Morguh dames Zonnetje: wat een prachtige meubeltjes!! Wel grappig om te zien, want tis precies zelfde als waar ik in eerste instantie naar keek Hier zaten we ook met zachte muren. Man heeft speciale gips pluggen gehaald om de plank op de hangen, en gaat er nog een extra haak achter maken, als ie heeft gevonden waar de raggels zitten hihi Over de beurs ik kan dus helemaal niet tegen drukte enzo, wordt daar echt niet lekker van en soms val ik zelfs flauw! Vorig jaar ben ik op vrijdag avond geweest van 7tot9 met schoonzus en ik moet zeggen, t viel 100% mee! De ruimte is erg groot! Er was 1 poortje wat smal was en waar we ff moesten wachten in de menigte, maar dat was ook enige moment. Rest valt niet eens op! Ikea op zondag is drukker! Het geslacht: als je het de 19e nog niet weet, gewoon niet doen! Je kan altijd nog een (extra) echo laten maken daarna MET geslacht! Ik vond het rond mn 20ste week heeeel spannend en dacht echt wel niet wel niet WEL maar nu ik het niet weet, vind t zooo cool!!! T heeft ook wel iets bijzonders! En iedereen om ons heen gist en ze raden onderling en vinden t ook vet leuk dat wij het niet weten! Ist nog gelukt met je tas inpakken veel plezier met jullie weekje weg!!!!!!! Tat: tip: kijk ff naar je arbeidsvoorwaarden ed. als zwangere heb je namelijk recht op meer rust/pauzes enzo. Misschien heb je er wat aan! Ik werk 4x9 op kantoor en ik neem smiddags uurtje extra pauze als het mogelijk is, zo niet ga ik uur eerder naar huis. Merk dat het evengoed erg zwaar is! nadeel is namelijk dat ik zowel op kantoor als in de kantine gewoon zit dus aan die pauze heb ik weinig. Mn ogen doe ik toch niet dicht in de kantine! Helaas soms nu wel achter mn bureau! Kan me voorstellen dat je je mam en zusje nu erg mist skat! Er zijn natuurlijk zoveel dingen die je met hun wil doen/delen! Miss heb je vriendin om lekker mee te nemen naar de beurs! (als mn man niet meeging, ging ik met schoonzus of mn beste vriendin) Sammy: ik ben ook super trots op je!!!!! goed gedaan!!! En dat beurse zegt niets! Blijf geloven schat! Blijf erin vertrouwen! Ik blijf positief voor je denken en max voor je duimen!!! MIL: je weet t (uit ervaring) die onzekerheid hoort erbij! Maar die testen van jou zijn zo over duidelijk!!! Geniet van het idee lief! Op naar eerste echo! En naar die geweldige wolk Ninad: tis heel logisch dat alles eruit komt!! (klinkt heeeeel bekend!!!) je twijfel is ook heel normaal! Het hoort er allemaal bij ! maar meid .heb vertrouwen!!!! Je arts in dd is WEL enthousiast! En daar moet je in geloven! Dat hij erin geloofd moet jou vertrouwen geven! en je eicel aanmaak zegt niets, soms heb je 4 eitjes soms 20! T verschild per keer. Heb vertrouwen in je arts skat! En natuurlijk in de gevoelens van je man!!!!!! t komt echt wel goed!!! jaaa mn bro vind t zooo tof!! Hij is al keer mee geweest hor int begin, maar toen stonden we helaas met 2 min alweer buiten en dat was vette domper voor hem!! de dag van de 3d heeft ie samen met mij de film zitten kijken,..hij vond t zooo mooi! Hij glundert dan helemaal en is zooo trots!! (af en toe koopt ie ook al wat voor ons! De schat) en nu zag ie het weer live en vond t super!! en idd, hij neemt t me absoluut niet kwalijk! Hij begrijpt t volkomen! En zo creatief zijn we niet hor, kaartje is gewoon van winkel/boek/drukker. We hebben diverse teksten van internet bekeken en de (voor ons) mooiste uitgezocht. En die gaat t worden. De indeling van wat waar komt op de kaart hebben we geknipt en geplakt. Dus tis gewoon een standaard mengelmoesje maar wel fijn dat man zo meedenkt/puzzelt! En we t echt samen doen allemaal!! Hij neemt ook vaak t namenboek mee naar zn werk, en verzint dan namen en gister hebben we uitgebreid over namen gesproken tijdens t avond eten en over definities en verklaringen van de namen enzo zo lief! En dacht nu we toch bezig zijn heb m meteen mn bevallingswensen verteld, en hij kon er wel inkomen. En gaat proberen t zo te regelen/organiseren dat t zo gaat! (das tenslotte zijn taak) Werkze vandaag!! (lekker vanuit huis! Heerlijk!) Ego: hier na al die uitgebreide reacties nog weinig nieuws Gister dus lekker over namen gesproken/gediscussieerd en we zijn eruit! De jongens naam die we hadden gekozen wordt t niet! Hahaha man heeft weken over die naam lopen zeuren en ik wou t niet. Nu ben ik overstag