Ik ben lekker druk bezig met werk en sporten enz.. En merk dat ik steeds beter in me vel zit.. Heb ook niet echt behoefte om te schrijven.. maar lees wel mee.. Knuffel
NinaD, volgende FM kan het er heel anders uit zien, dat de kleintjes extra zijn gegroeid. Nog geen zorgen maken hoor. Goed van je dat je je ziek hebt gemeld, je lichaam heeft rust nodig. Niet teveel piekeren hoor, komt goed met je eitjes. Xxx Babii, dat klinkt niet fijn zeg, hopelijk kan die stoma snel weer weg want erg goed werkt jet nie als het onder de plakker eruit loopt. Wel afzien als je de deur niet uit komt, maar er komen betere tijden! Nog even en dan is het zomer en kan je daar samen met je meisje van genieten. Sammy, nog geen nieuws... Helaas. Vannacht wel geslapen, maar kan niet meer goed zo lang liggen. M'n buik doet pijn door dat extra gewicht. Ik merk dat ik er nu echt klaar mee ben... Klaar met wachten, wil gewoon weer dat ik lekker m'n ding kan doen. Ooh jaaaa de baby verzorgen, ik heb er zo'n zin in, ons lieve meisje. Nu nergens meer zin in, alleen maar dat zij eindelijk bij ons is. Zucht. Hoe was jouw nacht ST? Zonnetje, jij ook alweer bijna 30 weken. Je gaat goed! En tja dat vermoeide hou je volgens mij niet tegen, je lichaam is ook dubbel zo hard bezig elke dag. Wel lekker dat jullie bezig zijn geweest in de tuin afgelopen weekend. Was ook erg lekker weer. Onze tuin is zo goed als onderhoudsvrij dus dat kwam mij nu wel goed uit, lekker in het zonnetje gezeten. Succes met de naam en de geboortekaartjes, nu toch wel tijd om daarmee aan de slag te aan. Dikke knuffel voor iedereen!
Ik moet nog even bijlezen maar hier gaat alles goed! Stuk beter al dan vorige week. Vandaag zelfs hele dag in cursus geweest. Was ff pittig en ben meteen na afloop naar huis gegaan, maar viel me 100% mee gelukkig. Morgen weer naar de vk! Zin in! Leuk om weer iets van je te horen Zonnetje!! Ik zal ff gaan bijlezen en dan uitgebreid reageren op iedereen!
Tat, super dat het je vandaag mee viel. Is best vermoeiend de hele dag cursus. Vanavond maar lekker uitrusten. Yes, morgen weer controle, ik ook!
Tat, Wat fijn dat het beter gaat met je en morgen weer naar de VK ! Je hebt het niet makkelijk gehad totzover....ik hoop voor je dat je in de tweede helft veel meer kunt genieten! Haken en breien zijn leuke ontspannen bezigheden, helaas maak ik er normaal te weinig tijd voor. Ik ben benieuwd wat jouw eerste creatie zal zijn Wanneer zien we foto van jouw groeiende buik? Tori, Het wachten in deze fase lijkt me al best moeilijk en met jouw klachten wordt het nog zwaarder.....sterkte! Het kan nu gelukkig niet lang meer duren. jullie dochtertje heeft het blijkbaar nog te veel naar haar zin..... Ik hoop voor je dat de komende dagen een en ander opgang gaat komen... Bedankt voor jouw steun! ST, Ja, ik moet echt steeds aan jullie denken.....lijkt me zo spannend om van de ene dag naar de andere "papa en mama" te worden Heerlijk dat je nu zo lekker kunt genieten..... Heb jij ook klachten zoals Tori? Ik hoop dat je weer gelijk krijgt! Thanx! Zonnetje, Wat leuk dat je uitgebreid op iedereen had gereageerd! Wauw....30 wkn alweer! Dat gaat echt heel snel. Heel gaaf dat je de bebe zo goed voelt bewegen.... Gelukkig dat het met jouw ook goed gaat. Die vermoeidheid schijnt er gewoon bij te horen, lijkt me wel zwaar trouwens! Geef jezelf voldoende tijd om lekker te genieten. Veel plezier met het uitkiezen van een naam en kaartje! Zeehondje, Wat heftig allemaal! Erg zwaar voor de ouders....geen woorden voor. Fijn dat het goed gaat met jullie! Babii, Wat ellendig zeg! Kunnen ze niets aan de lekkage doen? Ik hoop dat je snel van de stoma af bent! Sterkte en een hele dikke knuffel! Sammy, Bedankt voor de hoopgevende woorden! Het is inderdaad vroeg allemaal, maar ik ben zo gespannen en bang dat alles negatief vertaal. Ik heb gewoon nu positief nieuws nodig! Fijn om te horen dat het goed gaat met je! Heel goed.....keep up the good work! MiL, Hoe gaat het met jou? BS, Groen licht al gekregen? Ik was vandaag toch nog blij dat ik me ziek heb gemeld. Gisteren voelde het nog heel gek om ziek te melden. Ik heb vandaag veel op de bank gelegen en totaal geen erg in gehad. Normaal lukt dat echt niet! Ik had gelukkig geen hoofdpijn, rust werkt dus toch! Helaas lukt het niet mijn zorgen los te laten. Ik hoop dat ik morgen wat positiefs hoor. Ik ga er vanuit dat net zoals bij jullie pas morgen of later de eitjes gaan groeien! Willen jullie duimen?
