IVF/ICSI deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoe is het gegaan meiden? Ben benieuwd naar jullie verslag ;)

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Angelica (en de rest),
    Hier gaat alles goed hoor. Ben het wachten een beetje 'zat' aan het worden. Maar ja, daar zijn we allemaal zo goed geoefend in dat dat ook wel weer goed komt, haha.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey lieverds,

Bedankt voor alle vragen hoe het ging. Ben net wakker, want heb toch een behoorlijke pijn, maar het hoort erbij hé ;).

Zal van de week even op iedereen reageren, want ben nu best beroerd en blij als ik weer kan liggen....

Ze hebben 29 follikels aangeprikt en daaruit zijn 17 eicellen gekomen. De arts vond het wat veel, maar ja, dat was te verwachten. Bij manlief was alles ruim voldoende, weer 100 miljoen goede zaadjes (dus bruikbaar, snel en niet misvormd).

Hij is inderdaad mee naar binnen geweest, heeft me plat moeten houden want iedere keer wurmde ik mezelf op bij het aanprikken van. Mevrouw, billen naar beneden, mevrouw benen laten zakken, mevrouw puffen kom op adem in en uit. Uiteindelijk maar een tweede shot rapifen (morfine) gekregen, maar nog deed het **** veel zeer. Rechts was nog wel te doen, maar links was echt een regelrechte hel. Heb toen ook echt heel hard gehuild.

Sowieso is de linkerkant altijd heel gevoelig en juist nu bleven er op links follikels tevoorschijn komen.....

Hij was heel lief, bleef heel rustig en hoorde de arts nog vragen; meneer trekt u het nog? En hoor hem antwoorden; jawel, maar had beter een broodje kunnen eten. Ik was om 10.00 uur aan de beurt, maar door de vele pijn lag ik pas om 11.15 op de uitslaapkamer. Sneu, er was een stel na mij om 10.30 uur, maar ja ik zou als laatste worden ingepland, maar dat grapje ging niet door.

Voor de punctie was ik nog gaan plassen, maar door alle spanning moest ik toen ik net steriel was weer. Mevrouw ik ga even plassen zeg ik *half stoned natuurlijk*. Nou mevrouw, doe dat maar niet, u bent steriel. Ja, maar ja anders doet u de punctie niet. Hebben ze iets aangebracht in mijn urinebuis waardoor ik automatisch ging plassen. Dat was ook niet fijn en daardoor brand het nu wel enorm bij het plassen.

Mijn baarmoederslijmvlies was echt dik zei ze (stiekem nog even gekeken en je zag het direct). Hoop dus heel erg dat er minimaal 1 kanjer uitkomt en dat die ook gaat innestelen en tot een baby uitgroeit. Vindt 21 juni 2012 wel een mooie geboortedatum ;). Qua gevoelens weet ik niet veel, weet niet of het raak zal zijn, maar heb goede hoop door het mooie slijmvlies, al weet ik dat het met 6 ook kan..... We moeten eerst zaterdag afwachten, super spannend. Hopelijk nog een paar cryo's want ik heb blijkbaar geschreeuwd; EENS MAAR NOOIT MEER.

Hoorde arts nog zeggen; mevrouw u doet het super, goed hoor. Huil maar, gooi het eruit. Ik zeg; ach bevallen is erger hahahahaha. De arts zegt; nou, ik hoor weleens vrouwen dat de punctie erger is dan de bevalling. Dus ik; mooi hebben we dat ook maar gehad. Ah ja, nu weer afwachten en afwachten....

Ga nu lekker languit en zal proberen van de week op jullie te reageren. Lief dat jullie aan me dachten!!!

Knuffel

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ah Babii, wat is de punctie toch heftig bij jou! Heel veel sterkte bij het bijkomen en opknappen. Hier niet toch een mooi blijvend wondertje uit komen.
    Succes met de eerste wachtbeurt tot zaterdag, spannend hoor.

Brabbel ligt vast lekker bij te komen/slapen. Ben wel benieuwd hoor.

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik heb een hele pijnlijke eileider (links dus), maar het was inderdaad heftiger als de eerste keer. Was er al bang voor met zoveel follikels.

Heb ook echt geschreeuwd; EENS EN NOOIT MEER! De arts moest wel lachen... Vond het ook niet leuk hoor, maar ja..

Ben sowieso al heel gevoelig hé, 1 eisprong doet al heel veel zeer.

