IVF/ICSI deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Timon dank je wel! Jij al enig idee wanneer je weer begint?

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo dames, heb zp erg verwaarloosd afgelopen dagen. Even bezig geweest met andere dingen.

@spannendetijden: jij dus weer mooi aantal eitjes. Nu op naar mooie hoeveelheid goede emmy's en hopelijk blijft degene die je morgen terug krijgt plakken.

@sammy: vervelend dat je een valse test had, maar voor jou dus ook bijna een tp zo te lezen. Kan ineens hard gaan inderdaad. Wanneer heb je nu weer een afspraak?

@brabbel: bij jou dus alles nog goed. Kan me voorstellen dat je je beetje verloren voelt. Hopelijk kunnen er snel een paar dames bij je aansluiten.

@hanneke; voor jou ook dus weer een start

@juulzon: hoe gaat het bij jou? Groeit er al wat moois?

@timon: vervelend dat er weer andere wensen en eisen worden gesteld. Hoop dat het wel lekker gaat lopen op je werk. Succes met alles.

@babii; jij vooral dus bezig met je werk op dit moment. Ik heb die petitie destijds al getekend. Vind het goed dat je je zo inzet voor dit.

@all: wie ik vergeten ben sorry.

@ego: hier dus heel druk gehad met van alles en nog wat. Intocht van de sint, verjaardag, opruimen huis ivm bezichtiging (is helaas niks geworden), werk enz.
    Gisteren naar een osteopaat geweest, ivm pijnlijke spieren. En wie weet heeft het ook nog beetje goede invloed op behandeling. Die zorg ervoor dat de doorbloeding in je lichaam beter wordt en dat daardoor lichamelijk klachten kunnen oplossen.

En vandaag heb ik dus een tp gehad. Is wederom 1 cryo ontdooid en deze was vandaag al in het stadium dat het aantal cellen niet te tellen is (dag 4). Alleen de gyn die de tp doet vond ik niet zo geweldig. Deed wat ze moest doen en dat was het.
    Maar de pijn na de tp viel mee, nu nog wel wat krampjes, dus zit lekker op de bank.
    Op werk is het ook allemaal redelijk geregeld (heb braaf geruild van dienst en zeg niks meer over de mmm).
    Verder willen we dit weekend toch nog 1 nachtje op pad met onze vakantie-auto. Lekker samen koukleumen in bed.

Zo, zal kijken of ik aankomende dagen hier wat vaker kan zijn, heb nu weer even wat meer tijd. Gezien ik toch nog even rustig aan moet doe.
    Nu moet ik braaf nog tot volgend weekend wachten of ongi wordt of niet. Officieel mag ik maandag 28 nov testen.

3. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hè zonnetje, ik heb morgen een afspraak en heb gevraagd over 2 cryos terug plaatsen maar dat mag nu niet. Maar als deze mislukt mag ik er volgende x 2 terug geplaatst. Jij vandaag terugplaatsing gehad. Wacht weken. Hoop op een positieve test voor je!!

4. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Zonnetje wat jammer dat.de bezichtiging niets is geworden. Maar....t goede nieuws..je tp gehad!!!! Jeej!!!!! Wat goed. en klinkt erg mooi meid. mn duimen draaien voor je! succes xxx

sammy: zeiden ze ook waarom ze geen 2 doen?!!? En wst voor afspraak heb je vandaag?! Xxx

ego: hier gaat t lekker! T nare gevoel in mn buik word steeds mi.der. heb denk ik te weinig rust genomen na de punctie en voel daar nu de consequenties van. maar....niets kan mij weerhoudrn van mn good feeling ;)
    Gister de keuken verkocht en nu opzoek naar andere voor onszelf. ik lig nog lekker op bed en hoor de oven voor mn onybijtje en hoor mn man inmiddels hout hakken voor de haard. en....t belangrijkst heb net met het amc gebeld...14:45 vind de terugplaatsing plaats!!! Jeeeej !!!! Horen dan ook meteen hoeveel r zijn bevrucht en als dat er minimaal 2 zijn, krijg ik 2 verse terug!! Zooooo blij!!! Ik kom later weer.terug om te vertellen hoe t ging. xxx

5. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hè spannende tijden, succes vandaag en hopelijk over 2 weekies mooie test!
    Bij ons in het ziekenhuis mck plaatsen ze er pas 2 terug als je ouder dan 30 bent. En ben 23 en ben al 2x zwanger geraakt dus ze vinden het teveel risico. Maar heb aangegeven dat ik het wel wil als deze cryo mislukt en dan mocht het wel. Ik heb vandaag een echo om te kijken of me ei gegroeit is.

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @sammy; is de leeftijd voor 2 emmy's terugplaatsen dan aangepast. Mij hebben ze vorig jaar verteld dat het pas vanaf 35 jaar is namelijk. En ik weet dat juulzon vorig jaar heel veel moeite moest doen om er 2 teruggeplaatst te krijgen. Vorige keer zag ik het ook al bij iemand dat het me verbaasde.

Kan het meenemen als ik voor een 2e punctie ga. Hoop dat het niet nodig is.

Succes vandaag.

@spannendetijden: jij ook succes vanmiddag. Heerlijk zeg een houtkachel. Wordt er jaloers op. En dan ook nog een heerlijk ontbijtje erbij.
    En wel rustig aan doen hoor voor je buikje. Moet toch weer herstellen na punctie.

En succes met je keuken uitzoeken. Zijn nu heel veel aanbiedingen overal. Zijn vorige week ons even wezen oriënteren, maar moeten toch even wachten met aanschaffen.

Helaas is het niks geworden inderdaad de bezichtiging, maar hebben er gelukkig nog 1 staan. En ja, dan is het weer afwachten. Huis staat ook pas 1,5 weken te koop, dus moet niet teveel verwachten.

@ego: hier is buikje voor mijn doen heel rustig. Ben er erg verbaasd over, maar is wel lekker. Hoewel ik dus wel rustig aan doe.
    Gevoel is erg wisselend. Aan de ene kant is gevoel goed, aan de andere kant heb ik vaak het gevoel alsof een wondertje voor ons niet weggelegd is. Maar ik probeer positief te blijven denken, dat het wel gaat lukken. Maar is soms best lastig merk ik.

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    He zonnetje nee klopt 35 jaar. Zei het verkeerd. Maar ja ik ga er niet op zitten wachten dat ik nu nog 7 cryos heb en dan straks 7 maanden verder ben zonder resultaat. Ik wil gewoon in 1 x door gaan en dan wil ik er hierna dus 3 x 2 laten terug plaatsen. Hoop natuurlijk dat het niet nodig is. Ik had vandaag echo ei was 20 mm. Vanavond om 10uur de pregnyl spuiten en dan donderdag terug plaatsing. Spannend!

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier doe ik zelfs de ene maand een tp en de andere maand niet. Om weer even te herstellen, maar normaal heb ik ook altijd heel veel last. Maar is wel zo dat er zo veel tijd overheen gaat inderdaad. Is ook de vraag of ze allemaal goed ontdooien natuurlijk. Bij mijn eerste cryo-tp hebben ze er 3 moeten ontdooien voordat er 1 ging doordelen. Bij de andere 3 tp's was er gelukkig maar 1 nodig.
    Hier heb ik dus al vanaf maart de pregnyl in de groente-la liggen, maar nooit hoeven gebruiken.

Succes dan volgende week.

9. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ja snap ik.
    Ja ik zou er niet tegen kunnen als es steeds een maand tussen zit ik vind het nu al allemaal lang duren. Haha ik wil zo snel mogelijk een kind. Ja en als ze niet goed ontdooien heb ik nog een poging doe ik gelijk 2 verse terug plaatsen en dan eventueel nog een poging die ik zelf betaal en daarna is het voor mij afgelopen. Heb geen zin om er 10jaar mee bezig te zijn.

10. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Hoi hoi meiden ff een berichtje vanuit t amc.net de terugplaatsing gehad van 2 8cellige embryo's van.zeer goede kwaliteit. ben super blij hoeveel er geschikt zijn om ingevroren te worden horen we nog maar er zijn er 16bevrucht. ik kan mn geluk niet op.
    wel moet ik meer rustnemen en drinken . kreeg beetje op mn kop. maandag is manlief jarig word ie 30 en arts zei: hopelijk geef ik je nu je beste kado ooit. vet lief.

hier is t beleid ook 2 vanaf 35 wasrom ik t nu al heb....geen idee gewoon geluk denk ik. Wel moet er tussen elke plastsing 1rustmaand.

Sammy: wat een goed nieuws van je ei!!!

Zonnetje: rustig aan doen meid! Xxx

ik kom later of morgrn ff uitgebreid terug zit nu op mobiel en das zoooo irri

xxx dikke knuf en denk aan jullie allemaal

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wauw st wat geweldig!
    Proficiat met de 2 emmy's aan boord!

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Op een mobiel is niet echt handig inderdaad. Maar is goed nieuws spannende tijden. Jij scoort ook bovengemiddeld met aantal bevruchtingen. Helaas zegt goede kwaliteit niet altijd alles, maar is altijd wel fijn om te horen. Hier waren ze allemaal van prima kwaliteit, maar helaas blijven ze nog niet plakken.
    Dus lekker rust nemen en goed drinken en dan op voor 1 of 2 plakbeebjes. Alvast gefeliciteerd met je man.
    Hier mag ik de cryo's wel achter elkaar doen als ik wil. Alleen na punctie moet er een maand tussen zitten. Maar cryo's doen ze ook gewoon in eigen cyclus. Hooguit met pregnyl. Dus is verder minimaal belastend voor het lichaam (als je er geen last van hebt dan)

@sammy; gezien ik hier meestal 2 weken na tp heel veel last van buik hebt, zodat ik weinig kan doen neem ik elke keer maar maand rust. Is bij mij zo dat ik dus bijna 2 weken weinig kan werken en of pad kan. Zodat ik ook nog beetje gewoon kan leven en mijn lichaam kan herstellen. En soms ook om vakantie te nemen of andere dingen te doen. En ja, ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk een kindje. Maar moet het ook lichamelijk en geestelijk trekken.
    Denk dat het ook wel scheelt als je na een tp geen last hebt, merk nu al het verschil dat ik meer kan dan normaal.
    Hier ondertussen al 4 jaar bezig voor een wondertje. Waarvan vele maanden niks is gebeurd, omdat je op wachtlijsten staat of onderzoeken hebt.

@ons wondertje; voor jou helaas ook nog geen geslaagde poging. Ben je nu ook bezig of niet?

13. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Zonnetje, ja snap het ja. Ik heb nooit ergens last van dus vandaar dat ik meteen door ga. Misschien als het allemaal te lang gaat duren dat ik het ook niet meer trek hoor maar zolang ik het wel trek doe ik het gewoon.

14. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik heb ook nooit op wacht lijsten gestaan. Ik ging na 6 maanden naar de huis arts werd gelijk door verwezen, week later zaad onderzoek en ik ben onderzocht, na 4 weken weer zaad onderzoek. Kregen we te horen dat we iui moesten doen. Was ik het niet mee eens vanwege de zaad kwaliteit en het aantal zaadcellen. Mck gebeld na 2 weken kon ik komen en toen me ongi er was kon ik meteen icsi doen!

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dan heb je geluk gehad. Bij iui heb ik 2 maanden moeten wachten op afspraak en toen nog 2 maanden ivm onderzoek bij mij. Bij mck 4 weken voor afspraak en toen nog 1,5 maanden voordat ik echo, bloedonderzoek en info-avond had gehad. En daarna zat ik met sluiting van feestdagen. Daarvoor maanden bij uroloog gelopen zonder resultaat. Met behulp van medicijnen moesten we het zelf proberen. Dus vele maanden zo verloren.

16. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ja het is echt zo zonde al die tijd die verloren gaat. Ik vind het nu al erg dat ik weer maanden verder ben. Maar niets aan te doen. Lees sommige mensen die alweer9 jaar verder zijn ofzo. Zo ver kan het bij mij niet komen want ik ga meteen door en hierna nog 2 pogingen. Dan is het klaar. Maar hoe gaat het verder? Werk enzo?

17. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Ons wondertje: bedankt voor je lieve reactie!!!!
    Hoe is het met/bij jou!?!?!?!

Zonnetje: ik weet dat de kwaliteit niet altijd wat zegt. Vorige emmys/cryo’s waren ook toppers en zit nogsteeds met lege handen en sommige overleefden zelfs t ontdooiproces niet eens. Dus ik weet dat het niets zegt maar ik vond/vind het toch fijn om te horen!! Ben er toch erg blij mee. En ik kreeg gewoon een heel fijn/goed gevoel toen ik ze op t scherm zag! En geloof erin dat er zeker 1 van de 2 blijft plakken! (goede energie kan nooit kwaad , en misschien lijkt t niet zo maar ben me bewust van het feit dat het helemaal niet zo hoeft te zijn hor! )
    Het meer drinken en rust nemen is nog voor de punctie. Ik ben waarschijnlijk woensdag toen ik die kleine meid hier had, toch te actief geweest want had nog veel last. Vooral mn blaas! Dus vandaar meer rust en meer drinken maar dat komt wel goed ;) ben vandaag home alone en kan lekker doen en laten wat ik wil en het is nu al bijna middag en heb nog niets gedaan haha
    En bedankt voor de felicitaties. Hij wordt 30 maar hij heeft ZOOO’n hekel aan zn verjaardag (elk jaar hor) zowiezo die verplichte feestdagen vind ie niets maar een verjaardag vind ie nog het ergst dus we doen er niets aan maar sta er wel ff bij stil ;)

Wel lekker dat je gewoon elke maand mag zeg! Dat zou ik ook wel willen! Al vind ik het voor mezelf ook ergens wel lekker dat ik elke keer ronde rust heb! Gaat twee kanten op! Maar als je er geen last van hebt,…zou ik er ook zeker voor gaan om geen mnd over te slaan!

Sammy en zonnetje: Wij zijn vandaag precies 3,5jr bezig! (manlief en ik zijn vandaag precies 8jr samen en toen we in mei 2008 op Mallorca waren vroeg hij me op precies 19/05 te stoppen met de pil en dezelfde avond hebben we dat gedaan!) Maar gelukkig niet vaak op wachtlijsten enzo maar we hebben het eerste 1,5jr zelf niets gedaan qua medische wereld. Pas na 1,5jr stapten we naar de dokter. Volgens mij wk later zat ik al bij de gyn en kreeg ik gelijk de eerste onderzoeken. En binnen 2mnd had ik mijn eerste iui na 6x hadden we de voorlichtingsavond (in mei) en bij de eerst volgende ongi begonnen we aan het ivf traject! 1x was het ziekenhuis gesloten wegens verbouwing en kreeg toen iui tussendoor (in het andere ziekenhuis. Loop in 2 ziekenhuizen :-s )

Zonnetje: Hoest verder met je?!?! Hoe voel je je nu paar dagen na de tp?!?!

18. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    ST, ja dat is ook al een tijdje ja. Fijn dat je zo positief bent. Ik ben ook wel positief over de terug plaatsing donderdag. Heb zon gevoel dat we leuk kado krijgen voor de feestdagen!

19. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    sammy: we gaan er gewoon met zn alle voor :D allemaal kerst/sint/verjaardag cadeautjes :D hihi

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja ik zit nu in mijn 2e wachtweek van de 4e poging.
    Maar ben er al zeker van dat deze ook weer mislukt is.
    Ik ken mijn gevoel vanbinnen:) als ik zwanger ben.

Deel Deze Pagina