Haaaai, meiden laat ff snel m neus een keer zien. Alles goed hier, zowel met Beer als met ons, maar erg druk met prive dingen, dus weinig zp tijd, en als er tijd is, te weinig om terug te lezen in dit drukke topic. Kom wel altijd ff snel kijken of de hoogzwangeren nog hoogzwanger zijn of niet, haha!
Oooh meiden..ik heb jullie weer verwaarloosd !! zal mn best doen zo goed mogelijk te reageren Tori: 15 is toch netjes?! Ik las vandaag een artikel als je bmi normaal was voor zwangerschap is het zon 11 t/m 16 kilo wat je GEMIDDELD aankomt / aan hoort te komen. Is je bmi laag dan is het 12,5-18. Ik moet morgen weer op die verrekte weegschaal maar ik gok dat ik op 13 kilo zit nu. Ook hier wat vocht extra. Vooral savonds!! En vind zelf dat ik een bolle kop krijg/heb hahaha maargoed ben 39wk dus mag best! Whahahah ook mijn man komt echt niet in de buurt van mn voeten met een nagelschaartje hor! Dan heb ik er straks 9!! Hahaha. En tis ook gewoon zoooo lekker om jezelf ff te laten verwennen! Badje, massage en lakje! T geeft gewoon goed gevoel! Echt een aanrader! Quallity time voor jezelf nu t nog kan! heeeeerlijk!! Graviscon is geloof ik niet zo duur en ik ben er zooo blij mee! Ondanks dat t misschien voor 1 dag was (dat idee had ik toen,..nu inmiddels is ie bijna op) was t t zeker waard! Ik werd echt saggo van dat zuur! En t deed zoooon zeer!! Mama in love: leuk dat je ff langs komt waaien Dus ik ben niet de enige poets gek!! Mn man maakt er zelfs al grapjes over tegen over zn vrienden zag ik! . Hij smsde zn maatje t duurt vast niet lang meer, st is als een gek ALLES aan het opruimen en soppen!! En ik doe maar beetje mee! Zij blij! hahahahha hoezo t valt op?!!? Zelfs man heeft t door hahahhaha Hoest met jou schat?!?!?! Morgen 13wk!!! TOP!!!!! Zonnetje: die angsten zijn idd heel normaal ! ik hoor t bij/van iedereen en idd bij dames met een medische molen achtergrond wat sterker/erger! Tijd vliegt iid!!!!! Bijna 30wk !!! en ik kan me nog herinneren dat je t hier kwam melden!!!!! Als de dag van gister!! En natuurlijk kom ik me hier melden zodra er nieuws is ik blijf hier zeker hangen! Ook NA de bevalling!! Ik kan niet zonder mn meiden hihi De datum, ze doen vaak bij de 12wk echo ook een termijn echo. Afhankelijk van de grootte bepalen ze dan wanneer je bent uitgerekend. Zie t verhaal van mij en tori! We hadden beide op precies het zelfde moment de terug plaatsing maar zij is 2 dagen eerder uitgerekend dan 40wk na tp en ik 2 dagen erna! T zou qua berekeningen de 16e zijn maar zij is 14 en ik 18! Maar ik had dan ook een 7cellige en zij volgens mij morula. Haar innesteling is eerder geweest dan de onze! Vandaar dat het afwijkt! Gewicht: zie mn reactie op tori en idd, je slaat reserves op!! Drukker: ik vond het prettiger om boeken te halen bij drukker! Is toch anders dan online! Wel heb ik gekeken om hetzelfde kaartje online te bestellen wellicht was t goedkoper maar scheelde dus amper. Wel zo makkelijk want als iets niet naar wens is, loop ik gewoon bij ze naar binnen! En de naam, die komt vanzelf!! Wij hadden voor ik zwanger was al een meisjes naam. 1 x gehoord en DAT was the ONE! Voor ons beide!!! (en we waren het nog nooit eens!!) we hebben wel ff zitten puzzelen over de roepnaam maar zijn het helemaal eens met elkaar nu!! Jongens naam, .ik heb nogsteeds mn twijfels :S maar goed, kan niet alles hebben! Ik heb iig gewonnen van man over de volledige naam! Hij wou deze roepnaam,..dus ik koos de volledige naam hihi Zeehondje: je moet ook zeker lekker bij ons blijven kletsen!!! Ben ik ook absoluut van plan te blijven doen, als de dames dat