Alle nieuwe meiden welkom! Hopelijk hoeven jullie maar kort in dit topic te verblijven Brabbel: Lekker aan de poets Ik heb de afgelopen weken ook veel gedaan hoor.. Hele vlonder in de tuin gemaakt met vriendlief. Was bang dat het misschien iets te veel van het goede was maar het kan prima lijkt het De tijd gaat wel lekker snel als je zoveel bezig bent! Babii: Over de Utro: ik moet 2x2 en doe het om 12 uur 's morgens en 12 uur 's avonds) Zonnetje: Sterkte met werken! Hopelijk blijft het een beetje gezellig.. Hier: Vanmorgen was de test gelukkig een stuk donkerder dus ik begin met nu wat zekerder te voelen! Zo langzamerhand begint het nu door te dringen dat het nu wel eens echt mijn beurt kan zijn Eindelijk na 5 jaar! Tot de echo blijf ik nog even iets gereserveerd tot ik weet dat er een kloppend hartje is en de ligging van de beeb goed is..
Wat ik soms ook wel doe is dan even globaal alles opruimen, schoonmaken. Zodat het er voor het oog schoon uitziet. Bv beetje wc-eend in wc borstelen en bril even schoonmaken en de bril even schoonmaken en de rest andere keer. Doe ik ook soms hoor als ik er niet aantoe kom. Mijn gevoel is erg tegenstrijdig, sinds de discussie ben ik nog niet op mijn werk geweest. Maar weet wel dat er al een tijdje geroddeld over werd. Net alsover andere collega die regelmatig ziek is. Maar hiervoor vond ik het ook al minder gezellig op het werk. Iedereen liep al te klagen en te mopperen. En ik merk dat we een klein team zijn, waarin we zelf veel moeten opvangen. Het is bij ons hollen of stilstaan wat betreft werk. Of we hebben teveel werk of te weinig werk lijkt het wel. En het werk gaat altijd door, dus als er geen invallers zijn en open diensten moeten we die zelf opvullen. Kunnen niet zeggen van vandaag komen we niet. Ik zit soms weleens te denken aan iets heel anders dan de zorg, merk ook dat het lichamelijk soms best zwaar is. Vaak last van vastzittende nek en schouders en van onderrug. En dat is dan buiten de mmm. Maar aan de andere kant is het wel weer handig met kinderen dat je ook in het avond en weekend kan werken. Mijn man snapt aan de ene kant wel mijn probleem. Die zegt ook dat hun niet kunnen beslissen of ik wel of niet ziek ben en dat het niet handig is dat er geen leidinggevende is bij ons. Maar ik moet van mijn man toch nog even volhouden, gezien we dus een ander huis hebben gekocht en anders de hypotheek niet rond kunnen krijgen. Als die rond is mag ik evt wel wat anders zoeken, zolang ik maar hetzelfde salaris inbreng. Gezien we straks tijdelijk 2 huizen hebben die we moeten betalen. Dus even kijken hoe het gaat en anders gewoon even tandjes op elkaar houden. En evt over paar maanden kijken of ik wat leuks zie. Denk niet dat ik nog zin heb om hier jaren te blijven werken. En merk dat ik het soms vervelend vind dat ik regelmatig weekenden en feestdagen moet werken. Als mijn man vrij is ben ik aan het werk en andersom.
@joekie; sfeer op mijn werk vond ik voor deze discussie ook al niet gezellig eigenlijk. Maar nu zeker niet meer. Ik denk dat het inderdaad een keer jullie beurt was. Klinkt goed en hopelijk is het gewoon een plakbeebje. Helaas hebben we er verder geen invloed op.
