IVF/ICSI deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ah meis,wat een klote nieuws :(. Dikke knuff

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Lieve Sammy,
    Balen!!!
    Het lijkt mij een goed plan op de andere eitjes te wachten, je had er 23 kleintje, zodoende ziet het er goed uit, toch?
    Ik snap heel goed dat je nu meteen een goede uitslag wilt! Even iets langer wachten.....straks mooie eitjes!!! Daar duimen we voor....:)
    **dikke knuffel**

St,
    Van harte gefeliciteerd!!! :D
    Wat schrikken!!! Ik zou ook intranen geweet zijn. Gelukkig dat er niets aan de hand was. Ben met Babii eens.......zodra je zorgen maakt even laten checken!
    Zo te horen heb je een drukke en leuke weekend gehad. Denk je weer aan jouw rust! :)

Tat,
    Wat vervelend dat je zo ziekerig voelt! Ik hoop dat je snel beter voelt! Misschien dat jouw lichaam nu gewoon meer rust nodig heeft om te kunnen herstellen. Beterschap en een dikke knuffel!

Babii,
    Fijn dat je niet veel langer hoeft te wachten op jouw operatie. En wat mensen vinden.......;) mensen hebben altijd een mening, terwijl ze meestal niet eens de tijd nemen om zich in b.v. jouw situatie te verdiepen. Tegenwoordig denk ik "laat ze kletsen, het is mijn leven".
    2/3 maart kan ik ook!

Ego:
    Ik heb een heerlijk weekend gehad! Vrijdagmiddag was ik op bank in sllaap gevallen en pas wakker geworden toen mijn man thuis kwam. Zodoende niets kunnen orgeniseren ;). Ik had blijkbaar tijdje geleden al gereserveerd voor zijn favoriete restaurant, zij hadden hem gebeld om te bevestigen......daar ging dan mijn enige surprise...:D Mijn man had een lekker brunch voor zondag geregeld, was heerlijk!
    Het was op zich niet erg dat we niet veel gepland hadden. Wij hebben lekker kunnen ontspannen, gewandeld en films gekeken.
    Ik voel me gelukkig weer goed, niet meer ziek en geen bijwerkingen, echt super!

3. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Groot gelijk hoor st. Beter te vaak dan te weinig gebeld!

Sh#t Sammy :( dat is balen. Ik zou de poging ook afbreken als heg niet bijtrekt. Welk zkh zat jij nou ook alweer in den Haag? Of zit je bij mck? Ben het ff kwijt :)

Nina wat een lekker weekendje hadden jullie! Zo fijn dat de bijwerkingen weg zijn. 4 maart nieuwe afspraak zie ik! Enig idee wanneer jullie mogen Starten of hangt dat af van de uitslag?

Date 2 maart:
    Babii
    Nina
    Tat

Wie schuift aan? Brabbel, bs lukt dat voor jullie ook een weekje eerder?

4. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

rest reageer ik (hopelijk) morgen even tussen de studie door;)

5. NinaD

NinaD Niet meer actief

Tat,
    Ja, ben helemaal blij dat ik me weer mezelf voel! :) vandaag meteen te veel in huis gedaan....:D zit nu lekker op de bank!
    Het hangt inderdaad van de uitslag af. De concentratie van dhea in mijn bloed en evt. de echo. Ik hoop maar dat dhea in ieder geval aan het stijgen is. 4 wkn langer wachten vind ik niet erg, als maar het resultaat goed is! :)

Hoe gaat het vandaag met jou?
    Hoesten hopelijk minder?

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Brabbel wel lees ik net in m'n app......

Bs niet, maar vindt het niet erg als wij gaan. Ben zelf echt lange tijd even uit de running dus heel graaggggg :(.

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    St. Heb je nummer niet.... Kan jij?

8. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik denk t wel!!
    waar en hoelaat is t?!!?

9. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Vorige keer in de meern afgesproken, maar weet niet wat handig is voor iedereen?

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Kan ook hier thuis??? Als jullie 2 enthousiaste Jack Russels en 2 bange poezen niet eng vinden :p.

De Meern kan ook, maar moet met E. wel veel reizen dan.... Maar kijk maar, pas me aan!

11. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hoi,
    Ik woon in Noord-Holland, zolang het ongeveer max 1 uurtje rijden is, vind ik het allemaal goed! :)
    De Meern is prima en dieren vind ik geen probleem....Gezellig!

12. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    dus

Date 2 maart:
    Babii
    Nina
    Tat
    LLKH
    ST
    Brabbel

Bij babii thuis dan? Heeft iedereen whatsapp? Is het handig via whatsapp ff een groepje aan te maken zodat we niet met priveadressen hoeven te strooien in het forum?

13. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    even wat achterstallige reacties bijwerken:

ST: coole foto en coole broek (ja ik liep echt even achter )

Brabbel: in ons oude zkh had ik meer moeite met de wachterkamer met kinderen en dikke buiken dan in voorburg. In voorburg heb je niet zo heel veel dikke buiken omdat ivf en gyn gescheiden zitten.
    Bij haga sportlaan zat alles bij elkaar, en daar zat je dan met een leeg gevoel met soms wel 10 dikke buiken en tig onhandelbare kinderen omdat alle spreekuren uitliepen. pffff....
    als we nu hier zitten is de kans klein dat er een kleintje bij is, en als er een is dan denk ik ook vaak, kijk zie je wel het kan toch, er is hoop. Dusse lekker meenemen.

libido: even tussen door... ik moet met schaamrood bekennen dat ik al niet zo een hoog libido heb, tijdens de ivf hormonen een lichte aanraking mij al doen ontploffen, en tijdens de zw ik niet durfde was veels te bang dat het anders mis zougaan. en toen we eenmaal wisten dat het fout was ik gewoon niet wilde. Had eens terug zitten rekenen wanneer we het voor het laatst gezellig hebben gahad (na de curretage vanwege bloed en bacterie ook niets gemogen) en dat is dan toch nog voor de operatie in oktober geweest . we schokken er zelf ook wel van...

Tat: ben je inmiddels al wel boven jantje? Kan me voorstellen zolang je nog niets voelt het nog steeds onwerkelijk is. Heb je inmiddels je ouders al gezien? Of heb ik dat gemist. (ik loop er achter, en dacht dat ik bij was,...)
    BS, dikke dikke knuffel: ik sluit me bij jouw gedachte aan hoor, ik wil ook!!!!
    Hoe gaat het nu met jou? al meer inzicht op de keuze voor donatie? wilt je zus het ook? Lijkt mij iig een helemooie. zij zit nog het dichtste bij jouw genen in de buurt.

MIL: owww vandaag al weer 6.3. wat spannend. wanneer heb je ook al weer de echo? deze week toch nog?? en wat mooi dat je al weer kan starten met de MvM bakken. Ik vind dat zo een mooi iets. Ik baalde wel dat ik niet langer mocht plassen, omdat (hoewel de hormonen hoog waren) het toch een mk was. Het voelde voor mij als een soort van recycline, met het idee ik help straks ook iemand aan een kindje.

Nina: ik ben duidelijk niet bij gelezen; heb even de narigheid over je vriendin gemist *sorry*. wat balen dat je zo ziek was en dat je je niet kon ziekmelden, ik vind het zelf ook altijd zo moeilijk om je ziek te melden en dan helemaal als je weet dat er al zo weinig mensen zijn. *proest* tegen poppetjes praten... owww hahahaha... ik ben ooit eens bij een dame geweest en toen moest ik ook een rare opdracht doen nooit meer teruggekomen. owww ik kan dat echt niet. Ben voor mijn blessuere zomer 2011 op yoga geweest, was echt super lekker en ontspannend aan het einde de meditatie oefening, daar heb ik dan an moeit mee, moet je voorstellen dat het raam openstaat vanwege de warmte, en dat je op de achtergrond het geblaat van de schapen buiten hoort ik piste zowat in me broek van het lachen wat ik dan probeer in te houden om de anderen niet te storen. hahahah!!!
    Jij ook al zolang samen, hoe hebben jullie het gehad?? en nog gefeliciteerd!!!!

14. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Zonnetje: wat fijn dat de echo zo goed was. Oww en wat knap dat jij je stil kan houden. Zou ik echt niet kunnen. Ben het wel een beetje eens met dat er zo nog iets een beetje spannend blijft. Van de hele ivf en alles is niets meer spannend. Zelf zou ik het dan wel willen weten, alleen denk niet dat ik het heel erg lang stil zou kunnen houden. Bij ons was ook iedereen zo een beetje op de hoogte van de ivf, dus ook daar was niets spannends aan. ALS we al een nieuwe doen, dan brengen we niet meer zoveel mensen op de hoogte.