leuk vinden natuurlijk! en sophie alweer 1,5?!?! Jeeetje wat gaat dat hard!!! Wat erg van die 2 overlijdens! Zoooo jong! Moeilijk hor!! Hier is kennis van ons begin van het jaar haar dochtertje van 5mnd verloren. Oorzaak onbekend. En meisje van yoga ging voor controle en bleek kindje overleden te zijn. Te moest nog week of 8ofzo ik was toen helemaal van slag en doods bang! Vind dat soort verhalen zooooo erg!!!!! Dan zijn we maar gezegend met de prachtige momenten die we hebben!!!! Nina: lekker je rust nemen meid!!!! die hormonen doen (vooral in het begin) een hoop met je !! en als ik heeeeeel eerlijk ben, ik ken mezelf de afgelopen 3jr niet anders dan moe! Gelukkig heb ik hooooop goede momenten en fases dat het geweldig gaat!! Maar tis heel herkenbaar meid! je moet er ff aan wennen en vooral lekker aantoe geven nu! Je voelt je alleen maar lamlendig als je t niet doet!! Morgen weer controle!!! Spannend!!!!!!!!!!! Komt helemaal goed hor skat!!!!! (ik ben trouwens van het lange prikken, ik had altijd pas rond dag 10 mn eerste fm. En dan was er amper wat. Dag 12 ging beter en dag 14/15/16 begon het er pas op te lijken!) Babii: wat vervelend zeg!!!!!!! Pffff t zit je niet mee hor!!! Hopelijk gaat t gauw beter!!!! Xxxxx knuf IIKH: lief dat je ff langs komt schat!! Dikke knuf terug!!!!!!!!!!! En je weet t he, als je wat kwijt wil, .. we zijn hier!!!! Ik ben hier!! En je mag ook ALTIJD pbn! xxx Sammy: helaas!!! Geen nieuws!!!! hihi Leuk dat je zo mee leeft !! xxx En super dat je steeds beter in je velletje gaat zitten!! DAS nou belangrijk schat!! Goed bezig! Trots op je! Tori: (again) ik dacht al dat het aan mij lag!!! Ik heb ook weinig zin in de dingen! Dan zegt man zullen we gezellig dit en dit gaan doen?! en ik denk alleen maar pfff moet dat?! Moet ik t huis uit?!?! Begin het ook zat te worden! Maar slapen gaat me nog erg goed af!! Geen last van mn dikke buik! Jaaa met omdraaien en ik moet met slapen echt ff voelen hoe de kleine ligt! Ligt hij/zij met rugje rechts dan lig ik op mn rechter zij! En andersom! Op mn rug gaat niet,..dan gaat t zeer doen in mn onderrug en krijg ik het benauwd! Maar smorgens als ik wakker word voel ik me zo licht als een veertje! Tot ik me omdraai of uit bed wil stappen of verkeerde beweging maak! Dan voel ik t zware gewicht en als ik smiddags op de bank heb liggen slapen en na uurtje of 2 wakker wordt,..ist net of ik 24uur op harde plank heb gelegen! Auw!!! Hopelijk hoeven we niet lang meer mop!! Vooral bij jou ist aftellen begonnen!!! Nog 4 dagen! Dan zit je op de 40wk!!!! Tat: trots op je!!!!!! Hele dag cursus is best pittig!!!! Hopelijk heb je lekker een chill avond!!!! Xxx Fijn dat het beter gaat! Brabbel: leuk/lief dat je ff langs komt waaien en neem lekker de tijd voor je privé dingetjes,..wij komen vanzelf wel weer we lopen niet weg!!!! Fijn om te lezen dat alles goed gaat!! Xxx
whahaha ik moest t in 2x plaatsen,..had teveel leestekens?! hoe kan dat nou?!?!?! Ego: nou,..na t hele boekwerk zal ik t proberen kort te houden Hier weinig nieuws! Hele huis is inmiddels brandschoon!!! hoezo nestel drang?!?! en ookal is het schoon en opgeruimd,..we doen het dan gewoon nog een keer hihi. maar, ik moest t wel wat rustiger aan gaan doen! Van zowel manlief als mn eigen lichaam!! Ik verging van de rug en buik pijn smiddags en kon na mn middagdutje eigenlijk niks meer L dus nu max 1ding per dag. En vandaag een verplichte rust dag!!! En ik heb ook niks anders gedaan dan tv kijken, koffie drinken met mams en 1 wasje in de droger (die moest wel anders ging t stinken he?!) verder gaat t hier wel oke! Ik slaap