Goedemorgen meiden! Jullie hebben veel geschreven dit weekend. Babii, jij mag nu RUSTIG goed gaan broeden op je emmy. Ajb neem die rust, want een opname is ook niets. Jij bent maar een beetje eigenwijs. Jullie hebben een hele mooie opbrengst eskimo's. Ik lees dat je als een prinses bent behandeld. Heel goed en ook weleens lekker. Brabbel, jij ook goed broeden op je 2 emmy's. Echt super dat je 13 uit 13 heb. Nu nog horen dat ze allemaal doorgroeien en eskimos' worden. Joekie, ik ben wel altijd erg voorzichtig met vage streepjes. Komt door eigen ervaring. Vind dag 8 na tp erg vroeg, maar sommigen hebben het dan al zichtbaar. Hoop voor je dat je daar bij mag horen. Vrijdag weten we het zeker. Kaki, wat vreselijk dat je lichaam je nu zo in de onzekerheid houdt. Mag je geen bloedtest gaan doen? Mijn vriendin had met 9 weken zwanger nog geen positieve urinetest, maar de bloedtest was erg duidelijk. Met ruim 10 weken werd haar zwangerschap (echo) bevestigd. Nu heeft ze een gezonde dochter. O, ik lees dat je ongi bent geworden. Vreselijk balen! Zonnetje, nu je plannen heb om te verhuizen moet die klussen ineens gedaan worden. Eigenlijk best een gek idee. Succes vandaag met het werken. Sluit je voor die sfeer af, want dan kost het je veel minder energie. Knuffel! Hanneke, ik ben geen fan van naalden, maar heb al wel 2 ICSI's + 1 cryo met naalden in de buik gezeten. Zelf lukt het me niet meer en manlief doet dan aan darten, maar ik spuit het erin. Werkt voor ons perfect. Het aanprikken hoeft niet pijnlijk te zijn. Ieder heeft haar eigen ervaring ermee. Ik, met mij verschillende meiden, heb de pech dat mijn eierstok erg gevoelig is en het aanprikken (zonder echte verdoving erbij) erg pijnlijk was. Ik mag een ev. 3e punctie niet eens meer zonder verdoving ingaan. Niet dat de eierstokken verdoofd kunnen worden, maar de omgeving wel. Babii weet er alles van, helaas. Juulz, succes met je werk. Ik ben benieuwd welke studie het is. Tori, welkom. Gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat je ongi bent geworden. In welk zh lopen jullie? Ik heb altijd gezegd dat als ik met naalden bezig moet gaan ermee stop. Nou euhhh, ik heb (al) 2 ICSI's gehad. Babii, de mutsenbollen gebruikte ik met elke maaltijd. Dan was het aardig evenredig op de dag en kon ik het niet vergeten. Mij hadden ze ook geen tussentijden doorgegeven. Wat heb jij toch een heerlijke man die je op deze wijze door deze lastige tijd heen wilt slepen. Sammy, jammer jou hier weer te zien. Knuffel. Flippo, je heb de topic gevonden. Welkom! Heel veel succes met de operatie woensdag. Brabbel, je mag je hier ook wel komen uitleven. Ik heb er de puf even niet voor. Hmm, nu ga jij relax doen. Da's niet de bedoeling! Bedankt voor de felicitaties. Ja, we houden het al eventjes vol. Mijn nichtje was om op te vreten. Ik heb haar heel lang vast gehad en de fles gegeven. Ook heb ik weer enorm genoten van mijn neefje. Klein schavuitje, zo'n heerlijk ding. Lekker mee ravotten. Even zaten 2 oma's tegenover mij met hun kleinkind. Dat was even niet fijn en ben ik aan de wandel gegaan. Maakt niet uit. Zij konden er niets aan doen, hadden het niet door en dus ben ik me elders gaan vermaken. Hopelijk mag ik volgend jaar ons kindje showen. Hier gaat het even wat minder, want de ongi kondigt zich aan met de gebruikelijke krampen. De kruik zo maar eens pakken. Net zelfs het gevoel van overgeven gehad. Mezelf voor vandaag maar afgemeld.
Arme timon. Verwen jezelf maar lekker. Is en blijft elke maand vervelend die krampen. Kruikje erbij, lekker kopje thee. En ik herken je gevoel van oma's met hun kleinkind, maar we gaan er gewoon vanuit dat het ook voor ons een keer weggelegd is. En ja, de klusjes moeten gedaan worden en snel ook. Helaas gaat het niet lukken voor morgen. Gezien we op zolder nog bijna de hele kamer moesten afmaken, incl muren afwerken. De verhuizing stond niet in onze planning, maar kwamen toevallig iets tegen wat we eigenlijk graag wilde hebben. (lees grote tuin en vrij uitzicht en in de buurt). Gelukkig hoef ik maar een uurtje met collega's door te brengen en de rest ben ik op pad. Denk dat ik dat maar moet doen inderdaad. Gewoon afsluiten voor ze en mijn eigen ding gaan doen. Maar ik vind dat soms best moeilijk. Vooral omdat we dus eigenlijk alles onderling zelf moeten regelen. Concept kan heel leuk zijn (erg in trek bij het kabinet ivm bezuinigingen), maar merk wel dat het ook veel van jezelf vergt. Geen leidinggevende, geen vaste werktijden, 24uur per dag moet er iemand bereikbaar zijn enz. Als er geen werk is naar huis en als het druk is voor 1 uur op een vrije dag terugkomen enz. Moet zeggen dat ik er soms wel moeite mee heb om zo te werken. Is me 4 jaar geleden ook anders uitgelegd en we werken pas 1,5jaar zo.
