IVF/ICSI Deel 5!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door brabbel1988, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NinaD

NinaD Niet meer actief

ST,
    In mijn slaperigheid helmaal vergeten op jou te reageren. Fijn dat je niet meer zo zorgen maakt. Nieuwe auto! Wat leuk! :) Jullie zijn er nu helemaal klaar voor om mama en papa te worden! Alleen bebe heeft het nog te goed in jouw buik.....:D

Tori,
    Wat vervelend dat je die klachten hebt, hoop dat je niet lang hoeft te wachten. Je weet wat ze zeggen "meisjes hebben een eigen willetje" :D
    Jij bent er ook helemaal klaar, hoop dat ze nu snel gaat luisteren!
    Dank voor de mooi wens!

Tat,
    Wat ben je aan het haken trouwens?

2. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    de zondag is nog niet voorbij Tori!! Hoe gaat het?

Nina, nou haken....hahahaha! Had in een impuls een boekje besteld online waar patronen in staan om superleuke knuffels te haken....
    uuuhm misschien had ik moeten beginnen met "haken voor beginners" !?;)
    Ik bedacht met dat ik niet eens haaknaalden in huis had en toen mn moeder deze nog had en bracht met 2 bolletjes wol heb ik heeeeeel lang zitten pielen met YouTube erbij, hahahha! :D

Dus, ik haak nog helemaal niks, maar ik probeer alleen nog maar. Ik heb eigenlijk een ervaren iemand nodig die me wat steken laat zien, handiger dan YouTube :D Maar ach het is een leuk tijdverdrijf en je moet er wel bij nadenken, maar anders dan bij lezen.

Balen dat je zo'n last hebt van bijwerkingen weer. Had je met DHEA ook he? en vroeg opstaan...het is voor een goed doel meis! Ik hoop zo dat je dinsdag al meteen een mooi resultaat hebt!!! Maar het is je eerste fm dan he? Wat dan evt nog niet is kan altijd nog komen! Positieve spirit! Ik duim!

Heel blij dat ik naar de HA ben geweest vrijdag. Gister en vandaag ook weer van die momentjes dat ik teveel wil en mn lichaam tegensputtert.
    Wat Tori ook zegt, ik merk echt opeens dat ik ga groeien. Dacht vanmorgen een oude spijkerbroek aan te doen :( Mn buik groeien, ok, maar mn benen en kont groeien net zo hard mee. Komt ook gewoon van het stilzitten van de afgelopen 3 maanden. Zo sport je nog 3-4 keer per week en zo lig je dagelijks gestrekt.
    Sporten komt ook wel weer, maar merk ook dat ik last heb met normaal te eten. Lijkt wel of ik alleen nog maar zin heb in boterhammen met pindakaas :(
    Waar ik vroeger lekker gezond beleg nam, yoghurt en veel fruit (ham, kipfilet, lekker met komkommer, smeerkaas) word ik nu misselijk bij de gedachte alleen al. Ik dwing mezelf echt af en toe en als ik het eenmaal eet gaat het redelijk, maar soms krijg ik het echt niet weg. Ik hoop maar dat het een fase is. Ik heb weer veel fruit gekocht en neem gewoon niets anders mee naar het werk :D

Hoe gaat het met de andere meisjes??

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Gewicht klopte bij mij perfect haha. Ze schatte haar bij 40 weken op 3800 tot 4000 gram, ze was 3220 gram bij 37+4 dagen. En dat is veel hoor! Want de meeste baby's zijn dat bij 40 tot 42 weken. M'n nichtje was bij 42 weken 3090 gram.

Ach, ken er zat waarvan de baby 2700 gram was en dag halen ze zo weer in ;). Geen zorgen dus!

