IVF/ICSI deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Sammy het emmytje van de dag!! Gefeliciteerd!!!

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Yes Sammy, dit is DE embryo van de dag en van jullie kindje die je over 8 maanden ongeveer vast gaat houden. Joehoeee, wat een toppertje :), ben superblij voor je!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Tat, wat fijn dat je nu steeds meer kan gaan genieten!
    Sammy, super dat je de emmy van de dag in jou buikie hebt zitten. Dit is 'm!

4. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Sammy, wat spannend!! Gaat helemaal goed komen.

Dikke knuffel!!

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hee lieve meiden!!

Lief dat jullie vragen hoe t met me gaat!
    Ik lees nog steeds met jullie mee, maar reageren doe ik een stukje minder.
    Ik heb in de andere topics ook haast niet meer gereageerd....

Korte samenvatting:
    Manlief heeft naar 6 maanden thuis te hebben gezeten nieuw werk gevonden, en daar heeft hij nu bijna een maandje gewerkt.
    Vroeg eruit, laat thuis, veel overwerk, en ploegendienst.
    Maar financieel hebben we echt een ENORME sprong vooruit gemaakt gelukkig....
    Ik ben dus wel VEEL meer alleen met Beer, en dan merk ik echt dat ik weinig aan reageren en ZP toe kom.

Met Beer gaat t allemaal erg goed, lief dat jullie t vragen!
    Afgelopen weken was t slapen een beetje drama, snachts wakker worden, en niet meer willen slapen. :(
    Zo overstuur midden in de nacht, dat ik m 2 weken lang vanaf een uur of 3 snachts steeds bij me in bed heb genomen.
    Ik leg m wel in zn eigen bed, maar als ie helemaal overstuur is mag ie lekker met me knuffelen, en troost ik m in ons grote bed.....
    Maar we zijn er nu achter hoe t komt!!!
    Hij had met 4 maanden, en 4 maanden en 1 week ineens 2 tandjes erbij, en toen stond t stil qua tanden-terror.
    Maar nu heeft hij sinds vorige week boven ook zn 2 voorste tandjes door, en de hoektanden zitten ook al te wringen.
    Gelukkig heeft hij dr overdag geen last van, hij is en blijft een lollig mannetje!
    Hij had afgelopen week 1,5 dag koorts gehad, en toen t 2e tandje door was, was t ineens over.
    Op t CB waren ze afgelopen week ook helemaal tevreden over Beer.
    Hij weegt nu 8,3 kilo, en is 67 cm lang.
    Hij groeit goed volgens zn eigen lijntje, al is t een klein Beertje, ;)
    Beer kan sommige dingen al die ze normaal gesproken op t 14 maanden-consult doen. O....a: Daag zwaaien, en dan aaaaah roepen,kruipen op handen en knieen in een rap tempo, zelfstandig zitten en zn eigen corrigeren als ze m uit balans willen brengen, zich optrekken en dan staan, aan de handen vastpakken en willen stappen, en in zn handen klappen. Ze zat met open mond te kijken toen hij in zn handjes klapte toen ik "Goed zo!" zei..... Conclusie: Beer loopt motorisch wel heel erg voor, en is een HEEL snel kindje.
    Maar dat hadden we zelf ook al in de gaten!

Eten gaat ook goed.
    Schema is nu:
    8.00 Papfles
    9.45 Stuk fruit-Slapen
    12.00 1-1,5 snee brood, en 1 stuk fruit (Omdat hij de fles niet meer wilde)
    15.00 Rijstewafel met lauwe thee (Is ie gek op!)
    17.00 Warm happie en een toetje
    18.00 Fles
    21.00 Papje, en naar bed.

Echt fijn dat ie lekker mee kan gaan eten van verschillende gerechten die wij ook eten.

We gaan over 2 weken terug naar de fertliteitsafdeling om een gesprek te hebben over de resterende embryo's, en tbeleid rondom tp's.
    En dan gaan we meteen een nieuwe TP plannen, :D
    Dus misschien dat Beer dit jaar,of begin volgend jaar nog een Berenbroertje of Berenzusje krijgt....
    Ik zal een foto van Beer plaatsen, en die haal ik dan vd week weer weg.

Iedereen een dikke knuffel, van Brabbel en Beer.

6. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ah Brabbel, wat een poppetje! Zo super schattig!! echt een super leuk knulletje zeg! Fijn om van je te horen en dat alles goed met jullie gaat!

7. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Brabbel wat is het een heerlijk ding! Fijn dat het zo goed gaat!

