Volgens mij niet, als je bij dit zkh wilt bevallen moet je naar delft. Den ze niet in voorburg. Kan me voorstellen dat als je dan net ff de andere kant op woontje (leidschendam bijv) je naar antonius gaat. Of als je inscheveningen woont, naar bronovo of rkz. Haga leyweg doet geen bevallingen. Voor ons zou leyweg dichtsebij zijn, en daarna delft. Westeinde zou ook nog kunnen, alleen wil ik daar niet heen. Leyweg gaat dus niet, dus gaan we naar delft toe. Daar zitten we meer (en ook andere) artsen dan dat wij in voorburg zijn tegengekomen. Xx
@llkh: nu is het wel duidelijk waarom het niet loslaat. Maar het is ook zo oneerlijk. Wel de klachten van zwangerschap, maar er niks aan overhouden. Dikke knuffel. @tat: hier ben ik met 9 weken ontslagen uit het zkhs en overgestapt naar vk. Die moet je zelf zoeken. En kijk naar wat je zelf fijn vind. Bij mij was de keus makkelijk, zit er 1 in het dorp. Dus die gekozen. Kon ook naar andere plaats toe, maar vond dit wel makkelijk en hoorde goede berichten over hun. En ze hebben eigen echo-apparaat. Hebben ze ook niet allemaal. Heb een kleine praktijk, dus ook niet elke keer een andere vk. Fijn dat het toch goed zit. En de stress en onzekerheid blijft nog wel even. Hier ook soms last van en ik heb geen bloedverlies. Ben altijd weer blij als ik het hartje gehoord heb ( helaas 1x per 4 weken maar controle). En je buikje gaat pas na 12 weken groeien, nu zit de bm nog achter je schaambot. Bij mij is het vanaf week 14 heel hard gegaan. Manlief zei op een dag zelfs dat ik niet zo met buik naar voren moest staan. Wat ik niet deed. De rest kan ik niet zo makkelijk terug lezen op telefoon en vezien er een kat op schoot ligt is laptop ook geen optie om te typen. @ tori en ST, zal eens foto's gaan bekijken. Gaat hard bij jullie. @baby-d ik ben in roelofarendsveen wezen shoppen. Zaterdag even snel gekeken wat ze hebben en zondag uitgebreid. Wij moesten nog bedenken of we nieuw of 2e hands gingen kopen. Is nieuw geworden. Zijn zaterdag ook nog even bij ikea in haarlem geweest, maar daar hadden ze weinig leuks. Moet nu nog een keer naar de bd terug om badspullen uit te zoeken, heb een tegoedbon van 50 bij kamertje gekregen, maar had geen zin meer om het uit te zoeken. Voordeel is dat het niet zo ver voor ons is. Denk 20 min ongeveer. Alles wordt 28 jan bezorgd. Ga later ook wel lakens enz uitzoeken. @ butterfly: hoe gaat het met jou? En het is moeilijk, maar geef jezelf niet teveel de schuld over alles. Ik herken jou reactie in de reactie van manlief. Maar je hebt hier ook niet om gevraagd. Succes met alles. @ babii en brabbel: alles weer beter bij jullie wat ik begreep. Geniet van de wondertjes. @mil: wanneer moest jij nou voor een fm? @sammy: we gaan duimen voor een spupercryo. @zeehondje: lastig inderdaad als je man niet verder wil. Bier hetzelfe verhaal. Ik denk dat het voor mannen toch anders is/ voelt dan voor vrouwen. @nina: fijn dat je in dd wel een fijn gevoel hebt. Is zo belangrijk. Ik had bij de iui een gyn die heel zakelijk was, maar voelde me inderdaad een nummer. Gelukkig zag ik die weinig. @timon: hoe gaat het met jou? Hopelijk ben ik niemand vergeten. Hier dus erg moe. Lag donderdag al om 21 uur in bed, manlief was er toch niet. Vandaag verjaardag van mijn oma, hadden er nog 1 maar manlief vind dat teveel voor mij. Die is op 1,5 uur rijden. En hebben met die persoon ook niet heel veel contact. Buikje groeit goed, moet er wel bij zeggen dat ik zelf ook al niet slank was. Had maatje 44 met flink buikje. Maar is nu mooi bol aan het worden ipv allerlei heuvels. Voor maag heb ik antagel gehaald. Helaas veel last van maagzuur. En ik krijg weer wat meer trek, ik at soms maar 2 crackers als lunch en dan zat ik vol. Of 1 boterham. Maar dat gaat beter, eet wel vaker kleine beetjes. Ben ook pas 1,5 kilo aangekomen deze zwangerschap.