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    M'n meisje was btw 47 cm ;). Klein (nou ja valt mee, ik was 48 cm en 3080 gram bij 42 weken) maar zwaar. 2800 gram is echt niet licht, dat wordt een meid St. ;). Xxxxxxxx

5. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Zoooo eindelijk tijd en zin om te reageren :D

Nina: hahahaha volgens mij ben jij net zo zenuwachtig als ik :D hihi
    Maar,..nog geen nieuws meid!
    Morgen fm he?!?!?! Spannend!!!!! Ga voor je duimen!!! Laat die eieren maar knallen :D

Tori: de 39 wk aangetikt mop!!!!! Spannend!!!!!!!!!! Laat maar komen idd!!!!
    Vervelend dat je (ook) zo slecht slaapt! Ik heb graviscon gekocht tegen het zuur. Werkt perfect!!!
    Hoe was je nacht vandaag?!!? Beter geslapen?!!? Ik hoop dat je gauw met baby nieuws komt skat! Of dat de laatste dagen van een leiedakje gaan ;)
    Nog ff doorbijten!!!
    Oooh en mn nageltjes zijn weer top!! Ik ga NOOOOIT naar pedicure ofzo. Maar vond t nu wel handig omdat ik er zelf niet lekker bij kom. En helemaal niet als ik 10 stuks moet doen hahaha. Nu had ik lekker verwen moment! Voeten bad, massage, grote uitgebreide reiniging, knippen, vijlen enz. en daarna afwerking met French manicure :D dus die kan ik mooi tonen tijdens de bevalling hahaha
    Ik vind lopen idd niet zo lekker meer! Loop ook kleine stukjes en zo min mogelijk! Vooral aan het eind van de dag!! Dan loop ik t liefst niet! En fietsen,…das helemaal vervelend! Voor mn bekken valt t wel mee. Maar t voelt niet prettig bij mn…uh…mn doos! Én mn blaas!!!!

Tat: wel leuk hor, dat je zelf bent gaan haken!! En voor je het weet heb je het helemaal door en maak je de leukste dingen!!! En draai je je hand er niet meer voor om!! Mn vriendin maakt hele knuffels enzo. Erg leuk!!! En goede bezigheidstherapie! Ik was toen gaan breien maar heb er nu de zin niet in!
    Whahahahha pindakaas!!!! Geweldig!! Dat was hier niet aan te slepen!!!!!!!! Leuk! Die herkenning!
    Maaruh,…maak jij je maar niet druk over je broeken die te strak gaan zitten! Je bent over de helft van je zwangerschap!!! Ik kon al bijna meteen mn eigen broeken niet meer aan. Gingen niet dicht! En je bent ook nog eens herstellende van operatie!! Wees blij dat je voor je zwangerschap zo lekker sportief was! Das nu in je voordeel ;) niet druk maken en lekker genieten schat!!!! Dat figuurtje komt vanzelf wel weer! (en anders maar niet! Als je maar een gelukkig mama bent!! :D )
    Oooh lees net je laatste zin,….good luck with that!!!! Ik dacht ook : ga gezond doen en neem niks anders mee,…SPIJT!!!!!!! De hele dag dacht ik aan dat broodje die ik NIET had! At met tegenzin mn andere broodje op en vond t gewoon smerig! (terwijl t heel normaal broodje was hor,..was gewoon de tegenzin!) werd saggo en de drang naar dat broodje werd zo groot..dat het mn dag en humeur beïnvloedde!! T zijn fases! Je gezond komt wel weer!

Babii: ik merk dat 2750 bij 38wk helemaal niet zo slecht is!!! Ik denk dat het vooral komt omdat de kindjes van mn schoonzus 8 en 9 pond waren! Dan kijk ik daarna en denk,…dat is ons ukkie nog lang niet! L maar zelf was ik ook iets van 3000 bij mn geboorte met 38,5wk. Tis gewoon een keurige baby! Hij/zij is gewoon geen reus :D hihi
    En of t een meid is,…we zullen zien :D man denkt ook meid! hihi zei hij gister! Al die weken zei hij ik weet t niet en denk er ook niet overna…we zien het wel maar….gister kwam het hoge woord eruit! Hij denkt 60% meid .
    48cm van jou moppie is idd niet erg groot. Maar vind het wel een mooie lengte hoor!!! En onderstussen is ze een mooie grote meid ;) hihi
    Hoest verder bij jullie schat?!!? Herstel je beetje goed!?!?! En hoest met t vooruitzicht zh traject?! Ben je er klaar voor?!?! ;) xxxxxxxx

