Llkh en BS, nee ik heb eigenlijk niet meer getest. Ik voel (nog steeds) niks en dat zal dan wel goed zijn....denk ik.....?? Geen bloed is goed Ben nog ontzettend aan het snotteren en hoesten en dat vergt nu al mn energie en aandacht op. llkh, ik heb vrijdagavond voor het eerst getest en dat was 2 weken na punctie, dus dat zou voor jou de 14e zijn, as vrijdag!! Spannend meis. Hoe voel jij je? Ik had echt een heel slecht voorgevoel, misschien dat ik het daarom nog niet echt kan geloven? Wel fijn dat je afleiding hebt en kan werken. Mijn gewicht ging de eerste 2 weken ook echt op en neer door vocht en hormonen. Heb nu al een paar dagen niet gewogen. Hoe gaat het met de andere dames?
llkh, Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Fijn zeg in deze tijd is het lastig een baan te vinden!!.. Vandaag testen is pas 9 dagen na tp.. Ik teste toen wel licht positief maar het is wel erg vroeg dus dan benje dalijk verdrietig voor niks als er nog geen streepje staat. Want misschien staat er dan op dag 10 of 11 wel een streepje. WAt ik erg hoop voor je. Hahaha het wachten is echt zooooo moeilijk he..ik ben zoooo obsessief dat ik vanaf dag 7 al begin met testen.. ik haaaat wachten!!!! Hoop dat je de andere meiden mag volgen op de roze wolk.. hihi... BEn nieuwsgieriggg!!!!! En laat je ook nog even weten hoe je examen gegaan is>?? Tatt geeen bloed is inderdaaaad goed!!!!! Je bent hartstikke zwanger meis.. lekker rustig aandoen zodat die kleine frummel lekker blijft plakken!!! Nina hoe gaat het met jou en wat ga je nu doen?? rest allemaaal knuffel!!!
Sammy, Ja had ook 4 follikels, wat een verschil met de keren daarop! Geeft mij hoop! Wat was bij jou de reden van 4 follikels? Wij vonden het ook te gek voor woorden dat zij na 1 poging al zo definitief en negatief was. Terwijl de gyn hiervoor juist zo positief deed. Zij vond het allemaal juist prima eruit zien. Wij gaan nu gelukkig naar DD. Ben blij voor je dat je begin jan. Al TP hebt. Zo kun je heel makkelijk uit uitgerekende datum berekenen ..mnd 1àmnd 9 J GO cryo GO cryo GOGO .. ST, Ik voelde me al opgelucht toen ik jou stukje las. Je hebt de woorden uit mijn mond gehaald . Ik en mijn man waren gisteren echt nog een beetje van slag. Hoewel we zelf weten dat het allemaal niet slecht uitziet, is het toch heel pittig om een gyn half uur lang horen zeggen dat . Dusseldorf here we come! Zorg goed voor jezelf, mama met de Big Belly! BS: Nog even over jouw vraag tav eicel-donatie. Ik en mijn man zien het zo: vader en moeder zijn degene die een kindje liefde geven, verzorgen en opvoeden Genetisch materiaal is daarin niet bepalend. Natuurlijk wil iedereen hun eigen kinje, maar wanneer dat niet lukt, waarom zou je niet alles proberen om toch vader en moeder te worden. Na mijn eigen contact met DD, zou ik jou ook adviseren om in ieder geval met ze te overleggen. Zij zijn heel aardig! De dames die de telefoon opnemen spreken ook NL. Je kunt ook een mail sturen naar de Nederlandse arts. Tat, Jouw onzekerheid kan ik met heel goed voorstellen. Ik zou gewoon regelmatig testen om lekker blij te worden van die mooie strepen . Maar op een gegeven moment moet je gewoon geloven dat je gewoon ZWANGER bent !!! Gelukkig komt de echo steeds dichterbij! J Tori, Hoe is met jouw rugklachten? Ikk, Wat fijn dat je nu weer werk hebt. Kan me goed voorstellen dat je nu echt even moet wennen, maar misschien is er nog een ander reden voor jou vermoeidheid . Met werken gaat de tijd wel lekker snel, voordat je het weet is het testdag! J Zonnetje, Hoe gaat met de snotterigheid? Hoop dat je beter voelt! Wij waren gisteren nog echt even van slag. Hoewel we weten dat het allemaal niet zo slecht eruit ziet, doet het veel met je wanneer een gyn half uur lang gaat vertellen dat .. Wij proberen nu gewoon positief te blijven en gelukkig gaan we de week van kerst even lekker weg met zon tweeën. Daar zijn we echt aan toe. Even ontspannen! Wij hopen nu een intakegesprek te kunnen krijgen bij een Duitse arts in DD. Voor de Nederlandse arts moet je immers tot april wachten. Mijn man spreekt gelukkig Duits, maar hij moest eerst een e-mail in het Duits schrijven om het te bewijzen. Ik ga straks bellen voor een afspraak. XXX
