Llkh, ik herken die pijnlijke steken. Gister uiteten geweest en veel voorover gezeten, als je daarna opstaat moet het echt weer even oprekken. Ook als ik languit op de bank gebeld gelegen en sta (te) snel op, steekt het ook. Ik kreeg vorige week mijn brief en schrok ook (mag nog steeds niet klagen) dat er uiteindelijk maar 8 emmies zijn ingevroren (zie handtekening). Het zag er zo mooi uit met 16 stuks. Rustig aan meis!
Tat, wat leuk dat je m'n blog opnieuw hebt gelezen. Kan je toch een beetje vergelijken met jouw ervaringen en de mijne in die week . Leuk cadeau heb je gekregen zeg, een tablet! Ideaal voor op de bank. Ik zie best wel op tegen 36 ... volgend jaar ben ik aan de beurt. Maar goed, als je het eenmaal bent valt het wel mee en denk je ... die van 41 is pas oud! haha Zolang je je jong voelt en jong doet, blijf je toch jonger dan dat de teller van je leeftijd zegt. Ik tenminste wel! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, superspannend is het! St, ik moest echt lachen om je oelala, hahaha. Ik heb trouwens de volgende controle bij de vk op dezelfde dag als de 3D echo ... maar goed, maakt mij niet zo uit, want de vk doet toch geen echo's. Over 2,5 week is het al zover voor mij, joehoeee. Jij alweer 23,1 weken en ik een paar dagen meer. Zondag alweer 24 weken, kan er niet bij dat ik nog maar 16 weken 'hoef' ... da's net zo lang als het verlof duurt, dus ik ga ff bijhouden hoe lang ik dit vind duren . Geniet van je kerstvakantie! Ik heb het nu eindelijk ook, heerlijk! Al moet ik thuis nog wel wat gaan doen de komende week, maar dat is toch anders dan dat je naar je werk moet. Toppie dat alles goed is met de kleine. llkh, jeetje van de 18 emmy's geeneen die ingevroren kon worden?! dat is zeker schrikken, kan ik me helemaal indenken. Maar dat zegt niets over die twee die nu in jouw oventje zitten hoor, dat is toch beter voor de embryo's dan zo'n nepoven! Steken heb ik (deze keer) niet echt gehad volgens mij ... maar helemaal zeker weet ik dat niet meer. Hoe voel je je verder, nog gevoelige borsten (wat niet constant is hoor)? Ik ga nog wat foto's maken van het bloesje wat ik heb gekregen van m'n tennisvriendinnen gisteravond (zoooo lief!). Verder gaat alles goed, ik groei enorm nu ... dus de kleine groeit ook goed!
Tat, oooh 8 cryo's dat had ik nog helemaal niet gezien ; maar dat is toch een hele mooie score! ik had 8 bevruchte eitjes en daarvan konden 5 ingevroren worden, maar 2 waren niet zo heel goed dus die zitten bij 2 toppers in.. dus eigenlijk heb ik maar 2 goed ingevroren embryo's gehaald van de 8 (waarvan 1 tp na punctie en nu dus eentje die in het ene buisje zat en nu uitgegroeid is tot ons meisje en nog 1 in de vriezer ; voor als we nog een kindje willen hebben we nog 1 kans dus).
Tat: heeeeel logisch die zenuwen!! Ik weet nog dat ik er echt beroerd van was! Slecht sliep enz. maar komt helemaal goed mop! En die verhalen .moet je lekker niet lezen schat!!! De kans dat het goed gaat is groter (al deed/doe ik t zelf ook hor) Wat een leuke dag heb jij gehad zeg!!! Goed gedaan!! En meid 36 is niet oud je bent namelijk zo jong als je jezelf voelt!!!! Xxxx Llkh: die vermoeidheid is vervelend meid!! ik had er ook extreem last van!! En nog steeds hor merk ik! Vooral als ik paar pittige dagen achter de rug heb, of er vroeg uit moet ofzo. Dagje shoppen breekt me ! moet ik echt bijkomen! Probeer eraan toe te geven!!! Ga smiddags lekker ff liggen neem je slaap wanneer je kan en schaam je niet als je om 9uur half 10 je bed in gaat!! Ik ben nu 23 wk en ga om 10uur naar bed!! En lekker bezig zijn met je studie meid!!!! zp komt vanzelf weer dont worry!!!! Phoe 0 vd 18, .das idd even slikken meid!!! jeetje! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen! Je hoopt natuurlijk op goeie oogst ! dikke knuf meid!!!! Maaruh .niet te lang bij stil staan en je al helemaal niet te druk over maken!!! Je hebt een prachtig wondertje uit al die moeite gehaald! En die blijft zeker weten plakken!!!!! Heb vertrouwen in jullie kanjertje!!!!! Xxxxxx En steken hoort er allemaal bij!!! Babii: idd zegt miss echo hihi Hoest met je schat? Xxx Verder geen nieuws!! Zit lekker onderuit op de bank . manlief is werken L maar maak het niet laat ben ontzettend moe!!! Beetje zware week gehad! Veel gedaan, veel gepland, veel aan mn hoofd en druk met werk gehad dus nu gewoon uitgeblust! (lijkt elke vrijdag wel zo) maargoed mn dag/week is vanmorgen met de echo helemaal goed gemaakt heeerlijk om te weten dat het goed gaat allemaal! Met zowel de kleine als mij! Morgen lekker uitslapen (niet te lang want daar word ik nog brakker van) en ff wat drinken inslaan voor de kerst! En nieuwe huistelefoon kopen voor onder de boom hihi verder eigenlijk geen plannen! Manlief gaat miss nog wel wat doen in babykamer! Hij heeft vanmiddag de kozijnen en plinten geschilderd zo gaan we steeds meer naar eindresultaat! Oooh morgen wel ff behang neuzen!!!! Miss vinden we meteen DE ONE hihi Verder dit weekend geen plannen. Man is zondag WEER werken! Dus ben ik home alone! Dus lekker in huis rommelen! En miss begin fotoalbum maken ! en ik ben lekker weekje vrij das wel erg fijn hor!! Nou meiden .fijne avond!!!! Xxx Ps: voor wie het leuk vind echo staat in mn album!
Tori: whaha jaaa soms ben ik gewoon beetje maf! Wat lekker dat je over 2.5 wk al mag gluren !!!! waar ga je?!?! Ik moet er helemaal voor naar zwaag! Pffff maar vind het het zeker waard!! Ik hooooop 7 jan te gaan. Maar ik ben dan nog geen 26wk en ben bang dat het dan niet mooi is! Maar daarna heb k weinig tijd en wordt het lastig plannen! Dan kan ik eind jan. Pas en ben dan alweer ruim 28-29 wk! En dat duurt nog zo lang hahaha maargoed we gaan t zien! Heb de praktijk gemaild of de 7e kan! of de 10e ! Wel spannend hor!!! Ben benieuwd naar de 3D . nog nooit int echt gezien! Wat lekker dat je ook vakatnie hebt nu!!! Geniet er maar lekker van!!!! En niet teveel doen dat kan na je vakantie wel weer geniet lekker van de rust en ontspanning!!! Oooh trouwens idd een gek idee dat het nog maar 16wk duurt!!! T gaat zooooo hard!!!!! Zei het vandaag nog tegen assistent van de gyn zoveel jaar bezig geweest en nu t zover is is het zo om!
Ik heb het lekker dichtbij uitgekozen (heb zo'n echo bon dus had niet zo heel veel keus), in Hoofddorp. Dat is voor mij nog geen 10 minuten rijden inclusief instappen / uitstappen en parkeren! Ik ben ook erg benieuwd naar de 3D/4D echo. Ik doe 't op de verjaardag van m'n moeder en heb haar gevraagd of ze komt (het is 's avonds dus ze kan prima smiddags onze kant op komen). Maar goed, dat ligt aan het weer en of ze niet liever haar verjaardag viert met vrienden 's avonds. De kleine groeit nu goed hoor, dus als je over 2,5 / 3 week gaat dan wordt dat vast en zeker een toffe echo met mooie beelden! oooh en dan thuis de opname weer opnieuw kijken, leukleukleuk . Ik heb net weer een paar foto's in m'n babykleertjes enzo album gezet, dus voor wie nieuwsgierig is .