gegaan, wil hij m niet meer! Ook zijn we aant bedenken hoe we t gaan doen met 2e naam. Erg lastig allemaal. Gelukkig staat meisjes naam wel vast! (al heb ik het idee dat man daar ook na een jaar over begint te twijfelen. Nou dan heeft ie mooi pech!) gister na t eten ook nog ff de babykamer in gedoken! Man heeft de lambriseren helemaal af en heeft de luxaflex opgehangen! De (foute)schroefplekken op de muur bijgewerkt en dat was de laatste finishing touch!!! T kamertje is nu helemaal klaar YES! Enige wat we straks nog gaan doen, is mandjes en gordijntjes op kleur. Maar dat kan pas NA de bevalling! En ik heb nog vilnderstickers voor op de muur bij commode, maar weet nog niet hoe ik ze ga opplakken (welke kant op , hoeveel enz.) Nou dat was het wel meiden, ik zit helaas WEER op mn werk! Misschien dat ik de middag verlof neem,..ik ben zooo moe! En heb ook totaal geen zin! Zit alleen op kantoor en heb veel meer zin om lekker bij man thuis te zijn had t er net nog met hem over, ik wou natuurlijk korter werken maar dat betekend eerder met zwangerschapsverlof, zegt hij: dan neem je toch elke week gewoon 2 halve dagen verlof. Werk je 2 lange en 2 korte dagen. Dus misschien is dat wat! Nou prettig weekend!!!!! En fijne dag!!! Oooooh afspraak bevestigd 14 januari weer 3D! hopelijk ligt de uk dan nogsteeds goed! (zal nog ff foto in album kamertje plaatsen van de laatste touch! )
thanxx meiden.. ik lees later even bij... maar kon me toch niet bedwingen hoor gisteravond laat zwschapsteste besteld op internet wuahahhah dus hoop dat ze morgen binnen zijn doe ik zondag testttt.... zwak he maar meestal ben ik 9 dagen na tp ongi... dus ben benieuwd...
zelfbescherming Nina! Soort afweermechanisme die je hebt ontwikkeld in die jaren in de MMM. Altijd maar rekening houden met het slechtste scenario om jezelf "in te dekken". Zit er zelf nog steeds middenin, zelfs nu ik 13(!!) weken zwanger ben, denk ik soms nog: ja zal wel Superlief dat je vent zo positief is ingesteld. De mijne ook. Mannen zijn daar zo veel beter of misschien makkelijker in. Gelukkig maar, dat hebben we nodig in dit hele proces. Lief he en dan ook nog op zn engels...kinderlijke onschuld, ik hou ervan! Sammy en MiL herkennen het gevoel dus ook Positief, dan weer negatief, achtbaan he. Ik hoop zo op een positief resultaat ook voor jou Sammy! Zou toch mooi zijn als we van deel 4 van dit topic "Mama's na IVF/ICSI" kunnen maken Zonnetje jij lekker genieten van je vakantie! Daarna beetje bij beetje huisje in orde maken helemaal naar jullie zin. Ook ik wil het nog steeds niet weten en dat lijkt echt niet van deze tijd te zijn, want IEDEREEN vraagt ernaar. Ik ben bang dat als ik het dan toch weet ik het niet voor me kan houden. Dit hele proces was al niet echt intiem door al die zkh bezoeken en om dan ook dit nog eens te delen, nee. Is echt van ons samen! ST, dat had ik al gelezen over die extra pauzes. Maar er is ook echt geen pijl op te trekken wanneer ik me zo voel. Gisteren liep ik op mn wenkbrauwen, zó vreselijk moe en uitgeteld en vandaag vrij genomen, lig ik vanaf 6 uur klaarwakker in mn mandje verder hebben ze ook op mijn werk niet echt een plekje om even je oogjes toe te doen. Wel een bank maar die staat naast de lift en de vergaderzalen....zie je me liggen Volgende week even over hebben met mn leidinggevende hoe ik daar mee om moet gaan. Hij wilt natuurlijk ook op een normale bezetting kunnen rekenen. Oh en namenstress heb ik ook al. Alles wat ik leuk vond vind ik nu niet zo meer of ik kan gewoonweg niet kiezen. maar mn hart maakt ene sprongetje als vriendlief een mailtje stuurt met namen. Dat hij er ook over nadenkt, zo leuk. Nou ik heb dus al een lange ochtend achter de rug. Vroeg wakker helaas. Kreeg daarna het vreselijke bericht dat een vriendje van me van vroeger is overleden, 25 jaar, hartinfarct....ben er echt even stuk van. Hoe kan papa daar bovenop komen met zn 68 jaar en zo'n jonge gezonde sportende knul het gewoon niet redden?! Ik word er echt eng van dat ik dat zoveel hoor (babii's man, forumgenootje dramaqueen) allemaal zo jong. Ik kan er met mn pet niet bij.... Wel kaartjes voor Beyonce gehaald, iets leuks om naar uit te kijken na dit nare en verdrietige nieuws. het zonnetje schijnt gelukkig vandaag; ik denk dat ik me warm aankleed en mezelf eens ga uitwaaien op het strand!