Ego: hier weinig nieuws!!! Alles nog rustig! Hihi hier geen voorweën (wel zo nu een dan eens een krampje) geen slijm, geen roze/rode verlies, geen gerommel. Alleen onrustig slapen,..maar dat zijn mijn eigen zenuwen :D hihi
    Met de onzekerheid gaat t stukken beter! Kleine was gister mega actief en geen twijfel over mogelijk,…die vind het allemaal best! ;) nog 3 nachtjes tot de volgende controle!! Ben benieuwd!!
    Donderdag is mn buuf bevallen,..precies op de uitgerekende datum!!! Nr 3 vd 4! Ik ben de laatste! Alle 4 binnen 6mnd en 3 in 3mnd :D
    Verder weinig nieuws. Vandaag ff sopje door de babykamer! Én onze slaap kamer want je weet maar nooit wanneer het moment daar is! :D en t moet gewoon lekker schoon zijn! Ahhahahaha moet de woonkamer ff stofzuigen en wil nog sopje door de babybox halen! Oooh en heb leuk nachtlampje gekocht via mp! Die ga ik straks ook ophalen en dan ff bakkie bij mn schoonzus. Is in zelfde straat!
    Nou schatten..fijne dag!!!!!!xxx

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Tat, haha nee de zondag was nog niet voorbij ... maar nu wel! Gisteravond lekker een film gekeken terwijl de kleine best rustig was (geen schietfilm, scheelt meteen). Ik ga er nu vanuit dat het eind deze week gaat gebeuren ... elke dag dat het eerder is, is mooi meegenomen! Oh en later, tja daar wil ik nog niet aan denken.
    Met het eten had ik dat ook heel erg Tat, maar dat wordt wel beter. Kan helaas nog wel even duren (bij mij was dat althans zo). Ik heb alleen het geluk dat ik niet aan kom van wat ik eet (al gingen mijn broeken bij de benen ook wel strakker zitten, maar het werd niet erger).
    En, vandaag een half dagje werken? Heel goed om veel fruit te kopen, daar kom je de dag ook wel mee door (wel wat boterhammen tussen de middag toch?).
    Haha en dat je bent gaan haken en het nog niet kan, dat is dus hetzelfde als dat ik zou gaan haken. Nouja, als je straks weet hoe de steken moeten gaat het vast heel makkelijk en hoef je alleen maar goed te tellen. Mijn moeder heeft 2 beertjes voor ons gehaakt en is nu bezig met de derde. De eerste twee leken helaas niet op de beer van Dick Bruna, dus ze doet nu een derde poging. Maar zonder patroon is dat dus erg lastig. Ben benieuwd waar ze ons straks mee verrast, ooh ik hoop dat ik haar deze week kan bellen 'je kan komen, het is begonnen!'.

Ik stond vanochtend op de weegschaal ... 73,1 dus nu bijna 15 kilo aangekomen, denk dat de kleine nog iets teveel groeit (zou ze toch niet meer moeten doen nu die kleine buikbaby). Heb wel een beetje last van vocht in m'n benen nu, maar dat is het gewicht zeker niet.

Mil, het is al maandag nog 2 daagjes en dan echo!

Hebben jullie ook allemaal genoten van het zonnetje gisteren?

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    ST, oh lekker dat met je voeten ... misschien moet ik dat toch ook gaan doen vandaag ; es kijken of het hier in de buurt kan. Mijn teennagels heb ik gedaan toen het nog net ging, maar nu kan ik er echt niet meer zelf bij met de nagelknipper! En m'n vriend, die laat ik er ook niet aan komen, dat wordt niet mooi ben ik bang.
    Ik wil ook van die blitze nagels tijdens de bevalling, haha.
    Heb vannacht weer beter geslapen, de hele dag gisteren last gehad van maagzuur en vannacht weer niet. Zal wel van de knoflook komen van eergisteren dat ik er zo'n last van had, dat neem ik dus niet meer! Als het echt te erg wordt moet ik dus Graviscon halen ... nouja ik kijk 't nog even aan, bovendien hoef ik nu niet meer zo lang ;), haha. Hoop ik!!!!
    Lekker soppen vandaag meid, ik ga dat ook doen denk ik, want wat je zegt ' je weet maar nooit en dan moet het wel allemaal schoon zijn'.

Nu maar es douchen :), want dat gelek aan de onderkant voelt niet fris! geen vocht hoor, maar gewoon afscheiding, heb ik altijd al last van maar nu aan het einde van de zwangerschap is het wel meer geworden.

