IVF/ICSI deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Helaas begint ongi wel door te zetten. Vraag me af waarom het niet wil lukken en of ik ooit moeder zal worden. Ben zo bang van niet.
    Zit nu even heel slecht in mijn velletje. En maar weer mimimaal maand pauze ivm feestdagensluiting en overdracht van ons nieuwe huis.
    Hoop dat de andere dames meer geluk hebben.

Zou zo graag willen weten waarom het toch niet lukt.
    Hoop ook dat als de laatste cryo ook niet blijft plakken manlief toch nog voor punctie wil. Maar hebben het er nog niet over gehad.
    Aan de andere kant merk ik ook dat ik het beetje gehad heb met de mmm en steeds meer ga twijfelen of het gaat lukken.
    Wil graag verder leven, maar wil eigenlijk ook de kindereens niet opgeven.
    Ik kruip weer even mijn holletje in voor vandaag

2. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Pff zonnetje wat vertiefd zeg! Vind het echt heel erg voor je! :(
    Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik zou willen zeggen dat alles goed komt maar dat weet ik niet en ik heb dezelfde gedachten als jij. Vraag me ook af of het lukt. Maar ja, nu even flink uithuilen en dan op naar je laatste cryo. Sterkte meis x

3. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    En ik hoop voor je dat je geen punctie meer nodig heb en zo wel dat je je mannetje kan overhalen. En ja als je het zelf niet meer weet moet je goed nadenken of je er klaar voor bent om je kinderwens al op te geven. Dikke knuffel!

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wil eigenlijk nog niet opgeven, maar zie ook wel voordelen als er geen kinderen komen. Maar aan de andere kant zal ik altijd moeite hebben dat wij dan geen kindjes hebben om te knuffelen, sinterklaas mee te vieren enz.
    Maar na 4 jaar merk ik wel dat de hoop minder wordt. En de teleurstelling steeds groter.

Maar aankomende tijd gaan we ons eerst op het nieuwe huis richten. En ga eens over mijn werk nadenken wat ik wil

5. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hmm ik begrijp wel dat de hoop minder word en de teleurstelling groter maar ik zou me geen leven zonder kindje kunnen voorstellen. En nou ja 2013 word als het goed is nog maar 1 poging vergoed. Ik zou toch lekker voor de laatste punctie gaan heb je misschien nog wat cryos in de vriezer voor over een jaar ofzo.. Maar ja dat is ook zo misschien kan je een andere baan zoeken en daarna verder.

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het is niet alleen aan mij of we voor een punctie gaan. Man heeft heel veel moeite met de mmm. En ik weet niet of hij dus nog wil.

En ik wil ook liever een kindje, maar houd er ook rekening mee dat het kan zijn dat het niet lukt. Maar dat is iets wat vooral afgelopen jaar gegroeid is. Omdat het toch niet zo makkelijk gaat als we hadden gehoopt. Ook niet met hulp van de mmm.

En ja, werk moet ik even over denken. Gezien we op dit moment echt 2 salarissen nodig hebben, zolang ons eigen huis nog te koop staat. En weet niet zo goed wat ik dan wel wil.
    Alleen dat ik ooit wel ergens anders wil gaan werken. Alleen weet ik het termijn waarop ik die beslissing neem nog niet. Vooral uit financieel oogpunt.

Ergste teleurstelling is weer voorbij. Maar blijf me afvragen waarom het niet lukt.
    En ja, mijn wens blijft een kindje krijgen. Maar merk wel dat de rest van mijn leven eronder begint te leiden. En dat ik graag beetje zekerheid wil over toekomst. Heb nu werk wat goed te combineren is met kinderen, maar wat ik in mijn hoofd heb om anders te gaan doen is wat lastiger wat betreft tijdstip van werken. Dus ja, wat is een handige keus. Dat soort dingen.

Dus ik denk dat als het aan mij ligt ik toch door ga, maar ga eerst in jan of feb voor de laatste cryo. Fijn midden in de verbouwing die we tegemoet gaan.

7. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    zonnetje ik zit nu ff snel op mob te reagere. dus.hou t kort maar liefie....wat vind ik het kl*te voor.je!!!! bij dezr een hele dikke knuffel voor jou!!! xxx

(zelf ook sterk vermoeden dat t ook hier niet is gelukt :( )

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dank je spannende tijden. En ik hoop dat je gevoel niet klopt. Maar helaas kloppen gevoelens meestal wel. (hoewel ik pas vrijdag het gevoel had dat ik ongi zou worden om eerlijk te zijn)

9. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Zonnetje ik snap je wel maar ja ik doe alle betaalde pogingen en als man het er niet mee eens is zou ik woest worden. Je bent nu zo lang bezig en dan ga je hem straks misschien verwijten dat je die laatste poging niet gedaan heb.
    En werk ja ik ben van de risicos. Ik vind altijd dat je het beste eruit moet halen vooral nu er nog geen kinderen zijn. Man is voor zich zelf begonnen. Grote stap in deze tijd maar heb er vertrouwen in en beter nu die stap wagen. Als het mislukt jammer en weer voor een baas gaan werken.
    Vaste contracten stellen tegenwoordig ook niets meer voor want als ze je eruit willen gooien ze je er toch wel uit.

Spannende tijden meen je niet?! Er is nog geen bloed toch?
    Oh ik hoop dat je gevoel gewoon niet klopt en dat je een mooie test krijgt hoor!
    Ik duim nog steeds!

10. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Pff heb buikpijn! Kan niet zo snel al over zijn toch? Donderdag terugplaatsing gehad?

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Kan van alles zijn sammy. Ook evt van bv innesteling. En ik had altijd veel bijwerkingen van pregnyl.

Hier nemen we ook regelmatig risico's hoor. Maar omdat ik veel afwezig ben door mmm durf ik niet zo goed van baan te wisselen. Bang dat ik daardoor problemen krijg. En wil ook geen nachtdiensten werken en liever ook niet meer om het weekend. Nu werk ik 1x per 4 weken standaard in weekend en soms extra.
    Zie soms wel wat staan, maar is ook vaak te veel of te weinig uren. Of alleen op een 0-uren contract.
    Maar wie weet kom ik binnenkort wel wat tegen.
    Kijk af en toe wel. En heb het probleem dat ik hbo heb gedaan, dus al snel te duur ben of salaris moet inleveren.

Soms moet je inderdaad dingen doen waar je je goed bij voelt.
    Wat voor werk doet je man? Knap hoor voor jezelf beginnen.

Hoe is het met spannende tijden?

En voor juulzon veel succes vandaag. Hopelijk goed nieuws bij de echo gehad.

12. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ja zonnetje daar heb je ook weer gelijk in.
    Man deed eerst 10 jaar steigerbouw, nu begint hij vanaf januari als zzper in de kozijnen. Maar ja ik begrijp wel wat je bedoelt met 0 uren contracten enzo daar heb je ook gelijk in. En met de mmm is het inderdaad ook moeilijk wat anders te gaan doen omdat je vaak afwezig bent. Ik werk op een peuterspeelzaal van 9 tot 2. Heb ook me:) kappers diploma en nagels dus dat doe ik er savonds en in het weekend bij.

Hoe voel je je nu? Gaat het weer een beetje?

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het gaat wisselend. Veel last van buikkrampen. En emotioneel ook wisselend. Maar zit regelmatig minder lekker in mijn velletje.
    Heb veel dingen die me bezig houden in mijn hoofd.
    Vooral de vraag waarom het niet lukt en of het voor ons niet weggelegd is om ouders te worden. En of ik wel op de goede levensweg zit. Kan het beetje slecht uitleggen.
    Daarnaast werkt weer ook niet mee aan een goede stemming. Storm en somber.
    Hier alleen opleiding verpleegkunde, maar kan dasr wel verschillende kanten mee op.

Lekker korte dagen voor je dus. Hoewel ik op dit moment graag 8uur per dag werk en dan 3 of 4 dagen.
    Maar jij hebt toch een pleegkindje? Daar wil je ook graag voor thuis zijn lijkt me.

14. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Nee die is helaas alweer weg :( we deden vorig jaar aan pleegzorg maar voor korte periodes. Kindertjes waarvan de ouders eerst hun leven op de rit moesten krijgen. Helaas moest ze na 3 maanden alweer terug. Man wil dat niet meer omdat je toch gehecht raakt aan zon kindje en je weet nooit hoelang ze blijven en ze moeten toch weer terug! Het meisje op mijn foto is het kindje van een oude vriendin van me voordat ze nooit meer voor der kind zorgde. Ze dumpt der heel vaak hier. Soms 2 weken en dan zegt ze dat ze depressief is en der wat aan wilt doen maar dan gaat ze gewoon op stap enzo. Dan heb ik liever dat ze haar hier brengt als dat ze misschien in der eentje thuis zit. Ze is 20 en der dochtertje 3 en nu is ze fijn weer zwanger. Dat was een "ongelukje" nou sorry dat ik het zeg maar wat haat ik die mensen. Lijkt soms wel de omgekeerde wereld. Die mensen boeit het niet zijn allemaal ongelukjes en de mensen hier willen allemaal zo graag en dat lukt niet.
    Knippen en nagels doe ik gewoon thuis savonds. Heb aantal vaste klantjes. En als me kleine vriendinnetje er is heeft manlief alle aandacht voor der als ik klantjes heb .

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Poging afgebroken. Zwaar kut. Zie mijn eigen topicje maar...
    :( :( :(

16. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Sammy: nee hor, geen ongi gespot maar is ook nog te vroeg en ik ben alleen bij vorige verse tp ongi geworden bij alle cryo’s bleef het weg door de utro dus ik denk niet dat ik ongi word voordat ik stop met de utro. Die buikpijn kan van alles zijn meid!! Innesteling, medicatie, enz. niet te druk over maken!!! Jezelf druk maken kan erger zijn dan je krampjes/pijn ;) . ik blijf voor je duimen hor!!!

Zonnetje: hoe voel je je schat!?!?!
    Ik kan me goed begrijpen dat de omschakeling van werk nu “eng” is. Maar het kan ook goed voor je zijn!! Minder stres , zorgen, beter ritme, meer rust enz. en ik ben ook van baan verwisseld hor tijdens mn mmm. En bij deze baan komt het juist allemaal veeel beter uit en is het veel makkelijker en heb je veel meer begrip. Daarbij heb ik meer rust en regelmaat (werkte onregelmatig en oook om de week een weekend) wat voor mezelf erg belangrijk is. Dus het is toch wel het overwegen waard ;)

Sammy: jeetje wat een verhaal van je vriendin zeg!! En dat je een pleegkindje hebt gehad! SUPER KNAP!!! Ik heb er wel overna gedacht maar ik zou het niet kunnen!! Ik zou me ook veeel te snel hechten en t zou me slopen als het kindje weer weg zou moeten! Ik ken echter een gezin met 5pleegkindjes en die zijn nu allemaal volwassen maar hebben tot t kon qua leeftijd en levensstijl (samenwonen en op hunzelf gaan enzo) bij de pleegouders gewoond en komen er nog steeds regelmatig over de vloer echt als ouders en kind! Das dan ook wel weer mooi. Maar de kans dat t kindje weg moet, vind ik te zwaar! Wel staan wij open voor adoptie. En daarbij hebben wij die kleine van mn zwager elke week en das ZOOOO leuk!!!!! Echt super genieten! En dat geeft zoveel blijdschap , liefde en geluk! Elke week weer genieten! En we passen tussendoor ook regelmatig op! Altijd leuk :D alleen vd week , toen ze was gevallen , was ik er echt ziek van! Gelukkig gaat alles goed!!
    Daarbij wou ik je ff zeggen dat ik best vind dat je zo’n persoon …uh….niet zo lief vind ;)
    Persoonlijk sluit ik me daar helemaal bij aan hor. Vd week zit ik met een collega te praten en die verteld doodleuk dat haar dochter (16) bang is dat ze zwanger is (vriend 22) en als het zo is, wil mn collega dat ze het weg laat halen ! WAT?!?!?!?! Hallo,…je hebt t tegen mij hor!!!! Hou t lekker voor je!!!! Toen mn broertje dacht dat ie vader werd vond ik m ineens zo wijs (volgens mij denken alle meiden rond de 16 een keer dat ze zwanger zijn haha) hij kwam naar mij toe en vertelde me zn angst maar als het zo zou zijn, zou zn vriendin het uitdragen en ze zouden graag willen dat het kindje bij ons terrecht kwam! Zooooo lief!!! Maar zo volwassen besluit! oke,…de kans dat ze zwanger was was heeeel klein hor, maar vond het toch goed dat ze over de consequenties na dachten! Maar zo ken ik heeel veel situaties! Gezin van 9 kids waarvan de oudste 2 (27 en 23) nu allebei al ouders zijn. De oudste 4x en de ander 2x ze wonen allebei (de 1 met partner) met kids bij moeder en die moeder werkt niet en woont in een rijtjes huis met 4 slaapkamers dus met 9eigen kinderen 1 schoondochter en 3 van der kleinkinderen want van de oudste zijn 3 kindjes uit huis geplaatst! En ze schijnt inmiddels weer zwanger!! Ik begrijp dat ECHT niet en wordt daar heeeel boos over soms! Maar goed,…genoeg gezeurd ;)