goed en tegenwoordig van 23 tot 8 zonder plassen! Dan wordt ik wel echt wakker en ga ik er ook uit! En slaap van 1 of 2 tot 4 weer ff en dat bevalt goed! Vandaag beetje benauwd en opgekropt gevoel maar heb t idee dat er een knie tussen mn ribben zit aan rechterkant! Voelt niet zo lekker dus! Ben blij dat ik vandaag niet ben bevallen! Nichtje was jarig en is 3 geworden! T gaat zooo hard! De dondersteen! En zondag vieren ze het! Hopelijk ga ik dat nog redden man denkt vrijdag en ik denk zondag nacht maar ons geluk kennende wordt het eind vd maand en loop ik echt over de 41wk haha. Morgen weer op controle!! Ben ik erg blij om!! Ben zeeeer benieuwd naar de groei en ligging! En wat de gyn heeft te zeggen hihi morgen vroeg eerst nog ff naar mondhyg,..ik hoefde pas terug in aug. Maar dat red ik niet! T bloed alweer en begint te irriteren! En als ik straks bevallen ben (of bezig ben) heb ik geen zeer in zere mond! En spontane bloedingen! Dus ik mocht er ff tussen YES! Morgen middag heb ik geen plannen,..man wel dus kan ik lekker chillen en savonds hebben we in het ziekenhuis een bevallingsvoorlichting. Incl rondleiding op de afdeling enzo. Daar wou ik zoooo graag heen! En de vorige konden we niet en ik wist natuurlijk niet of we deze nog zouden redden maar het ziet erna uit van wel daarna zijn we er ECHT klaar voor!!! Nou meiden,..ik ga mn theetje opdrinken en naar bed (man is werken dus ben home alone) misschien verdwijnt die druk op mn rib dan! Haha
Hoi allemaal, Ik reageer ff niet op jullie, maar doe ff korte update van mezelf. Mo heb ik de punctie, ik had wo 12 mooie follikels boven de 15 zitten, en stel kleinere, dus ben aangemeld. Het hormoongehalte was ook flink gestegen, beter t.o.v de vorige poging. 3 x zo hoog. Hopelijk slaat icsi poging 2 aan. Duimen jullie mee? Ik reageer z.s.m. Op jullie. Nu slapen en klaar maken voor de big dat morgen... Liefs jantien
ST & Tori wat spannend toch meiden!! Ik ben elke keer weer benieuwd als ik op zp kom Brabbel: Zwaai!! Nina: succes meis, ik duim voor je! Tat: Veel plezier morgen bij de vk! Sammy: Knuffel! Blij voor je dat je wat beter in je vel komt te zitten!! Ego: Weinig nieuws Ik ben 13 weken sinds 20 minuten Het tweede trimester is dus begonnen! Ik ben nog steeds moe en de hormoontjes doen vervelend. Ben toch nog steeds niet mezelf. Kattiger tegen vriendlief waarvoor ik ook tegelijk weer sorry zeg Waarschijnlijk ook omdat ik zo moe ben... Hopelijk wordt het snel beter!
jan10: wat een goed nieuws!!! succes vandaag!! ik ga voor je duimen!! mil: je mannetje vergeeft t je vast hihi hier kan ik er ook wat van hor en idd...wanneer je vermoeid bent is t nog erger! maar je hebt een goed excuus!!! ik heb erg lang last van vermoeidheid gehad (aan t tijdstip van dit bericht te zien...is dat over hahaha) tot wk 20zeker!!! ik hoop voor jou dat je er gauw vanaf bent! en probeer rust te nemen als t kan! xxx lief dat je zo meeleeft!! ik ben zelf ook nieuwsgierig steeds..wacht op tori haha ik zelf hoooop maandag!! en heb de kleine toegesproken..vanaf zondag avond/nacht mag hij/zij komen liefst lekker maandag ochtend na goeie nachtrust beginnen en smiddags bevallen ofzo maar dat zal wel niet hahaha
Balen..... Net FM gehad, links 1 follikel van 16,5, rechts 3 hele kleintjes, de hele kelintjes links wilde hij niet tellen. Gyn in waterland zkh was al heel snel met "deze cyclus moet afgebroken worden", maar hij wilde mijn vragen verder niet beantwoorden en wilde ook de kleine eitjes niet goed tellen......heel irritant! Heb alles weer door gebeld naar DD en wacht nu weer op een antwoord..... Jan, succes!
