IVF/ICSI deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Joekie, snap je onzekerheid heel goed. Die streep had ik dus in april jl. Toen was mijn HCG maar 22, echt heel weinig. En had hem tevens dit jaar en toen was mijn HCG 8. De KV test heel snel positief, zelf bij een klein vlaagje HCG.

Maar lieve schat, je zit zoooo enorm lang na de Pregnyl. Dit kan niet hoor! Krijg jij bloedtesten? Want de KV kleurt heeeelll snel donkerder, bij mij knalde hij dus en HCG was toen 14 (ja heel divers qua test hahahahahah :p).

Maar meisje, dit is wel REAL hoor, van harte gefeliciteerd!!! En die onzekerheid logisch, maar probeer te genieten!!! Was jij al met de Utro gestopt, of had je die niet?

@ All,

Zal mijn best doen volgende week op iedereen te reageren.

Vannacht niet geslapen, en niet van de zenuwen hoor, nee vanwege de pijn in mijn buik. Kan me soms niet draaien, want dan schiet er een pijnscheut door mijn lijf.

Sliep dus rond een uur of 5, en om 09.45 uur ging de telefoon. Hmmmm, dat is een 088 nummer - OPNEMEN DUS!

* Dag mevrouw, ik zoek mevrouw .....
    * Daar spreekt u mee mevrouw
    * Mooi, ik heb goed nieuws voor u.....
    * O, dat is mooi *half slaperig*
    * Er zijn 10 embryo's ontstaan, waarvan we er 8 hebben ingevroren, en 1 vers willen terugplaatsen
    * *half slaperig* Woow, dat is een enorme hoeveelheid
    * Jazeker, we zien u graag om 11.40 uur, en de arts ziet u daarvoor nog even
    * Prima, we zijn er

Voor het eerst in mijn leven dat ik niet goed luisterde en niet doorvroeg. Manlief; lieverd, je zegt er zijn er 10, maar 8 + 1 = voor mij 9 hoor.

Owwwwww SJIPS! Babii terugbellen:

* ja mevrouw nogmaals met ..... U zei er zijn er 10 ontstaan, maar 8 + 1 = volgens mijn man 9 en geen 10.
    * Mevrouw, 1 was niet goed genoeg, dus die moesten we helaas vernietigen.
    * Nou ja zeg, had hem gewoon geplaatst, daar heeft de arts immers akkoord voor gegeven.
    * Ja mevrouw, maar hij was echt niet de moeite waard. Oké, ik geloof je!
    * Maar ehm.... hoe groot zijn die andere embryo's dan (nog steeds half slapend).
    * Mevrouw, bedoeld u hoeveel cellig *kluns dat ik ben, gebeurd me echt nooit*.
    * Ja, dat bedoel ik *schaam*.
    * De 8 die zijn ingevroren waren allemaal 8 cellig.
    * Oké, dat is mooi dus.
    * Jazeker mevrouw!

Eenmaal aangekomen zag de arts die de punctie had verricht al direct mijn buik. O jee, hoor ik haar zeggen. Mevrouw, wat is uw buik dik! Nou, en bedankt dokter!

Nee zegt ze, bedoel het niet rot, maar ik heb uw buik afgelopen woensdag gezien, en u lijkt nu wel 20 weken zwanger. Heeft u het benauwd, houdt u vocht vast, pijn bij plassen, duizelig, pijn bij poepen, en met name buikpijn.

Nou mevrouw, ik heb het niet benauwd, maar de rest allemaal wel. Ja, dat dacht ik al...... Mevrouw, u krijgt volledige bedrust dit weekend, drink aub 3 liter water per dag, anders moet ik u echt laten opnemen *zucht*.

Oké, doe ik hoor!!! Terwijl bedrust niks voor mij is. Vervolgens ging manlief even vertellen dat ik de dag erna aan het werk was gegaan. Nou toen barstte even de bom in de behandelkamer. Mevrouw, hoe haalt u het in uw hoofd? 29 follikels zijn er aangeprikt, zoveel pijn als u had, zou u niet aan uzelf denken?