Weet iemand hoe dat nu gaat? Wanneer springen mijn eitjes nou? In het ziekenhuis in het lab, of zodra ze deze aanprikken?

Iemand zei dat ze eigenlijk springen zodra ze hem aanprikken....

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ohh babii wat een verhaal!!!
    Gelukkig heb je een goede opbrengst en had je man mega veel zaadjes!!!
    Hopelijk hoef je dit niet meer mee te maken meid!!!
    Dat plassen is een catheter. Hebben ze mij ook gegeven.

Sterkte, doe rustig aan en laat je lekker door manlief verwennen meis!!!

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Babii, wat klinkt dat allemaal heftig zeg!
    Gelukkig heb je het achter de rug...
    En nu heel hard hopen en duimen dat er een paar prachtige toppers uitkomen, voor nu eentje en voor over een paar jaar als je voor een broertje of zusje gaat hihi! ;)
    21 juni 2012 is zeker een mooie datum, daar ga ik voor duimen!

Volgens mij springen ze zodra ze aangeprikt worden, dat aanprikken is denk de eisprong zeg maar, want dan komt de eicel uit de follikel.

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Idd Babii, wat Doortje schrijft klopt. Je eiblaasje wordt leeggezogen. Dat is dus de eisprong.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Babii, wat heftig meid! :(
    Ben blij dat je een mooie score heb, al deed t zo zeer.
    Enneuh, dit word ook de laatste keer hoor!
    Wij gaan samen zwangeren, goed?! ;) :D

Vanmorgen Oxazepam en 2 paracetamols ingenomen, en richting het ziekenhuis.
    Eerst even proberen te plassen, maar ik kon echt niet. :(
    In de kamer aangekomen vroegen ze hoe ik me voelde.
    Tja, beetje uit t spoor, ik kan niet meer zo heel erg recht lopen.
    Ze moesten lachen, maar het was heel normaal dat het tabletje zo werkte.
    We gingen eerst even infuusje morfine, en vinger/hartlampje aanbrengen, en dan zou ze eerst even kijken hoe t eruitzag dmv een echo.
    Cystes, links, rechts, alles netjes, enkele follikels waren nog mooi meegegroeid, terwijl die van de week nog best klein waren.
    Ze vroeg of dit de vorige IVF ook zo was.
    Maar de vorige ronde had ik voor de punctie geen echo gehad, dus dat weet ik niet.

Klaar? Vroeg ze.
    Ja, laten we maar beginnen, dan ben ik er zo weer vanaf.
    Ze telde af, 3,2,1, en ze duwde m naar binnen.
    AAAAAAAAAAUUUUUUUWWWWWWWW!!!!!!!!
    Ze was zo voorzichtig dat ik m dr echt doorheen voelde gaan.
    Ik heb mannetjes hand, ook behoorlijk mishandeld.
    Die follikel liep zo t buisje in, maar daarna kwam er niks meer door. :(
    T zweet brak me uit.
    En nu??
    Even een onderbreking, want er zat iets in het slangetje, waardoor de follikels niet in t buisje aankwamen.
    Toen ie eindelijk doorliep konden we weer verder.
    Die 2 follikels daarna voelde ik ook behoorlijk, dit was geen pretje.
    Het zweet stond op mn voorhoofd, in mn knieholtes, en over mn rug, zoooo warm in dat kamertje!
    Alle ander follikels van recht voelde ik wel, maar deed geen pijn.
    Tussendoor vroegen ze ook of ze verdoving bij moesten geven, maar dat vond ik niet nodig.
    Links voelde ik helemaal niks, net als de vorige punctie, appeltje-eitje.
    Eenmaal alles aangeprikt was de score 13 follikels, ze vonden me een kanjer, en ze zeiden dat ik goed mn best had gedaan.

Mannetje zat naast me met zijn hoofd gebogen,ik dacht nog, ach t arme ding is zo geschrokken van mijn pijn, en ik wilde m over zn wang aaien om te troosten.
    Zie ik zo zn hoofd wegzakken, en ze ogen wegrollen. :$ :$
    Help!!!!!!
    Ik kon terwijl ik in de stoel lag, zn hoofd nog net vasthouden, om m op te vangen.
    Assistentes erbij, ik in zn gezicht petsen, en roepen, Kom op, hallo, wakker worden.
    Het angstzweet brak me uit.
    Na 30-40 seconden kwam hij weer bij.
    Hij was bij, en toen voelde ik me niet goed worden.
    Misselijk, draaien, warm…..
    Moest blijven liggen, en kreeg een koud washandje op mn hoofd, en toen was t weg, voelde me weer goed.
    Na 3 minuutjes voelde mannetje zich weer niet goed worden, en hebben de assistentes m ff vastgehouden.
    Mannetje was gewoon heel erg geschrokken, omdat ik deze keer best behoorlijk wat bloedverlies had, en dat in combi met de pijn die ik had, daar werd hij niet goed van.

