Hey meiden, even een update: Vanmorgen de uitgangsecho gehad, zag er goed uit. Er liggen 14 kleine eitjes klaar maar het is natuurlijk afwachten wat er van resultaat gaat komen. Voor nu is het een goed begin! De eerste menopur is er zojuist ingegaan. 23-1 en 25-1 een FM dus nu weer even in de standby stand en ondertussen doorprikken
heb lekker mn album weer gevuld met fotos van t kamertje helaas door het beleid van zwp (wat ik dus niet cool vind) moest ik andere fotos wissen want heb er teveel haha en ik was van plan de komende weken nog wel meer te plaatsen !!
MiL, Dat klinkt erg goed! Op naar een mooie oogst.... Succes! ST, Wat pijnlijk.....begrijp ik het goed dat jouw tanden/tandvlees ontstoken zijn. Erg vreemd dat dat tandarts jou niet eerder heeft verwezen...een van zijn/haar taken. Veel sterkte, hoop dat het snel verbeterd! Gelukkig had ik die andere foto's al bekeken ....ga ik nu de nieuwe kijken. Tat, Hoe is trouwens met jouw tanden? Tweede gedeelte beugel nu ook eruit?
jaa nina,..idd,...flink ontstoken tandvlees! echt absurd!! ik heb zowiezo een stofje in mn dna waardoor ik sneller tandsteen aanmaak. dat weet ik! en ik heb ook vaker ontstoken tandvlees maar dit slaat alles! t tandsteen wat er zat was al zwart dus oud!!! ik had continu een bloedbad in mn mond. de tandarts zei er jaartje terug niets over en die had t toen echt wel moeten zien al! toen ik bij ortho kwam zei hij dat ik naar mondhyg moest,..maar toen was t al heffy shit blijkbaar en van mezelf natuurlijk ook dom dat ik niet eerder ben gegaan. ze heeft t nu schoongemaakt en over 5wk gaat de rest! maar voor nu zal de ontsteking al flink afnemen! gelukkig maar want,..het is bewezen dat zo'n flinke ontsteking aan t tandvlees kan leiden tot vroeger geboorte!! niet veel vroeger maar toch,...
War erg voor je ST.... Ik heb ook meer last van tandsteen dan de meeste. Mijn tandarts verwijst me 1 keer per jaar naar de mondhyg. Ik hoef er zelf niet over na te denken. Krijg na controle een afspraak mee. Als hij het aan mij over zou laten zou ik het ook vergeten. Gelukkig dat je nu aan het spoelen bent. We duimen dat het snel beter gaat! Maak je geen zorgen, je bent er nu op tijd bij. Mooie foto's......echt een leuke babykmer geworden! Jullie harde werken is te zien! Leuk jouw man ook te zien, handige man! Wat je trouwens mooi zwanger! Lekker slank, alleen een mooi zwangere buik! P.S: Ik ga mijn best doen om niet te bellen voor mijn uitslag...
Nina: wat ben je ook een schat!!! Thanx voor je super lieve reactie op mn fotos!! Vond het idd wel zo netjes om manlief ook ff op de foto te zetten (en te delen) hij is zon harde werker!!! Heeft zo zn best gedaan! en qua dracht (klinkt zo dierlijk haha) doe ik mn best ik ben altijd als de dood geweest kilos en maten aan te komen omdat er behoorlijk aanleg voor is in de familie! Zelf vind ik wel dat ik al een bollere kop begin te krijgen en sta niet graag voor de spiegel! Maar ik moet me strakjes weer wegen en ik gok 72. das 2 kilo in 3.5week extra!!!! En 6.5 vanaf de terugplaatsing! Gaat harder dan ik hoopte ..maar toch! Als het verder maar goed gaat! En voor wat betreft mn tandjes .ik moet nu tijdens mn zwangerschap nog 1a2 keer. Met 32week zw.schap weer en net voor de bevalling geloof ik. En dan 3 mnd na de bevalling weer. Daarna wil ik ieder half jaar! Dan plan ik het zelf wel! Ego: uuuh mijn reactie op nina is al behoorlijk ego haha. Gister weer heeerlijk yoga gehad. Echt ff lekker ontspannen! En wat ademhalingsoefeningen gedaan. volgende wk is er voorlichting over borstvoeding! Hopelijk gaan we het redden want we komen maandag terug uit Boedapest! Over uurtje richting huis van mn werk. Manlief ophalen en ff omkleden! En 11.45 weer naar ons wonder gluren! Ben erg benieuwd hoeveel het nu ongeveer weegt en hoe graag het is. en hoeveel ik ben aangekomen en ook naar mn bloeddruk want heb het idee dat het iets aan de hoge kant is. uiteraard horen jullie mij straks weer en hoop ik op leuke echo Hihi gister weer pendel binnen gehad voor jongen! En mn zout/urine test is ook jongen, maar ik ben vannacht in mn droom bevallen van een heel lief klein meisje haha Nou meiden, .fijne dag en dikke knuffel