he bah nina...wat een vervelend nieuws!!!! en wat vreselijk irritand zo'n dokter!! ben benieuwd wat dd zegt schat!! succes en voor nu dikke knuffel!!!! xxx ego: vandaag controle gehad! alles was goed!!! kleine is helemaal niet klein! of te licht! hij/zij is nu 6pond. dus gewoon netjes!!! en ligt op de middenlijn! bloeddruk was 130/75 en gewicht zelfde als wk terug! gyn was zeer tevreden!! di mogen we weer!!
NinaD, niet leuk . ST, en je doet je naam weer eer aan. Precies 39 weken nu, het kan gewoon elk moment komen, zo spannend!
Nina wat balen Ook vervelend dat de arts niet wat vriendelijker is... ST Fijn dat de kleine goed op gewicht is! Bij mij hadden ze het nooit over het gewicht van de baby. Zolang de baarmoeder goed groeide en het hartje klopte waren ze tevreden. Spannende tijden voor jou!
zeehondje: zeker weten heeel spannend!!! de fam en vrienden zijn volgens mij al aant gokken wanneer t komt hahahaha ik hoop ma/di mil: jaaaa ben weer helemaal gerust. ik loop bij de gyn he! daar voelen ze je buik niet. die maakt elke controle een echo. en vanaf dat je elke 2wk controle krijgt houden ze groei extra bij en nu ga ik elke wk en dan telt de groei om de week. ik heb 1x gehad dat de gyn voelde of t vast lag. dat vond ik zooo gek! de vk doet t trouwens wel maar die zie ik zelden.
HOi meiden, Ik heb alles teruggelezen, maar ben nu weer de helft Vd namen kwijt. Ik ben niet fit dus reageer later ff op jullie, nu alleen ff mijn eigen verhaal. Vanmiddag punctie gehad voor 2e Icsi, was dit keer erg pijnlijk en nu (ruim7 uur later) nog frequent kramp en pijn bij na de wc gaan. D eerste poging had ik amper pijn en na die tijd niks, herkent iemand dit? Ik had nu 15! Eitjes, dus gelukkig niet voor niks pijn, nu hopen op een goed embryo. Ik moet tot zondag veel liggen en 3 liter water drinken ivm overstimulatie.. Ik reageer gauw op de rest. Gelukkige NIna gaat het door... Liefs jantien
Jan10 hier een pijnloze punctie gehad door goede medicatie, maar wel enorme napijn. Kon amper lopen. Ook ik had last van overstimulatie. Wel gunstig schijnt qua zwangerschapskansen... Lekker rustig aan doen en jezelf laten verwennen
Wat een stress.....net thuis gekomen... Ik ben uiteindelijk rond 17:30 gebeld door assistent A die het allemaal niet meer trok vandaag. Zij was inderdaad redelijk chaotisch, maar probeerde wel aardig te blijven. Dr. S wil dat ik gewoon doorga met alles en zaterdag weer echo. Ik weet dan helaas niet wat hij echt denkt. Wij gaan zaterdag dan naar DD, aangezien ik nu echt met hem zelf wil praten en hij zelf kan kijken hoe de ovaria eruit zien. Omdat ze zo laat belde, kon ik met de herhaalrecept niet meer naar de apotheek en morgen bestellen zou te laat zijn......gelukkig is de apotheek in Waterland zkh 24 uur open, maar Gonal-F hadden ze niet meer op voorraad. Alle andere ziekenhuis apotheken in de regio wilden het niet geven, aangezien ik geen patient ben bij hun.....pfff.....het was intussen een uur verder. Toen ik Waterland terug belde dat ik dan maar menopur wel kwam halen, zeiden ze meteen "kom maar we regelen wat"...... Ze hebben mij een setje Gonal-F van de afdeling gyn gegeven, dus eigenlijk bedoeld voor zhk intern. Ik moet het wel zelf mengen enz, maar ben allang blij! Ik kon even hun aardigheid niet geloven, echt super lief!!! Vooral vandaag ben ik erg blij dat ik nu niet hoef te stressen over injecties voor de komende dagen. Gewoon weer afwachten.......weet niet waar ik me op in moet stellen. Sorry, vandaag was ik alleen met mezelf bezig....... Jan, Mooie hoeveelheid.....goede emmies moet zeker lukken! Vervelend dat je zoveel last hebt, hoop dat de pijn snel minder wordt. Op naar mooie bevruchtingen.....