Bedankt voor de lieve reacties! Ik zal er snel eens voor gaan zitten om jullie verhalen te lezen, waar jullie je bevinden in het hele MM traject op het moment... op de vraag "wat nu?" kan ik antwoorden dat we nu even een ronde (of 2) pauze houden. Mijn lichaam deed zo raar deze ronde, dat ik geloof dat ze toe is aan wat rust... daarnaast wil ik een gesprek met mijn gyn. Alles klopt telkens tot nu toe, krijgen zulke mooie feedback elke keer en toch wil het telkens na de TP van een toppertje niet lukken. Dus ik wil een groot bloedonderzoek of iets dergelijks. Ik wil dat mijn gyn uit gaat zoeken of mijn schildklier wel functioneert naar behoren, of mijn bijnieren wel voldoende hormonen aanmaken, of mijn bloedwaardes allemaal kloppen of dat ik van een bepaald vitamine/mineraal iets chronisch tekort kom of zo. En als alles klopt, of hij me nog kan helpen bij het laatste stukje van het proces, het innestelen, want dat schijnt maar niet te willen lukken...
Kaki, blijkbaar zijn er zh in Nederland die sneedjes in je bm maken om de innesteling te bevorderen. Dat heb ik onlangs op zp gelezen. Was dat niet in dit topic? Zonnetje, die krampen zijn niet leuk. Eigenlijk ben ik er nu even blij mee, als ze niet te erg worden. Had niet zoveel zin in werken vandaag.
Laatst hadden we het over een meeting. Wie willen er mee en wanneer willen we gaan? Ik kan op zaterdag 15 oktober.
Hier krijg ik ook elke keer goede feedback bij een tp en willen de toppertjes niet innestelen. Antwoord van gyn is dat het geluk hebben is. Hier is schildklier wel onderzocht op verzoek. Volgens mijn gyn is hij goed, volgens de dames in het buitenland lopen is hij te laag. Wat moet je dan geloven? Verder onderzoek doen ze bij mij niet helaas en wat ik hier en daar lees moet je dan bijna standaard naar het buitenland toe. Ik heb niks gelezen over de sneetjes in je bm, maar doen ze dat in Nederland? Toch eens opzoeken. Ik moet nog even kijken voor de 15e. Ben ik nog niet aan toe gekomen namelijk. @timon: ik snap dat het je nu goed uitkomt als je al geen zin had. En dan heb je nu een goed excuus.
@brabbel, bedankt voor je uitleg.. this gewoon allemaal afwachten hoe ik reageer. En ik moet gewoon denken ik doe het ergens voor! Vind het wel erg fijn dat je hier allemaal met elkaar kunt praten. Hoelang moesten jullie allemaal wachten tot ze gingen beginnen met de icsi/ivf. Ik moet tot januari wachten. Maar weet niet als ik van tevoren al kan beginnen met de pil, ik zou vanmiddag eens gaan vragen.
@Timon, wat fijn dat jullie het samen zo kunnen doen.. mijn man durft het echt niet. Maar ik ga het gewoon proberen.. wil niet afhankelijk zijn van iemand. Ik ga gewoon naar die spuitles en dan zien we wel verder.
Met de spuit instructie heb ik ook alleen geprikt. Pas thuis bleek manlief toch aan de slag te moeten. Leuk vond hij het niet, maar gelukkig is het altijd nog gelukt. Oogkleppen op en op de vetrol een dartbordje voorstellen.
Whaha.. ik zal het gaan proberen! maar heb gelukkig nog een paar maand om aan het idee te wennen Ik zal wel een dartbord kopen om te oefenen
Is per ziekenhuis verschillend hoelang de wachttijd is. En ook niet overal gebruiken ze de pil. Hier prik ikzelf. Soms ook met moeite. En dat terwijl ik dagelijks andere mensen prik. Maar is toch anders. Hier durft man het niet. Maar inderdaad verstand op nul.