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hey meiden!
    Ik kom ook weer eens langswaaien ;)

Tori fijn dat je niet zoveel vocht vast houdt. Met jou termijn liep ik met olifantenbenen/voeten/armen enzenz :D
    Ben dan ook 20 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Vond dat wel zwaar op het laatst!

ST bij jou ook spannend! Ik lees wel mee hoor dus check elke dag of er al bevallingsnieuws is ;) Herkenbaar dat soppen :) Op de avond van de bevalling heb ik alles van boven naar beneden nog staan stofzuigen... Daarna gedoucht en in bed gestapt en nog geen uur later begon de bevalling :D

9. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo, ik heb afgelopen 2 weken weer bijgelezen.

@llkh: nog een hele dikke knuffel voor jou. Ik gun je dit verdriet echt niet. Het is allemaal zo oneerlijk.
    Het is jammer dat jullie uit elkaar zijn. Heeft je man nu een relatie met zijn collega? Ik hoop het niet voor je, want dat is dan helemaal niet leuk.
    En je moet nu dus weer een heel eigen, nieuw leven op zien te bouwen en de kinderwens staat ook meteen in de koelkast. Heel veel succes in deze moeilijke tijd.
    En dat je vertrouwen in je man even minder was kan ik me goed voorstellen. Zou ik denk ik ook gehad hebben. Alleen jammer dat hij het niet kan begrijpen. Ook al is er niks gebeurd, je schrikt toch als iemand zegt gevoelens voor een ander te hebben.
    (ik geef toe dat ik zelf ook stiekem weleens rondkeek als de relatie bij ons weer eens niet goed liep en alles tegen zat, alleen heb er nooit wat mee gedaan en dit ook nooit aan mijn man verteld. Gezien het meestal na een week weer over was en ik die persoon niet echt kon, was een man die vooral lief naar mijn lachte en mijn aandacht trok). En als ik eerlijk ben heeft mijn man regelmatig gezegd in het begin van de mmm dat hij bij me weg wilde. Op een gegeven moment heb ik toen tegen hem gezegd dat ik wist wat ik wilde (met hem verder), maar dat hij maar eens moest kiezen wat hij wilde. Dus ik kan me een heel klein beetje verplaatsen in je situatie wat een verdriet je moet hebben.

@sammy: bij jou gelukkig alles wel weer in orde gekomen. Ook jou gevoelens zijn herkenbaar. Wat is bij jullie de oorzaak dat het niet wil lukken? Hier was het vooral mijn man die het gevoel had dat hij faalde, omdat de oorzaak bij hem lag. Maar fijn dat je man aan de bel heeft getrokken en er graag voor wilt vechten. Heel veel succes en ik hoop dat ooit de wens van jullie uit mag komen. Hier hadden we er ook weinig vertrouwen meer in, maar bij de 13e behandeling was het dus zowaar raak. (en nog een half jaar medicijnen gebruikt die niks hebben gedaan naast die 13 behandelingen).
    En soms is het juist goed om even zo de boel weer op orde te krijgen met elkaar en weer vertrouwen in elkaar te hebben. Soms moeten er eerst dingen in je leven opgelost worden voordat je weer verder kan. Ik blijf duimen voor je.

@BS: fijn voor je dat je zwager er toch over na wilt denken om mee te werken aan eiceldonatie. Ik snap dat het voor hem een raar idee is. En ik snap ook dat hij het niet aan de buitenwereld wilt vertellen, maar het lijkt me wel heel lastig om het ook voor jullie ouders te verzwijgen als ik eerlijk ben. Hopelijk kan je snel met de onderzoeken beginnen en komt jullie wens alsnog uit. Het is wel zo dat je inderdaad heel erg op je zus lijkt als ik op FB de foto’s zie. Heel veel succes en ik hoop dat jullie wens ook uit gaat komen.

@MIL: Bij jou gelukkig alles goed en zijn gangetje. Heerlijk aan het genieten van je zwangerschap?