oooh tori ik ga zo ff kijken!!!!! leuk!!!! ik heb ook een echobon, maar dichtsbijzijnde centrum is 45min rijden in Zwaag :s maargoed...we gaan ervoor kijk er erg naar uit!!!!! helaas opname pas weer kijken NA de zwangerschap! ze zet namelijk wel t geslacht op film, terwijl wij niet kijken want vind dat voor later zeker wel leuk om te zien op film! ook omdat ik het nog niet heb gezien! ik krijg ook echo fotos ...die waarom het geslacht te zien is, gaat samen met de film in een grote envelop en bergen we op!! de rest van de fotos zijn wel om te bewonderen
Ik woon dan in de buurt van tori zo te lezen. De wereld is sons toch klein. Hoofddorp is voor mij ongeveer 20/25 min rijden. Hier ook vaak steken in onderbuik en lies. Vooral bij een slappe lachbui, te snel opstaan of in bed omdraaien. Dat had ik al voor ik een positieve test had. Vond dat toen een vreemd iets. En man schrok er soms van. Hier vandaag alle kerstboodschappen gehaald en kerstlunch gehad op het werk. Nu alleen thuis, man heeft vanavond kerstuitje van werk Ik ben nog voor elke echo zenuwachtig of alles goed is, maar voor de eerste echo was ik megazenuwachtig. Bang dat er niks te zien zou zijn
ST, dat wordt nog lastig zeg met de echo! steeds snel weg kijken... haha, dat is niks voor mij ; dat gaat mij niet lukken! En lijkt me ook erg leuk om na de echo thuis nog even weer te kijken (is toch anders dan in zo'n ruimte met vreemde mensen). Maar goed, jullie moeten wel wachten want anders is het geen verrassing meer op dé dag! Bedankt voor je leuke reacties op m'n foto's, xxx Zonnetje, ja we wonen dan echt niet ver van elkaar! Mochten we een date hebben met de meiden van dit topic kunnen we carpoolen. Ja, bij te snel op staan steken... dat heb ik zelfs nu nog (of wordt juist weer erger), dus let daar wel goed op dat ik dat niet doe. Hopelijk is je man weer thuis en zitten jullie nog ff gezellig samen wat tv te kijken ofzo . Had vandaag trouwens een stukje gelopen (naar de snackbar bij het station, niet heel ver hoor paar honderd meter haha) en kreeg last van m'n buik ; wat wel weer weg was toen ik weer boven op kantoor was. Maarja dit weekend ook alweer 24 weken dus is ook niet gek denk ik dat ik last krijg, toch? Fijn weekend allemaal!
Hier dus vorige week een drukke week gehad, met het gevolg dat ik dus zaterdag weinig waard was. Vrijdag heb ik wel alle boodschappen voor een week in huis gehaald. Ben dit jaar met kerst gewoon thuis. Mede omdat ik vanavond tot 23uur moet werken en 2e kerstdag van 8-15uur. Verder ook nog donderdag en het weekend. Dus maar 2 dagen vrij deze week. En had geen zin om op 1 van die dagen dus naar beide ouders te moeten. Dus gaan zelf wat lekkers maken. Manlief vond het ook best zei hij. Dit weekend is manlief wel druk aan het klussen geweest. Alle deuren in huis zijn geschilderd (verfgeur die in huis hangt is wat minder), plafond in babykamer in de verf gezet en muren nog netjes glad gemaakt. Dan kunnen we binnenkort behangen met glasvezelbehang en daarna schilderen. Hij is zo druk bezig met alles. En ik heb vooral wat kleine klusjes gedaan en zaterdagmiddag heerlijk 2 uurtjes op de bank geslapen. Was erg moe van vrijdag. Verder weinig bijzonders te melden eigenlijk. Over hoeveelheid cryo's. Het is altijd teleurstellend als er toch nog een deel sneuvelt. Maar zoals bij llkh is het wel heel weinig inderdaad. Hier hebben we ook geen cryo's meer. Deze punctie waren er van de 12 eitjes maar 1 bevrucht en die zit nu heerlijk warm in mijn buikje. Was zo blij dat deze was blijven plakken. Voor iedereen fijne kerstdagen. En niet teveel eten aankomende dagen.
Ik heb zojuist het mooiste kerstkado gekregen dat ik kan wensen!!! Het hartje klopte van Friemeltje Zó ontzettend blij en dankbaar! Mn ouders geskypt in zuid Afrika en dat was een net zo mooi moment! Nu nadenken over de combinatietest...nog niet eerder bij stil hoeven staan. Fijne feestdagen lieve meisjes!
Tat, dat is zeker het mooiste kerstkado! genieten!! ja, nu moet je over die test nadenken ... wij hebben 't niet gedaan want ze is hoe dan ook welkom. Jij ook fijne dagen met jullie drietjes nu . Zonnetje, haha niet teveel eten?!?!?! dat is bijna onmogelijk met deze dagen, vooral snacken is lastig niet teveel te doen, aaaargh. Leuk dat je man zo lekker bezig is met het kamertje! En jij mag best een stapje minder doen dan hem hoor, jij moet nog lang genoeg 'werken', want het wordt steeds zwaarder met zo'n groeiend kindje in je buik. Wij hebben de commode en het ledikantje opgehaald bij de buren en het ziet er nog zo mooi uit. We wilden 't eerst helemaal verven maar gaan waarschijnlijk alleen het bovenblad doen van de commode en los deel wat erbij hoort (met kleine lades). Superdegelijk spul, megazwaar dus van massief hout. Lekker handig hoor, zo dicht bij huis dat op te kunnen halen. Vanmorgen het hele huis met de stofzuiger gedaan (overal stof van het schuren van de muren) en met een natte doek de trappen. Wasjes gedraaid ... lekker productief dagje zo! Fijne kerstdagen allemaal!!!