oooh tat: wat een verdrietig nieuws!!!!!!! sterkte met dit verlies,...kleed je idd maar ff goed aan, en lekker uitwaaien opt strand! doet een mens goed!! xxx knuf.
ST, Klopt hoor, DD-artsen hebben goed gereageerd. He tis dat ik alles nu negatief ga vertalen voor mezelf ..slaat nergens op! Ik moet gewoon weer mijn draai vinden. Jullie blijheid en enthousiasme is uit jouw woorden te voelen!!!! Erg blij voor jullie! Geeft mij ook een gevoel van hoop .. Tat, Wat schrikken voor je! Gecondoleerd en sterkte! Ik ben in de afgelopen 5 jaar 2 hele goede vriendinnen kwijt geraakt aan kanker en hartstilstand. Zodoende snap ik jouw schrik heel goed. Het is soms allemaal niet te bevatten.... Het is ook zo bang om te hopen of ergens op te rekenen .Wij hebben de afgelopen 7 jaar zoveel mee gemaakt dat we allebei erg moe zijn van die tegenvallers. In ons slechte momenten vragen we ons af wat wij gedaan hebben dat wij geen meevallers mogen mee maken. Aan de andere kant zijn we erg dankbaar voor ons gezondheid en de kans om überhaupt aan ons wens te werken. Ja mannen kunnen meestal veel beter rustig en positief blijven. Zonder hem was ik allang doorgedraaid Hoop dat jouw strandwandeling heerlijk ontspannen zal zijn! Wauw ..13 wkn alweer! Fantastisch! Sammy, Wanneer je daar beter bij voelt, is het toch prima! Ik hoop dat je meteen 2 mooie strepen gaat krijgen!!!
Onverwachts iets heel leuks.... Er werd net een pakket bezord.....afzender mijn manager en ik moest ervoor tekenen .....wat??? Blijkt een verjaardags cadeau te zijn! een zwangerschaps kalender en boek over kinderen. Echt super aardig! Ik belde haar meteen op. Zij zegt dat ze mij geen zwangerschap kan geven, maar wel alvast spullen ter voorbereiding. Ze zegt dat ze zeker weet dat ik moeder zal worden! Kon het niet geloven....wat een schat! Nou maar hopen dat ze gelijk heeft! Moest het even delen....is niet leuk als alleen mindere leuke dingen deel.....
Lief zeg Nina!!! Ik heb gelukkig ook zulke top collega´s en baas! Wt doen jullie eigenlijk voor werk?
Ja, echt super lief! Ik heb dit nooit eerder mee gemaakt met een manager. Zij is sinds een jaar mijn manager en gaat helaas weg Zij is heel betrokken, maar zoveel aardigheid had ik niet verwacht!
Even een ego.. Ben onderweg naar het ziekenhuis. Heb een paar dagen enorme buikpijn. Dacht darmen van zwangerschap maar heb soms krampen dat ik helemaal krom lig. Buik is van 20 weken zwangerschap. Moet op de spoedeisende hulp voor zwangeren komen.. Ben benieuwd.. Ze denken over stimulatie mogelijk..