zoooo daar ben ik weer !!! t heeft ff geduurd zeg bij de vk! maar vond ik niet zo erg. de vk die bezig is met echo opleiding was er weer dus heb zeker half uur gelegen!! mijn bloeddruk was iets laag, maar niet zorgwekkend! mn gewicht was netjes 71.4 en mn urine was schoon ! kleine was super beweeglijk! zat hele tijd met handen te spelen open dicht voor het hoofd van het hoofd. hij/zij zit nogsteeds en kijkt naar mn linkerzij en nog iets gebogen naar mn rug. dus een tuit ! maar dat maakt in dit termijn nog geen drol uit! hoofdje, beentjes en buikje zijn mooi op schema en t weegt nu zo;n 980gram!! vet veel al!!! ik heb een paar leuke echo's gehad. 1 super gave van het handje! (was lucky shot omdat ie zo actief was, schoten paar keer mis! hihi) en 1 van de contouren van het gezichtje en ook 1 van voren waarbij je open mondje ziet (t lag te gapen en te slikken/drinken) en 2 neusgaatjes mama is weer helemaal verliefd!!!!!! ooh moest wel resus prikken (ik ben negatief namelijk) en krijg de volgende keer de uitslag. en vanmiddag of morgenvroeg moet ik ff bellen voor mn ijzer! 4feb mogen we weer! lekker schema zo. over 10nachtjes de 3D en dan weer 11 nachtjes tot controle top geregeld dacht ik zo echo's zet ik zo in mn album!
Oh wat veel gekletst weer! Mil, spannend weer dat het is begonnen. Mooie uitgangsecho, hopen dat ze ook allemaal mee gaan doen! Prikze meis en op naar een mooi resultaat!! Nina, ja stukkie terug over geschreven. Wordt ook zoveel gekletst extra beugel is eruit, was echt geen doen jet misselijkheid en niet kunnen eten. Knap dat je niet gebeld hebt. Ik snap je redenatie ook wel. Pfff ST, klote van je tanden joh! Ze zeggen toch ook al dat door een zwangerschap en daarbij behorende hormonen kunne zorgen voor ontstoken tandvlees ed.? Dat is mede ook de reden dat ik die beugel kwijt wilde! En wat een prachtige foto's van jullie friemel!! Ik snap dat je verliefd bent. Ik was al verliefd op onze 7 cellen, hahahaha!! Kijken ze bij bloedprikken of je baby positief is dan? Is jouw man ook negatief? Dat kan toch ook voor "problemen" zorgen? Ik heb donderdag de prenatale diagnostiek. Ga ik ook door de mangel en Friemeltje ook. BS, hoe ging je me-time? Hoop dat je alles voor jezelf gauw op een rijtje hebt! Rest, zwaai en knuf!
Ziek ziek ziek, bah bah!! Vannacht de hele nacht boven de pot gehangen Maagkrampen, niet normaal! Kon niet zitten liggen of staan. Terwijl ik 's avonds ook maar bleef eten omdat ik maar een hongergevoel bleef houden . 3 uur vannacht was mn maag nog niet leeg...ben van ellende en kou maar beneden op de bank gaat liggen. Wat een hel. Vriendlief is oom al 2 dagen thuis, maar zijn weerstand zal momenteel wel ietsje hoger zijn. Zou dat gevaarlijk zijn voor Friemeltje? Hoop niet dat het een voedselvergiftiging was....alhoewel dan had vriendlief dat ook moeten hebben lijkt me. Raar, voel me behoorlijk gammel vandaag
Tat, beterschap! Echt vervelend dat je zo'n last hebt, waarschijnlijk komt het gewoon omdat je zoveel hebt gegeten en dat is verkeerd gevallen (en door de hormonen komt het er makkelijker weer uit). Hoop voor je dat het dan ook snel weer over is vandaag.
