Lieve lieve Nina, wat een teleurstelling om dit te horen (en dan ook op de manier waarop ) 2nd opinion kan echt geen kwaad, ziekenhuizen hebben allemaal een ande protocol... Probeer positief te blijven hoe moeilijk dat soms ook is, bij mij groeide er ook maar 3 follikels met 300 gonal, ik heb nooit te horen gekregen dat het een onbegonnen weg was, sterker nog mijn arts zei.. Ik weet zeker dat het gaat lukken, ooit.... En ja wij hebben een prachtige zoon gekregen na 7 jaar van keer op keer een teleurstelling te moeten verwerken.. Veel sterkte en denk goed aan jezelf en aan elkaar, live your your live day by day and think positive Xx
Robing, Dank je wel voor jou reactie! Wat een verschil in benadering. Je hebt een positieve arts gehad gelukkig. Wat geweldig dat jullie wens uit is gekomen. Geeft hoop! Wij weten nu zeker dat wij naar DD gaan. Moeten nu even dit van ons afzetten en ons positieve instelling terug vinden! Liefs, N
Tat, jammer dat ze inderdaad geen bloedtest doen (ik had je er op voor kunnen bereiden, sorry). Ik ga zo hard hopen dat jullie eind december een mooie echo hebben! Hoeveel weken ben je dan? Nina, wat naar dat het op deze manier gebracht moet worden zeg. En de groei van het aantal eitjes zegt ook niet alles hoor. Dit was toch jullie eerste ivf/punctie? De eerste keer bij ons groeiden er veel eitjes (19 eiblaasjes aangeprikt 12 rijpe eicellen gevonden 7 bevrucht 1 tp 3 cryos) en de tweede keer groeiden er maar drie uiteindelijk. Beide keren evenveel gonal-f gespoten. 225IE, ik moest in de ochtend de helft spuiten (112,5IE) en dan 's avonds de andere helft. Ik zou zeker naar een ander ziekenhuis gaan als dat mogelijk is! Sterkte!
Goed zo Nina! Eerst dit verwerken en dan vol positiviteit naar Duitsland!! Echt heel bot hoor hoe sommige artsen kunnen zijn, bah! En zomaar conclusies trekken zonder nader onderzoek. Goede stap om naar Dd te gaan en daarmee een heldere frisse blik om jullie zaak te laten schijnen! Ik spreek uit ervaring dat een nieuw zkh je soms een heel positief resultaat aangeven Dank je wel lieve zeehondje! Wel jammer, maar we moeten maar vertrouwen hebben dat het goed zit! Zo vreemd, maar ik voel (nog) niks....? Afwachten dus tot echo! Tjalk, hoe ver ben ik dan....uhm...ff rekenen hoor, ik ben dit natuurlijk nog helemaal niet gewend, hahaha. Vond het al zo stoer van mezelf dat ik een banner aan durfde uhm, ik denk 6W3d. Ze had het over 30 dagen na punctie of tp, dat weet ik niet meer en heb nog niet teruggerekend. Hihi je merkt het, ik moet er allemaal nog een beetje aan wennen
Zeehondje, Wat gek dat je op dezelfde hoeveelheid zo verschillend reageerde. Konden ze bij jou een reden voor vinden? Ik denk dat de Pil en de decapeptyl bij mij alles teveel onderdrukt heeft. Ik had al last van de pil en reageerde heel sterk op decap. Tussen de laatste follikel meting en de punctie waren aantal extra follikels gegroeid, waarvan eentje zelfs zo groot dat ze het hebben aangeprikt, helaas eitje te onrijp. Dat was na 2 dgn geen decap. Wij willen nu zeker naar DD. Ik heb een arts nodig die echt even verder kijkt dan protocol
Hoi Tat, Jij nogmaals gefeliciteerd! Echt geweldig voor jullie! Het is jullie van harte gegund. Na al die jaren werd het tijd! Wat gek dat ze geen bloedtest willen doen. Bij de HA kun je wel gewoon een bloedtest laten doen. Je kunt gewoon zeggen dat je graag zekerheid wilt. Gelukkig gaan de dagen snel en voordat je het weet, is het echo tijd! Geniet ervan!
