IVF/ICSI deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    #841 zonnetje1980, 23 jan 2012
    Laatst bewerkt: 23 jan 2012
    Wel raar dat je er nu ineens maar 1 mag hebben. Heb tegenwoordig het gevoel dat het mck niet helemaal geweldig meer is. Waren voorheen goed aangeschreven. En wat moet je laat zeg. Hier bellen ze me meestal met het verzoek of ik toevallig eerder kan (lees in de ochtend, houd ik tegenwoordig dus maar rekening mee).
    Weet wel dat mij vorig jaar verteld is dat ik er maar 1 mag laten terug plaatsen gezien mijn leeftijd. (31)

Ik denk dat het op mijn werk nooit veranderd, als ik terug denk is het vaker voorgekomen. (werk met een deel van de mensen al 4,5jaar). Tot ze zelf een keer wat hebben. Merk ook heel duidelijk dat de ene persoon de andere meeneemt in de denkwijze. En ik ben er ondertussen uitgestapt wat betreft die denkwijze. Dus dan valt het ineens op. Voorheen was ik ook wel deels zo heb ik me bedacht. Je doet mee met de rest, maar tegenwoordig denk ik minder voor collega's. Mogen ze zelf doen.

Alles draait om productie en om werken bij deel van collega's. En er wordt dus verwacht dat ik 6 dagen per week beschikbaar ben en mijn prive-leven aan de kant zet. Dus doe ik dat af en toe maar en zeg ik gewoon weinig meer over mijn prive-leven. Vertel ook alleen wat over mijn verbouwing of mmm als iemand ernaar vraagt. En anders niet.

Met 1 inkomen ga ik het echt niet redden. Of ik moet in een flatje gaan wonen en mijn camper verkopen. Is denk ook wel zo dat je leeft naar de inkomen. Nadeel van in de randstad wonen, is allemaal erg prijzig. In de steden kan je soms nog wel voor een leuk prijsje wat vinden. Maar hier kost een huis al snel minimaal 2 ton en vaak nog meer dan dat.

2. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo, ik ga maar eens op pad. Eens kijken wat de avond mij brengt.
    Een hele lijst met clienten. Waarvan ik met de meeste prima kan vinden. Dat vind ik dan wel weer heel leuk en gezellig aan mijn werk.

3. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    hi meiden,
    ik zag dit topic voorbij komen en daarbij ook meteen een hele hoop namen van vorig jaar toen ik volop in het terugplaats circuit zat en meeschreef in de maandelijkse IVF/ICSI topics.
    Mijn vriend en ik hebben vanaf de zomermaanden tot eind november een rustpauze gehad van ongeveer 6 maanden, nadat er 5 terugplaatsingen waren mislukt :( Dat gaat je toch niet in de koude kleren zitten.
    Eind november weer een tp gehad van 2 cryo's en helaas weer geen geluk. Vanwege de feestmaand (oh wat een feest :() een cyclus weer moeten overslaan. Nu afgelopen weekend een positieve ovulatietest!! Dit wordt dus mijn allereerste tp in een natuurlijke cyclus zonder hormoonstimulatie. Normaal gaven ze me toch altijd een pregnyl zetje, maar nu dus niet.
    Zou dit dan 'm dan worden?! Ze zullen woensdag gaan ontdooien en dan donderdag een tp.... Toch weer spannend!
    Hierna nog 2 rietjes met totaal 4 emmies over en zal dan weer op moeten naar een punctie, brrrr....

Ik moet nog even bijlezen waar iedereen staat op het moment, maar iedereen alvast heel veel succes met jullie behandeling!

liefs Tat

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ken je inderdaad van vorige topics tat. Helaas dus ook niet gelukt bij jullie. Welkom hier. Hopen dat dit beter lukt. Hier altijd tp in eigen cyclus.

5. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    tat: welkom terug!!!!!! hopelijk deze tp meer geluk meid!!!! wie weet heeft je eigen cyclus voordeel !!!
    hier doen ze niet aan tp in eigencyclus, wel deels,...ik heb geen pregnyl of eisprong maar wel progynova om mijn eigroei stil te leggen en t bms aan te maken zodra dat dik genoeg is, de tp!

zonnetje: wat een gedoe met je werk schat!! en ik hoop voor je dat jullie de volgende ronde weer voor tp gaan! misschien is de verbouwing juist goede afleiding!!
    werkze vanavond!!!