@ST: Het gaat al erg opschieten bij je. Ik geniet ook van mijn zwangerschap hoor, hoewel ik ook regelmatig merk dat er toch soms angst opsteekt. Vooral als ik veel last heb van mijn buik of minder voel dan normaal. Hoewel ik ook merk dat het juist erg geruststellend is als ik ons ukkie voel bewegen. En dat wordt gelukkig steeds vaker. Maar om eerlijk te zijn merk ik ook dat de tijd erg snel gaat. In het begin denk je dat 9 maanden erg lang is, maar nu denk ik wat gaat het snel. Maar ik denk dat het voor de dames die lang in de mmm hebben gezeten toch anders is dan als je spontaan zwanger wordt of dat je meteen bij de 1ste of 2e poging zwanger bent.
    En die harde buiken, die heb ik al vanaf 20 weken. Zijn niet pijnlijk of regelmatig, maar heb ze wel een paar keer per dag. Schijnt ook wel normaal te zijn, mits het maar niet te vaak, regelmatig of pijnlijk is. En als ik ze heb ga ik maar braaf even zitten. En hier merk ik ook al dat ik beperkt ben in mijn doen en laten. En dan heb ik nog een flink aantal weken te gaan.
    En mocht er ooit hier een 2e komen is het denk toch weer heel anders dan de 1ste (hoewel de kans op een 2e bij ons erg klein is, gezien mijn man op dit moment zegt niet weer de mmm in te willen voor een 2e en wij geen cryo’s meer hebben. Maar dat zie ik later wel weer, ben al blij met ons 1ste wondertje).
    En ik denk ook dat het een meisje wordt bij jullie. Maar we wachten het maar af.
    Moet je het wel even hier komen melden, gezien ik je niet of FB heb.
    En over verjaardag met pasen. Nadeel is dat pasen elk jaar op een andere datum valt. Dus kans is best aanwezig dat het soms best rond pasen kan zitten. Het ene jaar is het eind maart pasen maar kan ook half april pasen zijn. Maar voordeel is dat het niet elk jaar met pasen is mocht het een jaar zo uitkomen. (zoals met kerst).
    En ik weet niet wat tegenwoordig het gemiddelde kindje bij een geboorte is. Maar volgens mij volgens mij is rond de 3 kg prima. En voordeel als het iets kleiner is dat het er misschien makkelijker uit kan. Moet er niet aan denken om een 8ponder eruit te moeten persen. En de gyn weet echt wel wat goed is hoor. Maar gelukkig ben je weer gerust gesteld.

@Nina; Hoe gaat het spuiten? En jammer dat ze je even zo in de stress hebben laten zitten. Ik gaf zelf altijd positieve energie aan mijn buikje door mijn hand op mijn onderbuik te leggen en energie te sturen om de eitjes te laten groeien. Geen idee of het helpt, maar voelde voor mij wel goed. Alleen jammer dat je zo last heb van de bijwerkingen en in het weekend zo vroeg je bed uit moet. Maar dan kan je daarna evt wel weer lekker je bedje in als je dat kan. En helaas heeft de een meer last van bijwerkingen dan de ander. Hier ook altijd erg veel last gehad.
    Hier had ik ook gewoon de kinderasperine van 100. En dan nam ik er vaak gewoon ¾ van. Alleen ben ik na een week gebruiken gestopt. Gezien ik erg veel last van mijn maag kreeg.

@babii: hoe gaat het met jou herstel? Lukt het allemaal een beetje. En lukt het ook allemaal met je stoma? Lijkt me heel raar om er 1 te hebben. Gelukkig is het maar tijdelijk. En hopelijk heb je geen andere problemen met je huid of het materiaal.

@tori: voor jou ook de laatste loodjes. En helaas kunnen die oefenweeën best een paar dagen/weken aanhouden voordat er echt wat gaat gebeuren. Helaas geduld hebben. De kleine dame komt pas als het er aan toe is. Hoop voor je dat je niet te lang overtijd gaat lopen.
    En vervelend dat maagzuur. Hier zit ik ook al aan de rennies, maalox en antagel. Zag bij ST ook al gaviscon voorbij komen. Dit help in ieder geval meestal wel tijdelijk. En ik kreeg ook van iemand de tip om amandelen of hazelnoten te eten, maar dit werkt bij mij alleen als het nog niet al te erg is. En niet al je al zo misselijk bent dat je moet overgeven. En af en toe lekker je voetjes omhoog tegen het vocht.

