IVF/ICSI deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    BS: wel realistisch van je man!! Maar wel moeilijk!!! Tis goed dat je aangeeft erover na te willen denken om nog een poging te doen! En dat je erover wil praten!! Heel goed schat!!! En fijn om te lezen dat je je nu wat beter voelt!! Xxxx kus
    En ik moet wel zeggen: ik vind het mooi dat hij zegt: met jou een gezin! Ongeacht of het biologisch is of niet!! Das toch prachtig!!!! Niet iedereen denkt zo schat, koester die gedachte/gevoelens ;)
    Oooh en moppie,..ik kan me je gevoelens over andere zwangere vrouwen goed voorstellen. Had ik ook behoorlijk last van!!! (tot ergernis van man soms haha) maar als je het vervelend vind dat ik (zo vaak) praat over ons beebje…dan MOET je het zeggen hor!!!! xxx

MIL: wat goed!!!!!! Nu goed broeden he?!?!!!!! ;) ik voelde deze keer ook niets hor! En ben toch écht zwanger :D hihi en jaaaa ze zijn heeeeeel erg lief int AMC!!! Ik vergeet ze steeds een kaartje te sturen maar nu denk ik er weer aan dus ga t gauw doen vandaag!! Had beloofd dat ze kaartje kregen als t gelukt was :D hihi ooh en er werkt volgens mij 1 man. Die heb ik 1x gehad ter assistentie en 1x bij tp. Deze tp was door vrouw! Ze zijn heeel lief!!!! En ik heb meestal een donkerblonde meid (volgens mij marielle of marije ofzo, zij is de assistent )
    Nou ,….mijn duimen draaien volop! En op naar een prachtig sinterklaas kado!!!

Zonnetje: pffff wat een vermoeiende dagen!! Lees je arbo voorwaarde ff goed door! Je hebt recht op meer rust tijdens je zwangerschap en ook je werktijden kunnen anders zijn!!
    En jaaa gaat hier lekker in huis :D muur keuken kan nu ook in de stuc ! en t kamertje van beebje zit in de voorstrijk! Helemaal roze!! Man zegt : als het meisje wordt, is de kamer al in kleur! Hahaha moet zeggen,..t oogt best gaaf!! Hahahaha

Ego: hier weinig nieuws. Man is te werk en dus jarig en hij is erg blij met zn navigatie systeem! Ondanks we het er over hebben gehad, had hij het niet verwacht en was erg blij!!! Helaas kon ie niet langer van zn cadeau genieten want hij was aan de late kant L en moest snel naar zn werk! 2min later kwamen de meiden en heb ik het huisje vol! Ze zijn niet helemaal lekker dus zelfs de oudste loopt hele dag te hangen voor de buis met speentje (terwijl t normaal uit den boze is!) maar ze doet t goed! (ze kan ook erg drammen als ze niet lekker is). Is voor mij wel lekker,..want ik kan mooi mn hok uitsoppen! Dat moest natuurlijk opnieuw gebeuren nu man weer heeft geklust! Ik zal wel ff kijken of ik er foto van heb. Is miss wel leuk! Ik moet nog ff zuigen en dweilen maar de filters liggen te drogen dus kan niet L maargoed..vanmiddag dan maar! Gaan zo broodje eten en dan gaan de dames slapen! En tante st hopelijk ook :D hihi maargoed…ik ben ook lekker aant rommelen dus als het er niet van komt, ook goed! Ga ik er vanavond optijd in :D
    Oooh en ik heb ook nog nieuwe fotos in mn album straks. (van mezelf met buikband, van de kaartjes die we hebben gehad en weer van van spulletjes enzo)

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Nee ik geniet van jullie verhalen...komt ook dat je hetzelfde deelt

Knuffel van mij

3. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Ik heb hetzelfde BS. Hier begrijpt men precies wat je voelt en welke, soms lange, weg je hebt moeten afleggen.