Uuuhm, volgens mij wonen wij ook echt bij elkaar om de hoek leyweg is ook bij ons het meest dichtbij! Zat hier voor bij het haga sportlaan dus dan zou dat een optie kunnen zijn. Moet het er eens over hebben de volgende keer dat ik de dames zie in rdg! Ik heb zo lang niet verder durven te kijken dan de tp dat alles nu ook echt nieuw is voor me en totaal nog niet overdacht
ik heb 14-1 een uitgangsecho en dan een week ofzo erna de eerste fm denk ik... Ben nog wel effe bezig Zag een mooie buikfoto voorbij komen! De tijd vliegt! Je bent al ver! Netjes dat je 1.5 kg bent aangekomen! Bij mij zaten toen de eerste 5 er al aan maar ik at ook boterhammen als een dijkwerker
Omdat iedereen er 1 kan starten Ik kijk bewust niet meer naar andere topics en hou het bij deze. Anders kan ik wel hele dagen achter de computer blijven zitten Mijn pagina opent automatisch op "gebruikersinstellingen" en dan zie je de topics met abbo. Verder niets. Ik kijk bijna nooit naar het hele forum.
Ik was veel te druk om eerder te komen gluren maar was zooo benieuwd naar het nieuws van tat! Heb de hele dag aan je gedacht meid,..en wat zien in . Goed nieuws!!!! Wat fijn!!!!! Gefeliciteerd! En nu lekker gaan genieten!!! Maar wel je rust blijven houden hor!!!! Dat sporten komt vanzelf weer! Ik mis het hardlopen ook (nooit gedacht) maar ben na 16wk gaan zwemmen! Ook erg lekker!! En misschien als het straks na een tijdje beter gaat, kan je zwangerschapsgym gaan doen. Is wel niet zo intensief als sportschool maar je blijft in beweging voor nu idd alles voor de uk! - Verwijzing: ik kreeg na mn 12wk echo een vrijbrief ik mocht toen overstappen maar heb er zelf voor gekozen int zh te blijven lopen! En daar loopt ook een vk dus meestal heb ik gewoon de gyn maar soms heb ik de vk. Ik vond dit prettig omdat we er al zo kind aan huis waren en ik ben blij toe want er wordt zo (persoonlijk) meegeleefd!!! Erg leuk!!! Wel ben ik nog ff op controle en intake geweest bij de vk praktijk (ik wist toen niet wie ik moest bellen, want zh was gesloten) maar ben uiteindelijk daar niet doorgegaan! WEL is het zo, dat zij NA de bevalling een kijkje komen nemen, ipv de gyn Llkh: meid .wat naar allemaal!!!! Vind t echt waar, heel erg voor jullie!! En dan ook nog eens groei van zakje! Vandaar je zwangerschapsgevoelens zeker?!?! Ben blij voor je dat ze je toch gaan curretteren! Vind het alleen wel belachelijk dat het zo lang moet wachten! Maargoed meid, je hebt een vooruitzicht!! Sterkte en een hele dikke knuffel!!!!!! Xxx Zonnetje: het gaat zeker heel hard!!! Maar bij jou ook zeg!!! Jeetje!!!!! De tijd vliegt zeg!! Ik bedacht me gister, dat we vanaf mn 7e maand niet meer zouden oppassen voor mijn rust. Maar dat is vanaf volgende week al!!! En dat betekend ook dat ik straks nog maar 2mndjes hoef!!! Shock!!! Maar,..ik heb wel besloten vanaf nu elke dag heeel bewust te gaan genieten en meemaken. Contact zoeken met ukkie lekker genieten enz. , voor ik het weet is de kleine er! En dan moet ik deze magische tijd weer missen en wellicht komt t nooit meer,..dus daar gaan we ff wat aan doen zat vanmorgen nog te denken om de camera erbij te pakken mn laatste maandjes vast te leggen op film! Koop ff los chippie voor beebje dan kan ik mn zwangerschap en alles erom heen vast leggen + momenten rondom de geboorte! Lijkt me erg leuk ! ook voor later voor de kleine! Is toch ff