@Tat: jammer dat je werkgever je zo op de nek zit. Maar denk nu vooral aan jezelf en je kleine friemeltje. Die zijn nu belangrijk.
    Ik heb op mijn werk ondertussen wel een deel mijn grenzen aangegeven, omdat het niet meer ging. Alleen is het soms erg lastig om ze te bewaken merk ik. Vooral die extra pauze waar je recht op hebt schiet er vaak bij in merk ik. Maar ik werk geen extra dagen of gebroken diensten meer. En het is bij ons altijd hollen of stilstaan. En ik pak minder dingen op, waardoor ik het rustiger heb. Maar na een dag werken ben ik wel moe merk ik en doe ik weinig meer.
    En over het eten. De pindakaasverslaving hoor ik vaker. En zo slecht is pindakaas niet hoor. En je kan beter eten wat je lekker vind dan niet eten. Dat deed ik dus, als ik iets mee had waar ik geen trek in had at ik dus gewoon haast niet. Had ook weinig trek. Gebeurde regelmatig dat ik maar 1 boterham als lunch at. Ik heb periodes van andere eetgewoontes. Periode heel veel crackers gegeten, maar nu hoef ik ze niet meer. Ook een periode van veel bananen. Die is ook weer over. Nu even geen behoefte aan 1 iets. Maar ik lust ook verschillende dingen niet meer, dus eet tegenwoordig maar wat ik wel lekker vind en wat dus soms ook minder gezond is. Zo is het bruinbrood deels vervangen door witbrood en krentenbollen. Zorg wel voor voldoende fruit en af en toe wat yoghurt met crusli.
    En gelukkig dat de 20 weken echo goed was. Altijd weer fijn om te horen. En voor jullie dus ook nog een verassing wat het wordt.
    En al spullen gekocht voor friemeltje? En met pasen kan je drukte verwachten. Vooral gezien ze overal korting hadden. Wij zijn eerst op zaterdag even snel wezen kijken bij de babydump (roelofarendsveen) wat ze hadden. Ook nog even bij de ikea geweest, maar dat was weinig aan babymeubels. Zouden eerst voor 2e hands gaan, maar wilde eigenlijk toch wat nieuws hebben. Dus op zondag weer terug geweest naar de babydump en daar de kamer, box en wagen uitgezocht. Vooral over de kamer heb ik een uur staan twijfelen welke ik wilde. Heel erg, maar ach. Na 3 uur hadden we alles uitgezocht en besteld. Tip: denk ook na over wat voor soort matras je wilt enz. Dat hadden wij niet gedaan toen we daar stonden en moesten even ter plekke beslissen. Verder heb ik van het kraamcentrum een lijst met spullen die we moeten hebben voor moeder en kind. Staat ook op hun website. Alle losse spullen hebben we op mijn verjaardag gekocht op maandagochtend. Lekker rustig. En kleding had ik deels al gekregen, dus dat had ik weinig nodig. Zorg dat ik 6 pakjes heb hangen. En de rest bekijk ik wel als ons ukkie geboren is. Dan weet je ook de goede maat en wat je gekregen hebt. Want 20 pakjes in maat 56 is wel leuk, maar vraag is of je het regelmatig allemaal aandoet.

@brabbel: jammer dat je emmy’s niet zijn blijven plakken. Maar na de vakantie weer verder dus. Ook vakantie is nodig. En ik denk dat het bij een 2e toch iets anders is dan bij de 1ste. Misschien daarom minder teleurstelling.

@jan10: welkom hier en hopelijk komt jullie wondertje er ook snel.

@hoe is het met zeehondje?

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @uitgerekende datum; Ik zie hier toch af en toe voorbij komen dat de uitgerekende datum bij de 12 weken echo wordt aangepast. Hier is het zo dat ze gewoon 40weken na punctie aanhielden. Omdat het bekend was wanneer ons ukkie ontstaan is. Echo wees op een andere datum, maar het bleef bij ons 28 juni.