De dokter had mij met een washandje van onderen even schoongemaakt, en ze gingen een brancard voor me regelen.
    Een brancard schaterde in uit!? :(
    Nee joh, dat hoeft niet, nu gaat t wel weer.
    Jawel, er komt een brancard, en als je slim bent ga je iemand bellen om je mannetje op te halen, want hij mag zo niet zelf rijden om de eitjes weg te brengen.
    Ondertussen dat ik op de brancard lag, belde ik mn moeder en die kwam er aan.

In de uitslaap kamer lekker ranja en peperkoekjes op.
    Ik voelde me weer toppie!

Mijn moeder kwam ons ophalen.
    Ik vroeg aan de assistente dat ik meteen mee mocht met mijn man en moeder.
    Als ze mij dan thuis af zouden zetten, kon ik t bed in en dan konden hun samen door naar het andere ziekenhuis.
    Als ik me echt goed voelde mocht ik mee.
    Hup, aangekleed en de auto in.

We zaten in de auto, ik zei al tegen mannetje, ik ga nu wel met jou mee naar dat ziekenhuis he?!
    Jij hoeft me niet thuis af te zetten, want t gaat best goed.
    Mijn moeder moest er zo hard om lachen, ze had al zo een vermoeden zei ze.

In het andere ziekenhuis mocht mannetje je buisjes afgeven, en toen pas zag ik dat er best veel bloed bij zat.
    Eerlijk gezegd schrok ik daar best van.
    De vorige was troebel water, en nu was t best veel bloed wat erbij zat, en de 2 buisjes waren ook heel erg vol.
    De assistente had de buisjes meegenomen, en mannetje mocht produceren.
    Hij had er moeite mee, deze keer, de arme schat.
    Toen mannetje zijn semen inleverde, hadden ze al de follikels nagekeken, en wisten ze al hoeveel eitjes erin zat.
    13 STUKS!!! He!? WAT?!!??!
    13 eitjes??? Ja, dat is een goede score zei de dame.
    Maar…….. hoeveel follikels hadden ze dan aangeprikt?
    Ik dacht die vrouw maakt een fout ofzo.
    Maar ze hadden er 13 aangeprikt, en in elke follikel zat een eicel!
    Ik wist niet wat ik hoorde!? :D

Zie deel 2!

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Deel 2!

Na het inleveren van het semen ging mannetje naar een half uurtje terug om na te vragen of de productie van goed was, en kreeg hij de uitslag.
    Totaal 4,9 ml, 6 miljoen voor bewerking, en 1,4 miljoen goed beweegelijke na berking.
    Dus het was gewoon goed, alleen mannetje was teleurgesteld.
    Eerlijk is eerlijk, alles boven 100.000 is goed voor ICSI.

Zaterdag om 12.00 mogen we voor tp van 2 emmy's als ze zijn gevormd.
    Vrijdag middag moet ik even bellen voor de zekerheid, want dan weet ik meteen hoeveel er zijn gevormd.

Aan t einde van het ziekenhuis ritje had ik wel buikpijn, maar het was te houden.
    Ik ben om 3 uur t bed in gegaan, en mannetje is boodschappen gaan doen met mn moeder.
    Ik heb tot 7 uur doorgeslapen, en nu ben ik als nieuw!

Hele andere punctie dan de vorige keer, maar gelukkig zit t erop.
    Ik ben tevreden.

Kom morgen weer terug reageren op iedereen.
    Lief dat jullie aan me gedacht hebben.:)

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat een verhalen!!!

Dit moet toch eindelijk eens twee zwangeren opleveren hier!!!
    En dan volgen wij alszijnde 'de rest' hopelijk ook nog een keer...!!!

Knuff voor allemaal!
    En Babii en Brabbel, rust lekker uit.
    xxxxxxxxxxxxx

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Arme babii en brabbel. Rust maar lekker uit en laat je verwennen

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabbel, jeetje meid, ook al zo'n verhaal!!!! Heftig hoor meiden!!!
    Hopelijk zit er een mooi emmytje bij die uit gaat groeien tot jullie kleine!!!
    Wat een heftige puncties vandaag!!
    Jij ook lekker rustig aan doen en slaap lekker!!