Ik heb goed nieuws!Vanavond pregnyl en vrijdag punctie, brrrr! Word in elk geval goed verdoofd. Schoot helemaal vol toen ze daarover begonnen. Merk dat het toch nog diep zit die eerste ervaring van me.
    Hoop dat ik en Nina een soort van Tori en ST worden :D tweeling op afstand!!

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik hoop het ook tat

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Tat, da's goed nieuws!! ff afzien vrijdag maar dan heb je het wel mooi weer gedaan en dan volgende week zwanger! haha, ja voor jou en NinaD ook een tweeling op afstand, dat zou super zijn :D.
    Maar met een flinke verdoving moet het nu minder pijnlijk zijn.
    Hoe is het trouwens met je vader, gaat dat weer goed?

6. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    lief dat je er naar vraagt Tori. Ja, denk dat we moeten boffen dat hij zo fit en actief was voordat het gebeurde en daarom zijn herstel ook voorspoedig gaat. Vandaag een intake voor revalidatie gehad en volgende week een definitief GO of ze mogen vliegen. Zo ja, dan mag hij 3 maanden lang herstellen in de zuidafrikaanse zon. Het is hem gegund :) Met een beetje geluk ga ik ze ook opzoeken en met heel veel geluk ook met goed nieuws!!!
    Die drive is nog groter geworden, want ik wil hem zo graag ook een kleinkind schenken....

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    :) fijn te horen dat het goed met hem is en wow, lekker 3 maanden genieten in de zuidafrikaanse zon. Dat zal 'm goed doen! Goed idee om je ouders daar op te gaan zoeken dan. Met goed nieuws zou het allerleukste zijn!
    Ik heb dat ook heel erg, die drive om m'n ouders nog een kindje te schenken (ookal hebben ze al drie lieve kleindochters), nu ze nog fit zijn. Mijn vader heeft vorig jaar een TIA gehad, was ook zo schrikken. En hij heeft steeds meer last van z'n enkels/knieën e.d. ... en zou 'm nog zo graag fit genoeg zien met mijn dochter straks.
    Grr, waarom vliegen de jaren ook zo voorbij in de mmm he?
    Helaas is mijn schoonvader een jaar na mijn eerste mk overleden ... :( die heeft nooit opa mogen worden. Moet daar niet teveel aan denken, word meteen weer verdrietig.

8. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    oh nee, dat zou ik zo erg vinden! Mijn ouders en ouders van vriend zijn al opa en oma, maar ik hoop dat het ons gegund is en dat ons kind (ik hoop kinderen) ook de kans krijgen om hun te leren kennen! Zij hebben ons toch gemaakt tot de persoon die we nu zijn.
    Een TIA is ook heftig en ingrijpend!

De jaren vliegen ook echt voorbij. 2 jaar geleden had ik mijn 1e punctie....zoveel verdriet al gehad sinds die tijd. Je verandert ook echt door die hele MMM, wat BS ook al zei.

We gaan voor nog meer positief nieuws dames!

9. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    jeeeeej Tat: wat spannend weer!!!!!!!!!!!!!

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zo herkenbaar!
    En t stomme is.....
    Dat ben ik nog steeds.....:)
    Zit er zo ingebakken de afgelopen jaren, dat t echt in m'n systeem zit.

Toen ik net zwanger was heb ik me ook heel lang schuldig gevoeld.
    Elke keer als is iemand zag lopen dacht ik, wat als die ook in de MMM zit?
    Die zal me wel haten op t moment.
    Duurde ook wel ff voordat ik zelf kon genieten.
    Maar dat zullen sommige hier nog wel weten denk ik.

En dat terwijl ik Beer nu al heb.
    Erg toch eigenlijk! :)

11. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @tat: ik snap je angst voor punctie. Had ik dus ook na eerste vreselijke punctie. Voor punctie vroeg ik dus al om extra verdoving halverwege de punctie. Maar dat bleek dus niet nodig te zijn dit keer. Hoop dat het bij jou ook meevalt.
    Fijn dat het beter met je vader gaat. En heerlijk 3 maanden in de zon, maar jammer voor jou dat ze dan zo ver weg zitten. Maar hopelijk kan je langs met mooi nieuws. Heel veel succes vrijdag.