wat meer dan fotos Oooh en maak je qua voeding maar geen zorgen!!! De kleine neemt zijn/haar portie/benodigdheden wel!! Ik heb dagen dat ik totaal niet aan eten denken. Maar, ik heb ook dagen dat ik me ronduit volprop hihi. komt wel goed mop! Ooh ik kram eerste weken amper aan! Eerst 0,5 kilo afgevallen toen 0,2 kilo boven start gewicht toen 2 kilo boven start en durf te wedden dat ik dinsdag bij het wegen in totaal van 65,5 naar 72 ben gegaan ! (das 2 kilo meer in de laatste 3wk) Whahaha tat: de bekende wat nu! hahahaha ik had ook echt zon moment van uhhhhh ja oke. Ik weet niet beter als de medische molen! Wat moet ik nu allemaal!? Toen eerst maar eens mvm gebeld en internet afgestruind! Daarna de verzekering gebeld. Die regelt kraamzorg voor straks! Ik moet ook persoonlijk zeggen: ik vind dat er weinig begeleiding is rondom t zwanger zijn. Ik ben nu 26 week maar als ik niet zo internet verslaafd was, en geen moeder en zus had,..had ik geen idee wat ik nu moest doen! Wat ik moet regelen , aanschaffen enz. dan zat ik nu zonder kamertje, zonder geregelde kraamhulp , zonder spulletjes die ik heb aangeschaft, zonder de kaartjes die al zijn besteld enz. Ik volg ook allen dit topic rondom de ivf/icsi . en dit is van deze de zoveelste versie omdat andere zijn vol gekletst en daarom gesloten hahahhaha Ego: gister middag weer wezen shoppen! Ben t geld uitgeven nu wel ff zat! Slot erop tot volgende maand! Maar deze keer was het voor manlief. Hij heeft boots gekocht voor zn snowboard. En gaat morgen naar zon ski club om dagje te oefenen en krijgt ook les! Ook heeft ie valbroek gekocht! Gelijk heeft ie!! Hij is jaaaaaaaaren terug zo hard gevallen dat ie toen meteen is gestopt! Dus nu maar beveiliging aan! En ik heb mn bedelarmband weer weggebracht! kan mn bedeltje eraan gezet worden die ik laatst van man had gehad (babytje) en als straks de kleine is geboren , laat ik m graveren! Met naam en geb. datum Verder zijn we met ouders en broertje + vriendin uiteten geweest! En wezen bowlen al heb ik zelf maar 4 ballen gerold! Hebben heeerlijk gegeten! Was geslaagde avond! Maar vandaag doe ik lekker niets! Heb vanmorgen associaal lang uitgeslapen (half 10/10uur) en ben lekker in bed blijven liggen (tot half 11) voor een mama en baby moment. Lekker kletsen tegen mn buik, voelen, en luisteren met as. Daarna ff wasje in de machine gedaan en de woonkamer opgeruimd! Ga zo toch maar weer ff boven rommelen ga lakentje strijken! Gewoon omdat ik er zin in heb hihi Fijne dag schatten!!!!!!! xxxxxxx
moe van een dagje school reageer ik alleen ff op dit berichtje. Wij wonen in het wateringse veld, hoge veld. prima wijkje, dicht bij leyweg, en zkh. voorheen woonde we in de vruchtenbuurt en zaten we in haga sportlaan, daar vond ik de ivf te ingewikkeld, dus vandaar over naar rdg. Vond het zo raar dat we met iui's het zaad binnen een uur moesten bregen (wat in de ochtendspits vanuit wateringse veld echt een opgave is), en dat je het met een ivf thuis mag produceren, dan bij je mag houden, en dan zelf na de punctie de eitjes en zaad naar het lumc moet gaan brengen. had daar geen goed gevoel over, hier gaan ze gelijk de broedstoof in. Nu dus wateringse veld, snel op de snelweg A4, via den haag zuid, richting delft zuid, en dan via afrit den hoorn zijn we zo in rdg. dikke kus meiden, ik ga ff zo liggen ben gaar van de wetteksten.