MiL, Wat belabberd! Goed dat je naar ZKH gaat, hoop dat het niet ernstig is! Beterschap en veel sterkte! We denken aan je! Hou je ons op de hoogte? Dikke knuffel
M-i-l, sterkte meid! Hopelijk valt. Mee en zijn je darmen gewoon mega van slag. Ik duim voor n goede afloop! NinaD, echt een lief kado zeg. Dat zulke collega's bestaan... Bij mij op t werk niet. En ze heeft gelijk, jij gaat mama worden hoor! Tat, sterkte met het verlies van deze vriend... Heavy bericht, zo jong nog . Wel fijn dat je iets leuks hebt om naar uit te kijken, ff lekker naar n concert. En kan me voorstellen dat je op je werk soms wel ff zou willen liggen, maar dat gaat dus niet. Kunnen ze die bank niet in een aparte kamer zetten? Bij ons is er ook geen mogelijkheid, baal ik ook wel van. T wordt bij mij ook steeds vermoeiender. Voor als ik na mn verlof weer terug kom moeten ze wel iets regelen voor t kolven indien nodig, heb ze dat al wel ff duidelijk gemaakt. T, goede tip van je man met die halve dagen! 4x9 lijkt mij ook echt too much. Vind 4x8 + 1 uur reistijd en half uur pauze al teveel. Heb ook erg het gevoel dat ik lekker veel thuis bij mn vriendje wil zijn. Hem n beetje helpen met werk en veel relaxen tussendoor. De 14e (neem aan febr., je schreef januari ) weer een poging voor mooie plaatjes bij een 3D echo! Hopelijk is de kleine dan gedraaid en ligt t goed voor de camera.
Ben er weer, thanks dat jullie zo lief aan me gedacht hebben!! Moest eigenlijk een infuus maar mocht naar huis als 8ik beloofde véél te gaan drinken en te bellen bij enige verergering want het is dus toch overstimulatie Als ik een trap op moet sta ik te hijgen als een paard of stukje wandelen. Dacht zelf dat het wel mee zou vallen omdat ik al in week twee van de wachtweken zit maar niet dus... Vandaar die buikpijn... Kon het al niet plaatsen omdat ik het bij de vorige zwangerschap niet had. Mezelf gerustgesteld met: iedere zwangerschap is anders. Gewoon overstimulatie dus.. Bloedwaarden waren allemaal randje en veel vocht te zien op de echo. Voordeel: HCG is meegeprikt en was 166 (1 dag voor NOD) dat zal dus wel een goed iets zijn. (maar geen garantie voor de toekomst zei de gyn al) Hopelijk dat het de 13e mooi gestegen is! Moest vannacht gaan werken maar dat mocht niet van de gyn dus afgebeld... Hij verklaarde me voor gek dat ik eerst niet durfde af te bellen en toch wilde gaan werken
MiL, Gelukkig dat je naar huis kon, nog steeds behoorlijk belabberd dat je zo last hebt! Wel mooie dat hcg meteen geprikt kon worden! Zorg goed voor jezelf! Hoop dat je snel beter voelt! Tori, Ja zeker aardig, zo iets had ik ook niet verwacht! Wat een lieve opmerking van je! Ik hoop van harte dat jullie gelijk krijgen ..... Wat pittig om hoog zwanger te zijn en zulke lange dagen te maken. Wat jammer dat ze bij jou op werk ook geen mogelijkheden voor rusten hebben. Hoop voor jou en ST dat de tijd snel gaat, zodat jullie gauw met verlof kunnen! ST, Jij werkt zelfs 4x9 ??? Dat is lang zonder zwangerschap, laat staan... Goed idee om jouw dgn korter te maken. Kan me goed voorstellen dat je liever na de bevalling paar wkn langer vrij wilt zijn. Hoop dat het zo te doen gaat zijn voor je! Prettig weekend dames! Xxx
Beetje mil! Echt rustig aan hoor. Door hcg verergeren de overstimulatie klachten, ik heb daarom de 1e keer geen tp gehad en ben ik na deze tp ook in de gaten gehouden. Pakt jij en heel heel drinken, écht! Sterkte meis! Nina wat attent van je manager! Zie ik ze bij ons ook niet doen! Fijn dat ze ook zó positief is! Tori, ja daar zat ik bij mijn ook aan te denken. Daar is voor ons ook geen afgesloten ruimte voor...?! Binnenkort sowieso wat extra info vragen want heb het idee dat ze er niet zo hel erg op berekend zijn... is al in geen jaren iemand zwanger geweest bij ons! Thanks voor jullie lieve reacties. Ben nog steeds in ongeloof...