@tori: jou vader ook al TIA gehad, is inderdaad altijd schrikken.

@ST: leuk een roze kamer. Hier staan alle muren wel, maar moeten nog gestuct worden. Planning is dat we het zelf gaan doen. Hoewel het niet erg makkelijk is. Maar laten doen gaat ons een vermogen kosten. En we zitten nog met een schuld van verkoop van ons huis met verlies.
    Jammer dat je man werken is op zijn verjaardag.
    Ik ben op zoek naar de arbeidsomstandigheden geweest, maar zie niks in de cao natuurlijk. Wel ergens iets gelezen van een arbo-arts. En als ik dat lees moet ik nu meteen op zoek naar vervangend werk. En anders over een paar weken.
    Je mag niet al te vaak tillen, bukken, knielen en hurken. Juist wat doe ik het grootste deel van de ochtend of avond dat ik werk. Middag doe ik vooral administratie, dat scheelt.
    De extra pauze neem ik nu vaak door even wat langer te blijven praten bij iemand of even in auto met telefoon te spelen. Niet wat ze bedoelen, maar pak dus wel mijn rust.

@brabbel: de mmm blijft toch in je systeem zitten inderdaad.

@BS: ik de zwangere dames hier ook altijd wel beter verdragen. Omdat je inderdaad in hetzelfde schuitje zit.

@ego; vandaag wel op tijd naar huis gegaan en daar verder gewerkt in alle rust. Nu lekker avondje niks. Hoewel man druk bezig is met kast in elkaar aan het zetten. Arme ziel. Ik zit te niksen en hij druk bezig.
    Heb ondertussen mijn coach gesproken en die vond het erg vroeg dat ik al info wilde over hoe mijn verlof regelen. Uitgelegd dat we de vakantieplanning gaan bespreken en ik dan geen scheve gezichten wil krijgen of commentaar over mijn afwezigheid. Dat mogen collega's dus niet hebben, gezien ik inderdaad gewoon vervangen kan worden zonder problemen. Alleen moeten we zelf uitzoeken waar we de vervang vandaan halen. Kunnen een ander team vragen, tijdelijk iemand inhuren of iemand die tijdelijk extra uren wil werken. Dus gooi dat dan morgen in de groep. Heb mezelf dus nog niet uitgeplant op planning, gezien ik gewoon vervangen moet worden.
    Zal zorgen dat als alles goed blijft gaan (zou blij zijn als 12 weken voorbij zijn) ik snel mijn planningstaken over draag aan collega. Hoef ik niet mijn eigen vervang te verzorgen.
    Geeft wel weer wat rust in mijn hoofd. En heb wel voor regelmatig vrije dagen gezorgd in de eerste maanden van het jaar. Nu hopen dat ze worden goedgekeurd.

12. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    WHOEHOE..... ff een ego hoor maar....ik weet 99% zeker dat ik ukkie net voelde!!! Zoooooo bizar!!!!!

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Gaaf!!
    Ik voelde als eerste hele lichte kriebeltjes :D

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    haha ST, dat is leuk nieuws!! je zal hem/haar vanaf nu nog veel vaker gaan voelen. Was schrikken he?

Zonnetje, ja helaas heeft m'n vader dat gehad ... was erg schrikken. Gelukkig nu nog niet weer gehad.
    Jij gelukkig een avondje vrij vandaag, wel zo fijn. Hopelijk is je man niet te lang bezig geweest met de kast en zitten jullie nu lekker samen op de bank :).

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Lijkt me geweldig om wat te voelen ST. Geeft ook wel weer een fijn gevoel denk ik.

Kast staat weer stukje verder. Heb nog even beetje geholpen en zitten inderdaad lekker op de bank. Zijn gestopt, ivm overlast voor buren

16. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    hihihi ST! Wat moet dat bijzonder zijn! Genieten!

