Timon, toch best fijn dat je de mmm even een beetje kan 'vergeten'. Lekker met andere dingen bezig zijn, genieten van het weer en van elkaar en afleiding vinden in je werk. Als je er klaar voor bent komen die gedachten 'hoe nu verder' wel weer terug. Brabbel, ik heb denk ik net zo'n punctie gehad als jij. eigenlijk ook nergens last van. Even uitslapen en daarna naar huis. Alleen in de auto, vlakbij huis, werd ik even niet goed. Misselijk. Thuis dus gelijk m'n bedje in en daarna voelde ik me ook weer helemaal goed. Zo zie je dat een verdoving bij iedereen anders werkt. Ik kom de laatste tijd hier wel veel meeschrijven, maar vind het zo spannend voor jullie. Ik hoop echt met heel m'n hart dat jullie beide (en de rest volgt dan natuurlijk snel) eindelijk een blijvend mooi kindje in jullie mogen gaan dragen. Als jullie het moeilijk vinden als ik hier zo vaak kom hoor ik het wel toch???
Ja, verders eigenlijk ook geen last van gehad. Op de uitslaapkamer 20 minuutjes gelegen tot mn moeder dr was, en toen ben ik met hun mee gegaan. 20 minuutjes rijden naar het andere ziekenhuis, mannetje produceren, half uurtje wachten, score te horen gekregen,20 minuutjes terug rijden naar huis, en dan slaapie doen! Kon gewoon lopen, en verders geen pijn ofzo. Alleen toen ik bijna thuis was toen kreeg ik een zwaar gevoel in mn buik. Maar goed, 10 uur de punctie, en 15.00 thuis, dus dan mag t ook wel een beetje zwaar worden he, als je continue aan t lopen ben door een enorm ziekenhuis. Ik vind t niet erg dat je nog eens langs komt waaien hoor! Gezellig juist, en erg lief van je!
Zeehondje, ik vind het gezellig als je hier blijft komen. Ik ben erg benieuwd naar deze laatste weken van je. Hoe het straks allemaal is gegaan.
Alleen even ego: op mijn werk hebben ze bedacht dat zwanger worden geen ziekte is en ik dus alle uren moet compenseren door ruilen of vrije dagen. Gezien ik veel last heb erna haast niet haalbaar. Weet iemand of het klopt dat je hiervoor geen vrij krijgt. Was ook bedacht dat ik maar minder moest gaan werken als ik het niet aankan. Ben nogal van slag hierdoor. Heb nu helemaal geen zin meer in mijn werk. Vraag me weleens af waarom het bij mij altijd zo lastig gaat. Hier weinig gelezen, ben druk bezig ivm andere huis. Gaan toch voor het andere huis. En druk bezig in dit huis even op te ruimen. Denk wel aan jullie en lees wel mee. Zal proberen op kort termijn weer even op iedereen te reageren, maar lig weer even met mezelf overhoop.
Lieve zonnetje. Wat balen dat het zo lastig gaat op je werk. Geen idee of ze in hun recht staan hoor! Wel weet ik dat ze het op mijn werk ook niet zouden accepteren als ik vaak weg zou zijn of ziek. Één dagje in de maand oké, maar de rest móet ik ook gewoon ruilen. Gelukkig heb ik nauwelijks klachten dus kan werken goed naast de behandeling. Gelukkig zit deze keer bijna geheel in de vakantie! Veel.sterkte met het vinden van de juiste oplossing. Ik hoop dat jullie er onderling goed uitkomen!! Knuffel!
Verstoorde nachtrust hier... Wordt tijd dat ik naar dr de S ga voor de uitslag... Nog twee weekjes!!! Zeehondje: blijven hoor! Juist lief en gezellig! En fijn. Zonnetje, had ergens anders al geregaeerd.... Van je collega's moet je het hebben... pfffff Brabbel, Babii: Zennnnnnnnnnn... ontspannen en i stuur kracht naar jullie emmy's!!! Timon: Gewoon een dikke knuffel! En knap en goed dat jullie even rust nemen. @Ego: Had vandaag (vanavond) een brede smile op de ovutest!!! Dus tenzij er Wonderen voor mij bestaan, mag ik ook over 2 weken aan de pil... Tenzij het rampenscenario plaatsvindt en we chromosoom problenmo's hebben.... Heb vriendlief dit niet verteld, maar Victoria Secret en ik hebben hem wel verleid... Anders voelde het voor hem misschien wel minder 'spontaan' . Ben morgenavond niet thuis, maar just in case doe ik zaterdag gewon weer een poging. You never know.... Tot zover even deze ego meiden!!! Knuffffff!!!! Ga nu weer slapen.... xxxxxxxxxx
Hier nog een slapeloze nacht. Zucht, is niet goed voor je zulke dingen. Heb er spijt van dat ik ooit over de mmm heb verteld op mijn werk.
