Tori, jij dus rustig aan doen. Wat voor werk doe je? En bet klinkt heel fijn om dagelijks verplicht een half uurtje te moeten liggen, maar denk dat het toch lastig plannen is. De twijfels van de mmm gaan niet echt weg inderdaad tat. Als je zeker weet dat je zwanger bent ( wat je gewoon bent, want is zeker geen pregnyl) komen de twijfels of het goed blijft gaan. Bij mij tenminste wel. Hopelijk geeft een bloedtest wel beetje rust. Hier doen ze die niet, dus moet het met de zw-testen doen. En je kan je inderdaad ziek voelen door de zwangerschap. @llkh: die wachtweken zijn altijd een ramp en zenuwslopend. Vooral de 2e week. Hier kwam het besef ook pas na eerste echo pas echt. Hebben toen alleen hartje gezien. Heb afgelopen donderdag het pas voor het eerst gehoord. Heeft iemand nog wat van mama in love gehoord? @butterfly: hoe is het met jou? Alles een bertje een plekje kunnen geven? En hie jullie verder gaan? @sammy: jij van de week toch gesprek op 10 dec? En bij jou ook alles een plekje gegeven? @st: leuk zo dansje. Alweer over de helft, gaat hard. @ nina: weer beetje bijgekomen vh verdriet? Jammer dat er zoveel tegen zit de lastste jaren. Hoe is het met babii, brabbel, zeehondje en timon? ( hopelijk niemand vergeten) Hier vandaag een rustige dag gepland, zouden gaan klussen. Schoonouders zouden komen helpen, maar gezien manlief ziek is maar afgebeld. Dus niks gepland staan
Zonnetje, ik zit veel maar dat is voor t bekken dus ook niet goed... Financial controller bij n vastgoedbedrijf is mn werk. Dus veel achter de pc en vergaderingen. Ik ga het gewoon proberen, dat liggen voordat ik veel ga lopen/klussen. Maar idd, zal wel lastiger zijn dan dat t klinkt. Tat, nee dat kan echt geen Pregnyl meer zijn! Laat t maar snel maandag zijn, bloedtest en dan weet je meer! Tenminste zo was dat de laatste x bij mij. St, geen last van je bekken gekregen van het vreugedansje voor Tat? Llkh, nog even en dan jij ook een posi test!! Bs, Sammy, NinaD, Timon, dikke knuffel voor jullie! Ego, helaas bij op staan meteen last van mn rug... En ook wat in mn rechterlies. Denk dat de mega groeiende baby daar flink heeft gelegen en nu nog. Misschien zo ff op de kop gaan staan zodat ze verplaatst Hmm misschien gisteren toch teveel gesjouwd/trap gelopen, maar ja het kamertje is wel helemaal leeg en kan dus gestuct worden!
Dan kunnen het ook nog je banden zijn waar je last van hebt. En misschien gewoon op je bm/ buik duwen ipv op je kop te gaan staan. Dus zitten is ook niet goed voor je bekken. Hoop dat het niet te erg wordt. En vandaag dus rustig aan doen
Tori: ik zit ook de laatste dagen niet lekker in mn lichaam hor (is eens wat anders dan nie lekekr in mn vel) last van rug, banden, bovenbenen, buik ...zal de groei wel zijn!!! Tat: ik ben zooooo blij!!!!!! Maandag met bloedtest ga je echt wel vet knallen!!!!!ik zou haast bij je langskomen met bubbelchampagne en een donut vd mac (das traditie geworden met onze vrienden) hahahaha Rest...kom later reageren...batt mob is leeg xxxxx
Hihi st dat zou wel weg gezellig zijn!! Dank je wel lieve sammy! Hoe gaat het met jou meis? Ik ben nog voorzichtig hoor. Test knalde vanmorgen niet meteen, maar als ik die van gister en vandaag naast elkaar ken is die vanmorgen zeker donkerder. Zal'm even toevoegen de foto... Moet ik thuis ff doen want lukt niet op m'n mobiel. Tori en st wat vervelend dat jullie zo'n pijn hebben.. Pas goed op jezelf en pakl je rust, echt doen hoor! Ja hoe is het met m-i-l eigenlijk?? rest een dikke knuf!!
Tat!!!!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!!! Yes Yes Yes!!!! Super gaaf meid, ik ben zo blij voor je!!! ---------------------- Met ons gaat t redelijk. Met ons 3en niks aan de hand, maar door prive omstandigheden heb ik meer dan een week niet op internet kunnen komen. Mensen mogen pben, zet liever niks openbaar neer. T is in ieder geval vet klote geweest hier.......... Beer heeft t rollen he-le-maal onder de knie, en rolt vrolijk de kamer door. Ik zal vd week een fototje komen plaatsen van onze Beer. Iedereen een dikke knuffe;l, en ik ga weer ff bijlezen. Ben meer dan een week kwijt van de buitenwereld, haha......