Pregnyl net gezet...het komt steeds dichterbij nu!!!!! Aaaaaarrgh :)

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik weet precies hoe je je voelt hoor Tat. Ik heb ook zo erg tegen de 2e punctie op gezien. En door alle hormonen in je lijf was gingen alle emoties met me op de loop.

Als ik jou was zou ik het voor de punctie aangeven dat je eerste punctie zo pijnlijk was. Heb ik ook gedaan ivm op tijd extra pijnstilling te krijgen. Ze vroegen tijdens de punctie de 2e keer regelmatig of het nog te doen was voor me. Bij de eerste punctie was het wel duidelijk dat het niet ging, gezien ik lag te huilen van de pijn en heftig reageerde. Nadeel dat ik door de morfine niet zo helder kon denken en zelf aangaf dat het echt niet meer ging.

18. NinaD

NinaD Niet meer actief

Goedemorgen ladies,
    Even eerst een update van moi, straks ga ik rustig alles lezen en reageren :)
    Punctie gisteren ging prima! Ik heb helemaal geen pijn gevoeld. Morfine rules! :D Ik kreeg een flinke spuit morfine en een halve slaaptabl. Er waren opeens toch ook kleine eitjes erbij gekomen. Meteen na de punctie hoorden we dat er 3 mooie eitjes geoogst waren! :) Wat een opluchting!
    De rest van de dag heerlijk geslapen tot dat ik wakker werd van een pijnlijke opgezette buik. Door het slapen had ik onvoldoende gedronken, zodoende meteen gestart met glazen water en thee. Gelukkig namen de klachten paar uur later al af. Nog wel wat pijn en krampen, zolang ik rustig lig valt het mee. Gyn heeft me geadviseerd bij klachten rustig aan te doen, zodat mijn lichaam tot rust kan komen voor zaterdag. Dat doe ik dan maar...:p, lekker op de bank. Morgenochtend horen we of tp zaterdag door kan gaan.

Fijne dag dames!

19. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Nina fijn dat je punctie is meegevallen.. En fijn dat er 3 eitjes zijn... Neem maar lekker rust en lekker veel drinken.. En op naar een goeie tp zaterdag!!!:D

20. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Zo! Na mn egotje van gister tussendoor ff reageren :D

BS: ik ben blij dat je van onze verhalen kunt genieten schat!! Doet me goed om te lezen dat je er geen moeite mee hebt! Dat zou ik echt rot vinden!
    (niet om dan te stoppen met kletsen, want dat doe ik graag voor de meisjes hier. Maar wel omdat ik dan al zoveel heb gekletst erover.) xxx

MIL: het was heeeel apart!!! Zooo gaaf en toch bizar!!! :D ik lag met angel sound te luisteren maar moest best hard drukken. Ik hoorde via de AS dat hij/zij aant bewegen was en ineens hoorde ik het heel hard (net of t langs de AS ging) en voelde ik kriebels aan de binnenkant van mn buik :D :D en eerst dacht ik,..voel ik dat nou echt !?!! maar daarna voelde in het nog 2a 3x !! heel zacht gekriebel. Maar zoooo fijn!!!
    Daarna lag het diep in slaap denk ik want toen ik ff later (nadat ik zelf 2uur had geslapen op de bank met de kachel op max) weer ging luisteren hoorde ik na lang zoeken alleen in de verte het hartje.

Tori: dat denk ik wel ja! Als ik ervoor ga liggen! Ik denk eerlijk gezegd dat ik het wel vaker heb gevoelt maar nu pas wist ik zeker dat het ukkie was!! Heb meteen man gebelt,…ik heb nog een verjaardagscadeautje voor je,…van je kleine! Oja wat dan?! “ik voel t!!!” man vond t super gaaf!!!!!! :D
    Was t ook wel! Mooi moment kleintje! De verjaardag van je papa én van mijn overleden oma . deze week waren papa en mama 9jr samen! En ben ik 19wk zwanger! Well done!