Phoe dat dat zo heftig kan zijn he. Was ook het enige dat ik dacht de hele tijd: niet meer zoveel eten, kleine beetjes Tat!! Juist omdat ik amper misselijk ben geweest nog, sta je er niet veel bij stil en doe je wat je anders ook zou doen. Vanaf nu echt ff op letten! Thanks meis voor je geruststellende woorden
Tat: zeker boel gekletst hier Ontsteking wordt idd verergerd door de zwangerschap! 90% vd vrouwen heeft wel iets met het gebit. Schijnt dat het komt omdat je baby t kalk (geloof ik) uit je gebit haalt ofzo. Maar voornamelijk door de hormonen natuurlijk (denk dat het andere een bakerpraatje is) die beïnvloeden je gebit en tandvlees! Hahahaha ik was ook verliefd op onze 7 cellige uk ! en hoe meer hij/zij ontwikkeld, hoe verliefder ik word Ze gaan idd kijken of baby positief is. Als hij/zij posi is, krijg ik met 30 weken en bij de bevalling een prik. Is hij/zij ook negatief, dan maakt het niets uit. Naar de bloedgroep van papa kijken ze niet. Ze testen de mama en is die negatief, dan testen ze de baby. Man heeft geen invloed omdat die niet degene is die bevalt/de baby draagt. Daarbij zeggen ze maar 70% van de mannen die naast de vrouw staan is de biologische vader, dus de vader checken geeft niet altijd garantie. Morgen weer leuke/spannende dag voor jullie!!! Ukkie kijken!!! I love it! Hihi plaats je wel echo foto?! Oooh jeeee, lees dat je flink ziek bent! Bah!!!! Erg vervelend zeg! Maar kan voor je beebje geen kwaad hor! wel blijven drinken! En probeer lekker je vitamines te nemen! Tis voor jezelf vervelend maar ukkie merkt er weinig van! Half nl is ziek! Miss na vleugje van de buikgriep! Of gewoon bijwerking zwangerschap! Enuh ik hoorde..dat zwangere vrouwen vaak betere weerstand hebben dan niet zwangere Beterschap iig!!! Hopelijk voel je je gauw stuk beter! Ego: hier weinig nieuws eigenlijk. Heb vandaag een bank hang dag! Heeeeeeerlijk! Heb nog geen bal gedaan!! Mn bed afgehaald en ontbeten! Moet zo wel ff boodschapjes doen en ga ff koffie doen bij mn ouders maar thats it! lekker hor!!! Heb vandaag de meisjes niet want man is werken, dus echt dag voor mezelf! Dacht zowiezo dat volgende wk de laatste keer oppassen was, maar gister na gesprek met man begrepen dat hij had toegezegd dat we nog oppassen tot zijn ski vakantie!!! Mn oren klapperde omdat dat niet de afspraak was! Mijn zwager kwam namelijk zelf met het besluit tot mn 7e maand!! Maargoed, nodige gesprek erover gehad en de woe voor zn vakantie is echt de laatste keer. Maar die 2x ervoor zijn ovb. Afhankelijk van hoe t met mij gaat. Heb man duidelijk gemaakt dat het gewoon zwaar is, ondanks dat hij ook thuis is. En tegen die tijd wil ik mezelf voorbereiden om de laatste loodjes. Genieten van mn laatste weken en vooral mn rust pakken. Dat begreep hij achteraf wel. Daarna helaas nog discussie gehad over oppassen op onze beeb na mn zwangerschapverlof en schoonmoeder. man en ik hadden alles al rond en besproken en nu kwam hij ermee (vanuit zn moeder, die had erover lopen peeuwen..waar ik niet bij was natuurlijk) dat mn s.moe ook wil oppassen. Waarop ik nee heb gezegd. Geen vaste dagen iig. Miss eens als we dagje weg willen of eens een weekendje logeren. tis ook niet nodig dat ze oppast, en ik vind het belachelijk om mn kind weg te brengen als ik daarvoor zelf thuis ben/minder werk!!! En ze wil een band opbouwen enzo, dat snap ik ook wel, maar dat kan toch ook door op visite komen??! Of af en toe eens op te passen?! Ik zag mijn grootouders alleen in schoolvakantie en had een geweldige band!!! Maargoed we hebben t er niet meer over gehad verder maar die discussie komt vast nog wel. L erg vervelend! Sorry meiden ..moest t ff van me af schrijven! Xxxxxxxxx fijne dag allemaal!!!!!! Ik kom later wel weer gluren hor
Oh meid wat vervelend met dat oppassen... Die band komt later echt wel als je regelmatig bij elkaar op visite komt. Daarnaast kunnen zo af en toe ook best wel eens oppassen toch, maar niet als het niet nodig is... Beetje opeisen van je kind vind ik dat En dat is niet netjes
Tat, Wat belabberd......gelukkig dat je beter voelt. Ik begrijp dat je "Winnie the Pooh" virus had...........sorry bedoel het echt niet rottig... Kan me goed voorstellen dat je lekker veel hebt gegeten na de ellende van die beugel. Wat fijn dat je geen last hebt van misselijkheid. Heb je andere klachten? ST, Wat vervelend!!! Naar aanleiding van dingen die ik zelf mee heb gemaakt, ben ik erg allergisch voor situaties waarin mensen dingen voor je willen bepalen en geen rekening houden met JOU! Zodoende ben ik erg blij voor je dat je voor jezelf opkomt! Voor de rest hou ik mijn minder politiek correcte reacties voor mezelf ..... MiL, Hoe gaat het met jou? Gaat goed met de hormonen? Ik ben nu te moe om terug te lezen, morgen weer rustig bij lezen.....hoop dat het goed gaat met iedereen....ZWAAI...ZWAAI... Welterusten!