Oeh, goeie tip Nina thanks!! Als de twijfel en onzekerheid echt toeslaat doe ik dat. Vriendlief houdt me nu gelukkig met beide benen op een grond en is positief!
Ik heb geprobeerd een en ander bij te lezen........er is flink gekletst! Tat, Hoe is het met jouw vader? Vervelend dat hij nu zo ver weg is. Ik hoop dat hij zich alweer beter voelt! Sterkte! Tori, Hoe is het met jouw klachten? Lukt het om wat meer rust te nemen? ST, Wat vervelend dat je niet zo lekker voelde. Gaat het wat beter? Zonnetje, Snotterig? Ik zou zeggen lekker naast jouw man liggen onder de warme dekens......hoezo werken BS en Sammy, hoe is het met jullie? Brabbel, Ik heb je een pb gestuurd. **Knuffels voor iedereen**
Lieve Nina, Dit was toch pas je eerste punctie???? IK had bij de 1e punctie maar 4 follikels en 1 bevrucht eitje!!! De 2e punctie had ik er 13!!!! En 8 bevrucht. Dus ik zou die arts lekker links laten liggen en het gewoon nog een keer proberen meiss!!! laat de moed niet zakken tut!!!! Lieve meiden jullie zijn zooo lief vragen steeds hoe het gaat enz heb wel beetje meegelezen maar niet echt tijd gehad om te reageren. Vandaag had k gesprek met onze arts. Ze vond het heel erg dat het weer mis was gegaan, maar zei ja maar je weet nu wel dat het kan.. ik zei ja daar heb ik niks aan! IK had ondertussen hier een reactie van stiertje gelezen over zorgverzekering PNO die een 4e poging vergoeden. Ik dus meteen opgezocht en er stond dat je van te voren aan moet vragen en dan bepalen hun of ze het vergoeden. ik dus meteen gebeld en gevraagd in welke gevallen het niet word vergoed.. ze vertelde me als je boven de 40 bent ze het niet meer vergoeden ne dat ze zowieso contact met me behandelend arts opnemen en vragen of het nog "zin" heeft om een 4e poging te doen of dat de kansen te klein zijn. Heb het dus aan mijn arts gevraagd en ze zei dat ik nog altijd meer kans heb op een goede zwangerschap als op een miskraam. Dat 2 miskramen gewoon "pech" is en dat ze pas bij 3 miskramen onderzoek gaan doen maar dat daar vaak niets uitkomt. Ze zal tegen de verzekering zeggen dat ik nog veel kans heb en ze gaat er dan ook vanuit dat mijn 4e poging gewoon vergoed word. Ondertussen heb ik nog 1 cryo die gaan begin januari laten terugplaatsen mits hij goed ontdooid.. maar jullie begrijpen wel dat k er niet vanuit ga dat k daar zwanger van word aangezien ik nooit zwanger ben geraakt v an een cryo. IK weet dat het bij jullie wel gebeurd is maar ik heb er nooit op vertrouwd. Ik ga vol goede hoop voor een 4e poging.. en ik hoop dat 2013 me wat meer geluk mag brengen, Samen met alle niet-zwangere hier.. En ik hoop dat alle wel-zwangere in 2013 heel veel geluk krijgen met hun babytje!!!
Sammy, wat fijn dat ze met je meedenken. Ik merk in je stukje tekst dat jezelf hierdoor ook wat positiever weer bent volgens mij. Fijn! Tat, haha, rustig aan. Maakt ook niet uit hoever je dan bent. En ik voelde rond deze tijd ook niks eigenlijk. Nina, ik had trouwens het korte protocol.