@ Tat, geen bloed is goed!!! mooi uitgangspunt. Ga er dus maar lekker van genieten. Klopt vrijdag 14d na punctie. weet het nog niet hoor Ik voel me niet anders nu. Ben niet meer zo verkouden als vorige week, nog wel wat snotterig alleen lang niet zo erg meer. heb wel last van wat "kwaaltjes" alleen weet dat het progesteron gestuurde kwaaltjes zijn, dus hang ik daar niet zo heel erg aan. Heb wel een aantal keer (vorige week woensdag, vrijdag, zondag en gisteravond) flinke steken me buik/liesstreek gehad. Ik wil nu niet al te posi zijn, mocht het mega zijn is dan de telleurstelling toch te groot. (ff wat ander heb jij al een brieg van rdgg over de ingevroren emmys? wij nog niet namelijk en vorige keer was de brief met 4 dagen al binnen) @sammy, Dankje! Ja het is echt super lastig. Ik ben administrateur/boekhouder en heel erg breed in zetbaar en toch zit ik al sinds sep-2011 thuis. Nu werk ik bij de lidl, op de helft van me ouder uurloon, met de helft van me oude uren. en ik ben denk ik nog nooit zo blij geweest weer aan het werk te zijn. Heb echt overal gesolliciteerd, meerdan 200 sollicitaties.Bij ah & drogist en zo had ik geen ervaring en overgekwalificeerd en blablabla. De lidl is een leuk team en het makkelijk is dat ik gisteren gelijk mijn wekelijkse boodschappen heb gehaald Ik ben zelf ook niet zo heel heel erg goed in wachten hoor ... daarom vandaag vreet het aan me. als ik vandaag overleef moet het morgen & overmorgen wel weer lukken met de afleiding. 2x 8-17dienst dus vroeg weg, en met eten weer thuis... 2dagen voor nod is wel wat vroeg ja, alleen met de testen zeggen ze dat het 6 dagen voor nod al zou kunnen. de examens: ik had er 2 de eerste was ik van overtuigd dat ik geslaagd was en de 2e was twijfel. Nu de antwoorden binnen zijn, ben ik iig voor de 2e geslaagd (max 12 fouten, had er 11) En is het eerste examen een discussie punt. hier moet ik bezwaar op gaan maken, als de nakijker op zijn nadeligst controleert heb ik 54 van de 100 punten, controleert hij op zijn voordeligst heb ik 61 punten. Alleen zijn er nog 10tot 19 punten waar ik dus bezwaar op moet maken, per saldo kloppen mijn journaalposten alleen ik kies er voor deze in 3 regels op te schrijven en zijn in 6. En daar liggen nog aardig wat punten voor mij verstopt die dus het verschil kunnnen maken. Dusss... het testen ging op het 2e examen en die heb ik dus gehaald... twijfel....twijfel...twijfel... Heb hier een boekhouding van een vriend liggen dus ga zo me hoofd maar eens verzetten met dat werk. @ninaD hihi..tja dat kan ook... Alleen van utro kan ik ook moe zijn, van de utro heb ik het ook bloedverziekend heet dat ik echt snachts me bed uit zweet (heel vies me bed dus ook sochtens nat is).. Ik wil mezelf niet al te posi maken met al die utro bijwerkingen en "logische" verklaringen. Na stil zitten is het niet raar als je ineens moe bent van iets doen. En zeker de tijd gaat heerlijk snel voorbij! Wat fijn dat jullie naar DD kunnen, en wat heeft die nl arts daar en lekker wachttijd zeg! pfff... gelukkig maar dat je man duits spreekt. Ook jij bent straks lekker lid van de Big Bellyclub! @BS ik ben het eigenlijk wel met nina eens, was even vergeten dat je een vraag had gesteld. Als bij ons zelf zwanger worden niet gaat lukken gaan wij voor adoptie zodat wel uiteindelijk toch papa en mama worden. zo denk ik ook over eiceldonatie. dan ben je genetisch niet de mama maar biologisch en opvoedtechnisch wel. Groetjes voor nu!!!
Ja, de keren met een vmk wel. Ben 1x na een verse tp zwanger geweest, toen dus utro gebruikt. Had inderdaad toen spatting. Keren erna was in natuurlijke cyclus een cryo met enkel pregnyl. Laatste keer en de keer dat het goed ging geen spotting.