Zeehondje, ja het begint nu steeds meer en meer tot me door te dringen. Eindelijk! Bedacht me dat ik maar gewoon ook een echo apparaat thuis moet hebben zodat ik de hele dag door kan gluren :D

Llkh hoe gaat het nu. Moest er wel aan denken toen je vertelde over geel. Heeft is niet niks geweest wat ze met je hebben gedaan :( is het al beter? Echt fustig aan doen he. Een wond aan de binnenkant zie je niet maar moet echt helen. Pas goed op jezelf!

Zonnetje ik ben ook een buikslaper en merk nu al dat mn borsten in de verdrukking komen haha! Ik weet niet wat me overkomt!

Tori die mamApps was een goeie van jou! Hou ik ook een blogje bij. Heb alleen nog geen openbaar profiel omdat ie is gekoppeld aan Facebook. Geen zin om daar nu al iets over bekend te maken. Liever persoonlijk nu nog. Leuke site waar je oom de groei kan bij houden van kindje enn jezelf ;)
    Mijn placenta ligt trouwens ook aan de voorkant. Zal Friemeltje dus pas later voelen.

Mil superpositief jij! Petje af! Hoe voel je je?

Nina al ongi....?! Wat kan je lijf je soms toch aandoen he? Met die pillen edoel je dhea? Moet je daar eerst o gi voor zijn geworden? Hoopdat je snel doorkan meis!

St Al naar de gemeente geweest? ! :D maar wist het ook niet hoor dat als j e getrouwd bent je toch nog moet erkennen. Was er maar een persoonlijk handboek he speciaal voor jouw eigen situatie!

Ben ik nu niemand vergeten?!?! Hope not!
    Ben echt al een uur wakker maar supermoe! Ventje zit in Brugge met zn beste vriend. Is een bierfestival waar we vorig jaar samen waren maar leukker is voor hem om met zn maten te doen. Iedereen haakte jammer genoeg af en zijn uiteindelijk samen gegaan. Ik en zijn vriendin bleven achter en zijn lekker naar de film gegaan en uiteten, sushi. Véél te véél gegeten natuurlijk maar het was zo lekker! Ondertussen dronken sms'jes van de mannen hahaha!
    Hier dringt alles eindelijk door en vertellen het ook steeds meer mensen. Gisteren zelfs op straat voor het eerst hardop geroepen naar zo' n binkie die riep: lekker ding ga mee iets drinken. Ga weg joh, ik ben zwanger :D haha!

Morgen 12wekenecho bij mn ivf dames dus krijg ik uitslag van de rest van de onderzoeken irt rhesus enzo. Wéér gluren :D kan niet wachten! Foto's van vrijdag staan in mn album :)

8. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hahaha tat mooi dat je et nu eindelijk beseft! Fijn dat je morgen je baby weer ziet! ben benieuwd! hihi

9. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hoi dames,
    Wauw.....moet veel inhalen met lezen zie ik :D

Brabbel,
    Wat een mooi kindje! Geweldig dat het zo goed gaat! TP....spannend...hoop voor jullie dat het snel raak is.

Sammy,
    Een blascto! Zeker een super emmy :D
    We duimen dat deze emmy jullie kindje mag gaan worden......duimen ....duimen...:)

Tat,
    Gelukkig dat je nu durft hardop te zeggen "Ben Zwanger" :D
    Geniet ervan!
    Bedoelde inderdaad dhea pillen. Ja, dr S had gezegd dat die pillen normaal gestopt moeten worden wanneer een zw-test posi is en wanneer twijfel is. Die pillen kunnen schadelijk zijn voor het vruchtje.

ST,
    Ik ben volledig vergeten te vragen hoe Budapest was?

Gisteren was erg gezellig! Knuffel sessie met zoontje van ons vrienden was ook erg leuk! :) Hij is zoooo lief!
    Hier geen ongi .....morgen heb ik een telefonisch afspr met dr S, zodoende ga ik morgenochtend toch maar testen. Achteraf gezien kan het zijn dat mijn ovulatie 1-2 dgn later was dan normaal waardoor ik nu 2 dgn overtijd ben ipv 4. Gisteren had ik geen last meer van de misselijkheid, maar vandaag weer wel. Ik denk niet dat deze misselijkheid nog van een virus is. Mijn borsten zijn ook opgezwollen en erg pijnlijk. Aantal maanden geleden zou ik deze klachten als "positieve" klachten hebben beschouwd en zelfs blij mee zijn geweest, maar met mijn lage AMH ben ik eigenlijk erg bang dat mijn hormonen in de war zijn, ook al weet ik niet of medisch dit zou kunnen. Vandaag een beetje gespannen en emotioneel voor het testen morgen......geen zin in :) , want elke keer als je test hoop je toch een tweede streep te zien...... Nu maar hopen dat we deze week duidelijkheid hebben.
    Sorry voor de lange ego tekst.........