Tori: Ik herken dat wel, ik lees allles, soms scan ik alleen heel even, en lees ik de andere dag weer bij. Voel me soms schuldig dat ik dan niet op iedereen kan reageren (nu neem ik echt even de tijd op me vrije studie dag, en moet 4 paginas terug). En zo probeer ik ook op iedereen te reageren. Wel jammer dat je energie niveau zo laag is, alleen is dat ook weer niet zo verwonderlijk.
    Ik merk dat toen ik nog kantoor werk deed, ik savonds de pc ook uit liet staan. Nu kom ik thuis en pak toch ff de pad om alles te doen wat ik normaal tijdens een bakkie koffie aan me bureau deed. Geweldige vent toch!! Houden..;)

Sammy: Ik herken dat gevoel wel hoor *ik wil ook*. Het is niet een jaloezie naar andere toe alleen wilt je voor jezelf ook zo graag het geluk van mama zijn. En het doet eerder pijn als je ziet dat andere dat geluk wel mogen ervaren.
    Hoe is het nu na de aspirine’s? Neem aan dat dat snel is uitgewerkt?

Babii: Hoe gaat ie met jouw? Zie je op tegen de operatie of gaat dat wel? Hoe is het met je meisje weer helemaal de oude? Jeetje 3 mnd met een stoma. Het zit je echt niet mee. En wat een sterke vrouw ben je toch! Je doorstaat dit toch allemaal maar weer steeds, en gaat met goede moed door. Ik vind het echt heel heel mooi dat jij nog een kindje van je man kan krijgen, en wat hoop ik dat zo van harte voor je!!
    Ik vind het een van de mooiste dingen die je dan nog kan krijgen. Misschien dat dat dan ons voorrecht van de ivf is. Nog een mooie wonder, wie zei ooit dat liefde ophoud na de dood!!

Sammy(2): ik ben nu 28 & ml 34, ik in april jarig ml in augustus. Toen wij startte was ik 21. Ben aan alle kanten voor gek verklaard, door zkh meerdere malen naar huis gestuurd want ik was nog zo jong en had nog alle tijd. In theorie ben ik nog steeds jong, ik zit nog lang niet in de zone voor verminderd vruchtbaarheid, maar ik ben het dus al jaren. Ze zeggen dat als je 30 eenmaal bent dat je kansen ook “drastische” zakken. Dus maar goed dat “we” er zo vroeg bij zijn. Stel je voor dat we dit hadden moeten doen op een latere leeftijd en er dan achter kwamen en zulke langen jaren bezig zijn. Ik houd ons oude zkh ook verantwoordelijk voor dat het bij ons zolang heeft moeten duren. Zij hebben me de eerste 2 jaar terug gestuurd terwijl mijn gevoel zei er klopt iets niet, en toen iets van 3 jaar laten aan modderen met ovulatie inductie, en fm controles.

Babii(2): Ik vind het zo mooi om te lezen wat een goede en mooie band je met je schoonfamilie hebt. Vaak valt dat deel van je leven weg als de schakel ertussen ontbreekt. Ik zou eerlijk waar niet weten of ik nog zo welkom bij mijn schoonfamilie als mijn man zou wegvallen. Ik heb (al jaren) het idee dat ik bij zijn familie een zijwiel aan de wagen bent, en dat ik wordt uitgenodigd zodat ik ml mee neem, omdat hij niet echt uit zichzelf alle familie afspraken naloopt. Ik spoor hem daarin goed aan, zal maar zeggen.
    Hoeveel cryo’s hebben jullie eigenlijk nog over?

15. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    ST(2): Owww je trouwdag gisteren GEFLICITEERD!!!! Zo te lezen heb jij het weekend voor zusterje gespeeld. Heel erg lief hoor voor manlief. Dacht dat hij jouw moest vertroetelen na je drukte van vorige week woensdag.
    *SCHIK* owww manlief heeft je toch nog moeten verzorgen! Je moet nu toch echt rustiger aan gaan doen HEH!! Als ik lees dat je op woensdagen zo een inspanning levert met de kindjes en je het weekend ml (heel lief natuurlijk) aan het verzorgen bent, is het niet zo raar als je lichaam zich steeds vaker aangeeft dat het te veel is.
    Hahah, hier ook een boekwerk, moet het in word zetten want zp kan het niet aan *oeps*

Tat(2): goed dat je gisteren eerder naar huis bent gegaan. En als je zo ziek blijft is het dan niet gewoon handiger om in bed te blijven. Ukkie eet ook van jou mee, en trekt een hoop van je energie weg. Jij moet dan wel de rust nemen om zelf ook beter te worden, nu gaan alles naar uk, zo jou jij niets over.