Jij hebt een pb'tje! Hier gaat het zozo. Voel me nog steeds niet je van het, keelpijn, hoesten enz. Bah! Maar zolang het voor het goede doel is, wil ik niet klagen. Ben toch wat onzeker want de predictor was erg licht nog. Morgen zkh bellen voor bloedtest! Helaas heeft mn papa ook weer even in het zkh gelegen kan nu alleen niet even naar ze toe nu ze in zuid Afrika zitten. al met al weer genoeg tranen weer deze ochtend...
He bah Tat, dat je je nog nie echt lekker voelt en dat je vader weer naar t ziekenhuis ... Nu in t buitenland ook nog. Hopelijk valt t allemaal mee! Dikke hug voor je. Brabbel, weet niet wat er is maar wens je in elk geval sterkte! Fijn dat t zo goed gaat met jullie Beer. ST, jij dus ook last van vanalles, zal wel bij deze weken vd zwangerschap horen. Ging gelukkig vandaag wel weer wat beter met me. Hoop bij jou ook! Zonnetje, haha ben natuurlijk ook niet op mn hoofd gaan staan. Beetje duwen helpt ook wel wat. Vandaag lag ze gelukkig weer wat prettiger. Ego, vanmiddag naar de film geweest en daarna op kraamvisite. Leuk om zo'n klein hummeltje te zien. Al kreeg ik wel steeds meer zin in het moment dat ik ons eigen kindje vast kan houden! Nu is het tijd om op bed te gaan... Eigenlijk iets te laat. Trusten allemaal!
Thanks BS! Net het zkh gebeld maar ze nemen geen bloed af?! Een positieve test is volgens hun voldoende.... 24 december mijn eerste echo
Tat: wat vervelend dat je vader weer int ziekenhuis ligt!! Ik zeg vluchje afrika Nee hor skat snap dat het heel vervelend voor je is !! en helemaal omdat ie zover weg is! en dan ben je zelf ook nog eens niet helemaal lekker! Hele dikke knuffel voor jou!!!! Maar, .vandaag krijg je goed nieuws en dat gaat heleboel goed doen Tori: denk idd dat het allemaal bij de zs en de fase hoort ! gister voelde ik me idd ook stuk beter!! Behalve aan t eind van de dag. Toen had ik het echt gehad! En vind het zooo vervelend,..alles komt op manlief aan. Leuk he die kraambezoekjes ik kan ook niet wachten tot het zover is!!! zoooo leuk!!!! Fijn dat je zo;n leuke dag hebt gehad! En vanavond voor straf om 10uur naar bed hahaha Zonnetje: hoest met jou mop?!?! Bijna 12 wk alweer!!! Deze week echo zeker?!?! Spannend!!! En leuk ook! En manlief?!?! Is ie alweer beetje opgeknapt?! Tori/zonnetje: mijn vk zei dat het niet uitmaakt of je staand of zittend werk doet. of je computer of zwaar til werk doet, als je last hebt van je banden of bekken dan is alles te veel en enige remedie (voor je banden) is liggen!! En liefst met kruikje tegen je buik! Daarbij schijnt mensendiek of bekkenfysio erg goed te zijn! Maar dat heb ik nog niet ervaren. Ook hier pijnlijk rugje dus als het aanhoud op naar fysio Brabbel: mop, hoest met jou?!?! En MIL?!?! Hopelijk ben ik niemand vergeten anders dikke knuf. Ego: ik zit weer gezellie op mn werk. We hebben wat problemen met collega en dat is helaas goed te merken. Ik moet tot sluit vandaag! En heb 0 zin! Maargoed, voor ik het weet ben ik thuis! Morgen moet ik vroeg beginnen en heb smiddags een lunch met de bhv ploeg. Daarna optijd naar huis en gebakjes halen voor woe. Dan ben ik alleen thuis en komen mn ouders langs voor mn verjaardag omdat ik donderdag op verjaardag zelf gewoon werk. Ik vier mn verjaardag niet maar paps en mams staan erop dat ze koffie komen doen haha En verder ga ik woe alle kerstkaarten schrijven! Kunnen die donderdag op de post Nou dat was het wel meiden! Heb eigenlijk weinig nieuws. Voel me gelukkig stuk lekkerder opt moment!!