zeehondje het is juist gezellig en geeft de burget moed. Zonnejte Freya, de vereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen, heeft een brochure over "vruchtbaarheidsbehandelingen en werk". Je kunt hem hier inzien: [www.freya.nl] (het is brochure nummer 26). De brochure is oorspronkelijk geschreven voor de werkgever en geeft uitleg over behandelingen en verzuim als gevolg hiervan. Wellicht kun je hier iets mee? Val je onder een cao? dan moet je effe lezen wat er in staat
Heb de cao al doorgeplozen, maar kon het slecht vinden. Het gaat in mijn geval vooral om de 12 dagen na tp die ik niet kan werken. Al zou ik willen, lukt het nog niet. Maar ga even lezen en zo maar eens zelf de coach bellen wat die te zeggen heeft. Dit is vanaf mijn collega's. Weet wel dat ik een rotvakantie heb door dit geheel. En heb ook niet zoveel zin meer om maandag te gaan werken, gesprek van maandag is ook afgezegd.
ik mag het niet zeggen, maar ik hoop soms echt dat mensen ook in de mmm terecht komen alleen om er achter te komen hoe het is. Wat ik niet snap is dat sommige mensen elke zondag voetballen en altijd wat hebben en dan hoor je niemand. vraagje: ik ben al sinds maandag niet lekker. Hoofdpijn en keelpijn ik heb geen koorts en ik eet goed. Kan dit invloed hebben op mijn IVF? Oh ik hoop zo van niet
Volgens mij kan het niet zoveel kwaad angelica. En als je wel koorts krijgt is het bij een vrouw minder erg dan bij een man. Beterschap. Hier ondertussen coach gesproken en die had toch een iets ander verhaal. Dat verhaal is dat er een gesprek moet komen (wat al 2x afgezegd is) en dat we om tafel moeten gaan zitten om afspraken te maken. En niks over minder uren werken, compenseren enz. En dat alleen ik kan bepalen of ik ziek ben. Dat ik het voel. Maar is wel zo dat ik moet kijken wat ik bv wel kan doen, zoals lichte klusjes. En gezien ik al een deel compenseer is het al goed, maar hierover dus duidelijke afspraken maken. Was dus een iets ander verhaal dan ik van collega's kreeg. Dat ik verplicht moet ruilen en compenseren. En dat zwanger worden geen ziek zijn is. @brabbel: succes vandaag.
Nou dat hoop ik niet hoor.. Maar zonnetje ik vind het erg vervelend voor je! Wel kan ik het begrijpen dat je werk er niet op zit te wachten dat je 12 dagen na elke tp thuis zit. Dat is nogal wat hoor meid! Dat hoef ik op mijn werk ook echt niet te proberen.. Desnoods kom ik alleen voor bureauwerk maar ik moet present zijn. Naast die 12 dagen moet je natuulijk ook vaak weg voor echo's enzo dus dan loopt ziekteverzuim echt wel op! Ik hoop dat jullie met een oplossing komen waar je beide mee kan leven!! Gelukkig kan ik na een dagje rustig aan doen weer alles doen en laten dus het is misschien makkelijk praten van mijn kant.. We zijn de afgelopen drie dagen in de tuin bezig geweest een vlonder te maken van 3 bij 3. Veel sjouwwerk dus
Zonnetje, het is heel erg balen en oneerlijk, maar je werkgever staat in z'n recht. Het wordt inderdaad niet als ziek zijn gezien en ze hoeven je er geen vrij voor te geven helaas. Ik hoop dat er een oplossing komt of dat het natuurlijk niet meer nodig is om vrij te krijgen! Oh, wel fijn dat dat gesprek met je coach iets anders heeft opgeleverd. Zo klinkt het wel redelijk naar mijn idee. Maar de sfeer tussen jou en je collega's is hierdoor denk ik wel veranderd. Hoop dat je nog drie daagjes kunt genieten van het mooie weer! Juulzon, heel slim van je om niks tegen je mannetje te zeggen, haha. Voelt toch anders denk ik. En wie weet, wonderen bestaan...