Zonnetje: stapje voor stapje komt het vanzelf af ;) rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;) hihi
    Lekker avondje ontspannen is alleen maar goed voor je! En de uk! :D
    En jij gaat het strakkies ook voelen hor!!!! Ik heb pech dat die placenta in de weg ligt. Dus voel t minder en later. Maar bijzonder is het zeker!
    Hoest met je schoonzus! Schiet het al wat op!?!
    En ik ken die gevoelens wel hor! Ook hier zijn ze nogsteeds!
    Zonnetje, dat stucen is echt een klus apart idd!! Mijn man kan heeeeeel veel zelf!! En is een echte klusser! Hij heeft bijna het hele huis gedaan! maar stuken kan hij dus niet! En daar huren we dan maar iemand voor in! (we hebben immers hoop bespaard door rest wel zelf te doen) tis idd niet goedkoop. We hebben nu iemand voor 13euries per m2.
    Voor je werk: Arbo-advies.nl - Zwangerschap ff stuk naar beneden scrollen!!
    Of http://www.fnvbondgenoten.nl/site/brochures_en_folders/brochure_werk_zwangerschap.pdf onder op pagina 10 en vervolg 11 ook stukje op pagina 13 (dit zijn de pdf pagina’s trouwens )

Tat: SPANNEND!!!!!! Ik leef helemaal met je mee!!! Krijg de zenuwen als ik je berichtjes lees hahahaha nog ff tot de punctie skat!!!
    En idd,…zoals zonnetje zegt: geef het maar aan hor!!!! (al zeiden ze het nu natuurlijk zelf ook al!!)
    Ik zag ook tegen de 2e punctie op! Helemaal door de hormonen van al die tijd. Leek wel een watje! Maar het viel mij 200% mee!!!
    Ps: fijn dat het met je vader weer goed gaat!! Lekker naar de zon ! de afrikaanse nog wel!! Super!!! doet ie goed! en jij gaat heel snel over om je pap te zien, te genieten van afrika en hem te vertellen dat ie opa wordt!

Brabbel: ik weet t nog wel schat, dat we het er hier over hadden! En ik denk niet dat het gek is dat wij vrouwen (in de mmm) dat hebben! hoort er gewoon allemaal bij zeg ik dan maar!!! ;)
    Xxx
    Hoest verder met jou?! En beer?!

Weer ego ;) : hier vandaag alweer 19wk!!! Dinsdag de 20wk echo! YES!!!
    Gister heeerlijk dagje gehad met de meisjes, maar wel vermoeiend soms. Het lekkere was nu dat de oudste niet helemaal top fit was, dus lekker veel bank hang momenten gehad.
    Gister avond dus met AS naar uk geluisterd én gevoeld!!! WHOEHA!!!! Zooo kicke!!! En heb heeerlijk met mn houtkacheltje op max op de bank liggen snurken ;) en ben optijd mn bedje in vertrokken.
    Nadat ik nog een zak met positiekleding van mn schoonzus heb staan uitstpitten :D altijd leuk!!!
    Vanmorgen dus lekker “nieuwe” kleding aangedaan en zat om 6.30 alweer in de auto! (ik zou fietsen maar was dus aan de late kant! Normaal 6.20 weg van huis) zit nu dus op mn werk en moet tot 4! Maar,…morgen ben ik lekker vrij!!!! YES!!!!! Was ik helemaal vergeten , had ik weken terug al geregeld! Dus lekker bijna weekend! En morgen komen ze stuccen!! Zo cool!! Vanavond maar weer zwemmen ! heb er zin in! al had man het er wel over om met zn maatje (en mij als 3e hulp) t plafond ff te gipsen. Dus of ik het ga redden?! We zien wel!
    Gister trouwens WEER zo;n last onder mn oksel. Terwijl ik wel ondergoed aanhad. Dus ga denk toch maar even de dokter bellen vandaag! Na mn nachtje slapen is het wel weg maar ik voel t in de verte al wel weer! Dus ga ongetwijfeld weer last krijgen!
    Nou schatten,…fijne dag!!!!!
    En als ik eraan toe kom, zet ik zo ff 19wk buikfoto in mn album :D

Deel Deze Pagina