Manlief; tsjah, dat kan je haar blijven zeggen, maar die gaat maar door hoor. Nou, dit vind ik echt heftig hoor mevrouw, zorgt u wel goed voor uzelf? Manlief, ik zal mijn best doen haar in bed te houden, vrees dat we der moeten vastbinden ofzo...... De laborante lag in een deuk, maar ik vond er niks grappigs aan. Bepaal zelf wel wat ik doe en wanneer, al hebben ze een beetje gelijk... Een beetje maar ;).

Maar goed, emmy zit er weer in en nu is het afwachten. Die vieze Utro maakt me smerig van onderen, plakkerig en bah!

Ga nu dus braaf op bed liggen (voor 10 minuten), want ga zo naar mijn schoonouders, dat was al afgesproken. Jaja, gooi daar mn benen wel in de lucht.

Afijn, afwachten en afwachten!!!

Ben benieuwd hoe het met Brabbel is ;).

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dat bedoelde ik dus met mijn bericht.... als de KV met een HCG waarde van 8 in het bloed bij mij al knalt (nog erger als die van Joekie), dan hoop ik niet dat het, het laatste vleugje Pregnyl is.

Die zou denk 18 september zijn gespoten. 10.000 IE was er bij mij pas de 15e dag uit, maar volgens mij zit ze daar al aan.

We gaan gewoon uit van een zwangerschap, maar bedoelde exact wat jij schreef Marnat. Wil iemand niet direct ontmoedigen, vind ik zo sneu....

Maar door mijn ervaring met die HCG waarde van 8 en echt een knaltest (dan bedoel ik beide strepen bijna even donker), ja sindsdien test ik met andere testen, want als hij maar een beetje HCG pakt denk je dat je knal zwanger bent :p. Dus voortaan pak ik de CB digitaal!

3. kaki

kaki Actief lid

20 mrt 2011
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

sorry dat ik inbreek in jullie topic, maar ik vroeg me af of jullie dit wel eens hebben gehad of gehoord...

ik zit nu op DPO17 en heb in mijn eigen cyclus een cryo tp gehad. Ik hoef geen hormonen of iets te gebruiken, puur mijn eigen cyclus. Normaal heb ik een luteale fase van 10-13 dagen, dus ik had hele goeie hoop toen deze week de duivels niet kwamen. Vanmorgen in alle blijheid getest en de test was gewoon negatief! :( ik snap er niks van... geen duivels en geen positieve test, maar wat dan wel?

(her)kennen jullie dit misschien?

alvast bedankt voor alle antwoorden!

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Liefprinsesje, leuk dat je even langs komt waaien!!!
    Hoe is t met jou?!
    Vertel eens hoe t met de zwangerschap ervoor staat, we zijn nieuwsgierig!
    Hanneke88, welkom bij de club (helaas)
    Och meid, 4 miskramen,:( wat vreselijk, dat is echt mijn grootste angst.
    Elke keer als ik dat lees, brrrr, vind t zooo erg.
    Heb je ooit wel eens eerder hormonen gespoten?
    Zo nee, dan zal t spuiten allemaal best meevallen,dat is allemaal goed te doen hoor.
    De punctie is zo verschillende bij iedereen, daar kan je geen peil op trekken.
    Gewoon vragen stellen, wij doen ons best om ze te beantwoorden.
    We zijn met zoveel, dat er wel een nuttig antwoord uit zal komen. ;)
    Marnat, LIEF!
    Babii, wij worden alleen gebeld als er geen emmy’s zijn ontstaan, anders ook niet hoor. ;)
    Maar omdat ik gisteren bij de begrafenis zat, zou ik de oproep missen, en daarom mocht ik bellen.
    Moet je zeggen, je slaapt dan wel een stukkie rustiger, haha!
    Houd jezelf goed in de gaten, en niet denken dat je alles aankan, wel aan jezelf denken dit weekend, de artsen zeggen t niet om jou te plagen he!?
    Eigenwijsje, ;) :D
    Maar jij hebt ook een goede score zeg, ben zooo blij dat jou k*t punctie toch een mooi resultaat heeft geleverd.
    Lijkt wel een hele posi ronde te zijn zeg, hoop dat we t mogen vieren met een vette test.
    Weet jij al wanneer je ga testen!?
    Timon, dankje, ze zitten erin hoor, lees hier beneden maar.
    En nog gefeli met je trouwdag!!!!!!!!!!!!!!
    Lekker nichtje knuffelen vandaag, veel plezier, en probeer er van te genieten.
    (Zei iemand die andermans kinderen HELEMAAL NIET meer leuk vond, en ze liever niet zag dan wel.. :))
    Juulzon, zeker gaan we voor 2! :D
    Dan heb ik de schade wel weer ingehaald he?
    Nee gekheidje, 1 is genoeg, 2 is extra speciaal!
    Joekie, YYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!
    Ik heb goede hoop, maar toch morgen maar weer testen meid, dan weet je t wel bijna zeker, als ie dan weer posi is.
    Hoop t zo voor je!
    Zal vanavond extra kaarsje branden, ben benieuwd!
    Kaki, ik vind t heel rot om te zeggen, maar ik denk dan toch dat je ongi wat later zal komen deze keer. :(
    Heb je meerdere malen getest?
    Knuffel voor jou!

Nou, dan eindelijk emmy’s halen in T!
    Ook kregen we de uitslag van de 13 eitjes te horen.
    En waren in totaal 13!! emmy’s gevormd, en geen 12 zoals ze gisteren aan de telefoon vertelde. :(
    Er zouden er eigenlijk 11 goed zijn, en die andere 2 zouden afvallen, maar na een nieuwe poging tot bevruchten zijn er nu toch nog 13 ontstaan.
    De kwaliteit was wisselend, maar die 2 die ik nu heb zijn allebei 8-cellig.
    De anderen gaan ze eventueel invriezen, maar daar kon ze nu nog niks over zeggen, omdat ze dan schijnbaar nog verder moeten groeien/ontwikkelen.
    Daar kregen we via de post nog een verslag van toegestuurd zei ze.

Ik kan dr met mn verstand niet bij zeg.(posi bedoelt)
    13 eiblaasjes>13 eitjes>13 emmy’s.
    Moet toch een voorteken zijn,deze geweldige resultaten!?

Ik ben al vanaf de dag van de Pregnyl aan t testen wanneer de Pregnyl mn lijf uit is.
    Elke dag een testje, en als ie 2a3 dagen omo is stop ik, want dan weet ik zeker dat ALS ik posi test dat t geen valse Pregnyl test is.

Iedereen bedankt voor t duimen, t vragen, en denken.
    Dikke knuffel voor iedereen, en alvast een goed weekend!

5. kaki

kaki Actief lid

20 mrt 2011
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je antwoord Brabbel! ik ga ook nergens meer vanuit hoor, kan alleen maar janken eigenlijk... maar ja... zolang er geen bloed te zien is blijft toch dat sprankje hoop he? Je vroeg of ik meerdere malen had getest, maar nee, vanmorgen slechts 1 test, met ochtend urine... heb nog 1 test liggen, wil die eventueel maandag doen als ik dan nog niet ongesteld ben, maar verwacht er niks van...

jij mooie oogst zeg, toi toi toi!

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Babii@ Ontmoedigen is ook sneu, dat doe ik ook niet graag maar keek ook naar mijn ervaring met zoon test als joekie was ik ook zwanger en later dus helaas mis.
    Net als jij .
    En joekie moet ook niet te veel naar onze ervaring kijken , maar posi blijven.
    hoe voel je je babii goed rusten he ewn warm houden je emy + goed blijven drinken.

Brabbel@ Lief ik? hihi ook jij denk om je zelf en hou je emy warm .
    Kiki@ Ik hoop dat er nog een streep komt maar wil ook niet rot over komen maar bedoel het goed. zou kunnen dat ongi op zich laat wachten.
    Weet zo niet meer of eigen cyclus ook utra bollen gebruikt maar die vertragen het ook wel eens.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Brabbel en Babii, wat ontzettend goede scores zeg!
    Als ik niet zwanger was, zou ik jaloers zijn hihi!
    Maar het is jullie ontzettend gegund, ik hoop dat jullie de cryo's niet nodig zullen hebben, maar van deze tp zwanger worden!

Kaki, wat ontzettend balen zeg...
    Misschien dat je wat later positief test of ja, dat je ongesteldheid later alsnog op gang komt.
    Ik duim voor het 1e!

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik test rustig door meiden ;)
    Hopelijk wordt de test snel donkerder.
    Zit te denken om het om de dag te doen.

Jullie hebben inderdaad wel super scores zeg!!!
    Echt toppie!!

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    #89 Babii, 1 okt 2011
    Laatst bewerkt: 1 okt 2011
    @ Brabbel, zit hier momenteel met een poes op schoot, ze dient als kruikje. Stiekem kijkt ze me steeds aan, en tikt me met haar pootje aan.

Ze vindt het duidelijk niet leuk dat ik op de laptop zit, en vervolgens druk aan het typen ben. Hou het dus kort haha ;).

Wat een prachtige score meid, heel fijn om te lezen. Ben ook blij dat ik er de eerste keer zoveel had. Het heeft me toch extra kansen gegeven, en 2 daarvan waren raak, helaas is het resultaat hier bekend, maar het kan en het was raak.

Laten we hopen dat het hierna klaar is voor ons, wij willen gewoon knal roze testen straks, net als Joekie, want jij moet gewoon zwangeren ;).

Wanneer ik zal testen, geen idee meis. Ik test meestal niet meer voor NOD, heb ook maar 5000 IE Pregnyl gespoten i.v.m. overstimulatie ;).

Zal dus testen als mijn gevoel zegt te testen, je kent me inmiddels wel. Ik voel heel snel of het raak is of niet. Hoop heel erg dat het nu raak is, maar heel veel hoop heb ik niet (ben denk te zelfbeschermend geworden), maar neemt niet weg dat ik het heeeeelll goed aanvoel allemaal, dus als ik over een paar dagen weer mijn buik ga voelen zoals hij niet hoort te zijn, dan test ik dus niet., Maar voor nu, het gaat gewoon raak zijn!!! Btw geen idee waarom ik niet veel hoop heb en te zelfbeschermend ben, maar we blijven positief. Dat ie maar 9 maanden blijft zitten, het is btw een jongen, know it for sure :D.

@ Joekie, zie je.... Jullie ukje heeft geluisterd, althans de ongi. Ik had een enkeltje noordpool besteld, en ditmaal is er geluisterd naar Babii. Fijn om te lezen ;). Zorg nu maar dat ze donkerder worden.

@ Timon, gefeliciteerd met je trouwdag meid, 6 jaar man en vrouw, netjes hoor!

@ Marnat, ik heb best pijn bij plassen, maar ja.... Het hoort erbij, drink goed en lig op bed. Al was ik vanmiddag wel naar mijn schoonouders, maar daar werd ik verplicht op de bank gezet, en er is steeds ranja voor me gemaakt, kortom ik werd daar behandeld als een prinses.

Helaas wel een verjaardag moeten afzeggen van het zoontje van mijn vriendin. Vriendin reageert niet op mijn berichten, dus hoop niet dat ze boos is. Wordt best onzeker als iemand niet reageert op meerdere berichten ;).

Verder ben ik weer de helft vergeten en Zina wordt nu echt boos haha. Dus ga lekker met mijn meisje knuffelen.

Liefs

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Heb even snel gelezen, ivm andere bezigheden vandaag.

@brabbel: goed broeden en hopelijk blijft er 1 of 2 plakken en heb je de rest niet nodig.

@babii: succes met broeden en doe rustig aan. Hopelijk ben je snel van de ergste klachten af.

@joekie: voorzichtig gefeliciteerd

@timon; gefeliciteerd met je trouwdag.

@all; zwaai en knuffel.

@ego; hier vandaag geholpen bij een evenement en nog even druk de laatste dingen afmaken hier in huis. Allerlei dingen die jaren zijn blijven liggen.