Joekie, dat stelt me dan weer gerust, dat inspanning niet altijd kwaad kan. Ik doe t toch maar lekker rustig aan vandaag, wc ff doen, opruimen, en douchen, dan is t zo weer tijd voor t avondeten. Ik hoop zooooooooooooooooooooooooooooooooooooo voor je dat je zwanger mag zijn. Nu elke dag een testje? Zonnetje, kan maar 1 ding zeggen: STOMME COLLEGAS! Schop geven! ZO! Zeg maar dat je van mij toestemming heb gekregen! Stuur ze maar door naar mij als ze moeilijk doen! Maar ja, je heb wel gelijk ten opzichte van huis/hypotheek, enz. Moeilijk. Kom maar lekker spuien hier, dan ben je t tenminste kwijt! Timon, kan me dr wel iets bij voorstellen dat je er tussen uit bent geknepen met kleine meid. Fijn om te horen dat je wel van de kleine meid kan genieten! Beterschap voor kotsen, en krampen! Kaki, heb je er ook al over nagedacht om naar het buitenland te gaan? Misschien in overleg met de artsen in NL een deel in het buitenland doen. Bloedonderzoek kan nooit geen kwaad! Meeting: FF Kijken, 15 oktober ben ik vrij dus ik kan!! Wie nog meer!?!?! Hanneke88, ik zat steeds met afgelaste rondes tussendoor, en langer aan de pil dan gewoonlijk, IUI nog tussendoor, en toen die mislukt was opnieuw aan de pil, ongi, en starten! En idd als je Deca moet spuiten, ff snel doorprikken, NIET erin laten glijden, want de Deca is iets botter en dikker dan bv Puregon. Hier: Vooral mn laptop aan t opruimen ipv mijn huis. Lekker warme chocomel met slagroom erbij. Ja, t is maar net waar je zin in krijgt ineens. Oh ja vraag aan alle dames: Ik sta de laatste 3 ochtenden op met een pijnlijke blaas, niet te geloven! Kan nog niet eens meer normaal uit bed stappen, dan drukt alles op elkaar! Mannetje had t zelfs gisterenochtend al gezien! Heb t gevoel dat er een baksteen onder in mn buik ligt,en t is allemaal een beetje gevoelig! Om t dan nog smakelijker te maken: Poepen doet pijn! Voel t echt onderin bij mn eierstokken enorm drukken! Is dit nog van de punctie? Nee toch?! Wie stelt mij gerust? Knuff!!!!
@Zonnetje: Mag ik vragen wat voor werk je doet Ik prik namelijk ook voor mijn werk (dialyse vpk)... Mijn patienten vinden het maar raar dat ik zelf prikangst heb @Hanneke: Zelf prikken is idd eng, persoonlijk vind ik dat ook, alleen vind het wel praktisch dat ik het zelf durf en kan.... zoals als ik met een vriendin lekker uit eten ga, of een terrasje pik ofzo dan kan ik mn spulletjes gewoon mee nemen en daar ff prikken Het bind je niet zo zeg maar .... ja behalve dan dat je een klein koeltasje mee moet hebben voor in mijn geval de puregon en decapeptyl @All: Ik ga vanavond tijdens mn werk eens rustig bij lezen over iedereen hier Ik ken natuurlijk al wel wat mensen die hier kletsen e.d. vanuit andere topics, maar de rest ga ik ff bijlezen! (jaja mijn werk is zo druk dat ik tijd heb om te forumen )
Brabbel ik heb een goed gevoel bij jou Ik had dat ook wel..Niet zo erg als jou maar klinkt wel een beetje bekent in de oren zeg maar.. En ik had ook ineens last van verstoppingen in mijn darmen maar durfde niet te persen (bloos) haha Gelukkig nu weer over maar het was wel vreemd.. Spannend meid!! Ik wilde juist nu een dagje gaan overslaan morgen met testen Heb vandaag zo'n mooie test dat ik het wel vertrouw om morgen een keertje niet te testen. Dan hoef ik ook niet te turen of er verschil in de testen zit
Ik ben wijkverpleegkundige. Vandaar dat ik prik. Werk je als dialysevplk ook 'savonds. Dacht dat het altijd op de dag was. Heb niet echt prikangst, maar moet wel een drempel over bij mezelf. @brabbel: kan van punctie zijn. Geen verschijnselen van overstimulatie? Zal de schop onthouden. Zo, nog wat rommelen en rond half 3 de deur uit
Lief!!! Ik hoop dat je gelijk heb! Vorige rondes hadden Jullzon o.a ook een goed gevoel, en helaas... Ohja dagje overslaan is ook slim. We wachten af! Je hebt al wel een mooie banner zie ik!!!
Overstimulatie heb ik denk ik tegenaan gezeten.... Had wel een aantal symptomen van overstimulatie, maar niet erg genoeg om te melden vond ik zelf. Ach ze zeggen dat vrouwen na overstumulatie vaak zwanger raken, dus wie weet. Het is allemaal nog te houden hoor, alleen wc bezoekjes zijn minder prettig.