nou ja tat: wat een dom iets zeg! ik vind het zooo belachelijk dat alles ziekenhuizen maar wat anders doen! heb gewoon over heel europa 1 protocol ofzo!!!! de een zegt na 12 dagen test ander na 16 de ene doet WEL bloed test (bij ons gaan ze alleen van bloedtest uit zelfs) de ander weer NIET. zooooo stom!!!!!!!!!!! maargoed schatje....je test is duidelijk positief!!! en hopelijk heb jij een super kerstavond met een prachtige echo in je hand!!!!!!! : D
dat zou wel het allerleukste kerstkado zijn he ST Ja echt raar dat elk ziekenhuis er een ander protocol op na houdt! Had echt echt echt verwacht dat ze ook mn bloed zouden testen. Zou me zelf ook een goed gevoel geven om te weten hoe hoog mn hcg is. Stel dat dat nu al heel laag is of juist heel hoog ben je wat beter voorbereid. Nu blijft het spannend. Durf vanaf nu ook niet meer te testen. Die van vanmorgen is ietsje lichter dan die van zaterdag, maar de streep stond er wel vele male sneller. Dat maakt je ook gek! Maar hoor veel over indroogstreepjes bij die kruidvattestjes. Zit nog na te denken hoe ik het mn ouders moet vertellen. Liefst persoonlijk, maar zou op zn vroegst pas in januari naar ZA kunnen. verder zit ik ook met mn zus (in Londen). Die zou ik het ook het liefst persoonlijk vertellen. Misschien dat ik het weekend voor oud en nieuw nog naar Londen kan...pfff, al die jetsetters ook in onze familie Echt jammer dat ze allemaal zo ver weg zitten. Ben nu echt mn stem kwijt, haha, niet echt handig op een afdeling waarbij de hoofdwerkzaamheden telefoon is. Arme collega die het nu alleen moet doen, maar klink echt als een ouderwetse 06-lijn hahaha! En dat met een naam zoals die van mij
whahaha Tat: maar ff niet bellen dan hihi zie het helemaal voor me!!! en tis leuk dat je fam overal en nergens woont...leuke vakantie adresjes maar in deze situatie ist absoluut niet leuk!!!! moeilijk moelijk moeilijk ....miss via skype?!?! en dan in jan als je naar ZA kan, de live versie en die echo de 24ste gaat knallen hor schat!!! en anders zou ik als ik jou was gewoon vd week nog eens bellen dat je vreselijk onzeker bent enzo miss doen ze het dan niet geschoten..... xxx heb je foto's van je testjes gemaakt?!?!
@tat: ik snap je onzekerheid dat ze geen bloedtest doen. Doen ze bij het mck ook niet. Daar zeggen ze dat het ook niet alles zegt of het wel of niet goed zit. Ook daar zijn ze van mening dat een positieve test genoeg is. En ik hoop op een zeer mooi kerstcadeautje voor je. Een echo met kloppend hartje. Hier zelf 5 dagen na kruidvattest een CB gedaan waar zwanger/ niet zwanger op staat (evt met indicator). Hoef je geen lijnen te vergelijken. En vervelend dat je vader weer naar het ziekenhuis moest. Hopelijk viel het mee en is hij snel weer opgeknapt. En zeker nu je het blije nieuws wilt vertellen is het niet fijn dat ze zo ver weg zitten. Inderdaad misschien via Skype, maar is toch minder leuk dan in het echt. Beterschap @tori: nog even geduld voordat jullie ukkie in je armen ligt. En leuk weekend gehad gehad dus. En goed op je rust letten. @ST: jij dus ook al minder fit. Succes en ook voor jou rustig aan doen. En de verschillende protocollen geeft inderdaad veel verwarring. MCK ziet ook geen meerwaarde in bloedtest. Ik krijg waarschijnlijk pas weer met 20 weken een echo. Heb afgelopen donderdag nog een echo gehad bij intake met vk. Moet daar pas 3 jan weer heen, maar vk doet niet standaard elke keer een echo. Heel jammer, maar weinig aan te doen. @brabbel: sterkte met alles en hopelijk gaat het nu weer goed bij je. @all: fijne dag @ego: hier ook beetje aan het snotteren, manlief heeft me helaas aangestoken. Die zit ook nog ziek thuis, maar begint op te knappen. Verder weinig te melden eigenlijk. Weekend lekker gerommeld, kerstboom opgezet en beetje opgeruimd. Vanavond weer werken
Even een Ego bericht: Hallo dames, De afgelopen dagen hebben we ons lekker bezig gehouden met alles en nog wat b.v. klusjes in huis en daardoor voelden we ons weer beter. Maar ons na-gesprek in het VU heeft ons vandaag veel verdriet aan gedaan. Wij kregen te horen dat ze eigenlijk niet veel verwachten voor ons. In de eerste instantie ging het om het sperma van mijn man en was er alles bij mij goed gekeurd. Mijn FSH waarde was iets verhoogd, maar dat vonden ze wel mee vallen. Nu dat er bij mij maar 4 follikels gegroeid waren met 300 eenheden Gonal-F, is het opeens afgelopen. Ik snap er niets van. Wat wij niet wisten was dat er 4 eitjes geoogst waren, 1 is kapot gegaan, 1 was te onrijp, 2 waren bevrucht. 1 van de bevruchtte eitjes is te hard gaan delen en op dag 3 dood gegaan. De laatste had zich dan prima gedeeld. Zij zegt kwaliteit van de eitjes lijken prima, maar voorraad is blijkbaar te laag. AMH is nooit gemeten. Zij vindt dat er ook niets onderzocht hoeft te worden, aangezien de hoeveelheid follikels boekdelen spreken. Haar enig voorstel was om een korte schema te proberen, hoewel zij daar ook niet veel van verwachtte. Wij vertelden haar dat wij waarschijnlijk naar Dusseldorf willen gaan voor meer maatwerk. Zij was heel erg negatief. Zij zei gewoon heel bot: daar kunnen ze ook niets voor jullie doen. Ik ben nu heel erg verdrietig . Ik had veel gehoord over de benadering van het Vu, maar je weet het pas echt wanneer je het zelf mee maakt. Wat zijn jullie ervaringen?