Lijkt op BI met incontinentie verschijnselen. Had ik ook enorm! Bekkenbodem oefeningen doen, ook voor na de bevalling.
oh en BS, om op je vraag terug te komen over eiceldonatie. Lieverd, dat is zo een persoonlijke keuze! Ik zou je daar graag advies in willen geven, maar dat kan ik niet. Vriendlief en ik waren er snel uit helemala in het begin van deze achtbaan dat het van ons samen zou zijn of anders niet en met die keuze zijn we hier ook ingestapt en werd ik ook verdrietiger en verdrietiger bij elke mislukte poging en tp, omdat ik een stap dichterbij het "einde" kwam. Ik kan me ook vinden in wat de andere meiden zeggen, moeder ben je in je hart, je draagt je kindje en je baart je kind en dat schept net zo goed een band. Volg je hart en mijn gevoel zegt dat je er al over nadenkt, dus dat je hart er ook voor open staat. Knuf!!!
Helaas is spotting bij mij tot nu toe "game over". Achteraf gezien is mijn cyclus totaal niet beinvloed geweest door de Utro, helaas wel de bijwerkingen.
Heel even uit mijn hoofd: @BS: als je zelf achter eiceldonatie staat zal ik het doen. Ik snap dat het toch wel een hele stap is om daarop over te stappen, want het kindje is biologisch niet van jou. Wat zijn de kosten evt in Nederland? Of wil je het daar niet proberen als dat goedkoper is? Volg je gevoel. Heb je nog een cryo of niet? Weet het even niet meer. @Sammy: fijn dat de arts mee gaat werken voor poging 4 bij de verzekering. En een cryo is toch een kans. Je weet het nooit hoe het tij kan keren. @nina: wat een reactie van je arts. Tip: is een topic wat pof (poffertjes of pannekoeken) bij de mmm-clubjes, daar zitten allemaal dames met een lage eicelreserve. Die kunnen je vast tips geven en advies. En hopelijk geeft DD een beter gevoel. @brabbel: dikke knuffel voor jou, heb je pb nog niet beantwoord. @llkh: nog even geduld dus, evt kan je dan vrijdag testen als je wilt. Zou zelf niet eerder testen dan 2 weken na punctie. Dan is een test betrouwbaar. En de moeheid is deels van het werken, maar ook van de medicijnen als je pech hebt. @all: de rest ben ik dus gewoon kwijt. Hier helaas hele drukke dag gehad met werk. En een hoop gezeur over de planning. We hebben meer werk dan we aan kunnen en nu krijgen we scheve gezichten over dat de een steeds invalt en de ander nooit. Vooral wat betreft de extra weekenddiensten en avonddiensten waar je voor 2 uurtjes terug moet komen. Dus zit er weer even doorheen, gezien ik de planning doe vinden ze dat ik er verantwoordelijk voor ben als mensen niet extra komen werken. Zucht. Fijn dat beleid dat iedereen maar in zorg mag komen, maar als we het rooster niet rond krijgen gaat iedereen klagen. Fijn als je niet met zijn alle op 1 lijn zit, maar het wel samen moet rondkrijgen
Hebben jullie dat gehoord over het gebruik van groeiremmers?! Het schijnt de vruchtbaarheid te verminderen. Echt erg dat je die al heel je leven slikt of hebt geslikt.
Zonnetje Ik heb geen cryo's meer. zeehondje ja vreselijk he. Ik las ook als je een operatie hebt gehad aan je eileider/eiderstokken kun je ook slecht eitjes van krijgen. Ik heb 2x een bbz gehad. Mijn man wil graag in Gent blijven, omdat ze daar zo goed zijn. Het zkh in Leiden heeft ons slecht behandelt.
Thanks meiden, zo als we het nu zien gaan we voor eiceldonatie. Ik probeer beetje bij beetje medicijnen te sprokkelen Nina het is ook een k proces die hele mmm. jij moet waar jij je goed bij voelt. zonnetje wat zit je toch in een vervelende situatie. Weten ze het op je werk dat je zwanger bent?