Sammy(3): owww baaal!!!! En er was zo goede hoop met 23kleintjes. En dan u maar 2. Ik duim zo hard dat je er overmorgen meer hebt!! Gebruik je dan geen decapeptyl? Het zkh kan je trouwens oof cetrocide geven die zorgt ervoor dat deze 2 niet uit zichzelf gaan springen. Ik had bij mijn eerste ivf ook 2 grotere die met een dag of 2 uit zichzelf hadden kunnen gaan, allen kreeg toen dit zodat ze zouden wachten tot de punctie. Daarom met 2e ivf deca gekregen omdat van te voren al te voorkomen.

Nina: *proest* hahaha, dat is iets wat mij ook zomaar had kunnen overkomen. Jammer dat het geen verrassing meer was. Wel lief dat hij zondag nog een brunch heeft geregeld! Ben blij dat jij je ook weer wat beter voelt, en zonder de bijwerkingen. Mag ik vragen waarom jij die DHEA krijgt? Dat is toch een “normale” vitamine?

Date: ik kan iig op 2 & 3 maart. 2 maart wilt ml de auto, alleen ik weet ook dat Tat & sammy beiden uit den haag komen, dus misschien dat ik met een van jullie kan meer rijden? 2 maart hebben we (gisteren pas gehoord) een openingen van vrienden van een winkel van hun (cupcakes) op schihol plaza. Weet niet hoelaat en waar wij gaan daten, als we in amsterdam kunnen afspreken kan ik daar misschien ook nog mijn neus laten zien, en misschien alleen mee terug rijden met Tat of Sammy?
    Dieren zijn voor mij helemaal geen probleem. Heb zelf 4 monstes, Babii waar woon jij?

16. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Ego:
    Hier een heel erg geslaagd weekend gehad. Uit eindelijk had ik 20 of 21 kleine posti-it briefjes in hartvorm door het huis opgehangen met allemaal lieve berichtjes waarom ik van het hou. Er zijn er natuurlijk wel meer, alleen de briefjes waren op. Dit vond hij achteraf toch wel de leukste verrassing. Het ontbijt op bed *eerder maaltijd* was ook erg geslaagd, heerlijk met ons 2tjes op bed gegeten en ml lag zowaar zelfs nog te slapen. Die is altijd vroeg ook in de weekenden, alsof het gewoon zo heeft moeten zijn. Ik had nog een foto van ons van 30/45 inde kast liggen die ik ergens in sept/okt via een kv actie had besteld. Die koste toen maar 1,25 (alleen bezorgkosten naar filiaal). Vrijdag naar de action in waldeck en daar een grote lijst gekocht en er hangt nu op de oude plek van het canvas doek een mooie ingelijste foto. *leuk weetje; is de foto die wel op het strand gemaakt hebben toen we 12jr samen waren, precies op de plek waar we toen verkering kregen*. Dus ook nog eens een uptodate foto ipv eentje uit 2007 hihi…
    Hij was wel wat boos dat ik werkelijk een cadeau had want we hadden afgesproken niets doen, en hij had dus ook echt niets geregeld. Mijn excuus: schat we hebben al vaker gezegd niets te doen, en toch had ik steeds wel wat gedaan, dus je had wat kunnen verwachten…
    De kapper ’s middags was een grote flop!!! Ik ging dus voor knippen, watergolven, en opsteken. Ik ging daar de deur uit met het gevoel van een oude oma met vogellandingsplaats. Het zou nog wel inzakken had gezegd, nou ik vond het er niet uitzien. Haar excuus was dat ze het anders helemaal eruit had moeten halen en ze met een kwartier zouden sluiten. Bij thuiskomst ben ik in janken uitgebarsten zo lelijk dat ik het vond, zelf er gelijk uitgehaald en uitgespoeld in de hoop er nog wat van te kunnen maken. Hier kwam ik erachter dat het ook nog eens niet goed was geknipt. Mijn voorpluk begint altijd op de lengte van het puntje van me neus en hoe verder naar achteren hoe langer dat het wordt. Nou niet dus. Alles wat nu boven op mijn hoofd zit heeft 1 lengte, waardoor het in een bobline valt als ik het nu los heb echt werkelijk afschuwelijk. Ik kan er letterlijk niets meer mee, er gaat heel weinig nog maar inde staart, en de rest moet ik met 4 schuifspeldjes en een klipje vast zetten en dan nog blijft het niet zitten. Duidelijk dat ik nog last heb van me hormonen, want ik heb van 3 tot 6 zitten janken. ML wilde de reservering nog afbellen. En dan komt mijn eigenwijsheid om de hoek zetten, we gaan hoe dan ook!!
    Uit eindelijk dus naar restaurant, en daar nog wel een gezellig avond gehad. De verrassing die ik daar had geregeld was ook nog goed geslaagd. Het toetjes was heerlijk en romantisch. Veel gepraat ook over de mk en de ivf en alles.
    Lieffie wilt mij echt de ruimte geven om goed na te denken wat ik wil. En we hebben het ook over alles keuzes en gevolgen van iedere keuze gehad.
    Zondag een heerlijke bankhangdag met ze tweetjes gehad. Hadden we ook echt nodig. Gisteren moe uit werk gekomen allebei, en om half 9 zijn we allebei naar bed gegaan, zo moe dat we waren.