Lieve meiden, ik zwaai even langs alles even snel gelezen. Tat beterscahp St sterkte met sm! Zwaai zwaai en weer naar bed....
ST, Wat fijn zo'n lekker lang echo.....mooie foto's van de bebe! Tat, Heb je al een vk uitgekozen? Tijd gaat nu opeens snel he? Zonnetje, Wat heerlijk dat je lekker geniet van jou zwangerschap. IIkh, Hoe is het meid? Voor mij gaat de tijd gelukkig snel, doordat ik het druk heb met werk en de afgelopen dagen ook met het vervoer..., steeds heel vroeg weg en laat thuis. Ik kon vandaag niet geloven dat het alweer dondedag is. Wel weer een vraag aan jullie: Afgelopen dinsdag had ik duidelijk temp verhoging zoals elke cyclus na mijn ovulatie. Het viel me op dat ik nog geen vruchtbaar slijm had gehad. Nou ja, aangezien we in mmm zitten, maakt het natuurlijk ook niet meer uit. Maar dinsdagavond en gisteren had ik opeens heeeel veel vruchtbaarslijm. Het is nu weer bijna weg. Temp verhoging is toch na ovulatie? Hebben jullie dit welles mee gemaakt? Aangezien ik mij nu zorgen maak over mijn eicelvoorraad, is elke verandering een grote vraagteken . Hoor jullie reacties heel graag! Fijne dag allemaal!
Goeie morgen dames!!! Hoest hier vandaag?!?!? Tat: vandaag weer gluren en door de check he?!?! Spannend!!! Geniet van de prachtige beelden Ben je al weer beetje opgeknapt?!?! Xxx MIL: ach, tis vervelend maar we komen er wel uit hor! Had t misschien niet hier moeten delen maar moest ff mn gal spuwen! Thanx voor je reactie iig! Xxx Whahah NINAD: thanx!! Ik zeg er ook niets meer over xxx Lekker uitgeslapen?!?!?! IIKH: hoest met je schat?!?! Xxx Nina (again) thanx voor je complimentjes op de echos mijn mooie wondertje hihi Ik kan je helaas niet helpen met je vraag schat. Sinds de mmm klopte mijn temp voor geen meter! T kwam nooit over met hoe t zou moeten ik merkte het wel aan mn slijm. Misschien is het wat om ovu testen te gaan doen! Succes schat xxx Ps: lekker dat je dagen zo snel gaan! Ego: ik heb weinig nieuws eigenlijk. Gister lekker chill dag gehad en dus ook geen bal gedaan. ben met film bezig van de vakantie en ben daar lekker mee bezig geweest. wasje gedaan en bij moeders op de koffie geweest. Zit nu weer op mn werk maar heb 0 zin. Vanavond lekker zwemmen en bank hangen! Morgen nog dagje werken en zaterdag lekker weg zaaaalig! Ik kijk erna uit!!! Oooh heb mn buikfoto album weer gevuld hihi 27wk vandaag alweer..pfffff gaat hard!! Ga die kleine drukte maker in mn buik nog missen!
tori: ik kan het " april buikjes" topic niet meer vinden (al tijdje nie) is die weg?!?!?! hoest verder met jou?!?!?