Ben na 9 weken ontslagen en naar de vk overgegaan. Heeft een paar weken geduurd, stond al snel weer bij de gynaecoloog onder behandeling . Volgende zwangerschap is en blijft het ook een gynaecoloog, mag niet natuurlijk meer bevallen, dus vk is overbodig.
Logisch babii! Ik heb met 12 weken nog een controle dus zal dan op zn vroegst ontslagen worden. Wil voor die tijd al wel gekozen hebben Fijn dat je meisje weer thuis is. Met jou ook alles goed? Llkh daar wonen vrienden van ons ook! Grappig, klein wereldje toch! Haga heb ik mn eerste icsi gehad. Maal er maar niet al teveel worden aan vuil Hihihi st, jij had dat dus ook dat moment lief dat je zo meeleeft! Was ook echt een spannende echo hoor. Ga wat vragen voor mezelf op een rij zetten en mezelf oriënteren. Oh en de verzekering bellen. .. ook zoiets waar ik totaal niet aan gedacht had... Krissie, het ligt er denk ik ook aan waarover je wilt praten Voorheen schreef ook enkel mee in de maandelijkse ivf/ICSI topics als ook alleen een tp had. Een paar meiden kan ik vaker tegen ook in dit topic. Als je je ergens thuis voelt sluit je aan!
@regelen zwanger zijn: er komt inderdaad nu heel veel op je af. Ik heb van de verloskundige wel het een en ander aan info gehad. In hun folder staat bv dat je rond 12 weken de kraamzorg moet aanvragen. Heb gevraagd waar hun goede ervaringen mee hebben en daar 1 van uitgekozen. (die ik heb uitgekozen zit ook in Den Haag), maar je kan het ook via de verzekering laten regelen. Is wel apart dat ik dus 12 jaar geleden daar zelf stage heb gelopen. Heb als verzorgende C afgestudeerd in de kraamzorg (2x10 weken stage), maar ben daarna verder gegaan als verpleegkundige. En je moet het dan alsnog bij de verzekering doorgeven dat je zwanger bent. Verloskundige moet je even googlen en kijken welke je aanspreekt. Cursussen, zoek ook even op internet. De een kan je meteen al starten en sommige pas later. Zo heb je ook cursussen die intensiever zijn, ter vervanging van de sportschool. Maar hier ook veel vragen en dingen waar ik nog geen antwoord op heb. En dan bedenk ik me nu dat ik misschien wel meer kennis heb dan de meeste dames hier. Gezien ik de zwangerschap en bevalling van de meeste van mijn broertjes vrij bewust heb meegemaakt (was 19 toen mijn jongste broertje werd geboren) en ook nog wat stage in de kraamzorg heb gelopen. Maar is toch heel anders nu ik zelf zwanger ben. Zo moet ik nog bedenken of ik flesvoeding of borstvoeding ga geven. (manlief had het voorstel om het beide af te wisselen, maar volgens mij is dat niet handig) Wat heb je allemaal nodig voor de uitzet (lang leve de lijstjes op internet) En ook nog het een en ander aan moeder nagevraagd. Maar er is in 15 jaar tijd ook wel veel veranderd. En als je niet getrouwd bent moet je ook nog rekening houden met het erkennen van het kind door de vader (stond netjes in de folder van de