@ego: hier gaat op zich alles zijn gangetje. Enig is dat ik vaak een probleem heb met mijn energie. Als ik een dag gewerkt heb doe ik verder weinig meer. En merk dat ik dan ook geen zin heb om hier op zp te komen. Ik gebruik tegenwoordig ook meer mijn telefoon en (tijdelijk) i-pad, gezien de laptop op schoot minder makkelijk is en het op de telefoon en i-pad minder makkelijk is om lange verhalen te typen en terug te lezen. Daarnaast zijn ze hier in huis ook in het weekend druk bezig om alles af te maken voordat het juni is. En soms doe ik dan wat hand en spandiensten. Maar echt klussen gaat niet meer. En mag ik niet meer van manlief. Gisteren wel heerlijk in de tuin bezig geweest en geholpen met de beschoeiing te maken (planken moeten nu nog op de palen gezet worden). Dan kunnen we een fatsoenlijk pad maken om met kinderwagen in huis te komen.
    Verder gaat met ons ukkie alles goed. Baarmoeder groeit netjes volgens het boekje. Over 2,5 weken heb ik de 30 weken echo. Dus kan ik weer naar ons ukkie gluren. Ukkie wordt steeds bewegelijker. En manlief heeft het van de week ook voor het eerst gevoeld. Was zo dat ons ukkie elke keer stil was als hij wilde voelen. En door mijn vetlaagje en voorliggende placenta voel je het ook niet zo snel.
    Op het werk gaat het nog wel, maar merk wel dat buikje in de weg gaat zitten met bukken. Plan af en toe een korte pauze in tussen de clienten, maar maak nog wel gewoon dagen van 8uur. Maar ben dan wel moe. Maar ook na 5uur werken voel ik dat. En als ik een paar uur op kantoor heb gezeten heb ik vaak last van mijn rug.
    Verder heb ik alle kwalen die bij een zwangerschap horen volgens mij, houd al vocht vast in mijn voeten, last van maagzuur (helaas al 28 weken lang), snel kortademig, last van zwangerschapstriemen op mijn buik. Maar ach, heb het er graag voor over. En vind het heerlijk om ons ukkie te voelen in mijn buik (is nog niet pijnlijk). En van de week kon de vk voelen hoe het lag, maar volgens mij draait het nog alle kanten op.
    Ik vind het wel snel gaan om eerlijk te zijn.
    En hier trouwens ook aangekomen op benen en billen, maar dat schijnt normaal te zijn. Je lichaam slaat wat reserve op voor als je zelf gaat voeden (ongeveer 3 kilo)
    Hier moeten we nog wel een naam verzinnen en geboortekaartjes regelen. Weet alleen niet zo goed of ik een kaartje online wil bestellen of gewoon hier bij de drukker. En dan welke drukker goed is.
    Die van onze trouwkaarten vonden we wat minder namelijk.

Zo, hopelijk ben ik niemand vergeten.
    maar ik ga zo maar eens koken, gezien ik er vanavond niet ben

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zonnetje, wat lief dat je naar me vraagt.
    Ik vind het echt leuk om hier te blijven meelezen, ookal zijn wij helemaal niet bezig met een behandeling ofzo.
    Hier alles goed. Alles z'n gangetje. Sophie heeft net de waterpokken gehad, wat ziet dat eruit zeg, haha! Ze is alweer bijna 1,5 jaar. En ja, wat ze zeggen is en blijft waar "de tijd gaat snel".
    Verder een beetje verdrietig door twee overlijdens van baby's (16 maanden en 10 maanden). De eerste onverwachts in haar slaap, van het forum en de tweede dochter van collega'tje. Zij is geboren met een ernstige hartafwijking, dit wisten ze bij de 20 weken echo al. Helaas heeft ze het na meerdere operaties niet gered en is ze gister thuis overleden. Ze hadden haar mee naar huis genomen om de laatste momenten thuis met haar te mogen meemaken. Wel fijn dat dat kon.
    Door dit bovenstaande tel ik mijn zegeningen!

En zo te lezen gaat het lekker met jou (en de andere meiden hier). Ik had ook vanaf het begin gelijk last van maagzuur, zo vervelend. Maar wat mij nog goed bijstaat is dat direct na de bevalling dit helemaal weg was. Echt zo'n fijn gevoel was dat!