Nina wat een botte horken zeg! Bah. Hier gaat het goed en slecht.... er zijn 5 vriendinnen zwanger GRRRRRR ik gun het ze wel maar ik wil ook..... gaat het nog gebeuren voor mij? Hoe denken jullie over eiceldonatie? Eerlijk zijn... Mijn man wil het zo graag! Ik twijfel het gaat 7000 kosten. Gelukkig stelde UZgent voor om bloedonderzoeken in Nederland te laten doen. Ik heb ook wel wat gespaard qua medicatie, maar heb niet genoeg
Zo, tijd om uitgebreid te reageren!! Gister was pc heeeeel erg traag!! Dat reageren een drama was! En thuis was ik te moe  sorry schatten!! Nina: wat fijn dat jullie afleiding hebben kunnen vinden in het klussen! En vooral dat jullie je nu beter voelen!! Maar ik moet even mn gal kwijt over de reactie van je arts in t vu! Ik vind dit ronduit belachelijk!!!! En vind zeker dat je dit niet zo snel kan beslissen!!!! Om een goed globaal beeld te krijgen heb je vergelijkingsmateriaal nodig van hetzelfde stel! Want iedereen (in de mmm) is anders!!! En zeker na een eerste poging zou ik dit niet verwachten van een arts!!! Iedereen reageerd anders op medicatie! Bij mij is int begin ook geëxperimenteerd! Bij eerste fm groeide er niets, kreeg andere dosering en voila eitjes in de aanmaak! Al ben ik dus bij poging 1 iets langer bezig geweest (48dagen prikken) ! soms is een langzame opbouw belangrijker!!! Bij ons zou het aan het zaad liggen, punctie gehad , bevruchting plaatsgevonden en ruime opbrengst. Ik zou in een mum van tijd zwanger zijn, tegendeel is bewezen!! Tp 10!!! Van 7 cellige cryo pas!!! (waarvan de meeste terugplaatsingen zelfs 2 embryos waren!!!!) Ik ben het dus zooo niets met die arts eens en ben er zelfs beetje opgefokt over! Ze doen mensen met zulke uitspraken zon verdriet! Neeeee hor schat!! Geef de moed absoluut niet op!! Stap naar ander zh voor second opinion want die verdien je!! En ik durf te wedden dat ze in DD voor meer voor je kunnen betekenen ! iig op gebied van menselijkheid!!!!!! Zo moest het ff kwijt!!! (zijn ze nou helemaal gek geworden! ) Oooh en ik voel me stuk beter hor gewoon bijkomende kwaaltjes hihi Tat: ik las je reactie op zeehondje, meid .ik heb tot wk 16 niets gevoeld!!!! Geen missselijkheid geen zere borsten geen last van hormonen echt niets..pas na die 16wk begon t te rommelen en goed ook T zit gewoon goed meid!! Maak je niet druk!! Geniet van het prachtige idee!! Geniet van de begin pret en geniet ervan dat jullie na lang vechten eindelijk ouders worden!!! Zie het van de vrolijke kant, nu je niets voelt,..kan je extra genieten! Beter dan hele dag boven pot hangen Sammy: wat een lieve arts!!!! Super fijn dat ze jullie wil helpen/ondersteunen voor 4e poging!!! En niet te neerbuigend denken over je cryo hor!!! Deze dame hier is 2x zwanger geweest en 2x van cryo!! En deze kanjer was zelfs maar 7cellig!!!!!!! Kop op meid!!!! Wie weet ligt jullie hummeltje wel te wachten in de koude tank! en anders gaan we zeker vol goede moed door naar poging 4 schat! En ik weet zeker dat ik voor iedereen hier spreek als ik zeg, we steunen je!!!! We slepen je erdoor en zijn er voor je!!!! En we zetten die positieve roze strepen vibe gewoon door!!!! Xxxxxx kus BS: 5?!?!?!?! Mijn hemel!!!! Je moet nodig je vriendinnen club uitdunnen! (ons clubje bestaat uit 4 meiden ahhaha) nee hor schat, zonder gekheid wat vervelend voor je! Ik weet beetje hoe je bent, en weet dat je super blij voor ze bent,..maar meid .wat zal je een rot gevoel hebben! en das helemaal niet zo vreemd hor!!! Kan het me 100% voorstellen en heel goed begrijpen!! (had / heb t zelf ook) en jullie tijd komt echt wel!! Ik heb er vertrouwen in!! ik blijf erin geloven!!!! En ik ben positief over eicel donatie! Ik stuur je zo ff pb!! Xxxxxx dikke knuf!!!!!! En ik strooi overal hcg om me heen!! Ik zet overal mn territorium af hahahahahah Ego: weinig te melden eigenlijk!! Zit uiteraard weer op mn werk! Straks lunch en vanaf 3uur houd ik ermee op ! moet nog e.e.a. regelen voor morgen (gebak) en nog bloemen voor zieke collega! Daarna lekker thuis bank hangen want moeders ik MOE!!!!!!!!!!! (komt denk ook bij mn darmen vandaan! Dus dubbelop) ik heb gister avond nog foto van mezelf gemaakt! 