verloskundige beschreven). @tat: succes met alles en hopelijk is het nu duidelijker en anders vraag je het maar hoor. Genoeg dames die je kunnen helpen op dit moment. En ipv naar sportschool misschien speciale cursus of gewoon af en toe lekker wandelen. En denk goed aan jezelf. @ST: ik geniet nu al van elke dag zwangerschap hoor. Ben alleen niet zo schrijver of van de foto's, maar ben wel bewust met mijn buikje bezig. Lekker over wrijven en over dromen. En manlief aait ook elke dag even mijn buik. Hij wordt een super trotse papa denk ik. (en dat terwijl hij het ook niet erg vond als er geen kinderen zouden komen). Maar geniet er inderdaad maar lekker van, het gevoel van een eerste zwangerschap komt niet meer terug. Een 2e schijnt toch anders te zijn. En ik maak me ook niet zorgen om mijn eten hoor, is alleen meer de rede waarom ik niet aankom. Gaat nu wel weer wat beter. Alleen ben ik nog geen liefhebber van brood, vooral niet uit een trommeltje. Maar zoek dus dan gezonde alternatieven, zoals crackers of yoghurt met flakes enz. En ik ga niet aan de Brinta, zoals alle dames hier. Ben daar dus totaal geen liefhebber van. Hier trouwens ook darmen met kuren hoor. @MIL: Heb jij lang protocol. Succes maandag met de uitgangsecho. En dan maar hopen op een mooie follikelgroei. @krissie: is inderdaad dat iedereen een topic kan starten. Ik heb naast dit topic nog een topic waar ik in meelees/schrijf. Zijn allemaal dames die in juni zijn uitgerekend, maar merk wel dat ik met de dames hier meer betrokken ben dan daar. Dat topic is helemaal niet bij te houden wat betreft persoonlijk reageren. En ik merk ook dat ik met iedereen hier meer een klik heb. Maar ja, met sommige schrijven we volgens mij al 3 jaar ofzo. @llkh: succes met de studie. En wat een raar verhaal van het sperma met ivf. Bij de iui mochten we het thuis produceren en moest het binnen een uur in het ziekenhuis zijn. Wat goed te doen was. Bij ivf mochten we het niet meer thuis doen, gezien het in mediumvloeistof opgevangen moest worden (bij iui ook, maar kreeg dat 2 dagen ervoor mee of moest het speciaal ophalen). Maar anders moet het bij ivf ook binnen een uur in het ziekenhuis zijn. Zou er ook geen goed gevoel bij hebben als het zolang in een jas of broekzak zat. Hier verder weinig te melden eigenlijk
Zo, net de foto's van ST en Tori bekeken en de kamertjes zien er superleuk uit moet ik zeggen (was al even geleden dat ik bij beide gekeken had). En wat hebben jullie al veel kleertjes in de kast liggen. Hier is het plan om wel wat te kopen, maar niet teveel. Verwacht ook het een en ander nog te krijgen als ik bevallen ben en dan kan ik gewoon in de goede maat shoppen.
Zonnetje leuk dat je ff weer hebt gekeken. Kun je ook wat ideeen op doen . De kleertjes die in mijn commode liggen zijn allemaal gekregen, hoef zelf voor de eerste weken bijna niets meer te kopen.