Lieve dames, sorry dat ik nu niet op iedereen heb gereageerd, voel me niet top. Komende dgn ga ik rustig alles lezen en reageren! Veel liefs xxx

10. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Zo, eindelijk weer ff reageer tijd!!

Dwergje: ik hoop dat je er helemaal naast zit meid!!!! Mn duimen blijven draaien tot het tegendeel bewezen is!!

Tat: heel veel succes vandaag!!!!! :D leuk he weer ff gluren?!
    (hierna krijg je afkick verschijnselen hor! Duurde voor mijn gevoel toen veeel te lang! Tot volgende controle!) ga straks ff je album bekijken ;)

Sammy: een blasto!!! WOW!!!!!! Wat goed!

Brabbel: wat goed voor je man!!!!!! T zal idd wel even wennen zijn, maar tis geweldig dat ie weer een job heeft! (en dat het financieel de goede kant op is gegaan!)
    En wat heeeerlijk dat beer het zó goed doet!!! fijn om te lezen! Kan ik echt van genieten! Wel ff drama gehad met de tandjes dus! Maar verder is het een top manneke!!
    Mooi schema!!! En voor je het weet rent ie door de kamer hihi
    En wat een spannend nieuws!!!! Zou erg leuk zijn natuurlijk!! Hoeveel cryo’s hebben jullie nog?!?! Spannend hor!!! :D
    Ps: wat een heeeeerlijk jochie!!!! Leuke fotos!
    xXx

tat: ik zie je opmerking naar brabbel: over je thuis echo apparaat !! ik riep dat toen ook hahhaha wel leuk dat wij vrouwen eigenlijk allemaal hetzelfde ervaren/denken!
    Ik heb bij 14wk een angelsound aangeschaft!! Ik sfeer bij dat ding!!!!! En zelfs nu ik de kleine maximaal voel bewegen, luister ik nogsteeds omdat het geluid zo rustgevend is!
    Whahah jou man heeft/had t erg gezellig dus ;) hihi
    En wat heeerlijk dat je zo enthousiast bent en t begint te “geloven”! Lekker vd daken schreeuwen!!!!! :D :D :D

Nina: lief dat je eraan denkt !!! Boedapest was een prachtige stad!!! En we hebben er erg genoten!!! Spa was mega ontspannen, maar gezien de zwangerschap kon/mocht ik niet veel dus hebben vriendin en ik besloten om over half jaartje ofzo naar spa te gaan met alles erop en eraan! Hahaha maar tis zeker een aanrader! Alleen een goed degelijk restaurant vinden was een uitdaging (missie mislukt!)
    En lieverd,….geen sorry meer zeggen hor!!!! Je mag best hele ego’s plaatsen hier! (die van jou viel trouwens best mee) wat vervelend dat je nu in onzekerheid zit! En ik snap heel goed dat je tegen je test opziet! Maar je kent mn tip ;) ben benieuwd wat je arts zegt!!! Succes mop!! Xxxx

Ego: weinig nieuws eigenlijk! Zaterdag lekker chilldag gehouden! Was ik echt aantoe en heb ervan genoten!! Zaterdag uiteten geweest met vrienden bij de pizzaria en daarna met man weer op de bank gaan hangen! We zijn greys anatomy serie begonnen vanaf seizoen 1 en zijn verslaafd!! Hahaha gister ochtend lekker ontspannen wakker geworden met onbijtje en greys! Daarna op ons dooie gemak klaar gemaakt voor de dag (die al half om was!) de hondjes uitgelaten in het bos (lekker ontspannen gewandeld , zonder klachten deze keer!) en toen richting a.dam vertrokken! Op kraam bezoek bij schoonzus!! Wat een prachtig dochtertje!!! En zoooo klein!!! Maar erg leuk en lief en gezellig gehad! En natuurlijk uitgebreid gekletst over de zwangerschap en bevalling enzo. :D
    Mn zwager en zn vrouw waren ook mee, dus op de terug weg zijn we lekker wezen wokken :D geen goed idee hor, want ik moet straks op controle bij de gyn en dus wegen  en heb thuis al vernomen dat de kilos erbij zitten hahaha maargoed,..ik heb ook last van mn darmen weer dus tis niet gek dat ik wat bol ben! Gister ging manlief met angelsound de baby zoeken en hartje luisteren,…heeeeel lief, maar toen hij klaar was, sloeg ik zelf ff over omdat het gewoon niet lekker op mn buik voelde! TE vol! Haha
    Zit nu weer op mn werk, en mag straks naar de 30wk controle :D spannend!! Oooh en mn broertje moet vandaag ook naar ziekenhuis voor controle! Ben benieuwd!!!
    xxx