Oeps,..heb jullie gister weer verwaarloosd  sorry meiden. Zal ff snel reageren want heb zo kerstontbijt op de afdeling! Nina: ben blij dat mn woorden je goed hebben gedaan! man..wat was ik pissig! (zullen de hormonen wel zijn! Erg prikkelbaar momenteel!) maargoed zand erover! Lekker naar dusseldorf en zeker niet met de pakkeneer gaan zitten Xxxx Gek mens heb helemaal geen big belly hihi (check mn album maar voor wk22 update ) Enuh weekje weg doen jullie goed!!!!! leuk vooruitzicht!!!! Babii: thanx voor je reactie schat!!!!! zolang ik regelmatig blijf plassen (elk half uur ) en mezelf ertoe zet als ik voel dat ik moet, gaat het best goed! tot nog toe geen ongelukjes meer gehad! Sinds vorige week! En ik moet ook niet voorover zitten dat verdrukt de boel (lukt ook niet zo best meer) en strakke broeken is ook geen uitkomst haha maargoed hoort erbij zeg ik dan maar! Man had t zn collega verteld (de hufter!!) en die zei, joh das nog niets! Mijn vrouw nieste een keer en pieste dr hele broek vol! Dus t viel allemaal mee Maar thanx voor de tip!!!!!!! Ik ga t zeker doen!!! Kan nooit kwaad !!! O shit bedenk me net dat ik BS een pb zou sturen!!!! Ga ik straks meteen doen!!! Sorry schat!!!! Zonnetje: wat een gedoe op je werk!!!!! Maaruh ga je er niet druk om maken hoor!!!! Jij moet aan jezelf en je ukkie denken!!!!!! Xxxxx Hoe voel je je verder?! morgen 12 wk!!! YES!!!! Als ik het goed onthouden heb, zei je vd wk dat je geen echo krijgt met 12 wk! Wat jammer zeg!!!! ik dacht dat die standaard was :s foutje van mij!!! Zeehondje: neeee joh dat wist ik niet!!! Wat erg dat ze daar nu achter zijn gekomen! Hopelijk is het een zeldzaam aantal mensen die die pillen slikken! In dit geval hoe minder hoe beter!!! All: niet veel te melden. Gister voor het eerst oppasdag gehad zonder de meiden. Dus gewoon een vrije dag voor mezelf. Moet zeggen ben echt wel lekker tot rust gekomen. Al vond ik het natuurlijk wel erg stil en vreemd . had lekker mijn ouders op visite voor mn verjaardag alvast en heb ik huis gerommeld. En had alvast het eten klaar gezet en ben na het eten kerstkaarten gaan schrijven. Savond crime avond gehouden met manlief voor de buis en vroeg mn bedje in!! Vandaag jarig en maar halve dag werken En 22wk vandaag! Heb weer nieuwe foto in mn album. In mn verjaardagsoutfit en van mn bolle buikje! Nou dames..moet gaan
Gefeliciteerd ST!!!! We schelen dus precies een week dus zulke leuke mensen he boogschutters Ik zal ff in je album gluren naar je outfit! Rest moet ik ff bijlezen en reageer ik zo op!
Llkh, nopens nog geen brief binnen eigenlijk. Ze zeiden na tp dat dat ook nog wel een week of 3 kon duren. Heb ook pas eind vorige week punctie verslag verstuurd.. Kan je je nog inhouden qua testen?? Zonnetje, jij ook weer bij vk geweest! Fijn dat jullie Friemeltje zo goed groeit. Balen alleen dat het op je werk zo tegen zit. Herken dat wel. Moet alleen eerlijk bekennen dat ik de afgelopen 4 weken met hele andere zaken bezig was in mn hoofd concentratie en productiviteit is dan ook erg ver te zoeken. Nu helpt het ook niet dat ik van papa's infarct, naar mn punctie, naar zware verkoudheid, naar zwanger en wederom een vader in het zkh ben gerold.... Nina hoe gaat het met je? Wat een fijn vooruitzicht met kerst even weg! Geen familieverplichtingen. Blijf je in nl? Opladen en vol goede moed 2013 in. Nieuwe ronde nieuwe kansen! Zeehondje, niets over gehoord. Groeiremmers ook niks voor mij met mn 1.63m geintje, maar is toch vreselijk als die hebt moeten gebruiken? Las dinsdag bij de ortho in de krant ook een artikel dat paracetamol slecht is tijdens zwangerschap omdat het er voor zorgt dat jongetjes hun balletjes niet indalen! Ik durf sindsdien geen PCM meer te slikken! En dat met mn hoofdpijn van het snotteren en tandpijn van de ortho! Tori, hoe gaat het met jij meis? Nog pijn? Sammy, al iets meer bekend over je cryo tp? Andere lieve dames, dikke knuf! Ik heb vanmorgen toch weer ernstigs testje gewaagd. Ven zo onzeker dat ik maar niks voel, behalve iets gevoelige borsten. Ze knalde verre van meteen, maar als ik nu kijk zijn ze donkerder dan alle vorige testen. Misschien vandaag toch even de ha bellen!