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ja Brabbel, jij ook al zo'n verhaal.
    Maar met een hele goede uitkomst!
    Ook voor jou ga ik duimen dat er zaterdag super goed nieuws is!!!

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Lief, lief lief!!!!!

Op zich waren alleen de eerste 3 heel pijnlijk, daarna ging t gewoon goed.
    Alleen omdat mn mannetje flauw viel, schrok ik heel erg, en dat was gewoon heel erg eng, en daardoor voelde ik me daarna ff dol,warm, en misselijk.
    Gisteravond kon ik gewoon lopen, en voelde ik me weer goed, had ook geen last van mn buik meer.
    En vandaag is er ook niks aan de hand, voel me perfect.

Dus ik vind zelf dat de punctie wel mee viel, op de eerste 3 follikels na dan. ;)
    Als ik vergelijk met de pijn die Babii meestal heeft, vind ik t bij mij nog meevallen hoor.

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Gelukkig babii!!
    Tegen mijn vriend zeiden ze ook steeds: Gaat het wel?? En dan indringend naar hem kijken haha..
    En hij maar verbaast: Jawel hoor!!

Maar bij ons ging alles heel soepel dus dat is dan wel anders!!
    Laat je je nu lekker verwennen?? :D

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Joehoeeee, ik heb jullie ook weer in mijn lijstje!

Brabbel, ik heb je nu ook geantwoord.;) Even geen laptop gebruikt.

Juulzon, jij nog gecondoleerd met de vader van je vriendin.
    Waar ga je vanaf zondag heen?
    Lieverd, maak je niet te druk over de pil. Ik heb het altijd nog moeten gebruiken als ik weer voor ICSI ging. Heet het lange protocol. ;)

Babii, waarom heb jij nu Cetrodide voorgeschreven gekregen? Jij bent echt hard gegaan met je eitjes.

Angelica, ben je een beetje beter te pas dan van de week?

Zeehondje, jij bent al heel ver onderweg. Nog even en dan mag jij je kleintje in de armen houden. Hopelijk mogen wij je snel volgen.

Doortje, ik zag in je banner dat jij ook al op de 21 weken zit!!!!

Lieve Babii, wat een verhaal! Je heb het weer heftig voor je kiezen gehad, ondanks de verdoving. Zolang bezig geweest. Met het lezen van jouw verhaal heb ik gewoon medelijden met je. Echt top dat manlief zich zo karig heeft gedragen. Maar dat broodje....:D Wat fijn om te horen dat je 17(!) eitjes had. Nu nog een mooi huwelijk maken en die emmy laten groeien tot jullie ukkie.

Brabbel, jij heb het ook niet zonder pijn mogen meemaken. *zucht* Maar jee, beiden flauw vallen... Hoe krijg je het verzonnen? Jij op een brancard en je moeder die moest komen.
    Wat een superscore!!!!! Gewoon in elke follikel een ei.

Ik wil Babii en Brabbel even melden dat ik jullie superbikkels vind.

Met mij gaat alles goed. Ik ben erg druk op het werk en moet opletten niet in de chaos te worden opgeslokt. Heel blij dat ik vandaag vrij heb en even weer aan mezelf kan en mag denken. Lekker genieten van het zonnetje. Eerlijk gezegd ben ik nu niet met 'hoe verder in de mmm' bezig.

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, ik heb altijd Cetrodide gehad ;). Heb alleen met de cryo TP in kunstmatige cyclus deca gehad, en daarna alleen maar natuurlijke cycli.

Maar voor de IVF poging heb ik altijd Cetrodide.

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik ben niet flauw gevallen.
    Alleen mijn mannetje.
    Ik ben wel bij gebleven, maar helemaal heppie was ik ook niet.

En ik moest op de brancard uit voorzorg, want nadat ik van de stoel af was, voelde ik me toppie, alleen de zusters geloofde me niet zo.
    Mijn moeder moest komen, want de eitjes moesten naar T. en mannetje mocht niet rijden van de assistentes.

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ach, kan het schelen... Jullie hebben beiden een heftig dagje gehad. Ik ben niet helemaal op de zp aarde merk ik. Lees, maar mis nog dingen. ;)

Doen jullie beiden rustig aan?

Hmm, zo even naar de Coop.

Deel Deze Pagina