Hier begin ik verder ook weer wat beter op te krabbelen, na mijn instorting van het weekend van 17 februari. De abkuur in inmiddels op. De klachten worden steeds minder. Geen bloed meer, en alleen nog zo nu en dan een klein beetje afscheiding. Vandaag al weer 5 wk geleden dat ik op de ok lag, dus mag dat ook wel van mij. Een van de verpleegkundige van de ivf, is een vaste klant in de lidl, en heb haar stiekem even gevraagd hoelang het ongeveer duurt voor een normale ongi, 4 tot 6 weken.
    Op dit moment temperatuur ik weer, en weeg ik weer iedere ochtend. Was in totaal van ivf en zw 5 kg aankomen (3van de ivf al), en heb nu nog 2,5 kg weg te werken. Ik zit dus op de helft. Op mijn werk durf ik nog niet alles te doen, zoals zware logge dingen tillen. Ben zo bang dat ik iets erger maakt, enne als ik te veel doe merk ik dat snel want op dat moment word ik gewoon duizelig.

Ik twijfel heel erg door te gaan, alleen zo als sammy al zei, ik wil ook mijn baby!! Vooral als ik met ml praat zeg ik, ik wil mijn baby terug. Dat was echt onze baby..
    De keuze die ik nu kan maken hebben ieder een gevolg:
    1.stoppen en doorgaan voor adoptie, dan zal het nooit helemaal van ons worden zoals ons kleintje was,
    2.aan de pil gaan, en iedere keuze uitstellen die we niet willen of kunnen maken, de gevolgen hiervan zijn dat we iig niet natuurlijk (we hopen stiekem dat de zw-hormonen een handje helpen en de homeopaat zegt dat het ons moet lukken) zw zullen worden en dat ook de endo niet kan groeien wat weer kan helpen in een volgende ivf.
    3. niet aan de pil gaan, lukt het niet wat de homeopaat zegt en willen we een ivfronde in, wat en hoever is de endo dan al wel weer niet gegroeid, en moet ik dan niet weer een lapascopie hebben.
    Al met al allemaal zware keuzes. Ik denk dat ik voorals nog 1 keuze wel gemaakt heb en dat is dat ik niet aan de pil wil gaan. Ik reageer super heftig op hormonen, en wil straks niet super lang aan het ontpillen zijn.
    Mijn temp is nog niet omhoog, dus een normale menstruatie verwacht ik nog niet in de aankomende 2 weken.
    Maandag 4maart eerst de controle afspraak met de ivf arts.

Ik hoop dat ik zo wel weer bij ben, mag ook wel. Ben bijna ander half uur nu bezig geweest.

XXXX

*sorry voor boekwerk*

ps ik heb whatsapp, wie pb ik mijn nummer????

17. NinaD

NinaD Niet meer actief

Tat,
    whatsapp is prima, ik zal mijn nr als pb naar jou sturen.

IIkh,
    Ik ga straks lezen en reagen!!!! :)

18. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Owja: vergeet er nog een:
    ik loop stiekem echt achter met mijn studie. over een maandje 2 examens. heb nog wel de tijd om bij tekomen. heb de week voor me examens iig vrij(gevraagd).

@ nina: is goed, erg lange reactie

@ tat, stuur je ook wel mijn nr.

x

19. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    groep is aangemaakt. Als ST en Babii ook hun nr PB-en kunnen we tijd en locatie kortsluiten. Ik heb de groep al aangemaakt in Whatsapp :D

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Veel plezier meiden!!!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina