IVF/ICSI deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Kaki@ Jammer meis dikke knuf nu nog 1 poging? en dan?

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Meiden, even een egootje! Ben de komende 10 dagen wat minder (of niet...) online, ben weer op pad voor mijn werk.
    Duim voor Joekie en ondertussen ook voor de emmy's in de buikjes van B & B!
    En voor mooie echo's voor iedereen.
    Ik verwacht rond 10-12 oktober weer ongesteld te worden (of eerder), maar... hoef niet aan de pil omdat we misschien in aanmerking komen voor een studie. Hierover de volgende keer meer of check even een ander topic waar ik meeschrijf (Zonnetje en Angelica weten waar...)

Knuff voor allemaal en op naar roze testen en mooie echo's!!

xxxx

3. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    @Marnat: bedankt voor de attentie op deze topic. Ik heb de verhalen gelezen en ik heb er denk ik wel iets aan.

Ik was dolblij dat we gewoon geholpen konden worden dmv IUI, maar helaas is het zaad van mijn vriend zo weinig en weinig beweeglijk dat het nu (na 4 IUI pogingen en 3 jaar zelf proberen daarvoor) Icsi gaat worden.
    Ik had gezegd dat ik dit niet wilde toen we net naar het ziekenhuis waren gegaan ... maar goed ; nu het puntje bij het paaltje komt ... weet ik het niet meer. Onze kinderwens is wel erg groot.

Brabbel en Babii, bedankt voor jullie uitgebreide verhalen ; nu heb ik iets meer idee over hoe icsi in z'n werk gaat. Ik zie er nog wel erg tegenop, maar goed ; de pijn is maar tijdelijk ... toch?

Ik ben benieuwd hoe snel wij op gesprek kunnen komen en dat het gaat beginnen (indien ik het ga doen).

Morgen is mijn verjaardag ... helaas vandaag ongesteld geworden na de laatste IUI ; had zo graag dit cadeautje gehad, maar het mocht weer niet zo zijn.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Juulz@ Werk ze meis we zien je hier van zelf weer over het forum zwerven, denk om je zelf hopen dat ongi niet komt meis, en succes met de studie hoop dat het uitpakt voor jullie. Knuffie mee

Tori3@ Graag gedaan en zeer fijn dat je wat aan het topic hebt.
    We doen ons best elkaar zo goed mogelijk te helpen en steunen waar kan.
    Als je kinder wens zo groot is meis weet ik zekert dat je er voor gaat. elke poging is er 1.
    Als je tegen die tijd nog weer vragen hebt vraag gerust.

De rest van de meiden aan het bij komen van het mooie weer?

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Tori, ik doe geen ICSI hoor, maar doe IVF. Is toch net even iets anders als een ICSI, punctie e.d. is wel hetzelfde ;).

Voor degene die het vroeg; een punctie is absoluut niet te vergelijken met een hystero. Een hystero is niet fijn, maar een punctie is nu voor de tweede keer al een regelrechte hel voor me geweest.

Ga daar ook niet om liegen, want ben na 2 shots morfine, nog steeds jankend van de pijn door de stoel gezakt. En achteraf is het hier ook geen pretje. Dat was bij IVF 1 en nu dus bij IVF 2 ook zo.

En ik kan heel goed tegen pijn, huil nooit en ga altijd maar door. Maar dit was vreselijk. Eerste keer 11 follikels en 11 eitjes, tweede keer 29 follikels en 17 eitjes gevonden. Maar alle follikels worden leeggeprikt, dus ja..... Nee, was geen pretie, maar voor mij persoonlijk een hel (heb namelijk niet eens zoveel pijn na mijn laparoscopie gehad, en toen was ik dus geopereerd) :(.

Maar dit verschilt echt per vrouw hoor....

Even snel een vraag; maakt het uit hoeveel tijd er zit tussen die Utro inbrengen????

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Babii@ Licht er aan er moet 8 uur tussen zitten uurtje meer zou geen kwaad kunnen. Heb hem ook wel eens wat later gehad.

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ah, dat is mij dus niet verteld. Ik flikker het er altijd in wanneer ik wil, en stel het het liefst zooo lang mogelijk uit!!! Vieze troep, het plakt zo.

Ga maar weer eens wat opsteken!

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Weer wat geleerd meis , en wat voel ik me geweldig want ik heb het je geleerd:D
    Nog pijn meis? hoop het niet.

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, ik ben echt niet lekker :(. Manlief nam me wel mee naar Scheveningen. Stoel in de auto in ligstand, en samen lekker uit eten geweest en even uitgewaaid op het strand. Super lief, maar ben wel direct kapot.

Hij had expres naar een restaurant gezocht met echte banken, waarop je onderuit kon liggen, heerlijk. Dus dat was wel goed doordacht van hem :D.

Nu lig ik dus weer languit in bed, maar ik blijf menstruatiekrampen houden, en ook als ik te lang loop pijnlijke eileiders, plas veel maar doet wat zeer, en poepen lukt ook niet echt i.v.m. kracht zetten (eet smakelijk btw :p).

Nou, heb hem net weer ingebracht, nu vannacht nog even, dan morgenochtend om 8 uur. Snap niet waarom de artsen het dan niet aangeven (hoeveel tijd ertussen moet zitten)???

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Babii@ Wat lief van je mannetje , wat vervelend meis dat het lopen zo lastig is.
    Rust goed uit vannacht hoop dat je slapen kunt.

Wat de utra betreft mijn arts zij om 7 uur , 4 uur en 11 uur.
    maar op doosje staat echt om de 8 uur .
    8 uur, 15 uur en 22 uur . ik heb me dus aan het doosje gehouden.
    kreeg ook mee van de apotheek toen lees doosje goed.
    En idd het is troep maar voor goed doel.
    duim voor je meis

11. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Echt? Heb dat n og nooit gehoord. Ze zeiden tegen mij naakt niet zoveel uit. Deed het soms om 6, 12, 6. Soms 8, 2 en pas 11 s avonds omdat ik het dan was vergeten. Wist echt niet dat er vaste tijden voor stonden! Babbi wát vreselijk dat jij er zoveel last van hebt zeg! Heb er allebei de keren amper wat van gevoelt. Wát rot voor je zeg doe lekker rustig aan meid:)!

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Sammy@Staat echt in de bijsluiter hoor lees maar eens.
    Jij ook nog welkom hier helaas .
    hoe ver gaat je het allemaal?

13. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Babii: dikke knuf voor je meis en denk aan je zelf he! Ik ga onwijs hard voor je duimen dat je een hoop mooie bevruchtingen mag hebben en dat er een plakkend toppertje terug geplaatst mag worden!

@All: Ik wilde hier ook maar mee komen schrijven, komende woensdag nog voor een operatie aan mijn baarmoeder en als dat geheeld is dan kunnen we als het goed is in november van start met ICSI.

14. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Nieuwe dames welkom.

@babii; doe rustig aan en denk even goed om jezelf. Is belangrijk nu. En wat lief van je man.

@brabbel: hoe gaat het bij jou met broeden?

@joekie; test ziet er goed uit, maar snap je onzekerheid hoor.

@juulzon: succes met je werkreis. En hopelijk kom je in aanmerking voor de studie.

@all: dikke knuffel

@ego; hier druk met andere dingen. Vooral met dit huis op orde krijgen.
    Vandaag weer werken en gesprek met collega. Zie er heel erg tegenop om weer te gaan werken ivm het hele gedoe. Zeker gezien collega's iets anders bedacht hebben dan mijn coach.
    Even kijken hoe de sfeer is aankomende weken en anders misschien toch wat anders gaan zoeken. Evt iets met flexibele werktijden.
    Vandaag even verder huis poetsen, morgen komt namelijk de makelaar om ons huis te taxeren.

Maar ik lees hier trouw mee en denk aan jullie, alleen weinig tijd om te reageren.