Dat is inderdaad een zeer mooi kerstcadeau tat. Wordt nu denk ook wat meer werkelijkheid. Ik bleef soms toch onzeker ondanks goede echo's. Maar ga lekker genieten van je wondertje. Hier ook geen combitest gedaan, toen ik erover moest denken was ik al 11 weken. En we zouden het hoe dan ook niet weg laten halen als het niet goed was. Dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Wat tori zegt, het is zeker welkom. En met de combitest sluit je toch niet alles uit wat een kindje kan mankeren. Gezien ik niet op visite ga aankomende dagen kan ik mijn hoeveelheid eten goed beperken. Wel wat lekkers gehaald maar niet overdreven. Maar normaal heb ik met kerst het idee dat ik de hele dag zit te eten. Jou babykamer is dus ook al redelijk compleet tori. Inderdaad fijn zo dicht bij huis
Tat, wat een mooi kerstcadeau inderdaad!!! Hier ook geen combitest laten uitvoeren. Manlief en ik waren het daar snel over eens. We zouden het toch niet weg laten halen. Fijne dagen allemaal!
Hallo lieve dames, Ik ben weer terug Berlijn was erg leuk, lekker en veel gegeten... en ook veel gezien. Echt een aanrader voor een mini-vakantie. Lieve Tat, Wat geweldig! Zeker mooiste kerstcadeau geniet ervan! Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen achter de rug heeft! Xxx
Berlijn is fijn he Nina! Wij zijn eerder dit jaar geweest en ook zo genoten. Een hele open en groene stad viel me op en barstensvol geschiedenis. Goed je gedachten even kunnen verzetten? Hier alles nog ok. Erg moe, maar daar heeft vl ook last van. Ben nog steeds aan het hoesten. Wel gesport vanmorgen, maar al lopend naar de sportschool moeten kokhalzen, haha oei. Daarna was ik ook wel ff van de wereld. Energielevel is toch lager. Verder mag ik echt niet klagen over symptomen. Nu hopen dat ik 12 uur redt met nieuwjaar
NinaD, klinkt als een lekkere mini-vakantie! En nu weer fijn thuis. Wat een heerlijk weertje vandaag zeg, komt heel goed uit want ik heb de kozijnen geverfd en daarvoor moest het raam ook open staan en dat kan nu mooi! Tat, haha van te voren maar even dutten op oudejaarsdag dan red je het vast tot 12 uur. Hier gaat alles goed, de baby voel ik bijna 24 uur per dag sinds een paar dagen dus die is ook flink gegroeid. Maar aan de weegschaal te zien kan dat kloppen, in drie dagen tijd bijna een halve kilo aangekomen!! De commode en het ledikantje geverfd vandaag en die moeten nog een keer (het topblad in elk geval en de voor en achterkant van het ledikantje aan de andere kant nog). Hopelijk lukt dat vanavond (laat) nog en dan kan morgen de vloerbedekking gelegd worden. En dan begint het er al op te lijken. Alles is WIT! haha, maar met accessoires en gekleurde gordijnen komt er straks kleur in de babykamer en de schuifdeuren van de kast zijn ook gekleurd (blauw). Ben nu al blij met het resultaat!
Jeej tat, ben blij voor je! Tori, heerlijk dat je de beeb zo goed voelt. Voelde ik ook tot ik op het eind liep. Dan voel je je beeb ineens heeeelll weinig door weinig ruimte nog. Hier niet veel te melden op het feit na dat m'n eierstokken rammelen en ik zsm wil terugplaatsen. Maar ja, ik mag een jaar lang niet zwanger worden, dus dat gaat over
Babii, haha bij jou rammelen ze alweer? ik ben benieuwd hoe snel dat bij mij gaat ... en ik ben de enige die misschien een tweede wil ... dus dat wordt nog wat! Nog even volhouden en dan is dat jaar zo voorbij en kan je kleine meisje straks lopen en is zwanger zijn ook handiger. Wat is het hier trouwens stil, iedereen is lekker aan het vakantie houden denk ik.
Dank je Babii wat is de achterliggende gedachte dat je een jaar niet zwanger mag worden eigenlijk? Wel ontzettend stoer dat je weer door wilt en zo bijzonder dat het ook kan! Petje af! Gaat rap opeens Tori! Wat leuk dat je mini zoveel voelt nu. Kan niet wachten zelf! Kamertje schiet dus ook al op. Hier ook megadrukke dag gehad en lig nu afgepeigerd op de bank, maar huis, auto en was zijn gedaan.