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    We hebben nog 4 cryo's,1 rietje van 2, en 2 rietjes van 1.
    Maar aangezien ze dit jaar strenger zijn met 2 tpen, wil ik wel weten wat we nu met die 2 kunnen doen.
    Beer komt ook uit een tp van 2, en daar deden ze toen al moeilijk over, dus ben benieuwd!!

Iedereen bedankt voor de lieve reacties op de foto!
    Lief,lief, lief!!!!!!

12. NinaD

NinaD Niet meer actief

Even snel een update:
    ZW-test was nega....schokkend:$;)....maar ook geen ongi
    ST, jouw tip opgevolgd......hielp zeker! :)
    Dr. S gesproken. Er is blijkbaar toch een misverstand. Zijn assistente had blijkbaar gezegd dat er al een posi zw-test was. Hij zei dat ik gewoon met de dhea pillen kan beginnen zolang geen posi test. Beetje raar allemaal,maar ben blij dat ik kan beginnen. Mijn AMH waarde had hij nu niet voor zich, maar hij zei dat het aan de ondrgrens zit. Ik hoef me gelukkig geen zorgen te maken, aangezien het nog jaren duurt voordat ik in de pre-menopauze belandt. Mijn hormoon waarden zijn gelukkig goed en dus niet in de war :). Hij lachte me heel hard uit!!! :D gelukkig kon ik in dit geval mee lachen. Erg blij met zo'n geruststelling!

ST,
    Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad!
    Bedankt voor jouw steun! Xxx

13. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Spannenddd vandaag ST!!!

Nina Jaa ben ook super blij hihi.. Fijn dat je nu met die pillen mag beginnen.. Hoe gaat het dan verder???

Brabbel wat leuk zeg een broertje of zusje:D! Hoop dt je snel kan beginnen.

14. NinaD

NinaD Niet meer actief

ST,
    Nog veel plezier! :D
    30 wkn alweer......aftellen van weken is al begonnen :D
    Ben je nog naar de arbo geweest? Goed dat je iets minder gaat werken, is ook belangrijk om uitgerust richting bevalling te gaan!

Sammy,
    Ik probeer te werken, maar lukt niet echt....:D Ik heb nog steeds last van misselijkheid en opgezwollen borsten, pijn is vandaag gelukkig minder. Zodoende vraag ik me af wat er dan wel aan de hand is :( Vandaag is CD 34....begreep dat Tat en Zonnetje ook soms hele lange cycli hebben gehad in mmm. Gelukkig werk ik vandaag maar een halve dg. Vanmiddag even lekker sporten, leidt ook af. Nu dat ik gewoon kan beginnen met dhea, maakt het ook niet veel uit.....als ik me maar weer snel lekker voel! :)

Dit zijn gelukkig weer mooie dagen voor jullie....op naar een mooie posi test. Wanneer ben je van plan te testen?

15. NinaD

NinaD Niet meer actief

Aangezien sporten ook niet ging, heb ik mezelf een middagje bank gegeven.....even lekker bij lezen :)

IIkh,
    Gelukkig dat je intussen weet wat de reden van het bloeden is geweest.
    Heb je er nog last van?
    De afgelopen weken heb je niet bepaald tot rust kunnen komen. Af en toe een dagje in bed is niets mis mee.....rust helpt op je rustig aan op te laden! :)

MiL,
    Wat goed dat je zo positief bent ingesteld! Spannend! Je hebt natuurlijk al ervaring! Duimen .... Duimen......

Zonnetje,
    Dank je wel voor de info!
    Ik denk dat ik helaas ook een lange cyclus te pakken heb!
    Wat fijn dat het met jou ook goed gaat! Bijna 20 wkn!!! :)
    Hoe is het met jouw buik?
    Fijne vakantie!

Tori,
    Ja die hormonen....pffff, niet alleen tijdens behandelingen heb je er last van, blijkt ook tussen de behandelingen door! Ik weet niet wat van mijn lichaam moet verwachten? Normaal heb ik nergens echt last van, afelopen maanden......;)

Sammy,
    Voel jij trouwens al iets? :)

Fijne dag allemaal!