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ets, ik kan hier niet normaal meer komen. Als ik Brabbel haar onderschridt zie denk ik; shit had exact zover moeten zijn!

Nu zal brabbel zich opgelaten voelen, maar niet doen meid. Het is gewoon moeilijk. Pfff

7. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Hey Zonnetje en ST!! Nee nog steeds niet gelukt nee :( Wanneer hebben jullie tp weer?
    Ik mag donderdag weer op audiëntie :) Ik hoop zo dat het deze keer nou eindelijk eens raak zal zijn. Dat ik dit keer eens helemaal geen hormonen heb, geeft me wel een goed gevoel (en dat ebt weer weg, en komt weer terug en ebt weer weg...oooh die twijfel toch altijd!).
    BMS was vorige week in elk geval wel al mooi dik, 10mm!!
    We gaan er gewoon voor en duimen dat allebei de emmies goed ontdooien...

8. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Babii: hele dikke knuffel voor jou meid!!!!! Snap heeel goed dat het erg moeilijk voor je is!!! xxx

Tat: 10mm,….mijn hemel,…drink jij lijm ofzo!!? ;) hihi wel spannend weer hor!!!!
    Zie voor wanneer de tp hier,..mijn onderschrift :D daar staat weer het hele verhaal!

All/ego: kom ik weer met een verhaal ;)
    Vanmorgen WEER wezen meten. Er was wel iets groei, maar niet veel! Bijna niets!  vrijdag WEER te meten!!! Maar,…voor de tp maakt het niets uit, die zou zowiezo volgende week zijn. En de gyn vind het wel prima dat het zo gelijkmatig en rustig groeit!
    We hebben het nog wel ff over de cryo’s gehad. Hij is mijn behandelend arts dus konden we mooi ff praten. Ik had van de 12 , 10 top kwaliteit vruchtjes/cryo’s. En dat vond hij erg mooi! En was daar zeeer tevreden over! Ik zei al, van alles resultaten die ik tot nu toe heb gehaald, is dat er 1 waar ik trots op ben :D toen moest ie lachen (voor het eerst in 4jr heb ik hem zien lachen!!hihi) na mn meting, kwam hij met een plan: (eigenlijk wou hij dit nu al doen maar heb geen eigen cyclus nu dus kan niet) als deze tp niet lukt, gaan we de volgende in eigen cyclus doen. Met pregnyl! EN tijdens de wacht weken ook nog 3x 1500eh.
    Hij wil de volgende keer wat anders proberen! Kijken of dat misschien meer resultaat biedt!
    We zullen zien!! Maaruh,…meneer de gyn,…ik ga ervanuit dat ik na deze tp voorlopig alleen nog maar terug kom voor echo’s :D hahaha

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Tori, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Tat, welkom meid. Ook jij dus nog geen geluk mogen ontvangen. Die 5 mislukte tp's doen echt een hoop met je. De rust heb je dan ook hard nodig.

Zonnetje, hoe was je werk? Jij bent dus eigenlijk erg gegroeid ten opzichte van je collega's door je eigen denkwijze te volgen ipv het groepsdenken. Hopelijk hebben jullie snel een koper voor jullie woning.

ST, prettig dat de gyn al een ander plan heeft neergelegd. Tuurlijk hopen dat het niet nodig zal zijn. Je bm gaat zeker rustig aan.

Sammy, succes met de tp!

Lieve Babii, we komen elkaar niet veel meer tegen. Kan me voorstellen dat het veel confrontatie kan zijn. Dikke dikke knuffel, schatje!

Ik ben hier ook tijden niet echt geweest. Nu ik weer een beetje bezig ga met het uitzoeken mbt Düsseldorf kom ik hier wat meer. Gelukkig nog geen last van nare gevoelens.
    Ik heb steeds minder lol in mijn werk. Komt voornamelijk door een nieuw opperhoofd die mij niet ligt. Ik ben niet de enige, maar heb er wel last van. Rustig aan maar eens gaan rondkijken of er nog iets leuks te vinden is.

10. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    timon: welkom terug ;)
    wat vervelend van je werk zeg!!! ik ben stiekem ook beetje aant rond kijken maar das meer omdat ik mijn baan super saai vind. en we gaan straks bezuinigen en weet niet of onze afdeling blijft bestaan. maar heb nog geen idee wat ik anders wil.
    hoest met je dusseldorf onderzoek?! ben je al wat wijzer?!

All/ego: gister helaas geen tijd gehad om opt forum te komen neuzen! Smorgens had manlief de kleine meid opgevangen en mocht tantelief nog ff uurtje langer blijven liggen! Werd om 9uur gewekt met lekker ontbijtje en bakkie koffie en natuurlijk een dikke kus van de kleine :D heeeerlijk wakker worden zo!!! Hihi. Manlief is aant klussen in de keuken en ik had zondag het hele huis uitgesopt maar daar was dus niets meer van te zien  dus gister ff e.e.a. schoongemaakt en vanavond ga ik ff grondig op mn gemak dweilen. Lekker wezen wandelen int bos, en smiddags geluncht met mn schoonzus erbij. Daarna zijn wij ruim 2uur op pad geweest in de auto om een afzuigkap op te halen voor de keuken !! pfff wat een rit! En toen weer 2uur terug!
    Vandaag hele dag werken (9uur) en na het werk ff naar het centrum. Hoop dingen kopen. en lekker optijd snurken want ben bek af! (zullen wel bijwerkingen zijn van de pillen.) en morgen vroeg weer te meten!!! JEEJ!!! Ben benieuwd! Hopelijk groen licht en maandag/dinsdag EINDELIJK de tp!!!!
    - Wel grappig, man en ik waren vd week film aant kijken en hoorde een naam in die film (vd hoofdrol speler) en zeiden tegelijk : wat een prachtige naam!!!!! (en we zijn het noooooit eens over dat soort dingen) en gister zei ik: als we ooit een babymeisje krijgen, weet ik al een naam! Heel mooi en heel sjiek. Dus hij vroeg hoe dan?! Dus ik nou, C…. A….. J…. (achternaam) en roepnaam C…. . hij haha dat dacht ik al!!! Mooi hoor!!!!!!!!!! Dat vind ik wel wat :D
    dus dat staat vast! Hahahahha Daarna vroeg ie wel waarom ik met namen bezig was, als er nog niet eens een zwangershap is, maar toen ik uitlegde dat ik meisje ben, en wij vrouwen als jonge kindjes onze bruiloft en baby’s/gezin al uitstippelen, begreep ie dat wel haha. En soms als ik wat moois hoor , schrijf ik het op, anders onthoud ik het niet.. en wie weet is dat wel wat we beide willen!

11. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Mwhaha ST, of ik lijm drink :) Nee, maar is wel positief he, zo dik. Misschien dat ik daarom alleen wel telkens last heb van tussentijds bloeding, zo rond mijn eisprong? Iemand ervaring mee? Had afgelopen 2 dagen ook best last van ongi krampen...maak ik me dan toch weer zorgen om.
    Jij maandag waarschijnlijk tp! Succes meis!
    Timon, jij ook hier? Hoe gaat het met jou? Ook even rustpauze gehad of juist genomen? Nu naar Duitsland dus. Drukke tijd voor de boeg.

Ego: Goed, sinds vanmorgen de trotse bezitster van 2 cryo's in mn baarmoeder :) Baalde toch een beetje, want we hadden nog 3 rietjes met elk 2 emmies. Ik had aan het zkh gevraagd , liefst per 2 terugplaatsen, maar als dat inhoudt dat ze een extra rietje moeten aanbreken, dan gewoon 1. Zijn ze toch voor de 2 gegaan en is er een extra rietje aangebroken. Waarvan ze nu zeggen dat de 2e van dat rietje ook niet goed ontdooid is....nou dat moet je maar geloven dan toch? Deze keer geen Pregnyl, dus helemaal natuurlijk. Op hoop van zegen!

12. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Dank jullie wel voor het succes wensen. Zonnetje, Ik was best een beetje boos.. We hadden vorige tp gevraagd mogen we er nu 2 zeiden ze nee volgende x. Vervolgens had ik nu een echo en vroeg ik het weer zei die arts ja dat moet je met je eigen arts bespreken maar denk niet dat het een probleem is. Telefonische afspraakmet mijn eigen arts. Gevraagd of we er 2 mogen zegt ze dat dat absoluut niet mag. Beleid van het ziekenhuis te jong( 23) al x zwanger geweest en bla bla bla. Ik zei ja sorry hoor maar vind het belachelijk dan had je vorige x toch niet moeten zeggen dat het wel mocht. Ik was zo kwaad ik zei nou wil mijn eitjes meenemen naar ander ziekenhuis hahaha. Ze zei moet je zelf weten. Nou bij de tp had ik toevallig die arts haha dus ik gelijk mag dat hier helemaal nooit? Toen zei ze ja bij je derde poging mag je 2 verse. Maar ja daar heb ik nu niks aan. Hoop dat het daarvoor al gelukt is want heb 4 eitjes over. Ik heb een goed gevoel over deze poging.

13. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Sammy: lijkt erop dat wij bijna gelijk op gaan! Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij loopt in Den Haag?

14. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Tat: inderdaad super goed zo dik!!!!! Well done ;) en je moet ze idd maar op hun woord geloven skat. Je hebt nu 2 prachtige kanjers in je buikje waar je lekker op kan broeien!! Dit wordt jouw ronde meid!!!! :D
    En momenteel ben ik helemaal voorstander van eigen cyclus , dus hopelijk brengt dit je gelukt!

Sammy: wat raar zeg!!!! dat ze niet gewoon op 1 lijn zitten en niet vanaf het begin duidelijk waren! Maar hopelijk heb je het niet meer nodig! En test je strakkies dik positief! Hou t positieve gevoel vast mop! Xxx

All ego: ff mn gal spuwen hor,…sorry!
    Vanmorgen WEER wezen meten. Bms groeit niet, sterker nog,..lijkt wel stil te staan/af te nemen  baal echt ontzettend!!!!!!!!!!!! Heb ook steeds krampjes/trekkend gevoel rechts en dat maakt me ongerust. Maar met de echo was niets raars/vervelends te zien bij mn eierstokken enzo. Die waren mooi rustig. (ik was ff bang dat ik ongi ging worden maar daar ziet t niet naar uit)
    De gyn gaat nu overleggen met het amc wat we gaan doen! Heb 3 opties:
    - of nog doorslikken met de hoop dat het groeit.
    - Of stoppen. En volgende maand weer proberen
    - Of starten met urto en de tp met 6mm doen.
    Ik krijg voor 12uur de uitslag dus ben heeeel benieuwd!!!! Ik had zooooo’n goed gevoel over deze maand!!!!! Hopelijk mag ik door en komt het goede gevoel gauw terug! Als ik wel door mag, heeft t misschien wel zo moeten zijn ;) we wachten het af!

15. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    - grappig,..ben net gebeld terwijl ik hier zit te typen:
    ik moet nog doorslikken tot maandag. Maandag 8uur WEER meten bij mn behandelend arts.
    Als het groeid, dan spreekt het voor zich! Op naar tp. MAAR,….als het niet gegroeid is…dan moeten we stoppen. En wordt deze hele ronde afgebroken!!! (WTF,…22dagen 2x2 progynova voor niets geslikt!!!!!!!!!!!!!!!) we mogen dan zodra ik ongi ben meteen door!!!! Amc zei : dan moet mevrouw vanaf dag 2 meteen beginnen met dubbele dosis! Waarop ik aangaf dat ik dat al heb gedaan deze ronde (achteraf denk ik dat het niet slim is geweest!!!) en dat de gyn het ook over eigen cyclus heeft gehad met pregnyl ondersteuning! De assistend stond beetje met de mond vol tanden want wist niet van die dubbele dosis nu al. En er stond ook niets in het dossier over die afspraak van de eigen cyclus . dus maandag heb ik afspraak om te meten bij mijn behandelend arts. En dan kunnen we dat eventueel meteen afstemmen! (ik wil namelijk meteen starten zodra ik ongi wordt! Geen rust maand deze keer!)
    Ben er beetje saggo van vandaag!!! Baal ontzettend en haat t dat mn lichaam me zo in de steek laat!!! En die krampen/steken/trekkend gevoel bij mn schaambodstreek maakt t er niet makkelijker op! Ben bang dat mn slijm juist gaat afnemen en ik ongi ga worden! En daar baal ik weer van want heb ergens het idee dat ik dus eerder naar het amc had gemoeten. Maargoed,…we gaan braaf door slikken tot maandag en zien dan wel weer verder! Misschien doet beetje rust dit weekend me goed ;) weet niet wat ik verder kan doen om de boel te verdikken! (manlief had wel idee ,…maar die is gewoon een funz hahahahahhaha lol :D …hihi ik kan nog lachen ;) )

16. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hoi tat, zat eerst in westeinde maar vond ik 3x niks. Werden ook niet goed geholpen, loop nu in mck. En jij? Wanneer heb jij de terug plaatsing gehad dan?
    ST ik heb nog nooit zo een meting gehad.. Tenminste heb wel 2 damp gehad voor de tp maar dan hoor ik nooit hoe dik dat is ofzo. Hoor alleen hoe groot me eitje is en of die bijna op springen staat.. Daarna ovu testen en dan doorbelle of die positief is.wat rot voor je zeg! Hoop dat je snel een terug plaatsing heb.

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ ST, jeetje dat ze zeggen dat je met 8 meer kans hebt.... Ik heb inmiddels 4 ziekenhuizen gesproken, omdat ik ook dacht dat dit zo was.

Alle 4 vertelden ze dat dit niet zo was. Zolang je bms uit 3 lagen bestaat, minimaal 6 mm is dan is het oké. Die ene 2 mm maakt echt niet veel verschil volgens de artsen.

En dat blijkt maar weer, want heb 2x een zwangerschap met 6 mm gehad, en 1 x met 8 mm en allen gingen fout.

Maar waarom doe jij het niet in natuurlijke cyclus, want dat geeft weer meer kansen als een kuntsmatige + dat het sneller gaat :).

Dikke knuff!

18. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    sammy: dat komt omdat jouw tp in eigen cyclus gaat! ik krijg progynova en heb daardoor geen eisprong. het enige wat groeit is het slijm en de tp vindt dan plaats als het dik genoeg is.

Babii: i know the story!! ;)
    en juist daarom vind ik het ook ge*** dat ze dat zeggen. en ben ik het er dus niet mee eens!
    lekker boeiend dat het 6mm is! de structuur is namelijk WEL goed! en vroeger deden ze ALTIJD vanaf 6mm terug plaatsen! maarja,....t ziekenhuis beslist! ;)
    lief dat je even kwam reageren trouwens! xxx

19. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    jeetje ST, wat een domper. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal sjaggo van wordt! Al die moeite en medicatie die je er in stopt en dan misschien voor niets. Bah! Je kan helaas niet anders dan afwachten tot maandag he...Ik duim voor j. Ik wou dat ik wat van mij bms naar jou kon sturen ;)
    Sammy, loop in het Haga en tp via LUMC. Hoe bevalt het MCK? Ik weet namelijk niet of ik IVF 2 (indien nodig) wel weer via hun wil laten lopen.
    Ik heb donderdagochtend een tp gehad, maar waarschijnlijk voor niets...
    ff ego..Ik maak me dus superdruk, want ik ben gisteren op de snelweg aangereden tijdens het filerijden :(:(:( Wel meteen het zkh gebeld daarna en zeggen dat het allemaal veilig en diep verborgen zit in mijn baarmoeder, maar ik beschouw dit dus eigenlijk nu al als een mislukte poging!! Ik ben zó geschrokken, dat ik denk dat dat wel invloed moet hebben (gehad) op een evt innesteling. Daar kon het zkh me ook geen uitsluitsel over geven. Probeer positief te blijven, maar dat valt me heel zwaar op het moment.

Fijn weekend allemaal!

20. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    jeetje tat: das even schrikken zeg!!!!! heb je er verder niets aan over gehouden?!?!?!
    en liefie,...maak je niet te druk! probeer te blijven ontspannen!! zoals het zh ook zei : t eventuele frummeltje zit hartikke goed en veilig verborgen! komt goed moppie ;) als je je maar weer lekker ontspand! blijf postitief en geef niet op!!!! das het beste wat je kan doen! xxx

Deel Deze Pagina