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hanneke, met de punctie nemen ze echt wel de tijd voor je, t is geen lopende band werk, vooral je eerste keer, dan leggen ze alles goed uit.
    Alles bij elkaar bij mij de beide keren ongeveer 30 minuten.
    Dus uitkleden, infuusje morfine aansluiten, wachten tot duizeligheid, liggen, echobuis inbrengen, en starten.
    Bij mijn eerste IVF, nou zeg, die arts die ramde er op los :$ en had binnen no-time alles aangeprikt, nog geen 5 minuten.
    Prik, verder, prik, hup volgende, zoooo snel, ik vond t wel fijn.....
    Dan ligt t eraan hoe jij je voelt, en hoe lang je op de uitslaapkamer moet liggen.
    Hystoscopie heb ik niet gehad, dus dat kan ik niet zeggen.
    En je linker eierstok kan wel lager liggen, maar als ze m goed ik beeld kunnen brengen, moet het geen probleem zijn, lijkt mij.
    Joekie, ik heb goede hoop hoor,zeg t heel eerlijk.
    Ik denk dat je zwanger ben!!!!
    Hoe voel jij je?
    Kaki, dikke knuffel meid, wat oneerlijk zeg!
    Nu de volgende cryo-tp erachteraan?
    Of moet je eerst rustronde tussendoor hebben?!
    Ik heb geen ervaring met cryo’s….. :( :)
    Juulzje, je hebt t er maar druk mee zo zeg!
    Geniet ervan, niet TE druk maken, en we blijven aan je deken, maar dat weet je inmiddels wel denk ik. ;)
    Tot over een poosje!
    Ik hoop dat Babii, en ik dan jou mogen verwelkomen met knaltesten!
    Onderzoek!? Ik ga ff snuffelen, ben benieuwd!
    Tori3, welkom, en GEFELICITEERD met je 20 ste verjaardag!! ;) :D
    En geen dank voor mijn uitgebreide verhaal hoor!
    Ik heb zelf van elke afspraak een stukje opgeschreven in een Word-document, en dat is nu 72 pagina’s, kleine moeite om ff te kopieren en te plakken toch?
    Babii, over de Utro, bij ons s’ochtends en s’avonds, meer hebben ze niet gezegd.
    Ik heb nl 2 x per dag 2.
    Lekker verwend door je mannetje, wat enorm lief van m!
    Flippo, jou ken ik, WELKOM, helaas!
    Oei operatie, heel veel succes woensdag!
    Leuk dat je mee komt schrijven met ons.
    Heb je introductie-gesprek al gehad, of komt dat nog?
    Zie je er tegenop?
    Geen gekkigheid hier, gisteren de woonkamer helemaal gepoetst, gordijnen gewassen, de keuken helemaal uit gesopt, was bekaf!
    Mannetje maakte zich zorgen dat ik me misschien te druk maakte.
    Maar ja, klinkt misschien een beetje lullig, maar door vader van vriendinnetje is thuis ook alles blijven liggen.
    En ik ben alleen vandaag nog vrij, en dan moet ik DI,WO,DO,VR, ZA werken, blergh!
    Veel te zware week.
    Maar goed, vandaag nog ff de wc, gang, slaapkamer, misschien de badkamer, tijd zat want ik was toch al om 8.30 wakker….
    Iedereen een dikke knuffel, :)

16. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@zonnetje: Wat naardat je er tegenop ziet om naar je werk te gaan zeg :(.... ik ken natuurlijk het hele verhaal niet omdat ik hier pas net kom kijken maar wil je wel een digi knuf sturen!

@Brabbel: Jou ken ik ook wel :p De intake heb ik nog niet gehad, een week na mn operatie word ik door mijn arts gebeld en word de afspraak daarvoor gemaakt. Momenteel is er geen wachtlijst voor IVF/ICSI in mijn ziekenhuis heb ik van haar begrepen dus als het goed is kunnen we volgens haar in november van start als ik hersteld ben :) (tussenschot verwijdering baarmoeder)

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wat leuk dat je mij ook nog ken, :D
    Dat is wel lekker dat er geen wachttijd voor staat.
    Moet je zeggen, in ons ziekenhuis is er ook nooit geen wachttijd.

Ik denk dat je eerst moet wachten op je natuurlijke ongi na de operatie, dan minimaal 17 dagen aan de pil (Stederil), en met de volgende ongi beginnen met IVF-ICSI.
    Tenminste dat denk ik he?!

Zie je er heel erg tegenop??
    Knuffel!

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @brabbel: ik zou willen dat ik zoveel kon na een tp. Ben jaloers op je. Hoewel als ik het zou kunnen vast ook niet zou mogen van manlief. Net zoals jou man is hij bang dat het dan slecht is voor je emmy. Ik kan wel voorstellen dat er veel is blijven liggen door het overlijden van de vader van vriendin. Dan staat je hoofd er ook niet naar. Denk ook wel om jezelf hoor.

@flippo; de rede dat ik tegen mijn werk opzie is het feit dat ze 2 weken geleden ineens moeilijk gingen doen over mijn regelmatige ziekmeldingen door de mmm (helaas veel last van buik en rug ook met alleen een tp). Ze vinden dat het iets is wat prive speelt en geen rede is om me ziek te melden.
    Vandaag dus de discussie over wat nu.

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Over de utro, hier was het advies wel een beetje verspreid over de dag. Dus bij het opstaan, in de middag tussen 14-15uur en als je naar bed gaat.

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zonnetje, ja ik loop over t algemeen aardig makkelijk door de MMM heen, als ik eerlijk ben. :)
    Lichamelijk dan he?! ;)
    Emotioneel schommel ik behoorlijk, al moet ik wel zeggen dat dat meestal door de Clomid kwam, en nu al een stuk minder is.

Ik zit ook ff te twijfelen of ik vandaag wel zo heftig ga poetsen. ;)
    Anders ben ik vanavond bekaf, en dan nog die lange werkweek, hhhhmmm, misschien maar naar mannetje en jullie luisteren ;) en relaxen vandaag.

Hoe is t nu met je gevoel/verstand ten opzichte van je werk?
    En je mannetje?

Deel Deze Pagina