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    niet altijd hoor! Ook hier twijfels! Op dit moment zelfs ;)
    Voel niks :(

17. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik heb zo vergadering dus ff heel snel antw van mij!
    ik kom later weer reageren:

kleine doet t super!!!!!!! tis gedraaid !!!!!! licht nu met hoofd rechts onder in mn buik!!! (nu in dubio wanneer we de 3D laten maken,...miss ligt t volgende wk WEER anders)
    kleine is 1500 gram en doet t super! hartje klopte mooi! bewoog super druk (was ook te voelen) en ligt qua geschatte lengte nu PRECIES op de gemiddelde lijn :D
    ik voel me zo'n trotse mama!!!!!!!!! :D :D :D
    mn eigen controle: ik ben flink aangekomen! (shock) dat uit eten 2x dit weekend was niet zo slim. hihi 2.5 kilo in 3wk ! das gewoon te veel vind ik! maargoed. mn bloeddruk was goed en urine was schoon.
    heb wel mn anti Rhesus prik gehad. ik heb a-negatief en kleine testte positief dus heb mn prikje gehad. en krijg bij bevalling ook nog 1.
    ik heb wel echo foto;s gehad, maar waren niet zo mooi helaas. zal er straks wel ff 1 in mn album zetten!

18. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Nina ik bedoelde eigenlijk waar jij nu staat in het hele traject. Ik heb geen ervaring met DHEA en misschien je bericht over het hoofd gezien van hoe jij nu verder gaat? Zit je dan middenin een poging nu ???

En ik heb trouwens ook al 3x een ERG lange cyclus gehad.. Deze maand me ei pas op dag 29!! En heb vorige keer een cyclus van 54 dagen gehad, terwijl ze meestal toch wel regelmatig zijn.

Ik heb er niet zo'n goed gevoel meer over. Heb sinds de tp eigenlijk al een beetje een "na de punctie" gevoel... Beurs in me onderbuik... geen krampen ofzo maar gewoon een soort beurs gevoel.. kan het niet echt goed plaatsen...

Drink elke dag een glaasje POM granaatsap, En ben vandaag begonnen met Utrobollen omdat ik een ander topic zat te lezen en zag dat heel veel meiden met meerdere miskramen Utro zijn gaan gebruiken en Zwangerr zonder problemen... EN als je utro bollen in belgie haalt staat er zelfs in de bijsluiter. Dit middel word tevens voorgeschreven bij vrouwen met meerdere miskramen:$!!!! Dus ik dacht baad het niet schaad het niet. Wat vinden jullie????? Domme actie??? Ik slik Omega 3 visolie BAH BAH Ik boer elke keer zo'n vieze vissmaak op hahahaa...
    En ik slik Multi Mama ofzo...

EN O MY GODDDD IK BEN GEWOON BIJNA AANGEVALLEN DOOR EEN REIGER.. HAHHAHA KOMT OPZEKER OMDAT ER VIS UIT ME PORIËN KOMT!!!!!!!!!! WUahahhahaa IK WAS BANGGGGGGGGGGG

Mil: Wanneeer ga je testen??? En voel je ook nog helemaal nietsss??
    Pffff ik haat die onzekerheid joh! Wou dat je een dag na tp kon testen haha

ST FIjn dat alles goed met jou en beebje isss !!! 2,5 Kilo schaam je:p hahah nee hooor meis.. Je hebt een super mooi buikje!!!

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik vind het verstandig dat je utro bollen gebruikt!
    Doe je 2x2? Ik cryo's moet ik altijd 3x2 en met verse tp 2x2

POM drink ik ook iedere dag, evenals een kinderasprientje :)

20. NinaD

NinaD Niet meer actief

Sammy,

:D:D...whuhahahaa...wat erg, eigenlijk moet ik niet lachen...best eng! .:D....dan ga ik maar geen visolie tabl maar nemen!

Gelukkig zegt het helemaal niets of je klachten hebt of niet, maar dat maakt het juist ook weer spannend!
    Utro zou ik ook voor de zekerheid doen, kan geen kwaad. Wanneer ga jij testen?

Zo'n lange cyclus is belabberd, vooral omdat je blijkbaar ook nog klachten krijgt die je niet had ;)
    Mijn eicelvoorraad is laag voor mijn leeftijd, daarom zullen bij stmulatie niet zoveel eitjes groeien als bij jullie. Dhea helpt zowel met de rijping van meer eitjes als de kwaliteit van de eitjes. Over 6 wkn krijg ik bloedtest en echo, kan dan bij de eerst volgende ongi beginnen met de hormonen. Voorlopig zit ik op het wachtbankje.

Deel Deze Pagina