1 van de achterkant en 1 van de voorkant! Vind het namelijk super cool dat je van achter niets ziet en van voor heb ik echt een bal! Zelf zie ik mn vooraanzicht niet zovaak hihi. Vond het zooo leuk en ben er trots op! Dus dacht, leg het vast Morgen als man werken is, en mn visite is weg,..ga ik denk fotos van mezelf maken! Heb er de camera voor ! en heb nu ook een statief! Dus eens ff kijken of ik wat kan hobbyn Nou lieverds fijne dag!!! xxx
hihi thanks ST! Misschien is dat de meevaller voor ons omdat we al zoveel pijn en verdriet hebben moeten doorstaan om hier te komen Sammy, die cryo gaat 'm worden!!! Ik strooi wat extra HCG rond hier, voor jou en voor BS en alle andere dames die het zoooo verdienen !!!! Ik kan het nog steeds niet geloven hoor Vriendlief moet me telkens knijpen en ik pak vaak de testen er nog even bij om te zien of die strepen er echt nog staan
Hoi meiden, Sorry ben even wat afwezig geweest de afgelopen dagen.heb wel gelezen alleen te moe om te reageren. Ik heb afgelopen jaar in de ww thuis gezeten helaas, en heb nu eindelijkwerk. Heb een contract van 20uur bij de lidl aan de overkant, 5min lopen, en er nu 2 lange dagne van 8uur opzitten. Best vermoeiend na een jaartje stil zitten. @egohierzo; gelukkig dus wat afleiden met werken, maar het begint toch al wel te krieblen. Verder merk ik helemaal geen veranderingen. En wil dar ook niet te veel bij stilstaan, zo bang voor een telleurstelling, weet niet hoe ik die weer ga overleven... Zo nu ga ik snel weer uit, ben gesloopt, en ga lekker snel slapen. Wat kan weer werken na zo een lange tijd stil zitten tich heel vermoeiend zijn. Groetjes!
BS, ja ik ben er zelf ook erg blij mee. En bij de lidl ben je lekker in beweging (ik zit ook wel aan de kassa, maar niet de hele dag) dus ben ik ook al weer een kilotje aangekomen. Was van de hormonen in totaal 5 kg aangekomen. 1,5 zijn er vorige week snel weer afgegaan (zal wel het vocht zijn geweest). En vanochtend op de weegschaal weer een kilotje eraf. Ik hoef niet meer thuis op de crosstrainer. Tja testen... ik twijfel heel erg. Ik heb me voor nu even voorgenomen dat uitleg: vandaag mijn examens van zaterdag online komen te staan van eentje twijfel ik heel erg (op het randje) of ik deze goed heb gemaakt. Wanneer me examen negatief is dan ga ik misschien vandaag al zo een vroege test gebruiken. In het ergste geval is die ook negatief en ben ik maar 1x chaggo/verdrietig. In het positieve geval maar een positieve test het wel helemaal goed dat me examen is verknald. Als me examen positief is wil ik dat vreugde moment weer niet verpesten met een negatievetest, dus dan moet ik me gaan bedwingen; manlief wilt pas de 17e testen (14d na tp)! Vorige week woensdag en vrijdag had ik me laatste 2 vroege testen gebruikt om te kijken of de pregnyl al weg was. Woensdag nog licht posi & vrijdag omo-wit. Dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Zondagavond nieuwe vroege testen besteld en met een bezorgtijd van 2-4 dagen, maandag verzonden en gisteren al binnen... @Tat, hoe is het bij jouw?? al bij de ha geweest voor een bloedtest. de 24e echo, spannend!! @poema, wanneer ging jij nu testen? @flower, had ik het nu goed gelezen dat jij ook een positest had??