Tat, ja gaat redelijk. Kleine is de nachten weer veel wakker, erg apart. Overdag slaapt ze slecht, dus veel bezig met haar..... Probeer soms als ze slaapt even ee te slapen, maar mag blij zijn als ze een half uur slaapt.
@tori: dat is makkelijk als je zoveel gekregen heb. Scheelt toch weer een hoop kopen. Hier kom ik tot op heden tot 1 pakje en 3 knuffels. En de cadeaubox van de babydump en felicitas. En wie weet doe ik wel een idee op inderdaad. Hoewel manlief hier niet voor Nijntje gaat zolang we niet het geslacht weten. Kwam er vorige week achter dat hij dat vooral voor meisjes vindt. Was ik het niet mee eens, maar ach. Dus toen maar een boxkleed met een beer erop uitgezocht. Heb tijdje geleden ook op het topic van show je kamer gekeken en daar ook leuke dingen gezien. En toch weer heel wat anders zelf uitgezocht dan ik toen in mijn hoofd had zitten. @babii: dat is wel vervelend dat je dochter nog zo slecht slaapt. Succes en je hebt je handen er op deze manier inderdaad vol aan. Hoop dat het snel wat beter met haar gaat.
Haha, dat gaan jullie nog wel ervaren. Het is alleen vermoeiender omdat ik het alleen doe. Ik zie Het als een fase, komt vast wel weer goed hihi. Gaat met iedereen hier alles goed??
moppies weer een wekelijkse knuffel van mij. Zoals jullie een beetje in de gaten hebben, neem ik een beetje afstand...moet even tot mezelf komen. Vanmiddag weer een gesprek met de psych Gaan we nog daten dan wil ik wil. Jullie zijn toch speciaal voor mij
aaah lieverd! Dikke knuf terug! Ik ben ook nog steeds in voor een date trouwens! Succes vanmiddag BS!
Goedemorgen lieve dames Ik krijg steeds weer niet de kans even rustig op iedereen te reageren. Ik lees tussendoor op mijn mobiel, maar typen op mobiel werkt niet. Afgelopen dagen heel druk gehad met vriendinnen en hun problemen. Gelukkig gaat het allemaal beter met hun. En met mij ook . Mijn energie is weer helemaal terug! Juist omdat we ons allebei weer lekker voelen, heb ik niet meer gebeld voor de AMH uitslag. Als het een slechte uitslag is, ga ik me zeker zorgen maken de komende tijd, terwijl ik niet al mijn vragen nu kan stellen. Wachten is een geduldige zaak.....en ik ben er niet goed in IIkh, Van harte gefeliciteerd met het behalen van jouw examens! Wat voor studie heb je behaald (als het niet erg vindt dat ik het vraag)? Wat belabberd dat het niet los laat......22 jan is nog een week wachten, lijkt me best pittig! Hou je het vol? Tat, Wat geweldig dat het allemaal zo goed gaat! Wel blijven rustig aan doen ......en niets aantrekken van jouw manager. Zijn prioriteiten liggen anders. Heerlijk dat je nu kunt verdiepen in de nieuwe fase van 'Zwanger zijn' ST, Mama shopper , gelukkig dat je zo weinig klachten hebt, hoewel darmklachten op zich al best vervelend zijn. Zo leuk om te horen dat je zooo geniet! Tori, Coole mama , fijn dat jouw rugklachten beter zijn. Wat geweldig dat jullie met zo'n allen mooi echo hebben mee gemaakt, heel speciaal! Zonnetje, Wat een mooie buik! Hoever zijn jullie met de babykamer? MIL, Succes! Wij duimen dat het allemaal super goed zal gaan! Babii, Wat pittig! Gelukkig dat het beter gaat met jouw dochtertje. BS, Veel succes! Groot gelijk dat je nu lekker op jezelf richt! Sammy, Spannend, het is aftellen.....duimen duimen.... Krissie, Welkom hier! Ik hoop dat ik niemand vergeten ben! P.S: een date likt mij ook leuk om iedreen persoonlijk te ontmoeten Hele fijne dag dames, **knuffels voor iedreen**