Juulz: neeee….ik ga zo meteen je topic lezen schat!!! Wat klote voor je!!!!!!!!!! Hele hele dikke knuffel!!!!! Xxx

All/ego: jullie vroegen hoe t hier ging enzo dus ff lekker uitgebreide ego ;)
    Ik heb nog geen ongi, maar die verwacht ik ook niet tot ik stop met de utro. Van de week voelde ik me ineens heel raar en niet lekker en dacht meteen dit is het moment dat t mis gaat. (dit kon ook gewoon komen omdat ik me ontzettend druk maakte over dingen die niets met de mmm te maken hebben hor. (werk) ). Daarbij heb ik niet meer van die gevoelige volle borsten , beetje maar. Maar dat vage tepel gevoel is weg. En je hoort altijd mensen dat ze zeer doen en donkere tepels en aders enzo, dat heb ik dus niet. Mn opgeblazen gevoel is weg en mn bolle buikje neemt af! Maar dat kan ook komen doordat ik eindelijk herstel (hersteld ben) van de punctie.
    Die duizelingen , weeige gevoel in mn hoofd wat ik toen bij zwangerschap had , heb ik nu niet!
    (maar ik weet niet of ik dat toen had omdat ik zwanger was, of het fout ging) ook misselijk zijn heb ik niet. Vorige keer merkte ik het ook aan mn huid en haar. Nu niet, op wat pukkeltjes na.
    Wel ben ik best moe. En heb ik schommelende buien. Maar,… Ik heb krampjes in mn onderbuik, alsof ik ongi ga worden en soms trekt t door naar mn (onder) rug. Ook begint mn testdrang te komen, en dat had ik niet toen het raak was, teminste,…zover ik me kan herinneren. Misschien dat ik het toen ook wel ff dacht maar heb geen testje gedaan! Vandaar dus dat ik denk , dat het hier ook over is! L en natuurlijk ben ik vandaag , de zondag alleen thuis! En dan is het zoooo stil!! Manlief komt pas morgen vroeg thuis, dan ben ik al weer naar mn werk :-s ga strakjes denk maar ff naar het industrie terrein, winkels kijken (leenbakker, action en keuken winkel) dan gaat mn middag lekker snel zonder dat ik ga lopen piekeren! Want dat willen we natuurlijk niet!!!!!!!! En dan ga ik lekker hapje eten en nog ff wat tv kijken en bank hangen en op de laptop en dan vroeg naar bed. Dan is mn dagje weer voorbij! Morgen werken,…lekker druk! Di ook werken en dat zou eventueel mn nod zijn (vandaar dus nu denk al mn ongi pijn) en woe hebben we die meid! Do werken en vrijdag moet ik ook werken en krijgen we de uitslag!!! Vrijdag ben ik met manlief wat wezen drinken en daarna naar de bios geweest. Tijdens het drankje doen zei mn man dat ik me niet druk moest maken! Ik moest maar zo denken, als het nu niet was gelukt , hadden we van de 14 vast wel wat cryo’s over! En daar halen we ook kansen uit!! Dan gaan we toch gewoon volgende maand weer! Ik moest niet bij de pakken neer zitten, als het niet is gelukt nu, hebben we nog genoeg overige kansjes! En das positief!! :D en daar heeft ie natuurlijk helemaal gelijk in! En zo denk ik ook ergens wel hor! ;) als het niets is gelukt gaan we in januari gewoon weer! En anders in maart weer en mei! En eens zal het onze ronde zijn!!! Maar,….wat ik wel moeilijk vind, mn beste vriendin (heb wel eens verteld dat onze vrienden groep uit 4 stellen bestaat, mn man en ik mn beste vriendin met mn man zijn beste vriend (hebben al 1 kindje) mn zwager en schoonzus (hebben 1 meid en zijn nu 23wk van de 2e meid) en vriend van mn man met zijn vriendin (wonen net samen , geen kinderplannen nog wel verloofd sinds 2mnd) maar mn beste vriendin gaat in jan weer stoppen met de pil en ik ben bang dat ze feb dus zwanger is want vorige ronde was ook in 1x raak! Dan zijn hun ook onderweg voor 2e kindje! Dus dan hebben 2 stellen van de 4 al kindjes en kindjes op komst en loop ik nogsteeds met mijn wens! Maar ik hoop dat ik dan toch gauw mag volgen!!!! Nou genoeg gezeurd hier :D lady’s geniet lekker van jullie zondag voor zover dat kan! Ontspan en geniet !!! xxx ik denk aan jullie!!!!
    xxx

17. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Spannende tijden, ja het was heel moeilijk toen ze weg moest. Wij willen geen adoptie. Met dat kindje van me "vriendin" is het ook moeilijk want zij kan bepalen dat we der ineens niet meer mogen zien. Heeft ze ook al paar x gedaan. Maar we hebben der al hier sinds der geboorte. Ze slaapt hier soms elk weekend en soms 2 weken achter elkaar echt heel vaak. Maar ja, het is moeilijk. We willen gewoon kindje van onszelf. En hier ook ons vrienden en familie hebben al 1 of 2 kinderen of zijn nu zwanger. Zo frustrerend!
    Pff ik voel gewoon dat voor mij de druk steeds groter word. Dat ik het gewoon zo graag wil en gek word wanneer het weer niet lukt! Het is afwachten afwachten afwachten en daar kan ik zo niet tegen!

18. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    sammy: vind t knap van je hor!!!!! petje af!! maar snap ook heel goed dat je eigen verlangen en druk steeds groter wordt. en idd het wachten en wachten is vreselijk!!!!! ik moet nog maximaal 5nachtjes maar wordt er gek van!!!!!

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Meiden, ik lees wel mee, maar ben dus niet zo schrijverig hier... Sorry.. Wil wel zeggen dat ik respect heb voor hoe jullie omgaan met het oppassen op de kleine van je vriendin sammy. Knap hoor. En Spannende tijden, herken wat je schrijft over iedereen kindjes om je heen...
    Is niet makkelijk en oh zo oneerlijk...

En ondertussen baal ik ook met zonnetje mee. BEgrijp wat je schrijft over het denken dat je misschien nooit mama zal worden, al wil je dat eigenlijk niet geloven... Zat daar vamiddag ook over na te denken... En dat met al die nare hormonsters no ergens in het lijf en op een herfstige zondag...Bah... Ik sla een arm om je heen en knuffel je.

en Sammy en ST, we duimen door voor jullie!!!!

xxx

20. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    ST: nog bijna 4 nachtjes! Ik ben voor je aan het duimen!
    Juulzon wat rot dat het allemaal niet lukt. Heb je topic gelezen :( ik vind je een sterke vrouw!
    Zon hoe is tie met jou?

Deel Deze Pagina