MIL: hoest nu met je?!?!?!!? Wel echt veeeeel drinken en rust nemen hor!!!! Echt doen schat!!!!! Pas goed op jezelf en je wondertje!!! Xxxxxx en natuurlijk ga je niet werken mallerd!!! Ps: ookal zegt t misschien niets,..ik vind je HCG waarde prachtig!!!!!!!!! Tori: zal t aan de zwangerschap liggen?! ik heb echt behoefte aan thuis zijn en tijd met man doorbrengen. Maar dat komt wel goed,..komende weken heb ik wat extra daagjes verlof genomen! Niet elke wk want zit met receptie diensten en vakantie van man, maar wel paar daagjes heerlijk! Wanneer ga jij met verlof?!?!?! Ooh lekker slim ja Valentijnsdag hopelijk laat ons valentijntje zich zien Nina: wat ben je toch een lieverd! Ik lees in je antwoorden gewoon je medeleven! Heeel lief!! En ik hoef gelukkig niet zo lang meer tot mn verlof! Das wel fijn! Betekend wel dat de zwangerschap ook aan zn eind gaat komen! SPANNEND!!!! Ego: ik heb eigenlijk weinig te melden gister avond lekker weinig gedaan,..vanuit werk liggen snurken op de bank en pizza gegeten. Daarna met man film gekeken en toen gaan slapen. Vandaag lekker alleen thuis. Lekker rommeldagje en eerlijk is eerlijk heb geen bal uitgevoerd! Heb 1 wasje vanuit de machine in de droger gestopt en thats it! ik heb heeerlijk uitgeslapen en heb fotos gemaakt van mn bolle buik (er staan aantal in album zwanger!) heb de hele collectie bewerkt en toen was t al etenstijd (tussendoor wel spullen van fotoshoot opgeruimd, honden gewandeld en gelunched natuurlijk!) daarna op de bank geploft en daar zit ik nogsteeds! Schande!! Maar zooo lekker!!! Voor morgen hebben we ook geen plannen, heerlijk! Zo nog maar ff rondje met honden doen , en dan maar richting bed! kleine gaat trouwens flink tekeer zeg! Hij/zij is de boel echt aant verbouwen!!! Haha i love that feeling!! Nou lieverds goeie nacht en fijne zondag!! Ps: voor als er bij jullie wel sneeuw ligt doe voorzichtig! En natuurlijk veel sneeuwpret
ST, ja ligt zeker aan de zwangerschap... ik kan niet wachten om veel thuis te zijn en fijn dingen op orde maken in huis en gezellig bij m'n vriendje te zijn. Wel grappig, jij geniet van de verbouwing in je buik... nou ik denk soms echt 'oooooh gelukkig nog maar een week of 9 en dan ben ik daar weer vanaf'. Maar doet bij mij soms ook best wel pijn, dat is echt wel het nadeel van de placenta aan de binnenkant te hebben. Maar goed als onze kleine meid lichte trapjes geeft vind ik dat wel fijn hoor. Alleen dat drukken tegen m'n buikwand aan (keihard!!) voelt te onprettig, kan dan bijna niet lopen als ze dat doet en als ze er dan ook nog bij gaat trappelen, whaaaaa. Ik dacht dat ik nog 5 weken moest werken, maar het is nog 4 weken en 1 dag . Verlof begint over 5 weken, maar heb nog 3 dagen ervoor vrij genomen dus hoef die laatste week alleen op maandag te werken. Komt nu echt dichtbij, zeker omdat ik steeds in m'n hoofd had dat ik nog 6 weken moest werken ... Nu opeens nog maar 4! haha, lekker slim van mij. MIL, hopelijk voel je je alweer beter en gaat alles goed! Enneh 166 HCG is echt een mooie hoogte hoor, dat is hoopgevend. Tat, bij ons ook nog nooit een zwangere weer terug gehad op het werk. Telkens hadden die dames een andere baan voordat hun verlof voorbij was. Maar dat gaat bij mij niet gebeuren dus ze moeten maar wat regelen t.z.t.. We gaan lekker op onze strepen staan, toch? Wij hebben vanavond een film gekeken en nu is het wel tijd om naar bed te gaan denk ik. Morgen op tijd ff op pad want ik ga een iPad mini halen ... Zeker als ik straks verlof heb is het wel prettig als ik m'n eigen apparaatje heb voor op de bank (moet nu de grote iPad delen). Wilde graag een witte, maar die hadden ze dus nergens in het winkelcentrum waar we waren dus morgen maar mooi naar het iCentre in A'dam, daar hebben ze genoeg . Verder niets gepland, misschien morgen lekker uit te lunchen of avondeten. Doe in elk geval rustig aan want moet 4 dagen achtereen werken deze week en dan vanaf vrijdag voor ons eigen bedrijf naar een beurs 't hele weekend. HEAVY! Maar even zien of ik er de hele dag bij kan zijn. Welterusten voor wie er nog wakker is en fijne zondag allemaal!