego zijn ben je welkom hoor. Daar hebben we allemaal af en toe behoefte aan om het even van je af te schrijven en juist steun te zoeken bij de dames die precies weten wat je doormaakt.

@butterfly: balen voor je. En nu?
    En weer een vroege miskraam bij je waarschijnlijk. Het zit je ook niet mee.

@Sammy; ik snap je verdriet hoor, zeker omdat het echt de laatste poging is die vergoed wordt. Ik had het al met deze poging dat ik dacht; deze poging maar 1 Emmy en dan nog maar 1 poging die vergoed wordt. En dan houdt het echt op.
    Maar ik hoop gewoon dat er 1 of 2 blijven zitten bij je.

@kamer; hier nog niet helemaal over kleuren van inrichting nagedacht, maar moet wel stiekem lachen dat manlief al helemaal nadenkt over indeling studeer/kledingkamer en plek van de box enz. (we zouden in de huiskamer evt nog wat verschuiven, maar dan kan er geen box staan had hij al bedacht). Kleuren van de muur moeten we even kijken, hadden al verf staan voor als het een studeerkamer werd. Kamer is nu leeg, met kale muren, met stukjes behang van vorige bewonder en kale vloer. Dus de hele kamer moest nog onder handen genomen worden. Hoewel ik altijd het gevoel heb gehad dat het nooit studeerkamer zou gaan worden als ik terug denk.
    Maar merk zelf dat ik nog beetje zelfbescherming heb en de echo wil afwachten en dan pas verder wil denken.

Ego: ik voel me wisselend. Klachten komen en gaan, maar dat is normaal. En voel me regelmatig onzeker, maar zolang er geen bloedverlies is ga ik er maar vanuit dat het goed zit. Maar zal blij zijn als ik volgende week een echo heb gehad.
    Morgenavond een verjaardag bij schoonfamilie, waar ook hoogzwangere schoonzus zal zijn. Zie er toch beetje tegenop, ondanks ik nu zelf zwanger ben.
    Mede door alles wat in het verleden gebeurd is en altijd alle aandacht voor schoonzus is. Schijnt wel dat ze er altijd erg mee heeft gezeten dat het bij ons niet wilde lukken en hun heel makkelijk zwanger worden, maar een keer vragen hoe het ermee gaat is teveel gevraagd had ik het idee. En zij maar klagen over hoe zwaar ze het heeft.
    Maar zie het wel en probeer me gewoon netjes te gedragen. Helaas is het wel een uur rijden, dus hoop dat ik het red morgenavond. Ben namelijk 'savonds erg moe. Vanavond wordt het ook laat, moet tot 23uur werken.
    Ga morgenmiddag maar even een middagdutje doen denk ik.

Hier dus nog erg onzeker ondanks alles en merk ook dat ik nog een beetje terughoudend ben om al te blij te zijn. Durf het niet zo goed ben ik achter.

18. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Héél ad rem van je Nina om dat zo te zeggen. Je wordt tegenwoordig zo vaak als nummer behandeld en niet meer als persoon. Echt goed van je! Ik hoop dat er een mooi aantal follikels groeit voor je.

Sammy, wat een teleurstelling! Des te positiever zijn dat dit gewoon JULLIE toppertjes zijn meis!

BS, wat vreemd? Wat denken zij? Nieuwe afspraak gemaakt?

Moet in overleg...reageer straks op de rest :)

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou ja ze Nina, die arts klinkt aardig gevoelloos. Ik zou hier mooi werk van maken hoor, zijn ze nu helemaal van de pot gerukt! Dit is in m'n zkh nog nooit gebeurd.

Zonnetje, haha wij dachten nog heel niet over de kamer na met dat termijn. Weet alleen dat S.tephan de boel wit had geschilderd, haha.

Nou meiden, kwam er nog een meeting btw? Weet niet of mensen het erg vinden als ik m'n meisje meeneem? Kan haar moeilijk achter het behang plakken als "alleenstaande moeder", en als jullie het liever niet hebben, dan blijf ik thuis :).

20. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Babii lijkt me super om je meisje te ontmoeten!

Deel Deze Pagina