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is erg heftig zeehondje. Zeker als het overlijden ineens bij bekenden is. Helaas is het erg oneerlijk verdeeld in de wereld. Ik ken genoeg "oude" mensen die vinden dat hun tijd erop zit en maar blijven leven en zo jong kindje overlijd zomaar.
    Maar wel fijn dat het ene kindje nog mee naar huis mocht.
    Hoorde 3 dagen voor mijn 20weken echo ook zo zeilig verhaal over een kindje met hartafwijking wat al 4 maanden in het ziekenhuis lag.
    En dat hadden ze bij haar 20weken echo toen ook gezien. Moet dan altijd even slikken en maar bedenken dat de meeste kindjes gezond zijn.

Ik lees vaak tussendoor ook mee, ook gewoon gezellig. Ooit begonnen in een zwangerschapstopic maar heb met de dames daar totaal geen band merk ik.
    Ik ga er ook vanuit dat maag vanzelf over gaat na bevalling. En tot die tijd gebruik ik maar maagtabletten als het echt niet gaat.

En waterpokken zijn niet fijn. Ziet er inderdaad niet uit, maar ja. Helaas krijgt bijna elk kind die.

13. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hoi lieve dames,
    Helaas zit ik weer in spanning.......eerste FM gehad, 1 meetbare links en aantal hele kleintjes links en paar hele kleintjes rechts, die heeft hij niet gemeten. Gyn in Waterl zkh zei wel meteen dat hij FM vandaag te vroeg vond aangezien het 5 dgn stimulatie is, maar maak me toch meteen zorgen. Alles naar DD gebeld en gemaild, zit nu weer te wachten op hun telefoon.......het wachten is vreselijk....pfff

Zodra ik uit de spanning ben, ga ik alles terug lezen en reageren....zwaai naar iedereen

14. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik zou me ook nie druk maken.lieverd....5dagen.is idd vroeg!!!
    xxxx knuf voor t wachten meid!

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier moest ik ook altijd op dag 6 van stimulatie komen voor fm, maar was dan alleen maar kleine follikels te zien. Misschien 1 of 2 van 10mm. Dus kan nog alle kanten op nina. Hoeveel spuit je per dag?

16. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hoi dames,
    Dank je wel! Ik hoop zoooo graag dat jullie gelijk hebben!!! :)

Ik belde zelf maar even terug....gelukkig had ze al overlegd. Ik moet gewoon doorgaan en donderdag weer echo laten maken. Aan de ene kant weet ik dat het nog vroeg is en aan de andere kant maak ik me ook gewoon zorgen....
    Ik ben heel erg moe door het steeds heel slecht slapen, hoofdpijn en andere bijwerkingen. Het lukt me niet ontspannen te blijven..... Op werk was het ze ook opgevallen dat ik niet mezelf ben en behoorlijk moe uit zie. Aangezien ik me ook behoorlijk uitgeput voel, heb ik me nu voor de komende dagen ziek gemeld. Ik hoop dat wat meer rust me gaat helpen ontspannen......

Ik spuit trouwens 225 Gonal-F + 75 menopur en suprefact neusspray.

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Haha st, mijn dochter was 47 cm en 3220 gram bij 37 weken en 4 dagen.

Zelf was ik bij 42 weken 48 cm en 3090 gram uit m'n hoofd. Zegt dus niet alle hoor, is prima.

Herstel gaat piep, continu lekkage dus kan amper de deur uit. Ellende loopt zelfs onder m'n plak vandaan. Waarschijnlijk leggen ze eerder m'n stoma terug, want m'n lijf trekt hem al automatisch terug naar binnen ;). Hij accepteert niet dat hij eruit ligt,...

18. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Zwaai en dikke knuffel voor alle dames!!

19. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Nina Balen zeg!! Maar ik denk ook inderdaad dat je veel te vroeg ben.. Ik hoef tegenwoordig pas op dag 10 te komen.. haha en dn is er meestal nog weinig te zien.. Rot dat je zoveeel bijwerkingen heb.. Maar kop op.. Laat je niet uit het veld slaan!!!! Het gaat helemaaal goed komen meid!!! Laat ze maar lekker groeien die eitjes!!!!!

Babii wat rot dat het niet zo goed met je gaat.. Hopelijk gaat et snel beter!!! Knuffel!!!

20. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Tat & ST is er al nieuwsss:D?????

Zonnetje MIL & Tat hoe voelen jullie je????

Tat lekker rustig aandoen jij!!!!

Deel Deze Pagina