Tat: tuurlijk leef ik met jullie mee!!!! Tis ook zooo spannend allemaal! En de verzekering hoef je alleen maar ff op de hoogte te brengen en straks na de geboorte van jullie kleine ff te bellen dat het er is! Daarbij krijg je van de verzerkering een voorstel voor kraamhulp. Ik had zelf uitgezocht wie/welke ik wou en heb dat doorgegeven en kreeg aanvraag formulier met mijn eigen voorstel/voorkeur! Zonnetje: t bewust zwanger zijn en ervan genieten doe je goed meid!!!! Heeeel belangrijk En idd,..ik denk dat t gevoel van eerste zwangerschap altijd anders zal zijn dan een volgende! (ik had vanmorgen foto gemaakt van mezelf in babykamer app naar man gestuurd krijg ik terug: sta je nu alweer in babykamer? hahahaha ik ben verslaafd! Maar geniet!!) En qua voeding,..ik at in het begin veel yoghurt (magere) en vaak met fruit en honing of met mueslie ofzo. En jij hoeft ook niet aan te komen als je baby dat maar doet hihi Wanneer moet jij weer op controle?!?! Babii: hoes jullie nacht gegaan meid?!?! En idd, t zijn fasen als je je daar aan vast houd, komt t helemaal goed!!! en ben super trots op je hor!!! Xxx BS: je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt en waar jij zin in hebt! En als dat afstand op zwangerschappagina is, moet je dat zeker doen schatje! Wij vergeten je niet hor!!! En je bent ALTIJD welkom om te kletsen (al kom je een jaar niet) succes met t gesprek vandaag!! En ik wil wel daten! Ligt er alleen ff aan wanneer Xxx Nina: fijn dat jullie je weer beter voelen !! en tis moeilijke keus he?!?! Je wil het weten , maar je wil dan wel ALLES weten! Dus ga je wachten of bellen....lastig!!! Ego: beetje afwezig geweest t weekend, was zaterdag lekker aant genieten van mijn niets doe dag en ben druk geweest met mn fotos en filmpjes enzo. Gister beetje uitgeslapen en met de honden naar t bos geweest. daarna ben ik met man mee geweest naar snowplanet! Hij de piste op en ik beetje chocomelk drinken hihi savonds was ik best moe dus man lag op de bank film te kijken en ik ben tegen hem aan in slaap gevallen Heerlijk! Vannacht wederom erg lastig geslapen last van mn buik maar tegen een uur of 3 zakte het af en kon ik lekker slapen, vond toen ook met kussen onder mn buik mn draai! Ik kon lekker uitslapen want hoefde pas half 10 bij de mondhyg te zijn. Dus ging 8uur uit bed, hondjes doen, wasje draaien en ontbijten! Mezelf nog ff op de foto gezet in babykamer en toen naar mondhygienist. Wat een hel!!!! Ik heb ontzettend veel (en oud) tandsteen!! En mn ontsteking is erg heffie!!! Ze heeft zoveel mogelijk tandsteen voor nu verwijderd. En ik moet komende weken spoelen met zoutoplossing! En over 4wk weer terug! T was er slecht aantoe! En heb nu ontzettend veel pijn en houd dat nog wel een dag of 2-3.  Schande dat de tandarts er nooit eerder iets van heeft gezegd! Ja jaaaaaren terug en heb me toen ook laten behandelen! Maar nu was t de ortho die het zei! Maar omdat ik niet met beugel proces verder ging, was ik niet gegaan en nu was het dus erg naar! Dus straks optijd naar huis denk ik en met paracetamol op bed! Voel mn buikie ook,..uk drukt tegen blaas! Dus heb eigenlijk zon t hoeft voor mij vandaag niet dag! Maar..morgen weer lekker gluren bij ons wonder!!!