Ik snap het ook wel dat het een hoop dagen is dat ik er niet ben. (in de praktijk werk ik 5 tot 6 dagen minder tot niet). Ik ga op een gegeven moment wel een uurtje of 2 per dag werken Baal er ook echt van dat ik er zo last van heb. Met coach is dit nu besproken, maar moet er nog uitkomen met collega's. Ik compenseer af en toe ook wel met vakantie-uren en overuren. Echo's kan ik gelukkig vaak in eigen tijd doen Weet ook niet hoelang de mmm bij ons doorgaat, merk dat manlief door deze omstandigheden ook weer terughoudender wordt over de mmm. (was hij natuurlijk al). Hopelijk wilt hij voor nog een punctie gaan als de 2 overige cryo's het niet worden. En anders moet ik denk ermee zien te leren leven dat het einde verhaal is. Merk dat het steeds zwaarder wordt hoe langer de mmm duurt. En dat ik tegen steeds meer problemen aanloop. En merk ook dat ik het steeds minder goed trek. Maar aan de andere kant wil ik ook nog niet denken aan een leven zonder kinderen. Maar ben er steeds vaker bang voor dat ik met lege handen achter blijf.
Ik wens ook niemand de mmm toe eigenlijk, maar soms zou het inderdaad goed zijn om mensen even te laten ervaren hoe dingen zijn of aanvoelen. En dat is denk niet alleen met de mmm zo, maar met zoveel dingen. Ik ga proberen van het mooie weer te genieten, maar door alles vandaag flinke hoofdpijn. En moet nog het een en ander in huis doen. Morgen denk ik dat ik wel even zon kan pakken, dacht dat ik buiten stond bij een evenement waar ik ga helpen.
Zonnetje, ik weet niet echt wat ik er van moet zeggen. Tja, kut, klote, oneerlijk, echt niet leuk, stom volk daar zeg! Maar helpen, of ideen kan ik niet echt mee komen, vind t zo rot! Succes met je nieuwe huis, spannend zeg. Scheelt t veel met je huidige woning? Juulzje, thanks! Ben helemaal zen! Lees hieronder maar eens wat een goed nieuws ik heb. Angelica, maakt niet uit hoor. Als je geen koorts heb, kan t helemaal geen kwaad. Lekker aan de thee, dekentje, en veel knuffels van je mannetje, dan moet t goed komen. Beterschap!!! Joekie, vertel eens wat je voelt, hoe t gaat, enz enz . Babii, gaat t weer een beetje mop!? ________________________________________________ Vandaag begrafenis gehad, was heel emotioneel. Heel netjes allemaal (mooi is niet echt passend voor een begrafenis) en vriendinnetje heeft ook stukje in de kerk voorgelezen, de tranen over mn wangen. Ben toch blij dat t erop zit, hoe rot t ook klinkt. Met terug naar huis rijden even t ziekenhuis gebeld over de emmys. Omdat ik vandaag niet kon opnemen ALS ze zouden bellen, mocht ik zelf bellen. Meestal bellen ze 1 dag voor tp als t niet doorgaat, maar die oproep zou ik dan missen, zodoende .. Dus alles gecheckt, 13 eicellen, en tot nu toe 12!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EMMYS! My god!!! Sommige heel mooi, sommige wat minder, maar hey, ze moeten nog een dagje, dus wie weet. 13 follikels, 13 eitjes en dan 12 emmys dat zou toch wel heel erg goed zijn!? Ik ben zoooooo blij, heerlijk om zoiets al te weten voordat de TP is. Hoop duim bid dat er nog wat goed door gaan groeien, en dat er lekker veel dr freezer in mogen. Morgen Jip en Janneke ophalen, was de naam die mijn moeder ze heeft gegeven. Sin an! Knuffels, en kussies voor allemaal, morgen kom ik ook weer posten hoor!
Over mijn huis: huis is iets kleiner, tuin stuk groter, prijs iets duurder, maar wel veel opknapwerk. Uitzicht is heel landelijk. Dus je begrijpt het al, we zijn gevallen voor de tuin met mooi uitzicht. Is alleen afwachten of we de nieuwe hypotheek rond krijgen. En omdat het iets duurder is gaan we meer betalen per maand. Vraag me soms weleens af waarom ik in de randstad woon wat betreft prijzen. Heb aan je gedacht vandaag brabbel, een "jong" persoon begraven is nooit leuk. Vraag me soms weleens af waarom sommige mensen zo jong al overlijden. En je aantal emmy's zijn heel mooi. Gaan er vast een paar op poolexpeditie. Maar kan je blije gevoel heel goed voorstellen. @babii: hoe is het met jou eitjes en buikje? Voor alle andere een dikke knuffel.