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Babii, als jouw vriendin boos is omdat je vanwege overstimulatie niet kunt komen, is het geen goede vriendin! Je moet verplicht rust houden van de arts, dat betekent dus ook dat je niet naar die verjaardag kunt. Dat moet ze toch kunnen begrijpen! Maar wie weet heeft ze het wel gewoon erg druk met die verjaardag, als ik druk ben vergeet ik ook altijd terug te sms'en, sta er inmiddels om bekend... :)

Enne dat over het denken van een jongetje, dat dacht ik ook tot de dag van mijn positieve test! Toen wist ik ineens zeker dat het een meisje was hihi! :)

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Joekie!!!!!!!!!!!!!!!

Heb je al getest?!
    Fototje delen?!

13. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @brabbel, heb nog nooit hormonen gespoten.. bloedprikken ging ik altijd vroeger onderuit.
    Maar goed heb van het weekend besloten dat ik het echt zelf wil gaan leren en gewoon proberen.
    Punctie heb ik echt nog veel vragen over.. nemen ze de tijd voor je? of als ze het aangeprikt hebben gaan ze in 1 keer door?
    Want ik heb gelezen dat alleen het aanprikken zeer gaat doen..
    Kun je het een beetje vergelijken met een hystocopie of niet? want daar ben ik echt door een hel gegaan.
    Hoe lang duurt het allemaal ongeveer z'n punctie?

14. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Owja en ik vergeet nog een vraag.. mijn linker eierstok is erg gevoelig en licht heel diep, dan neem ik aan dat die kan erg pijnlijk gaat doen.

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hanneke@ Dat licht er ook aan hoeveel ei blaasje je hebt. wat ik me kan herinneren kwartier a een uurtje ongeveer.

Joekie@ Hoe is het nu? idd al weer getest?

Babii@ Goed zo meis ruustig aan , en niet te druk maken om anderen , als ze je missen hoor je van zelf wat van ze.
    En als zij wat weten over jou situatie heeft ze vast wel begrip er voor.
    En anders geen goede vrienden in mijn ogen.

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    #96 Mama-in-love, 2 okt 2011
    Laatst bewerkt: 2 okt 2011
    Hallo meiden,
    Vanmorgen weer getest en hij ziet er hetzelfde uit als gisteren.
    Gisterenavond hebben we tot erg laat een barbeque gehad dus er is aardig wat gedronken.
    Ik hoop dat dat de reden is dat ie niet donkerder is geworden! (lichter ook niet gelukkig!)
    http://www.mijnalbum.nl/Foto-3NBUHXNO.jpg

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ziet er goed uit joekie, kijk jij even uit met bbq en drinken van alcohol , want zwangeren mogen dat niet he!
    BBQ Denk er om dat het vlees goed gaar moet zijn voor je het eet he!
    Spannend meis duim door , geen bloed geeft moed zullen we maar zeggen.
    die strepen ken ik ging mis bij mij , hoop voor jou niet meis.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh maar geen alcohol op hoor! Alleen sapjes :D
    En vlees wat idd goed gaar! Was heerlijk!

19. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hanneke, ik heb 2 puncties gehad. Was super bang en mijn eierstok zat ook heel diep. Bij de 1e punctie zijn er maar 4 aangeprikt en kwam 1 eitje uit. Deed echt geen zeer gewoon en duurde 2 minuten ofzo. Bij de 2e punctie had ik meer eitjes dus was bang dat het zeer deed duurde 5 minuten en waren 29 aan geprikt en deed echt geen zeer! Had 2 prikken in me vagina wand gehad dat deed wel zeer maar ja dat is zo gebeurd en il kreeg morfine door een infuus. Nou ja hoop voor je dat het bij jou ook meevalt. En joekie je weet hoe het bij mij was. Zo vroeg ook die strepen maar is ook mis gegaan dus hoop voor jou dat het bij jou wel goed gaat! Gun het jullie allemaal echt zo erg! Dikke knuffel

20. kaki

kaki Actief lid

20 mrt 2011
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, bedankt voor jullie reacties.
    Helaas ben ik zojuist ongesteld geworden... :(

Deel Deze Pagina